Citaat:
Ik vind het een beetje als “wij willen demonstreren voor centraal station” waarop volgt “nou das heel onhandig want het is daar best druk, je mag demonstreren maar dan op het Malieveld, heb je meer ruimte ook”
- “maar wij willen voor centraal station!!!”
- “nou nee, je kan op het Malieveld”
- “kijk!! Wij mogen hier niet demonstreren in deze dictatuur!!!!”
Citaat:
Ik snap je maar een station is geen plek voor discussie, een forum is dat juist wél

ik vind dat demonstreren geen hinder op moet leveren, geldt voor alle demonstraties. Om in je beeldspraak te blijvenn - stel dat je er niks van mag zeggen dat die demonstranten kinderen meenemen. Je wéét dat het niet ok is, maar die mensen vinden zelf van wel. Dan maar niks zeggen en die mensen hun gang laten gaan?
Ter wille van de duidelijkheid ga ik even off topic.
Dagelijks wordt er geblokkeerd op de A12.
Drastisch - en geen demonstratie.
Ik heb trouwens meegedaan. (Elke dag, dat lukt me niet.)
Voor auwtomobilisten kan dit vervelend zijn: ze moeten omrijden.
Het is burgerlijke ongehoorzaamheid en naar mijn mening nodig.
Bij mijn weten heeft niemand van Extinction Rebellion geroepen 'wat een dictatuur dat we dit niet mogen!' - het is duidelijk dat we de wet overtreden.
(Dat doet de overheid trouwens ook, er is getekend voor het accoord van Parijs en OF we dat halen is een vraag.)
(Van de week sprak een optimist 'dat het kan als alles meezit'. Nou, dat hopen we dan maar, het klinkt wankel in mijn oren.)
En er zijn kinderen bij de acties.
Ik heb geen kleuters op de A12 gezien, mogelijk wel jongelui net onder de 18.
Wel heb ik veel kleine kinderen gezien náást de A12 als steundemonstranten.
Het gaat wel om hun toekomst.
'Kinderen' van 16, 17 die getraind zijn
... alle deelnemers aan de blokkade zijn getraind, een expliciete eis van Extinction Rebellion...
en dus weten hoe of wat, daar zie ik geen kwaad in.
Nederlandse kinderen van 14 en ouder zijn doorgaans ook niet heel erg gezeggelijk...
Ik heb geen kleuters gezien die als 'levend schild' werden gebruikt, dat is ook zowel binnen Extinction Rebellion niet de bedoeling,
en in het oorlogsrecht niet toegestaan.