Bokkers die sfeer verzieken uit topics weren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:51

Popstra schreef:
Vaak word een nuchtere ongezouten mening hier op Bokt niet gewaardeerd.
Krijg je gelijk een hoop commentaar over je heen. Vaak van dezelfde personen.
Boeie...
Als je het niet meer leuk vind ontstip je het topic of je doet je laptop dicht.

En door!

Ja of je bent jaloers, ook zo'n dooddoener :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:06

Volgens mij valt of staat alles met hoe er geschreven wordt. Als dat gewoon respectvol is dan blijven andere mensen vaak ook gewoon respectvol. ;)

Tenzij ze het er om doen, maar dat is de andere categorie die al voorbij kwam.

Persoonlijk vind ik het steeds wijzen naar anderen niet zo,n fijne eigenschap.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:10

Elisa2 schreef:
Volgens mij valt of staat alles met hoe er geschreven wordt. Als dat gewoon respectvol is dan blijven andere mensen vaak ook gewoon respectvol. ;)

Tenzij ze het er om doen, maar dat is de andere categorie die al voorbij kwam.

Persoonlijk vind ik het steeds wijzen naar anderen niet zo,n fijne eigenschap.

Mee eens hoor. Er is ook een wezenlijk verschil tussen zeggen: "jij hebt het fout" of "ik vind dat je het fout hebt". Tussen zeggen "je moet iets op deze manier doen" of "je zou kunnen overwegen het op deze manier te doen". Oftewel het verschil tussen iets vertellen als feit of het geven van je mening.

De meeste mensen hebben weinig moeite met een afwijkende mening, maar als je jouw mening als feit presenteert en hij komt niet overeen met de mening van een ander, dan valt dat soms niet in goede aarde. :)

Wat betreft het terugkoppelen naar oude berichten, daar maak ik mij ook wel eens schuldig aan. Veel van wat ik lees blijft hangen en als iemand dan ergens een sterke mening over heeft, maar er zelf ook niet aan voldoet, dan vind ik daar wat van.

Bijvoorbeeld iemand die enorm veel kritiek had op mensen die hun dieren nog niet achter wolfwerend hek hadden staan, want iedereen had zich allang voor kunnen bereiden op de wolf. Maar die zelf op een ander topic zoekende was naar andere stalling omdat haar eigen dieren ook nog niet achter wolfwerend hekwerk stonden. Dat vind ik dan met 2 maten meten.

Dat je ergens wat van vind prima, maar zorg er dan wel voor dat je jouw eigen zaakjes op orde hebt, voor je kritiek hebt op een ander. En in bepaalde gevallen mis ik bij sommige mensen ook gewoon een stukje empathie. Die leven dan in hun eigen comfortabele bubbel en realiseren zich niet dat bepaalde dingen niet voor iedereen vanzelfsprekend zijn.

Elisa2

Re: Bokkers die sfeer verzieken uit topics weren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:25

Precies dat eerste stuk, dat maakt zoveel uit hoe iets gebracht wordt en ook gewoon loslaten als iemand dan toch een andere mening heeft of iets op een andere manier wilt doen.

En dat tweede stuk, daarin is het meest vervelende denk ik het (ver)oordeel zonder verdieping/ interesse in het waarom.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:52

Ik heb er wel echt moeite mee dat er geregeld iets verdraaid wordt. En als dan degene van wie de woorden verdraaid worden dus het recht wil zetten en daarbij mogelijk wat minder vriendelijk overkomt, dan vind ik dat geheel logisch. Verdraai geen woorden. Leg geen woorden in de mond en noem mensen ook niet eigenwijs als ze een advies naast zich neerleggen, of iets wat als advies bedoeld is. Want een advies past gewoon niet bij iedereen. Geef sowieso nooit ongevraagde adviezen, dat komt heel storend over.
Als iemand bijvoorbeeld iets vraagt over een zadel en je geeft gewoon antwoord van laat zadelmaker X komen, want met Y heb ik slechte ervaringen en de ts laat dan zadelmaker Y komen, dan is de ts niet eigenwijs, maar heeft een andere keuze gemaakt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:27

germie schreef:
. Want een advies past gewoon niet bij iedereen. Geef sowieso nooit ongevraagde adviezen, dat komt heel storend over.

