Aanstootgevend

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 15:36

Ibbel schreef:
Als je als bokt zo de mond vol hebt over dat het jeugdjournaalproof moet zijn, is het advies 'scroll maar langs slecht/onzinnig medisch advies' niet het beste advies.
Want al die kindertjes en andere goedgelovigen die het wél lezen omdat ze (nog) niet geleerd hebben zelf na te denken nemen die adviezen dus wél serieus en ter harte.

En dáár gaat het de mensen om die wél medisch (enigzins) onderlegd zijn. Je ziet de bullshit en je ziet dat mensen er intuinen. Dan kan je zelf je ogen wel sluiten, maar ondertussen worden naieve mensen én hun dieren er wél de dupe van.

En dat staat nogal haaks op dat 'bokt een veilige plek moet zijn voor minderjarigen'. Dat is het niet als ze ongehinderd verkeerd en potentieel gevaarlijk medisch advies mogen krijgen. Onder het mom van: "ze kunnen zelf nadenken".

Net als Trump met desinfectie
Wij lachen daarom, velen hebben het gedaan

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:37

Ik vraag me eigenlijk vooral af waarom een 18+ forumonderdeel nog steeds niet mogelijk is? En niet alleen voor seksuele onderwerpen, maar bijvoorbeeld ook voor het wonden topic. Daar komen soms dingen voorbij, perongeluk zonder spoiler, wat ik als kind ook echt niet zou hoeven zien

IMANDRA

Berichten: 9829
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:37

Zou het misschien een optie zijn om een vinkje o.i.d. toe te voegen met 'deze post is mogelijk aanstootgevend' als het over seks of een ander taboe-ish onderwerp gaat? Of het nu een grapje is of serieus. Dan zou de post automatisch als spoiler weergegeven kunnen worden, en mensen die het willen lezen klikken het aan, maar mensen die niets aanstootsgevends willen zien, zien het niet. Een mod zou een bericht ook als mogelijk aanstootgevend aan kunnen stippen als de gebruiker dit nog niet heeft gedaan en dit is wel het geval.
De optie om een spoiler te plaatsen is er al, dus een vinkje om de hele post op die manier te verbergen lijkt me technisch wel haalbaar.

Een grapje blijft dan gewoon in het bijbehorende topic staan, maar je voorkomt dat mensen er aanstoot aan nemen?

En natuurlijk is het geen vrijbrief om alles maar te mogen posten, ook daar zitten grenzen aan en de content zal gewoon gemodereerd worden. :j

Voor discussie over slecht/onzinnig medisch advies is dit topic wellicht beter geschikt? Zie het wel als misinformatie (en heb al duidelijk gemaakt dat ik dit wel een probleem vind). [FZ] Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-07-20 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16608
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:37

Ik vind jouw gedrag ook aanstootgevend marco... beetje de brave huisvader uithangen en ondertussen.

Waar ik me vooral aan stoor zijn mensen die hun mening op blijven dringen en nergens voor open staan. Boeren zijn slecht, bitten zijn slecht, rijden met sporen is slecht.. echt pfff :') maar goed ik heb ondertussen soms maar de ik negeer modus aan en dan gaat het best mooi (of ik stook de boel nog wat verder op hihi)

KimD

Berichten: 20503
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:40

Mand schreef:
Ik wou dat ik daar net zo goed in was als jij ;)


Kijk, en dit is nou 'op de man' imo. Eens kijken hoelang het duurt...

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:42

KimD schreef:
Mand schreef:
Ik wou dat ik daar net zo goed in was als jij ;)


Kijk, en dit is nou 'op de man' imo. Eens kijken hoelang het duurt...


Bij mij nooit zo lang :')

IMANDRA schreef:
Zou het misschien een optie zijn om een vinkje o.i.d. toe te voegen met 'deze post is mogelijk aanstootgevend' als het over seks of een ander taboe-ish onderwerp gaat? Of het nu een grapje is of serieus. Dan zou de post automatisch als spoiler weergegeven kunnen worden, en mensen die het willen lezen klikken het aan, maar mensen die niets aanstootsgevends willen zien, zien het niet. Een mod zou een bericht ook als mogelijk aanstootgevend aan kunnen stippen als de gebruiker dit nog niet heeft gedaan en dit is wel het geval.
De optie om een spoiler te plaatsen is er al, dus een vinkje om de hele post op die manier te verbergen lijkt me technisch wel haalbaar.


