Logoveranderingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:07

Wij zijn in overleg hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren.

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat er nu volkomen aan voorbij wordt gegaan aan hoe mooi dit logo is.
Moderator NadjaNadja heeft hier enorm haar best op gedaan.

Sintara

Re: Logoveranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:26

Ik vind de veranderde logos erg leuk, ik pas het nu ook toe op de webshops die ik beheer, seizoensgebonden hoed op het logo ofzo. Geeft een gezellig tintje aan de site vind ik :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:09

Licor schreef:
Marjo schreef:
Voor de mensen die vinden dat er van een mug een olifant gemaakt wordt; dit gaat natuurlijk niet om dit specifieke logo. Dit gaat om het feit dat Mariett dit topic in juli geopend heeft, omdat het logo ineens veranderde zonder enige vorm van toelichting. Daar werd vanuit de moderators op gereageerd dat dit inderdaad beter anders aangepakt had kunnen worden.

Nu zijn we 3 maanden verder, en gebeurt het gewoon weer. En dit zie je vaker, gebruikers geven wat aan en worden daarin gewoon niet serieus genomen. Denk aan de updates over Flarum etc.

Dit wegzetten als "drama om niks" is dus niet helemaal terecht, het probleem zit hem imo veel breder, en met name in het feit dat er bokkers zijn die kritisch meedenken over het forum, maar daarin niet gehoord worden.

En nee, we hoeven niet te blijven, er zijn genoeg alternatieven voor Bokt te vinden. Maar zou het niet slim zijn vanuit beheer om dit soort dingen gewoon eens serieus aan te pakken? Zonder gebruikers, geen Bokt ;)

Dat iets aangekaart wordt door kritisch meedenkende bokkers, betekent natuurlijk niet dat er ook iets mee gedaan moet worden.. feedback geven kan, maar het is aan de ander wat die er mee doet..
En misschien zijn ze er achter de schermen ook wel mee bezig.. weten wij veel.. het is ook niet verplicht om ons te vertellen wat er allemaal speelt toch?

En ach soms kan communicatie beter, soms gaat t goed of is het haast te veel, soms worden er fouten gemaakt.. t zijn ook allemaal maar mensen he.. die dit ook nog eens vrijwillig doen.. je kan t nooit voor iedereen goed doen.. de beste stuurlui staan aan wal.. en soms maken die dingen ook groter dan ze zijn..

Ik ben het he-le-maal met je eens.

Ik zit dit topic met stijgende verbazing te lezen. Tijd voor een tegengeluid van gebruikers die dit helemaal geen probleem vinden.

Mijn vrijblijvende advies: get a life besides bokt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:23

Ibbel schreef:
We hebben hier een directeur van een bedrijf, die een keer in eigen persoon een opening zou moeten komen verrichten. Dat is gebruikelijk bij bedrijven, toont betrokkenheid van de directeur bij het bedrijf, het personeel en de klanten.

Nou wil ik toch niemands illusies verstoren, maar
1. 'de directeur van een bedrijf', nounou, poehpoeh. Het is maar Bokt. Leuk hoor, en het draait nog steeds als een van de heel weinige onafhankelijke websites en dat is een prestatie op zich en iets waar iedereen best trots op mag zijn, maar aan de andere kant is het toch ook maar gewoon een paardenforum, dat vrijwel geheel draait op vrijwilligers en gratis leden.
2. de betrokkenheid van overige directeuren bij personeel en klanten kon je ook nog wel eens tegenvallen.

Laten we wel een beetje met de voeten op de grond blijven. Als er een logo verandert is dat leuk. En als er een topic met uitleg is, is dat leuk. En als dat niet zo is... dan... gebeurt er... helemaal... niets.

Dus aan alle mods en beheerders en overigen: laat je niet gek maken hoor! 8-)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:33

Firelight schreef:

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat er nu volkomen aan voorbij wordt gegaan aan hoe mooi dit logo is.

Mee eens, ik vind het een hartstikke leuk logo. <3 Die mag wel wat meer waardering krijgen!

Daarnaast vind ik dat sommigen ook wel van een mug een olifant maken. Ja, het is leuk als het nieuwe logo en bijbehorende topic tegelijk online komen. Maar nee, de wereld vergaat niet en Bokt ook niet jongons. De modjes hebben ook nog een leven naast Bokt. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:36

Maar dat is ook niet het initiele ding dat aangekaart werd in de OP. De ts vroeg of het mogelijk is iets te maken waar je kunt zien waarom een logo veranderd is. Lijkt me een heel prima optie, toch?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:38

Firelight schreef:

Maar waar lees ik dan wie deze gemaakt heeft? En waar zou ik waardering kunnen uitspreken of een hartje geven voor hoe mooi het logo is?

Er is daar geen topic voor en er is nergens bekend gemaakt door wie het logo gemaakt is en waarom.