Ik heb best moeite met jouw (gehele) post Germie. Ik vind het nogal dwingend en als feit geschreven. En dingen als ongevraagd advies, vind ik echt niet altijd storend. Dat ligt aan de manier waarop het gebracht wordt.

Het is de toon die de muziek maakt.

En dat merk ik ook wel online. Ook op bokt zie ik mensen voorbij komen die vooral druk bezig lijken om maar te laten merken dat (enkel) zij de wijsheid in pacht hebben, dat ze vinden dat anderen niet eerlijk zijn maar ondertussen blijkt dat ze trammelant hebben met Jan en alleman. Dat is een type mens dat ik in het echte leven uit mijn leven zou bannen, maar online zie ik ze toch regelmatig voorbij komen (foei doe ik niet aan).

En ik denk dat veel ook afhangt van je referentie kader.
Zoals Ruitje ook vaker ergens schreef: of je rood, groen of blauw bent.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:19

Zo zie je ook maar weer hoe meningen over wat kan en niet kan al verschillen, ik heb geen probleem met ongevraagd advies. Ongevraagd advies kàn op een negatieve manier als aanval worden ingezet, het kan ook gewoon vriendelijk bedoeld goed advies zijn.

Voorbeeldje uit mijn eigen online post geschiedenis: ik heb eens een (toen imo) grappige reactie gepost onder iemand die zei dat ze ongesteld was geworden, namelijk iets van 'gefeliciteerd, je bent deze maand weer niet zwanger!'. Toen zei dus iemand van joh... Ik snap waar het vandaan komt en dat het voor jou prettig/grappig is omdat jij echt geen kinderen wilt, maar er zijn ook mensen die heel graag kinderen willen bij wie het niet lukt, voor wie zo'n opmerking heel hard binnen kan komen.

En dan denk ik bij mijzelf dus: dankjewel dat je het zegt, ik had er niet bij stil gestaan en die opmerking maak ik dus ook niet meer.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:26

Apart Germie want juist van jou zie ik geregeld ongevraagd advies op bokt.

Normaal stoor ik me niet aan ongevraagd advies tenzij het medisch is en, in mijn ogen, te ver gaat.
Het is een forum en daar hoort advies wel thuis.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:36

Ik weet dus van voorbeelden over sport waarbij er beweerd wordt dat een bokker niet naar het lichaam luistert, terwijl dat wel het geval is. Of dat er gezegd wordt dat er niet naar de fysio geluisterd is, terwijl dat ook het geval is (en het dan bijvoorbeeld verkeerd uitgepakt heeft). Maar dus ook dat mensen gewoon aandoeningen werden aangepraat zo ongeveer. Maar weet ook van een voorbeeld waarbij er door diverse bokkers gezegd werd dat een westernzadel het beste bij Eurohorse gekocht kon worden, maar dat degenen uiteindelijk na een slechte ervaring met Eurohorse naar Arthurs ging en dat dat dan niet gewaardeerd werd en als eigenwijs bestempeld werd.

En wat ik zelf heb meegemaakt is dat ik dus een westernzadel heb gehad waar ik last van m'n staartbotje kreeg. Bij geen enkel ander zadel heb ik dat ooit gehad, maar het zou wel aan m'n houding liggen. Maar ik heb eigenlijk een behoorlijk goede houding en zit op het paard, dus dat was het zeker niet. Ik was zgn. eigenwijs. Nou, ik heb een ander zadel gekocht en het probleem is weer als sneeuw voor de zon verdwenen, dus het lag echt aan dat zadel. Maar dat wilden sommigen niet zien.

