Hoe denken jullie over [FA] ??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe denken jullie over [FA] ??

Ik kom graag op F&A en vind het precies goed zoals het nu gaat: alle rassen, stamboeken krijgen evenveel ruimte.
34 (17%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, omdat het Nederlandse sportpaard voortdurend wordt aangevallen door een kleine groep.
7 (3%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, ik heb het gevoel niet serieus genomen te worden.
4 (2%)
Ik kom niet meer op F&A omdat het meer over personen, wedstrijden en organisaties gaat dan over het fokken van paarden.
10 (5%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, de sfeer staat me niet aan.
17 (8%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, het interesseert me niet.
65 (33%)
Ik durf niet in FA te posten, omdat mijn vragen als onkundig bestempeld worden. Ik ben bang dat het mijn huidige niveau te boven gaat, terwijl ik heus wel wil leren. Vragen lijken te ontaarden in bekvechten tussen andere bokkers en op het eind weet ik abs
35 (17%)
Ik kom niet op FA, omdat er toch niemand is geinteresseerd is in mijn ras en omdat het toch ondergesneeuwd wordt door rijpaardverhalen.
23 (11%)

Totaal aantal stemmen: 195


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:07

Sfeer staat me niet aan.

Ben het grotendeels met Maya eens. Maar wat ik het trieste vind. Het heet 'Fokkerij en Afstamming' en niet 'Fokkerij en Afstamming met betrekking tot louter en alleen het KWPN-ras'.

Met alle respect voor het KWPN. Er zijn nu eenmaal meerdere rassen waar mensen graag over hun fokbeleid, ervaringen, bloedlijnen etc. praten. Dus ik vind het erg jammer dat het louter en alleen richting het KWPN/Nederlandse sportpaard gaat. Niets ten nadele daarvan, maar nogmaals, het is een algemeen FA forum en niet specifiek gericht op 1 ras.

Vind dat er vaak persoonlijke vetes ontstaan. Ik kom er dus gewoonweg weinig. Ik zou persoonlijk ook niet snel een vraag stellen want inderdaad, omdat ik niet zo heel veel weet (maar wel reuze nieuwsgierig ben) voel ik me nogal eens blond. Jammer.

Mijn mening? Je kan twee kanten uit. Je kan een speciaal KWPN/Ned. Sportpaardforum ervan maken. Maar dat lijkt mij zeer onterecht en oneerlijk omdat dit teniet doet aan mensen die hun hart aan een ander ras verpand hebben. Bovendien zou ik het niet erg respectvol vinden.

De andere mogelijkheid is het gehele forum weghalen en dan kunnen mensen gewoonweg hun vragen kwijt op rassenpraat, Paardenpraat of Vraag maar Raak.

Alikesflame

Berichten: 5226
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:22

Ik kom graag op FA. Ik heb ook niet overal verstand van. Maar als ej een beetje moeite doet kom je er goed uit. Ja die cryptische omschrijvingen zijn idd niet altijd erg duidelijk. Ik denk dat die genen dat doen omdat die zelf bang zijn afgezeken te worden. Het komt idd vaak op het zlefde neer. Ik maak me er niet druk om en pik eruit wat ik leuk en intressant vind[/i]

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:10

Fasel schreef:

De andere mogelijkheid is het gehele forum weghalen en dan kunnen mensen gewoonweg hun vragen kwijt op rassenpraat, Paardenpraat of Vraag maar Raak.


Zou een mogelijkheid zijn en dan op Hippics verder gaan. OK dan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:16

overigens, de FA reclames vind ik altijd WEL leuk.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:39

SuperPepeijn schreef:
overigens, de FA reclames vind ik altijd WEL leuk.


FA is gewoon een afspiegeling van de maatschappij.
Maar woon je op de heide,ja dat is het soms voor sommige wel even schrikken. Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:58

Fasel schreef:
Met alle respect voor het KWPN. Er zijn nu eenmaal meerdere rassen waar mensen graag over hun fokbeleid, ervaringen, bloedlijnen etc. praten. Dus ik vind het erg jammer dat het louter en alleen richting het KWPN/Nederlandse sportpaard gaat. Niets ten nadele daarvan, maar nogmaals,
het is een algemeen FA forum en niet specifiek gericht op 1 ras.



