Na bijna een kwart eeuw,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:33

Ik denk dat de echt oude garde 'van het eerste uur' (reken ik mezelf voor het gemak ook maar even bij, de groep die hier meer dan 15 jaar geleden binnen is gekomen) deels uit gewoonte blijft hangen, deels vanwege de gezamenlijke historie en misschien deels uit nieuwsgierigheid of die wortel van Flavum die al jaren voor onze neus hangt te bungelen, ooit nog een keer echt gegeven wordt.

Echt jonge aanwas (laatste 1-5 jaar) zie je nauwelijks, en ik denk dat de tussengroep van 5-15 jaar op bokt de grootste groep is die is gaan wandelen. Die wortel duurt te lang, de gezamenlijke geschiedenis is niet zo groot, en er zijn andere verleidingen.

Ik blijf hier ook meer uit koppigheid/nieuwsgiergheid (kómt Flavum er of niet) dan voor andere redenen :))

Winged

Re: Na bijna een kwart eeuw,

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:41

De wortel van FLavum :))

ben wel benieuwd of de office versie van bokt (o.bokt.nl) nog wel in gebruik is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:42

En toch Ibbel is het fijn dat jij er bent, ik lees van jou vaak goede adviezen met veel kennis en ik denk dat je (onbewust) best veel mensen helpt met die kennis. En dat is misschien ook wel het mooie van Bokt. :)

Ik ga mijn berichten niet aanpassen, zit er inmiddels ook al vanaf 2004 zie ik..dat is onbegonnen werk haha. Ik hoop maar dat mensen er doorheen kunnen kijken als ik eens wat jong, ontactisch of onhandig gereageerd heb. :o Maar ik heb dan ook nooit veel prive dingen gedeeld, kan me voorstellen dat dit anders is als deze er wel staan en voor iedereen zo op te zoeken/ na te lezen zijn. Want dat kan een mens echt nagedragen worden in het leven.

En het helpt ook niet dat sommige Bokkers echt alles van iemand gaan nazoeken/ uitpluizen.

Vind het wel interessant hoe iedereen het anders beleefd en dat helpt mij ook wel weer om door andere ogen naar bepaalde zaken te kijken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:43

Ik denk dat je op Flavum nog langer kunt wachten dan op Flarum }>

Of ze komen tegelijk, dat kan ook, nooit :P

Ik denk idd ook dat zoals een ander ook mooi schreef, bokt is vergrijst.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:44

Oh, whahaha. Ik wist dat er iets niet klopte, maar ik had geen zin het te controleren :)) :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:52

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat je op Flavum nog langer kunt wachten dan op Flarum }>

Of ze komen tegelijk, dat kan ook, nooit :P

Ik denk idd ook dat zoals een ander ook mooi schreef, bokt is vergrijst.

mooi grijs is niet lelijk toch :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:54

Grijs is het nieuwe blond toch? :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:40

Er zijn dit jaar voor het eerst meer 65-plussers dan 20-minners, dus de hele maatschappij wordt knap grijs :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:52

Er was toch ook zo’n topic over hoe bokt er uit zou zien over tig jaar? Waarbij jij, DP, Rolling Kawa werd genoemd in rolstoel. :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:59

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:07

Ik ben hier toch ook al erg lang. Ik weet de LAN parties nog wel. En met zijn allen naar Six Flags. :D

De shetlander op een balkon, de pony die groentensoep kon eten om beter te worden.

En een topic over aangespoelde voeten waar ik nog een ban van een dag op pakte omdat ik ietsjes te lang door ging. :)) (Was het overigens dubbel en dwars waard, want ik heb vreselijk hard gelachen. :D )

Bokt is, net als het echte leven, afstandelijker en onpersoonlijker geworden. Je merkt in de maatschappij dat een hoop mensen egoïstischer zijn en vaak heel ongeduldig. En dat is op bokt soms ook het geval. Het is een spiegel van de maatschappij. Ik kies er ook regelmatig voor om maar gewoon niet op dingen te reageren omdat je dan de hele goegemeente over je heen krijgt. En dat is op alle SM.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:09

aangespoelde voeten?? := _O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:11

Ik ga zo even zoeken, maar veel van zulke topics zullen op de Mesthoop terecht zijn gekomen, denk ik.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:12

Winged schreef:
De wortel van FLavum :))

ben wel benieuwd of de office versie van bokt (o.bokt.nl) nog wel in gebruik is.