Slim! Als dit te maken valt lijkt dit me een hele handige optie
Laatst bijgewerkt door Mand op 22-07-20 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33314
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:44

Foeilijst leuk en aardig. Maar juist de notoire zuigers trekken hele topics naar zich toe, dan wordt dat dus in zijn geheel onleesbaar/oninteressant. Als dat eens gebeurd, jammer. Maar dit is al tijden aan de gang, heel bokt weet wie het zijn en de mods kijken fluitend om zich heen lijkt t wel.
Behalve als er dan eens een zwartje uit de slof schiet tegen zo iemand dan krijgt diegene wel een groene pb... krommer dan krom natuurlijk.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:45

Echwel schreef:
Ibbel schreef:
Als je als bokt zo de mond vol hebt over dat het jeugdjournaalproof moet zijn, is het advies 'scroll maar langs slecht/onzinnig medisch advies' niet het beste advies.
Want al die kindertjes en andere goedgelovigen die het wél lezen omdat ze (nog) niet geleerd hebben zelf na te denken nemen die adviezen dus wél serieus en ter harte.

En dáár gaat het de mensen om die wél medisch (enigzins) onderlegd zijn. Je ziet de bullshit en je ziet dat mensen er intuinen. Dan kan je zelf je ogen wel sluiten, maar ondertussen worden naieve mensen én hun dieren er wél de dupe van.

En dat staat nogal haaks op dat 'bokt een veilige plek moet zijn voor minderjarigen'. Dat is het niet als ze ongehinderd verkeerd en potentieel gevaarlijk medisch advies mogen krijgen. Onder het mom van: "ze kunnen zelf nadenken".

Net als Trump met desinfectie
Wij lachen daarom, velen hebben het gedaan


Maar daarom is dat toch gewoon ook niet op te modereren? Precies om wat Echwel zegt, dat vele het hebben gedaan omdat Trump het zei.

En niet vervelende bedoelt hoor, verre van zelfs, maar zelfs de medisch onderlegde personen hebben het niet altijd juist, kijk maar naar da's met verschillende aandoeningen hoe vaak gaat dat nog niet verkeerd. Je kunt nu eenmaal niet voor een ander bepalen wat wel en niet juist is. Of dat iedereen genoeg gezond verstand en wantrouwen heeft om zelf te kunnen schiften, maar dat betekent dus dat er helemaal niets meer kan.

En wat die "notoire zuigers" betreft; Dat zijn wel vaak mensen met een beperking of een ziekte. Want nu lijkt het er wel een beetje op alsof hypochonder als scheldwoord wordt gebruikt, maar ook dat is een ziekte. Ik vind inderdaad dat bokt die mensen wat meer mag beschermen, maar dan wel door ze te wijzen wanneer het fout gaat in pb bijvoorbeeld, of idd berichten verwijderen die niet kunnen, dit wegkijken wat er nu gebeurd, maakt het voor die mensen er niet beter op denk ik. En het getuigt van zeer weinig inlevingsvermogen als je het nodig vind om die mensen steeds maar weer te moeten gaan afbranden.
Laatst bijgewerkt door neetoch op 22-07-20 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38565
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:50

En toch, ondanks dat sommige bokkers elkaar soms figuurlijk de grond in hakken zijn er ook topics waarbij ze eensgezind de neuzen dezelfde kant op hebben staan, denk aan Quera en alle andere mensen die door ziekte of ongevallen bokt zijn ontvallen.
Dan merk je dat we allemaal menselijk zijn, meeleven, vloeken, tieren. En voor de rest, er zullen er een heleboel zijn die mij ook zullen verwensen , ik kan ook een gigantische etterbak zijn maar ze sturen nooit een pb om zaken uit te praten. Ik ben de moeilijkste niet om te erkennen dat ik iets verkeerd heb gezegd of ingeschat maar gaan ze dan hakken in het topic zelf of blijven ze doorgaan met onzin verkondigen , tja. Zal eens proberen wat vaker de wijste te zijn maar beloof niets.

