Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Melissa1996 schreef:[ Afbeelding ]%20[ Afbeelding ]
Je moet toch iets te doen hebben in quarantaine..
de discussie laat ik maar in het midden.
BaileyMix schreef:Melissa1996 schreef:[ Afbeelding ]%20[ Afbeelding ]
Je moet toch iets te doen hebben in quarantaine..
de discussie laat ik maar in het midden.
Heb je die nou net even gauw gemaakt? Knap
Kabayo schreef:Snappen de mensen die zwarte Piet niet meer vinden kunnen dat die beste Piet zwart is van de roet? En dat het niet zijn huidskleur is? Of heb ik het mis
Mkango schreef:Voor degenen die de "kinderen vinden het niet racistisch" kaart spelen: hoeveel zwarte kinderen kennen jullie? En zijn die kinderen ook heel blij als ze 'Zwarte Piet' worden genoemd door willekeurige vreemden op straat?
oomens schreef:Ofwel: decennialang waren het enkelingen die er een punt van maakten, vervolgens werd het wat groter toen er veel Surinamers hierheen kwamen, maar ook toen is het lang een discussie geweest die eigenlijk alleen in een paar wijken echt een rol van betekenis speelde.
Wat maakte nu net dat het ineens ook landelijk breed uitgemeten moest worden en een discussiepunt werd?
MarlindeRooz schreef:Jawel door zwarte piet te promoten als smiley sluit je mensen die zich gediscrimineerd voelen buiten. Dan zeg je "op dit forum houden we mensen die een zwarte piet smiley willen tevreden want we vinden het geen racisme". Of je zegt natuurlijk dat je het geen racisme vindt wat ook kan, maar dan sluit je weer een grote groep mensen buiten die het wel pijn doet.
Shadow0 schreef:Vooral ook jammer dat 'ie niet gewoon geruisloos is afgevoerd ergens tussen seizoenen, ik betwijfel of het veel mensen opgevallen zou zijn.
MarlindeRooz schreef:Dat is wel een beetje hoe “pro-zwarte Piet” mensen vaak reageren. Ze weten dat ze het niet meer kunnen winnen dus gaan ze enorm boos schoppen.
Kabayo schreef:MarlindeRooz schreef:Dat is wel een beetje hoe “pro-zwarte Piet” mensen vaak reageren. Ze weten dat ze het niet meer kunnen winnen dus gaan ze enorm boos schoppen.
Andersom net zo
Net als pro en anti vaccineren
MarlindeRooz schreef:Dat is wel een beetje hoe “pro-zwarte Piet” mensen vaak reageren. Ze weten dat ze het niet meer kunnen winnen dus gaan ze enorm boos schoppen.
MarlindeRooz schreef:Heb in dit topic alleen nog “pro zwarte piet” mensen lelijk zien reageren.
Reacties “heb jij je aandacht weer gehad” zijn heel flauw, persoonlijk aanvallend en een teken dat een beter argument niet aanwezig is in het brein van diegene.
MarlindeRooz schreef:Je zal je als volwassene maar zo laten opnaaien door een boktsmiley van een figuur van een kinderfeest dat je andere bokkers er persoonlijk op aanvalt. Sterkte Pandora2 in deze lastige tijd.
Amber_anne schreef:'je kunt nooit iedereen blijmaken'
Mensen die zich gediscrimineerd voelen zijn wel meer dan niet blij. Dat is niet te snappen als je daar nooit in je leven mee te maken hebt gehad. Dus ja dan kies ik er voor dat er maar wat pro zwarte piet mensen niet blij zijn, komen ze wel weer over heen. Dat is niet te vergelijken met opgroeien met discriminatie en daar elke keer weer mee geconfronteerd te worden.
HopeMyDay schreef:Oh mensen toch..
Er zijn 2 smileys:
1 zwarte piet voor mensen die vinden dat zwarte piet, zwart moet zijn.
1 regenboogpiet voor de mensen die de regenboogpiet willen gebruiken.
Dit is bokt, een forum over voornamelijk paarden zaken. Zullen we deze discussie gewoon niet (hier) voeren?
Ik zit in kamp "neutraal" het maakt mij geen zak uit welke kleur die vent heeft zolang hij maar onherkenbaar blijft voor de kinderen (dus als ze hem knalgeel schminken heb ik daar geen probleem mee). Ik word vooral heel erg moe van het "welles, nietes" spelletje tussen volwassen.