Maar als iemand zou schrijven 'gefeliciteerd je bent deze maand weer niet zwanger', dan zou ik dat als grapje opvatten en er ook echt niets achter zoeken. Zeker niet als er niet bijstaat dat die persoon graag kinderen zou willen. Dan wordt het wat anders, en wordt het ongepast. Maar dat is dan het verschil in humor denk ik (zoals hier in een ander topic ook al eens benoemd is). Als er niet bijstaat dat degenen waar je op reageert graag zwanger wil worden, dan zou ik juist die opmerking van de anderen dat het geen grappige opmerking is als ongepast zien. Het komt misschien wat hard binnen bij iemand die graag kinderen wil en ze niet kan krijgen, maar de opmerking is niet op hen gericht. Dan kun je niets meer zeggen, want een opmerking over seks is weer niet goed als mensen asexueel zijn, en zo kan iedereen zich altijd wel aangesproken voelen, maar als het niet direct op iemand gericht is, dan moet je het ook naast je neer kunnen leggen.

Ik weet wel dat ik wel eens zeer ongewenst en zeer kwetsend ongevraagd advies gekregen heb. En dat steekt echt, en kwetst echt. Gelukkig weet ik zelf wel wat het beste voor mij is, dus dan leg ik zoiets wel naast me neer. Dan lijkt het eigenwijs, maar dat ben ik absoluut niet. Het is gewoon jezelf beter kennen dan een ander.

Maar sommige dingen blijven dus zoals je hierboven al kunt lezen een lastig gebied. Wat de 1 zeer kwetsend vindt, vindt de ander onbenullig. Maar op het moment dat je iets als een advies gaat geven en de persoon geeft aan dat het kwetsend is, dan moet je er ook over ophouden. En dat gebeurt helaas echt niet altijd. Ik ken echt wel topics waar iemand misschien wel 20 keer zei van laten we er over ophouden, maar ik wil nog wel even 1 keer mijn woorden recht zetten, en dan vervolgens begint er toch weer iemand. En dan wordt er weer gezegd: ja, ik wil niet dat mijn woorden verdraaid worden, dus nog 1 keer... en dan vervolgens gaat er weer iemand door. Ik heb zelfs vaak het idee dat dat dan met opzet gedaan wordt om degene die steeds weer de woorden recht moet zetten zwart te maken.

Maar goed, zoals gezegd, je kunt mensen niet weren en wat de 1 misschien al verzieken vindt, vindt een ander nog gewoon acceptabel of ziet het totaal niet als verzieken. Ik heb geen mensen op de foei lijst, er zijn wel bokkers die ik niet leuk vind reageren, maar ik zeg ook dat ik ze in real life niet ken en als ik ze tegen zou komen dan zou ik gewoon op dat moment aftasten.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-02-25 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:37

Ik verbaas me er ook wel eens over dat bokkers die vrijwel standaard negatief aanwezig zijn in topics, gewoon door mogen posten.
Maar inderdaad, dan posten ze toch vaak net binnen de grenzen, of niet vaak genoeg er echt overheen, en dan kunnen ze hun gang blijven gaan.
Negeren en/of op foei lijst zetten werkt het beste.
In praktijk zie ik dat het veel mensen toch niet lukt om te negeren en dan blijft de negatieve sfeer een tijdje hangen. Maar daar doe je niet echt iets aan. Hoort erbij denk ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:40

Dat is jouw mening Germie.

Ik vind dat als mensen zichtbaar op een forum worstelen met problematiek dat je best een psycholoog mag opperen. Als iemand een foto plaats van een arm die uit de kom is, dan verwijs je zo ook door naar een arts. Mentale problemen zijn net zo serieus. Het is niet raar, abnormaal of slecht om mentale hulp te zoeken. ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:44

Germie, het topic waar je op doelt heet letterlijk ''....tips, trucks en ervaringen''. Is het dan gek als je tips en adviezen krijgt?

Het is ook niet gek dat men er iets van vindt als je om tips vraagt, maar er vervolgens steevast niets mee doet he. Dan kun je denken dat iedereen tegen jou is, maar je zou ook kunnen denken dat als de meerderheid van de mensen een mening heeft en bepaalde adviezen er misschien een kern van waarheid inzit?