Ibbel

Berichten: 49263
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:54

neetoch schreef:
Maar daarom is dat toch gewoon ook niet op te modereren? Precies om wat Echwel zegt, dat vele het hebben gedaan omdat Trump het zei.


Op 'geen seks - tenzij' wordt ook gemodereerd, en dát is het hem nou net. Als je daar op kunt modereren dan kun je ook op medische bullshit modereren. Ja, dat is subjectief, maar dat is 'sommige seks is wel kindproof maar andere niet' ook.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:57

Misschien beter om alle medische en seksuele topics achter een 18 plus pagina te plaatsen.
Natuurlijk kan een 13 jarige dan ook invullen dat hij 18 is maar dat vind ik dan een de ouders hun probleem.

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 15:58

Dan nog vind ik het stellen van een diagnose medisch of psychisch niet op een forum horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:59

MarjanB schreef:
Ik vind jouw gedrag ook aanstootgevend marco... beetje de brave huisvader uithangen en ondertussen.

Waar ik me vooral aan stoor zijn mensen die hun mening op blijven dringen en nergens voor open staan. Boeren zijn slecht, bitten zijn slecht, rijden met sporen is slecht.. echt pfff :') maar goed ik heb ondertussen soms maar de ik negeer modus aan en dan gaat het best mooi (of ik stook de boel nog wat verder op hihi)


Ik vind (bijna) heel bokt aanstootgevend. Als je niet alles precies doet zoals het volgens het boekje moet, wordt je met de grond gelijk gemaakt. Dan ben je geen goede eigenaar. Als je niet de middelen hebt om het 'perfect' te doen, kun je behoorlijk onzeker worden door bokt. Iets met beste stuurlui staan aan wal.. Paardenwelzijn staat voorop, maar er zijn meerdere wegen naar Rome..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-20 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie
Berichten: 4334
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:59

IMANDRA schreef:
Zou het misschien een optie zijn om een vinkje o.i.d. toe te voegen met 'deze post is mogelijk aanstootgevend' als het over seks of een ander taboe-ish onderwerp gaat? Of het nu een grapje is of serieus. Dan zou de post automatisch als spoiler weergegeven kunnen worden, en mensen die het willen lezen klikken het aan, maar mensen die niets aanstootsgevends willen zien, zien het niet. Een mod zou een bericht ook als mogelijk aanstootgevend aan kunnen stippen als de gebruiker dit nog niet heeft gedaan en dit is wel het geval.
De optie om een spoiler te plaatsen is er al, dus een vinkje om de hele post op die manier te verbergen lijkt me technisch wel haalbaar.

Een grapje blijft dan gewoon in het bijbehorende topic staan, maar je voorkomt dat mensen er aanstoot aan nemen?

En natuurlijk is het geen vrijbrief om alles maar te mogen posten, ook daar zitten grenzen aan en de content zal gewoon gemodereerd worden. :j

Voor discussie over slecht/onzinnig medisch advies is dit topic wellicht beter geschikt? Zie het wel als misinformatie (en heb al duidelijk gemaakt dat ik dit wel een probleem vind). [FZ] Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt



Die bestaat toch al? Die 18+tag? Die is er gekomen na het vorige topic met de vraag of er een18+gedeelte op Bokt kon komen aangezien er ook een jongerengedeelte is. Het antwoord toen was: doen we niet, jongeren moeten alles kunnen lezen, alles moet jeugdjournaalproef maar om de Bokkers tegemoed te komen is toen die tag gekomen. (Even kort door de bocht.) Hij wordt oa gebruikt voor het lugubertopic.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:00

Echwel schreef:
Dan nog vind ik het stellen van een diagnose medisch of psychisch niet op een forum horen

Eens, maar als de vraag dan toch mag dan maar beter afschermt in de hoop dat mensen dan na kunnen denken.

Marije112

Berichten: 3408
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:01

Ibbel schreef:
neetoch schreef:
Maar daarom is dat toch gewoon ook niet op te modereren? Precies om wat Echwel zegt, dat vele het hebben gedaan omdat Trump het zei.


