Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Je zou als forum ook gewoon niet zo panisch kunnen doen om een SA. Trolaccounts worden sowieso geband.
capopjekop schreef:Want mensen kunnen voor zichzelf een goede reden hebben dat ze het anoniem willen delen. Wie ben je dan als mod om goed te keuren of die reden belangrijk genoeg is of niet? Als het topic verder aan de regels voldoet uiteraard. Maar het maakt toch minder uit wie het topic aanmaakt als het topic netjes aan de regels voldoet.
Maar mss denk ik nu te simpel.
NadjaNadja schreef:Interessant punt halen jullie aan
Aan de ene kant denk ik ook: waarom niet?
Aan de andere kant vind ik het ook wel lastig. Het mooie aan Bokt vind ik dat men altijd bereid is om elkaar te helpen. De wereld heeft echter ook vaak genoeg laten zien dat niet iedereen daar altijd even oprecht in is (qua persoon die de steun ontvangt). Door controle te houden op schaduwaccounts, kunnen we mogelijk wel enigszins voorkomen dat mensen veel tijd, energie en misschien zelfs wel geld gaan steken in mensen die niet oprecht zijn of verkeerde bedoelingen hebben. Helemaal waterdicht is dat natuurlijk niet, maar het is nog altijd meer "zekerheid" dan helemaal geen controle.
VuurVleugels schreef:Ik snap de afweging en vind het geen gekke dingen die je aandraagt, NadjaNadja. Maar het geeft geen antwoord op de vraag waarom een SA voor problemen met je vriendje niet goed wordt gekeurd (zoals, als ik het me goed herinner, in de instructies staat). Zoals het daar nu staat komt het héél erg over als 'dat is niet ernstig genoeg', en ik zie ook niet echt dreigend gevaar in een dergelijk topic. Maar ik denk ook niet overal aan natuurlijk.
Ibbel schreef:NadjaNadja schreef:Interessant punt halen jullie aan
Aan de ene kant denk ik ook: waarom niet?
Aan de andere kant vind ik het ook wel lastig. Het mooie aan Bokt vind ik dat men altijd bereid is om elkaar te helpen. De wereld heeft echter ook vaak genoeg laten zien dat niet iedereen daar altijd even oprecht in is (qua persoon die de steun ontvangt). Door controle te houden op schaduwaccounts, kunnen we mogelijk wel enigszins voorkomen dat mensen veel tijd, energie en misschien zelfs wel geld gaan steken in mensen die niet oprecht zijn of verkeerde bedoelingen hebben. Helemaal waterdicht is dat natuurlijk niet, maar het is nog altijd meer "zekerheid" dan helemaal geen controle.
Hmmm. De meeste internetgebruikers, en bokkers zijn zeker geen uitzondering, zijn best achterdochtig als iemand met 1 bericht opeens een heel dramaverhaal dropt en om geld vraagt.
Dus ik denk dat die behoefte om bescherming te geven 20 jaar geleden misschien terecht was, maar ondertussen zijn cybercrime-figuren een stuk gehaaider dan een 'help, mijn paard gaat dood/mijn huis wordt onder m'n kont verkocht/ik ben m'n baan kwijt en heb geen geld voor de huur' bedelverhaal op bokt te gooien, en worden internetgebruikers ook wel wat beter gewaarschuwd tegen cybercrime.
Er is altijd binnen 3-5 reacties wel íemand op bokt die roept, bij een 'aparte' reactie van een nieuwe bokker waar dan ook: "goh, vandaag geregistreerd, is dat om hier .... te doen"
Ibbel schreef:Het handige van een goedgekeurd SA is wel dat die gebruiker dan direct toegang krijgt tot het juiste forum zonder eerst kuddetoegang te moeten verdienen.