Als je graag enkel je ervaringen wil delen, is het wellicht handiger om een dagboek te beginnen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:46

MarlindeRooz schreef:
Dat is jouw mening Germie.

Ik vind dat als mensen zichtbaar op een forum worstelen met problematiek dat je best een psycholoog mag opperen. Als iemand een foto plaats van een arm die uit de kom is, dan verwijs je zo ook door naar een arts. Mentale problemen zijn net zo serieus. Het is niet raar, abnormaal of slecht om mentale hulp te zoeken. ;)

Eens :j Onwijs veel mensen hebben hulp voor psychische problemen. Dat is geen zwakte. Die mensen zijn niet per definitie ziek of sneu.

Het leven is gewoon lastig en af en toe heb je daarbij ondersteuning nodig. Meestal hebben anderen dat eerder in de gaten dan de persoon zelf. Helemaal niets mis mee.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:47

het kan al helpen om anders naar een probleem waar je zelf even niet uit kom te bespreken met een psycholoog, daardoor kom je vaak tot oplossingen. Heeft helemaal niets met je geestelijke gezondheid te maken, dat is zo'n ouderwets idee.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:48

prompter schreef:
het kan al helpen om anders naar een probleem waar je zelf even niet uit kom te bespreken met een psycholoog, daardoor kom je vaak tot oplossingen. Heeft helemaal niets met je geestelijke gezondheid te maken, dat is zo'n ouderwets idee.

Inderdaad. Iemand die met afstand en zonder (waarde)oordeel, systematisch naar het geheel kan kijken is ontzettend waardevol

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:50

Elisa2 schreef:
Het is heel simpel, speel op de bal en niet op de persoon.

Precies. Dan blijft het een discussie, uitwisseling van opvatting, ongeacht of je het eens bent met iemand, of niet.
Bij gejij en gejou gedoe haak ik heel snel af. (soms na een zo netjes mogelijke reactie terug)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:04

996981 schreef:
Germie, het topic waar je op doelt heet letterlijk ''....tips, trucks en ervaringen''. Is het dan gek als je tips en adviezen krijgt?

Het is ook niet gek dat men er iets van vindt als je om tips vraagt, maar er vervolgens steevast niets mee doet he. Dan kun je denken dat iedereen tegen jou is, maar je zou ook kunnen denken dat als de meerderheid van de mensen een mening heeft en bepaalde adviezen er misschien een kern van waarheid inzit?

Als je graag enkel je ervaringen wil delen, is het wellicht handiger om een dagboek te beginnen?

Dat is een topic om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen. _/-\o_ Maar nee, ik doelde helemaal niet op dat topic. Ik doelde op een topic van enige jaren terug, en dat ging ook niet over mij. Kan het zo niet terugvinden. Maar goed, je mag ook weer geen topics in een topic bespreken.
Ik lees in het door jou genoemde topic helemaal niet dat iemand ergens niets mee doet. Volgens mij doet iedereen daar prima mee. Niet iedereen is even fanatiek daar, maar dat hoeft ook niet. En dat is in elk topic het geval. Ik weet wel dat daar wel eens gezegd werd dat ik met die pees niet naar de fysio luisterde, maar ik weet toch echt met meer dan 700000% zeker dat ik dat wel gedaan heb, maar dat het toch genegeerd werd, en tja, dan herstel ik die volledig onjuist en foute aanname natuurlijk wel even vriendelijk. Als er iemand juist goed voor z'n lichaam is ben ik dat. Het enige is dat er gezegd was buiten bokt om dat ik hardlopen kon vergeten, maar doordat ik het wilde is het mij wel weer gelukt om het een beetje te kunnen en nu dus zelfs afstanden van meer dan een halve marathon kan lopen. Iets waar ik meer dan trots op mag zijn :D. Ik heb daar inderdaad van niemand steun bij gehad, maar dat is niet iets negeren of in de wind slaan, dat is gewoon naar je eigen kunnen luisteren en de beste keuze voor jezelf maken. Daar is ook helemaal niets mis mee, dat moet je juist omarmen. Eigenlijk is af en toe buiten de hokjes kleuren ook niet verkeerd. Dus nee, dat topic is niet waar ik op doel en het gaat ook niet over mij. Ik ben iemand die af en toe een advies aanneemt en af en toe iets negeert, maar dat doet iedereen immers en is ook niets mis mee.