Dat is het inderdaad niet, en dat zou het ook niet zijn als liefhebbers van andere rassen daar fanatieker zouden komen posten. Het "groepje" dat het actiefst is op FA zijn nou eenmaal KWPN fokkers, logisch ook dat die topics dan het meest voorbij komen maar dat heeft Bokt dus eigenlijk ook een beetje aan zichzelf te danken.
Als Haf liefhebber heb je heus geen last van die KWPN-vetes, en je hoeft ze in een Haffie topic ook niet te verwachten want ze kennen daar geen hol van. Haha!

FA wordt niet geregeerd, de rest maakt er gewoon niet genoeg gebruik van waardoor het wel zo lijkt.
Het gaat trouwens toch niet louter en alleen richting KWPN? Je moet maar is gaan kijken.
Verder is er ook een hoop andere nuttige theorie te vinden die je ook op andere rassen kan toepassen.

En er zitten wel een paar zeikerds, maar heb je die niet overal? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:51

Loolapelooza schreef:
Dat is het inderdaad niet, en dat zou het ook niet zijn als liefhebbers van andere rassen daar fanatieker zouden komen posten. Het "groepje" dat het actiefst is op FA zijn nou eenmaal KWPN fokkers, logisch ook dat die topics dan het meest voorbij komen maar dat heeft Bokt dus eigenlijk ook een beetje aan zichzelf te danken.

Kijk, jij snapt het Lachen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:16

Niemand er wat op tegen dat ik een poll start over [WD] en [RT]?
ben dan nu wel nieuwsgierig hoe de gemiddelde bokker daar over denkt...
Kunnen we zo alle fora langs gaan...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:36

Alane schreef:
Niemand er wat op tegen dat ik een poll start over [WD] en [RT]?
ben dan nu wel nieuwsgierig hoe de gemiddelde bokker daar over denkt...
Kunnen we zo alle fora langs gaan...


Ik denk dat je dan een hoop hebt gemist op FA, want er is al een keer een discussie over geweest. Daarom vraagt men dus hoe mener nu over denkt, en of dat is verbeterd Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:01

@Rinske: dan zal ik dat gemist hebben...dan was die discussie op FA? waarschijnlijk voor dat 2 kampen topic...ben toen weinig op FA geweest..
en men vraagt met deze poll niet of het verbeterd is....
RT, MD, WN zijn van die topics waar ik nooit kom, puur des intresse, en zo zullen veel bokkers zijn die op bepaalde fora niet of nauwlijks komen, of omdat ze er niet over kunnen/willen praten, geen intresse..zelfde vragen/zelfde antwoorden etc...
Verder vind ik het niet uitmaken qua fokken of je het nu hebt over volbloeden/warmbloeden/koudbloeden of pony's het principe is hetzelfde tot je aan vererving toekomt van bepaalde hengsten/merries en hun bloedlijnen...dan heb ik het over welshjes, een ander over holsteiners en weer een ander heeft het over belgische trekpaarden..dat nu de warmbloedpaarden qua rassen verweven zijn kunnen bijv. holsteinerfokkers en kwpn-fokkers met elkaar daarover praten...ik ga dan info zoeken/plaatjes en praat mee (poging tot) omdat ik daar weer van leren kan en wil... snappie?
poll over RT is geplaatst Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:20

ceasario schreef:
FA is gewoon een afspiegeling van de maatschappij.
Maar woon je op de heide,ja dat is het soms voor sommige wel even schrikken. Haha!


Ik geloof dat hier iets omgedraaid wordt.

Zo'n beetje als een spookrijder die vindt dat alle andere weggebruikers fout zitten

En ik zal geen smily gebruiken om net te doen of ik iets anders bedoel.

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:22

Alane schreef:
RT, MD, WN zijn van die topics waar ik nooit kom, puur des intresse, en zo zullen veel bokkers zijn die op bepaalde fora niet of nauwlijks komen, of omdat ze er niet over kunnen/willen praten, geen intresse..zelfde vragen/zelfde antwoorden etc...