Op 'geen seks - tenzij' wordt ook gemodereerd, en dát is het hem nou net. Als je daar op kunt modereren dan kun je ook op medische bullshit modereren. Ja, dat is subjectief, maar dat is 'sommige seks is wel kindproof maar andere niet' ook.


Maar hoe weet een mod wat medische bullshit is?

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38813
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:01

Ibbel schreef:
Als je als bokt zo de mond vol hebt over dat het jeugdjournaalproof moet zijn, is het advies 'scroll maar langs slecht/onzinnig medisch advies' niet het beste advies.
Want al die kindertjes en andere goedgelovigen die het wél lezen omdat ze (nog) niet geleerd hebben zelf na te denken nemen die adviezen dus wél serieus en ter harte.

En dáár gaat het de mensen om die wél medisch (enigzins) onderlegd zijn. Je ziet de bullshit en je ziet dat mensen er intuinen. Dan kan je zelf je ogen wel sluiten, maar ondertussen worden naieve mensen én hun dieren er wél de dupe van.

En dat staat nogal haaks op dat 'bokt een veilige plek moet zijn voor minderjarigen'. Dat is het niet als ze ongehinderd verkeerd en potentieel gevaarlijk medisch advies mogen krijgen. Onder het mom van: "ze kunnen zelf nadenken".

We modden niet op inhoud en kunnen daar dan ook niets mee.

Maar dit zijn nou precies een van de onderwerpen waarin gebruikers heel goed elkaar kunnen helpen. Vooral zij die beter Medisch zijn onderlegd dan wij Mods. Als gebruiker vind ik juist ieders advies ontzettend fijn! Er zitten zoveel gebruikers op Bokt met enorme kennis en ervaring en daar kan ik als gebruiker mijn vruchten van plukken. Ik begrijp ook dat niet alles waarheid is wat er is geschreven maar bij een beetje doorvragen en lezen wat men schrijft kan je als gebruiker je eigen mening vormen.

Mars schreef:
Foeilijst leuk en aardig. Maar juist de notoire zuigers trekken hele topics naar zich toe, dan wordt dat dus in zijn geheel onleesbaar/oninteressant. Als dat eens gebeurd, jammer. Maar dit is al tijden aan de gang, heel bokt weet wie het zijn en de mods kijken fluitend om zich heen lijkt t wel.
Behalve als er dan eens een zwartje uit de slof schiet tegen zo iemand dan krijgt diegene wel een groene pb... krommer dan krom natuurlijk.

Kan zelf niet fluiten (helaas) maar daarin mogen we best een actievere rol nemen, eens. Vaak gaan de topics zo hard dat het snel te laat is een topic die kant op te 'trekken' waar we weer gelijkwaardig alle kanten op kunnen praten.

IMANDRA schreef:
Zou het misschien een optie zijn om een vinkje o.i.d. toe te voegen met 'deze post is mogelijk aanstootgevend' als het over seks of een ander taboe-ish onderwerp gaat? Of het nu een grapje is of serieus. Dan zou de post automatisch als spoiler weergegeven kunnen worden, en mensen die het willen lezen klikken het aan, maar mensen die niets aanstootsgevends willen zien, zien het niet. Een mod zou een bericht ook als mogelijk aanstootgevend aan kunnen stippen als de gebruiker dit nog niet heeft gedaan en dit is wel het geval.
De optie om een spoiler te plaatsen is er al, dus een vinkje om de hele post op die manier te verbergen lijkt me technisch wel haalbaar.

Wat een goeie, ga ik meenemen bij de techneuten, idd niet dat maar alles geplaatst mag worden maar ergens zie ik er ook wel mogelijkheden in. Dank je wel!

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:03

Ibbel schreef:
neetoch schreef:
Maar daarom is dat toch gewoon ook niet op te modereren? Precies om wat Echwel zegt, dat vele het hebben gedaan omdat Trump het zei.


Op 'geen seks - tenzij' wordt ook gemodereerd, en dát is het hem nou net. Als je daar op kunt modereren dan kun je ook op medische bullshit modereren. Ja, dat is subjectief, maar dat is 'sommige seks is wel kindproof maar andere niet' ook.