Ik vind opmering als 'een dagboek' beginnen iets stoms. Als iemand daar behoefte aan heeft maakt die wel een volg topic. En anders is de behoefte er ook niet. Zelfs als iemand alleen iets over eigen ervaringen wil posten (en dat zie ik echt nooit gebeuren)in een bestaand topic kan dat gewoon in mijn ogen. Ik heb in ieder geval niet de behoefte om een eigen topic als dagboek te beginnen. En wie dat wel heeft, die doet dat en dan is dat ook goed immers. Vrijheid blijheid. Ik haal af en toe mijn topic over Duolingo naar boven om mijn ervaringen te delen. Maar ben ook wel eens actief in een ander topic over duolingo. Beiden kan en mag. Zelfs als niemand meer reageert op mijn topic reageer ik af en toe nog wel, want ik vul het dan aan.

Kortom, ik zie eigenlijk nooit dat iemand een topic verziekt. En weren hoeft dus ook niet. Maar er zijn wel wat verbeterpunten soms. En die kun je hier benoemen. En daar blijkt dan niet iedereen het mee eens te zijn. Het is net als met gevoel voor humor dan, de 1 vindt iets misplaatst en de ander vindt het een goede grap. En als iemand een tip of advies negeert is die persoon ook niet direct eigenwijs. Dat lijken sommigen wel direct te vinden. Maar ik heb dus wel echt moeite met sommige 'adviezen' en anderen vinden dat kennelijk normaal. Niemand is dus hetzelfde.

Wat me verder wel eens opvalt is dat ik dus bijvoorbeeld gemakkelijk typ en dat ook blind kan, dat ik dus soms sneller een lang antwoord schrijf dan een ander. Geen idee of dat verkeerd valt, maar ik schrijf gewoon zo'n stuk als hierboven binnen een paar minuten. Korter kan ook niet, want dan mist er weer wat. Maar weet wel dat lange stukken soms niet gelezen worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:45

Ik vind het vooral allemaal erg verwarrend worden, het gaat over bepaalde topics en over bepaalde Bokkers maar topics en namen mogen niet besproken worden dus is het allemaal maar een beetje de vraag over welke topics en Bokkers het gaat en vult iedereen het zelf maar in waardoor de miscommunicatie alleen maar groter wordt. :D

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:49

Persoonlijk denk ik dat eigenwijs zijn helemaal geen slecht eigenschap hoeft te zijn. Eigenwijs zijn heeft ook te maken met zelfvertrouwen. Weten dat je zelf de juiste beslissing kunt maken, dat je vertrouwd op je eigen onderzoeksvaardigheden en durft te vertrouwen op je eigen oordeel.

Het tegengestelde hiervan is iemand die onwijs onzeker is, niet op zijn eigen oordeel vertrouwd, ook geen duidelijk eigen mening heeft en met alle winden mee waait.

Na de puber leeftijd zijn er naar mijn idee nog maar weinig mensen die eigenwijs zijn, om het eigenwijs zijn. De meeste hebben inmiddels gewoon voldoende ervaring en zelfvertrouwen om letterlijk op zichzelf te durven vertrouwen.

Dus als iemand je eigenwijs noemt zou ik ze gewoon bedanken voor het compliment. :D

Misverstanden door niet of slecht lezen zijn inderdaad zo gemaakt. Maar begrijpend lezen is ook een vak apart, daar is niet iedereen even goed in, denk ik dan maar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:55

Elisa2 schreef:
Ik vind het vooral allemaal erg verwarrend worden, het gaat over bepaalde topics en over bepaalde Bokkers maar topics en namen mogen niet besproken worden dus is het allemaal maar een beetje de vraag over welke topics en Bokkers het gaat en vult iedereen het zelf maar in waardoor de miscommunicatie alleen maar groter wordt. :D

Maar dat is met dit soort topics altijd zo.

