996981 schreef:Germie, het topic waar je op doelt heet letterlijk ''....tips, trucks en ervaringen''. Is het dan gek als je tips en adviezen krijgt?
Het is ook niet gek dat men er iets van vindt als je om tips vraagt, maar er vervolgens steevast niets mee doet he. Dan kun je denken dat iedereen tegen jou is, maar je zou ook kunnen denken dat als de meerderheid van de mensen een mening heeft en bepaalde adviezen er misschien een kern van waarheid inzit?
Als je graag enkel je ervaringen wil delen, is het wellicht handiger om een dagboek te beginnen?
Dat is een topic om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen.
Maar nee, ik doelde helemaal niet op dat topic. Ik doelde op een topic van enige jaren terug, en dat ging ook niet over mij. Kan het zo niet terugvinden. Maar goed, je mag ook weer geen topics in een topic bespreken.
Ik lees in het door jou genoemde topic helemaal niet dat iemand ergens niets mee doet. Volgens mij doet iedereen daar prima mee. Niet iedereen is even fanatiek daar, maar dat hoeft ook niet. En dat is in elk topic het geval. Ik weet wel dat daar wel eens gezegd werd dat ik met die pees niet naar de fysio luisterde, maar ik weet toch echt met meer dan 700000% zeker dat ik dat wel gedaan heb, maar dat het toch genegeerd werd, en tja, dan herstel ik die volledig onjuist en foute aanname natuurlijk wel even vriendelijk. Als er iemand juist goed voor z'n lichaam is ben ik dat. Het enige is dat er gezegd was buiten bokt om dat ik hardlopen kon vergeten, maar doordat ik het wilde is het mij wel weer gelukt om het een beetje te kunnen en nu dus zelfs afstanden van meer dan een halve marathon kan lopen. Iets waar ik meer dan trots op mag zijn
. Ik heb daar inderdaad van niemand steun bij gehad, maar dat is niet iets negeren of in de wind slaan, dat is gewoon naar je eigen kunnen luisteren en de beste keuze voor jezelf maken. Daar is ook helemaal niets mis mee, dat moet je juist omarmen. Eigenlijk is af en toe buiten de hokjes kleuren ook niet verkeerd. Dus nee, dat topic is niet waar ik op doel en het gaat ook niet over mij. Ik ben iemand die af en toe een advies aanneemt en af en toe iets negeert, maar dat doet iedereen immers en is ook niets mis mee.
Ik vind opmering als 'een dagboek' beginnen iets stoms. Als iemand daar behoefte aan heeft maakt die wel een volg topic. En anders is de behoefte er ook niet. Zelfs als iemand alleen iets over eigen ervaringen wil posten (en dat zie ik echt nooit gebeuren)in een bestaand topic kan dat gewoon in mijn ogen. Ik heb in ieder geval niet de behoefte om een eigen topic als dagboek te beginnen. En wie dat wel heeft, die doet dat en dan is dat ook goed immers. Vrijheid blijheid. Ik haal af en toe mijn topic over Duolingo naar boven om mijn ervaringen te delen. Maar ben ook wel eens actief in een ander topic over duolingo. Beiden kan en mag. Zelfs als niemand meer reageert op mijn topic reageer ik af en toe nog wel, want ik vul het dan aan.
Kortom, ik zie eigenlijk nooit dat iemand een topic verziekt. En weren hoeft dus ook niet. Maar er zijn wel wat verbeterpunten soms. En die kun je hier benoemen. En daar blijkt dan niet iedereen het mee eens te zijn. Het is net als met gevoel voor humor dan, de 1 vindt iets misplaatst en de ander vindt het een goede grap. En als iemand een tip of advies negeert is die persoon ook niet direct eigenwijs. Dat lijken sommigen wel direct te vinden. Maar ik heb dus wel echt moeite met sommige 'adviezen' en anderen vinden dat kennelijk normaal. Niemand is dus hetzelfde.
Wat me verder wel eens opvalt is dat ik dus bijvoorbeeld gemakkelijk typ en dat ook blind kan, dat ik dus soms sneller een lang antwoord schrijf dan een ander. Geen idee of dat verkeerd valt, maar ik schrijf gewoon zo'n stuk als hierboven binnen een paar minuten. Korter kan ook niet, want dan mist er weer wat. Maar weet wel dat lange stukken soms niet gelezen worden.