Wie laat je daar op modereren dan? Een da? Op vrijwillige basis? Terwijl die zelfs de wijsheid niet altijd in pacht hebben? En soms zijn het juist de mensen die dit herkennen bij eigen dier, die wel met een goede tip of advies kunnen komen, terwijl de gemiddelde da zegt dat het onzin is, omdat het niet in het symptomenlijstje van dit of dat voorkomt. En kinderen mogen toch zelf geen medische beslissingen nemen, dus die vergelijking gaat ook niet helemaal op.

Ik ben het trouwens helemaal mee eens met het niet mogen stellen van een psychische of medische diagnose, daar zijn artsen voor. Maar meedenken of tips geven is toch juist alleen maar fijn?

Ibbel

Berichten: 49263
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:05

Ods schreef:
We modden niet op inhoud en kunnen daar dan ook niets mee.


Jullie modden wel op inhoud, anders werden seksgerelateerde topics niet gesloten.

Lieke

Berichten: 11354
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:08

Mars schreef:
Foeilijst leuk en aardig. Maar juist de notoire zuigers trekken hele topics naar zich toe, dan wordt dat dus in zijn geheel onleesbaar/oninteressant. Als dat eens gebeurd, jammer. Maar dit is al tijden aan de gang, heel bokt weet wie het zijn en de mods kijken fluitend om zich heen lijkt t wel.
Behalve als er dan eens een zwartje uit de slof schiet tegen zo iemand dan krijgt diegene wel een groene pb... krommer dan krom natuurlijk.

Ik vraag me af of het beheer kan inzien welke mensen veelvuldig op de foeilijst staan. Gezien alle (suggestieve) commentaren in dit topic zouden dat toch veelvuldig dezelfde mensen moeten zijn. Dat zou je dat als bokt kunnen gebruiken om te kijken op welke punten je je beleid kan aanpassen om echte irritaties aan te pakken.

Zelf vind ik de foeilijst gedeeltelijk erg fijn werken omdat ik kennelijk nogal de neiging heb om topics van bepaalde gebruikers te openen die bij mij leiden tot ergernis. Aan de andere kant werkt het niet als bepaalde gebruikers zuigend in een topic aanwezig zijn en andere bokkers er maar op in blijven gaan.
Laatst bijgewerkt door Lieke op 22-07-20 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 16:09

@neetoch ik vind diagnose bij mensen iets anders dan bij dieren aangezien mensen medicijnen via internet kunnen bestellen voor zichzelf

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38813
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:12

Dat zeg ik idd verkeerd Ibbel :j Bij de medische topics modden wij niet op de zin of onzin. Sexgerelateerde onderwerpen kunnen ook prima, daar zit het hem vooral in de manier waarop.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:12

Ik vind beide een no go Echwel. Helemaal als het online uit de losse pols gebeurd. Het kan namelijk ook het onthouden van medicatie, of andere vage dingen betekenen. Een diagnose zou gewoon nooit mogen op bokt. Een goedbedoelde tip of advies is daar in tegen in mijn ogen alleen maar fijn. Dan kan men zelf bepalen of ze er iets mee willen gaan doen.

Wat ik ook wel een beetje denk, is dat hoe harder men zijn of haar mening denkt te moeten doordrukken, hoe minder geloofwaardig of interessant het wordt. Maar dat denk ik.
Laatst bijgewerkt door neetoch op 22-07-20 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 16:14

@ods

Maar een leek die met zelfdiagnose ook anderen advies geeft is toch van de zotte

En als je ze aanspreekt gaan ze temmen

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 16:15

neetoch schreef:
Ik vind beide een no go Echwel. Helemaal als het online uit de losse pols gebeurd. Het kan namelijk ook het onthouden van medicatie, of andere vage dingen betekenen. Een diagnose zou gewoon nooit mogen op bokt. Een goedbedoelde tip of advies is daar in tegen in mijn ogen alleen maar fijn. Dan kan men zelf bepalen of ze er iets mee willen gaan doen.

1000den artsen en psychs hier
In een topic van een puber die liegt bv