Intrigerend. Puur desintresse en toch een poll er over plaatsen OK dan! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:32

MIsschien vanwege:
alane schreef:
..zelfde vragen/zelfde antwoorden etc...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:37

@apple: jouw antwoord is intrigerender dan het plaatsen van die poll.. Immers kan 1 poll over FA die als keuze mogelijkheid heeft "geen intresse" nooit geen afspiegeling zijn van bokt. Of van mijzelf.
Evenmin kan het zo zijn dat een bokker die en poll start eerst toestemming moet vragen aan moddies of die het er mee eens zijn...

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:54

Alane: toestemming vragen heb ik het niet over.

Vind het alleen erg interessant dat iemand die aangeeft desinteresse in RT te hebben toch de moeite en de tijd er voor neemt om toch een poll over RT te plaatsen Lachen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:35

Daar zijn polls blijkbaar voor? Kijken hoeveel mensen gedesinterseerd zijn Lachen en er niet komen. Dan nog 1 positieve mogelijkheid erbij en 7 negatieve en je hebt een "gekleurde" poll (oeps).

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:47

Missouri schreef:
Mijn keuze staat er niet tussen Boos!

"Ik kom vaak op FA en kan me rot lachen om de onzinnige dingen, ruzietjes en belachelijke insinuaties die er daar gedaan worden" Haha! Haha!

en daar sluit ik me bij aan

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:44

Ik kom er nooit, en waarom ik heb eigenljk geen idee.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:11

heb het idee dat de meeste vragen worden aangegrepen om weer een promo-praatje voor een klein groepje mensen hun mening te geven. Vind ik wel opvallend en ook wel grappig. Verder plaats ik er vrijwel nooit.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:03


Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:35

Kijk, en dit stoort nu ceasario......én die dubbelzinnige smileys én het niet in de waarde laten van de ts.....
Er zijn ook mensen die niet (de wellicht voor jou logische) kennis hebben.
en op deze manier een vraag proberen te stellen.
En laat dit nu net de reden zijn die voor de terughoudendheid zorgt dat mensen niet meer op F&A DURVEN te komen!!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:41

Sebito schreef:
Kijk, en dit stoort nu ceasario......én die dubbelzinnige smileys én het niet in de waarde laten van de ts.....
Er zijn ook mensen die niet (de wellicht voor jou logische) kennis hebben.
en op deze manier een vraag proberen te stellen.
En laat dit nu net de reden zijn die voor de terughoudendheid zorgt dat mensen niet meer op F&A DURVEN te komen!!!



Ik denk toch dat dit een onderwerp was voor plussies o.i.d.

Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:44

En dat bepaal jij??? In een poging wederom je positie als heer en meester van F&A bevestigd te krijgen?
Dacht het dus gewoon niet.....ook deze TS heeft het volste recht deze vraag op F&A te stellen!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:48

Sebito schreef:
En dat bepaal jij??? In een poging wederom je positie als heer en meester van F&A bevestigd te krijgen?
Dacht het dus gewoon niet.....ook deze TS heeft het volste recht deze vraag op F&A te stellen!


Die vraag is terecht en daar is ook een net antwoord op gekomen.

Maar de zijgang die in geslagen werd over een vrouw is de reinste bull.
Als je uitgaat van de vraagstelling van de topic opener.

Het zijn 2 verschillende niet met elkaar te vergelijken zaken.

en dat is het smileys gedoe.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:27

Alane schreef:
Ik heb mijn profiel leeg gemaakt omdat men elkaar er mee om de oren sloeg... had alleen bij rasvoorkeur nog welsh staan en werd daar mee om de oren geslagen...


En dit is dus precies de reden waarom veel mensen niet op FA komen... Zodra je afwijkt van de perfectie heb je een probleem... Ik heb dan nog het geluk een KWPN'er te rijden, maar ik denk als FA wist hoe wij onze 4 veulens gefokt hebben een aantal jaren geleden... Nagelbijten / Gniffelen

Overigens, het topic dat ik eerder aanhaalde, waar ik gewoonweg geen antwoord op kreeg... Dat kon Pipo me in 5 minuten tijd beantwoorden OK dan!