Ja die heb ik standaard aan! :-D
Die office layout in ieder geval.

Ik vind Bokt persoonlijk nog erg waardevol vooral voor echte paardenzaken. Er zijn nogal wat (paardenmensen)influencers die heel goed mensen kunnen overtuigen in bepaalde dingen en je dan kunnen laten twijfelen. Ben dan altijd heel blij dat ik op Bokt kan zoeken en daar de meningen van veel meer mensen kan lezen. Brengt alles weer in perspectief.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 29-01-25 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:12

ohja, de mesthoop... ja dikke kans dat het daar op staat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:13

DuoPenotti schreef:
aangespoelde voeten?? := _O-

Ja, echt een gruwelijk verhaal eigenlijk. Maar een groepje meiden ( waar ik ook deel van uitmaakte dus ) dook erop en we maakten van iets gruwelijks een grappig iets. ( hij wilde een wit voetje halen en hij zet zijn beste beentje voor, dat soort dingen. O:) ) Kon echt niet, maar op dat moment was het heel grappig.

Er is ook een keer een kippenschuur afgebrand. Vreselijk voor de kippen en de boer, maar KFC werd erbij gehaald en dat werd ook hilarisch. :=

Ik denk dat ik naar de hel ga. Y;(

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:17

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:36

Denk het wel. Ik ga even lezen. :D

Edit: Yep, dit was em. En kennelijk zat het topic over de kippen er nog voor. :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:40

Ik heb het net zitten lezen en in combinatie met het terugkijken van Toren C afleveringen kostte de opmerking van Karl van "Oh wat erg" me mijn koffie :D
Laatst bijgewerkt door Shirley op 29-01-25 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:41

Tallie1979 schreef:

jij dénkt dat ?? :D :D :')

ik hang hier ook al meer dan 20 jaar rond, jesus ik word oud. :')
De laatste jaren veel meer in bijleesmodus dan in actieve modus, ik vind Bokt net zoals de maatschappij in het algemeen, met z'n momenten harder en onverdraagzamer dan toen. Maar ik kan het toch niet laten om te komen bijlezen. Heb toch veel mooie herinneringen aan die eerste jaren, en ik heb er een aantal zeer dierbare vrienden aan overgehouden. Die al jaaaaaren niet meer op Bokt komen, maar waar ik wel nog steeds live mee afspreek.

edit, goed dat ik geen koffie aan het drinken ben terwijl ik net het voetentopic heb teruggelezen. :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:43

jokari schreef:
Tallie1979 schreef:

jij dénkt dat ?? :D :D :')

:') Waarom moet ik nou weer lachen om deze opmerking? :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:44

haha dat topic.
Zou nu wel in het luguber topic passen.

Ik vind zelf bokt niet harder, integendeel juist.
er mag nu naar mijn idee veel minder gezegd worden, dat wat ik wel echt ook in de maatschappij zie

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:45

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:53

Ben nu alleen maar heel nieuwsgiering wie de "anoniemen" waren :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:54

Ik heb geen X of instagram of tiktok. Youtube kijk wel vaak op. Facebook ook regelmatig maar dat blijft beperkt tot enkele familieleden, vrienden en kennissen.

Vind facebook soms lastig volgen. Bokt is misschien een pak rustiger geworden maar het is veel handiger lezen en reageren. Al reageer ik ook al veel minder op bokt dan vroeger en sta ik meer in leesmodus dan reageermodus. Ook al omdat mijn werk drukker is geworden dan vroeger en in mijn vrije tijd zit ook al minder op bokt dan vroeger.

de jonge generatie is tegenwoordig meer van tiktok en instagram dan wat anders. Eerlijk gezegd ben ik eigenlijk blij dat ik niet ben opgegroeid in mijn jeugd met al die SM. Nu staat iedereen klaar met zijn smartphone om te filmen en dat vind ik er ook wel weer over.