Dus :+ wat wil je nu precies?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:46

Blue_flower schreef:
Firelight schreef:

Maar waar lees ik dan wie deze gemaakt heeft? En waar zou ik waardering kunnen uitspreken of een hartje geven voor hoe mooi het logo is?

Er is daar geen topic voor en er is nergens bekend gemaakt door wie het logo gemaakt is en waarom.

Dus :+ wat wil je nu precies?

Hier kwam een goede suggestie voor voorbij en we hebben dit verwerkt in het aankondigingstopic van de verkiezing:

[VN] De Bokt.nl veulenverkiezing gaat weer van start!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:02

@Nicole ; maar dat zie je alleen als je de link legt tussen beide. Dus voor de bokkers die de veulen verkiezingen niets interesseert wordt deze informatie nog steeds niet zichtbaar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:11

Danielleeee_ schreef:
Firelight schreef:

Mee eens, ik vind het een hartstikke leuk logo. <3 Die mag wel wat meer waardering krijgen!

Daarnaast vind ik dat sommigen ook wel van een mug een olifant maken. Ja, het is leuk als het nieuwe logo en bijbehorende topic tegelijk online komen. Maar nee, de wereld vergaat niet en Bokt ook niet jongons. De modjes hebben ook nog een leven naast Bokt. :D

_/-\o_

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:22

Blue_flower schreef:
@Nicole ; maar dat zie je alleen als je de link legt tussen beide. Dus voor de bokkers die de veulen verkiezingen niets interesseert wordt deze informatie nog steeds niet zichtbaar.

Klopt, maar dat het logo in dat topic niet genoemd werd is in ieder geval goedgemaakt en daar kunnen ook reacties erop geplaatst worden.

Waar het logo over gaat is in dit geval nu te vinden in dit boktzaken topic. Een meer elegante oplossing voor de toekomst daar wordt over nagedacht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:31

Dat kan toch makkelijk in een topic over logo's?
Bij mededelingen een apart topic.
Geen idee of het bij oudere logo's nog te achterhalen is maar bijvoorbeeld.

Logo [foto] was zichtbaar tussen januari 2002 & maart 2004. "Algemeen bokt logo"

Logo [foto] was zichtbaar tussen 1 april 2004 & 7 april 2004 "1 april logo"

Enz

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 20:34

Firelight schreef:

Ik vind t allemaal gezeur. Jullie zijn niets verplicht en we krijgen regelmatig een aangepast logo , wat hartstikke leuk is . Ik vermaak me er best mee , te raden waarom het is.
Kwartje van de veulen verkiezingen viel ook uiteindelijk, deze keer zonder even te zoeken naar topics :Y) :D
Iemand die er geen zin in heeft , kan besluiten de schouders op te halen en door te gaan met iets nuttiger.

Als t vanwege een overlijden is , is t misschien wel handig om er even wat over te vermelden.
Maar verder....

Voor degene die eisen dat er een verklaring komt bij verandering logo :......
Als het zo door gaat komt er misschien geen ander logo meer , want dan is de zin en motivatie dit aan te passen gewoon weg uiteindelijk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:24

Waar dit topic om geopend werd snap ik dat mensen het jammer vonden.

Maar de logo Veranderingen met ik noem maar wat; Sinterklaas, veulenverkiezing, 1april, dierendag, worstenbroodjesdag enz…. Daar ga je je toch niet druk om maken.

Leg zelf de link of wacht het topic af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 07:46

Wat een superleuk Halloween logo! Leuk gedaan!

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:37

Yeah super leuk! En ook die halloween plaatjes in uitgelicht

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:01

Yay nieuw logo , bedankt!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:29

DuoPenotti schreef:
Dat kan toch makkelijk in een topic over logo's?
Bij mededelingen een apart topic.
Geen idee of het bij oudere logo's nog te achterhalen is maar bijvoorbeeld.

Logo [foto] was zichtbaar tussen januari 2002 & maart 2004. "Algemeen bokt logo"

Logo [foto] was zichtbaar tussen 1 april 2004 & 7 april 2004 "1 april logo"

Enz

dit lijkt me nuttig. En dan graag ook met de credits voor degene die het logo heeft gemaakt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:42

Juval: goede aanvulling :j

En deze die er nu is is ook echt mooi gemaakt :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:51

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:53

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:59

Dat kan, ik weet niet hoe goed het bijgehouden wordt. Maar er is dus wel al een plek waar ze - in principe - allemaal terecht komen. En daar zou dan dus ook bijgezet kunnen worden van wiens hand een logo is en wanneer het logo gebruikt is.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:32

Oh wat leuk om ze daar verzameld te zien! Ik had het Halloween logo gemist namelijk. Leuk was die!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:35

Even een update:
- [BZ] YOGO YOGO waarom dit Logo? in dit topic houden we logoveranderingen vanaf nu bij (althans, we gaan ons best doen :D)
- nog niet alle logo's stonden in de wiki, maar we hebben dit weer up to date gemaakt!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:40

Super. Wat leuk :j