Om het bij mijzelf te houden, ik heb mensen waarvan ik vind dat ze de boel behoorlijk verstoren.
Maar zij hebben ook mensen die hun mening compleet volgen dus zullen die storende factor niet hebben.

Zo zijn er gegarandeerd mensen die mij een storende factor vinden, maar ik krijg ook wel eens pb's van mensen die zeggen, ik wil me er niet in mengen, maar zo fijn dat jij het zo uitspreekt.
Maar ik heb daarbij niet de illusie dat andere dat ook vinden. Daar gaat de pb vast rond met, pff heb je die ook weer.

Dus mensen weren, nee dat gaat mijn inziens niet.
Maar ik heb wat ik van die irritante lui vind wel op foei staan.
Want dat is gewoon fijner voor mijzelf.
En als die andere mij dan ook op foei zetten is het beter voor heel bokt :') _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:58

En ik heb dus niemand op foei staan, ik wil gewoon een heel topic kunnen volgen. Dus nee, ik ben juist weer niet van plan het te doen, haha.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:01

Dat mag, ik vind het wel relaxed om daar overheen te scrollen en als je wilt kun je er altijd nog op klikken.
Maar meestal kom ik er dan weer snel achter dat die foei de juiste keuze was :+

het zijn gewoon mensen die ik ook niet in het gewone leven om mij heen zou willen hebben. We matchen gewoon niet.
En dat is niet erg, dat is gewoon normaal.

Maar er zijn ook mensen waar ik best mee kan steggelen, maar waar ik zeker weet dat we ook gezellig op een terrasje zouden kunnen kletsen bij wijze van. Die staan ook niet op foei.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:07

Soms kan ik mij ook opvreten over hoe mensen kunnen reageren, maar dan denk ik altijd... Tel even tot 10, zing even dat liedje uit frozen (Let it goho, let it goooo).
En meestal is dat, voor mij, genoeg tijd om weer even voor mijzelf te bedenken dat discussie alleen mogelijk is als je ook een tegengeluid hebt. Hoe ontzettend saai zou bokt wezen en hoe weinig mensen zouden hier rond hangen, als alle bokkers heel mild en braaf overal hetzelfde over zouden denken en het overal over eens zouden zijn?
Het zou mij te saai zijn :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:07

DuoPenotti schreef:
Dat mag, ik vind het wel relaxed om daar overheen te scrollen en als je wilt kun je er altijd nog op klikken.
Maar meestal kom ik er dan weer snel achter dat die foei de juiste keuze was :+

het zijn gewoon mensen die ik ook niet in het gewone leven om mij heen zou willen hebben. We matchen gewoon niet.
En dat is niet erg, dat is gewoon normaal.

Maar er zijn ook mensen waar ik best mee kan steggelen, maar waar ik zeker weet dat we ook gezellig op een terrasje zouden kunnen kletsen bij wijze van. Die staan ook niet op foei.

Je ziet dan die berichten niet meer, maar kunt ze nog wel zien? Ik heb echt geen idee wat je dan ziet.

Verder ken ik die mensen niet in real life, dus kan ook niet zeggen dat ik ze niet om mij heen zou willen hebben. Ik oordeel niet op basis van een paar online berichten. Er zullen vast mensen zijn die dat wel doen, maar feitelijk ken je iemand helemaal niet natuurlijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:09

Germie ja je ziet dat er een 'gefoeid' bericht staat, die kan je uitklappen en dus wel lezen. Het is niet zo dat berichten er zonder dat je het ervan kan afzien ertussenuit gefilterd zijn.

Foei werkt dus niet bij mij, ben veel te nieuwsgierig wat daar dan staat :))