rien10 schreef:Mellow schreef:Marjo, ik ben zelf chauffeur geweest en heb zelf met dat soort lading gereden. En ja ik weet wel hoe het zit anders zet ik het hier niet neer toch? Dat is dus precies ook mijn punt. Dus mooi dat je dat zo even zegt.
Want wat chatgpt zegt klopt ook niet altijd maar word voor zoete koek soms aangenomen .
Dus ja het rijhulpsysteem is de oorzaak want het maakt een noodstop terwijl dat met deze lading gewoon niet kan. Dat gaat schuiven als je echt een noodstop maakt. En deze chauffeur mag dat dan niet uitzetten omdat het er op zit, dan is hij niet verzekerd. De man die dit veroorzaakt heeft is aangehouden. Deze is doorgereden na dit voorval.
En is kort voor de vrachtwagen langs geschoten, bevestigd door meerdere getuigen. Dus nee ik banketstaaf niet zomaar wat...
Dan zit niet de chauffeur “fout” maar het vervoersbedrijf. Dit had een convoi exceptionnel moeten zijn. Dan is een noodstop nooit mogelijk. Zo’n auto heeft dan vrij baan. Hoe dan ook, de man is overleden. Zeer tragisch. AI had hier m.i. niets mee te maken.
Nee, dat heeft met afmetingen te maken, zowel lengte als breedte, hoogte of gewicht. Dan had ik volgens jou beredenering ook convoi exeptionel moeten rijden.
Het is dus niet het materiaal op zichzelfstaand wat dat bepaald.
En dat is het niet altijd. En ja dat heb ik ook gereden tot een bepaalde breedte en lengte doe je dit zonder transportbegeleiding.
Mijn edit was om het iets te verduidelijken.