Doneren ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Doneren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:26

Iedereen mag een mening hebben, maar het is niet altijd gepast hem te ventileren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 13:28

Nikass schreef:
Dit topic gaat niet over iemand persoonlijk, en ik vind het dus ook heel jammer dat een andere mening niet gezegd mag worden. Als mvdende dit nu vindt dan mag haar mening er ook zijn. Door reacties dat ze zich moet schamen creër je een topic waarin alleen gelijkgestemden mogen/durven reageren. Laat iedereen toch zijn eigen mening hebben.

Dit topic was niet persoonlijk.
Deze reactie wel degelijk.

Namelijk het vinden bedelen en gratis naar disney willen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:31

quera schreef:
Nikass schreef:
Dit topic gaat niet over iemand persoonlijk, en ik vind het dus ook heel jammer dat een andere mening niet gezegd mag worden. Als mvdende dit nu vindt dan mag haar mening er ook zijn. Door reacties dat ze zich moet schamen creër je een topic waarin alleen gelijkgestemden mogen/durven reageren. Laat iedereen toch zijn eigen mening hebben.

Het topic is wel persoonlijk. Hij wordt geopend naar aanleiding van een voorval wat ook besproken wordt hier.

Maar ik vind de reactie van mvdende niet passen.
( Persoonlijk vind ik hem zelfs walgelijk)

Nogmaals. Fijn dat je doel behaald is!
Ik hoop echt dat je hele mooie herinneringen daar gaat maken. Het is je zeker gegund.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 03-01-19 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:33

Wat er ook gezegd wordt over het wel of niet mogen plaatsen/promoten/bespreken van doneeracties.
Regels zijn regels en als het niet besproken mag worden, prima.
Op FB en Insta zijn de linkjes al gedeeld en Ro heeft een mooi bedrag voor haar en haar gezin om dierbare herinneringen te maken. Ook voor haar dochters en man.

Mensen, het is een feit dat we spreken over een jonge vrouw die gaat overlijden op veel te jonge leeftijd.
Zij heeft 2 jonge kinderen, laat haar gewoon met rust mits je haar een hart onder de riem wil steken.
Zeker als ik zie dat zij gewoon per PB (MIETJES!) op een heel vervelende manier benaderd wordt!
Geloof me, ik ken Roby persoonlijk en ik weet dat zij never nooit deze ziekte zou ''misbruiken''.
Niet zoals nu geopperd wordt.

En als je zo een held bent dat je haar privé benaderd.. Echt, dan ben je in mijn ogen gewoon niets waard.
''De woorden die bij jou horen zijn goedkoper dan ik dacht'', zoals een mooi Nederlands liedje oppert. En ja, geef jezelf maar bloot en brand mij maar af openlijk, als je dat dan ook durft.

Hoe makkelijk om iemand een trap na te geven die probeert te genieten van het leven zo kort als het nog duurt, gadverdamme.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:40

mvdende schreef:
Ik heb een hekel aan doneer acties. Als je zelf het geld niet hebt, ga je maar sparen of je doet het niet. Het is in mijn ogen bedelen om geld. Ik wil ook wel "gratis" naar Disneyland. Of in mijn geval een hulphond die me geen 20.000 kost.

Iedereen heeft wel wensen die niet uit kunnen komen omdat het geld er niet is. Kijk maar in het 30 miljoen topic.

Ik snap dat als je ongeneeslijk ziek ben, dat je herinneringen wil maken, maar een strand wandeling of een boswandeling zijn toch ook herinneringen?

DIT IS MIJN MENING EN ZAL OOK NOOIT MEE DOEN MET EEN DONEER ACTIE

Wil hier toch op po inhaken
Dat kan als het nodig is voor minder daar zijn stichtingen voor die hoe raar dan ook inzamelingen mogen houden om mensen zoals jij dan te helpen
https://www.de-click.nl
Kost wat inzet van jezelf maar hee als het anderen lukt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:42

Echwel schreef:
mvdende schreef:
Ik heb een hekel aan doneer acties. Als je zelf het geld niet hebt, ga je maar sparen of je doet het niet. Het is in mijn ogen bedelen om geld. Ik wil ook wel "gratis" naar Disneyland. Of in mijn geval een hulphond die me geen 20.000 kost.

Iedereen heeft wel wensen die niet uit kunnen komen omdat het geld er niet is. Kijk maar in het 30 miljoen topic.

Ik snap dat als je ongeneeslijk ziek ben, dat je herinneringen wil maken, maar een strand wandeling of een boswandeling zijn toch ook herinneringen?

DIT IS MIJN MENING EN ZAL OOK NOOIT MEE DOEN MET EEN DONEER ACTIE

Wil hier toch op po inhaken
Dat kan als het nodig is voor minder daar zijn stichtingen voor die hoe raar dan ook inzamelingen mogen houden om mensen zoals jij dan te helpen
https://www.de-click.nl
Kost wat inzet van jezelf maar hee als het anderen lukt

Ze doet NOOIT (schreeuwt) zegt ze zelf mee aan een doneer actie.
Ga er vanuit dat dat 2 kanten op gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:47

quera schreef:
Nikass schreef:

Lieverd, het topic is wel persoonlijk. Je quote in de openingspost de reactie van de mods in jouw topic en stelt voor er hier verder over te discussiëren. Als je liever een algemene discussie had gewild over het doneerbeleid van Bokt, had je hem beter anders kunnen openen.

Neemt niet weg dat de reactie van mvandende onvriendelijk en kwetsend is. En dat dat niet nodig is. En bovenal erg naar voor jou. En dat ik me kan voorstellen dat dat je enorm raakt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:50

lieveli schreef:
Nee. Je mag best je eigen mening hebben maar je kunt ook even bedenken hoe je die het fijnst kan ventileren.

Ja klopt, maar dat geldt ook voor de reacties die zo'n opmerking alleen maar benadrukken en heel veel aandacht geven.

Ik ging er vanuit dat het topic niet persoonlijk was. Als dat wel zo is wordt het een ander verhaal.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:52

Ik denk dat Roby het topic geopend heeft vanuit andere reden maar hierop heel snel persoonlijk, per PB, door meerdere finaal is afgebrand. En dan is het niet meer ''niet-persoonlijk''.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:55

Nikass schreef:
lieveli schreef:
Nee. Je mag best je eigen mening hebben maar je kunt ook even bedenken hoe je die het fijnst kan ventileren.

Ja klopt, maar dat geldt ook voor de reacties die zo'n opmerking alleen maar benadrukken en heel veel aandacht geven.

Ik ging er vanuit dat het topic niet persoonlijk was. Als dat wel zo is wordt het een ander verhaal.

quera schreef:
Zoals in mijn eigen topic te lezen is. Is er een modopmerking geplaatst.
Omdat we graag mijn eigen topic daarmee niet willen belasten kan hier verder gediscussieerd worden.

Dat had je in de OP kunnen lezen Nikass :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:00

Ik vind echt dat Bokt ouderwets is en met 2 maten meet. Waar het team zegt in het my secret santa topic : We bemoeien ons niet met de organisatie of mensen wel of niet hun pakketten versturen, helpen ze zon mooi initiaitief om zeep. Ik zie het verschil niet.

Ja er is in het verleden misbruik van gemaakt, maar iedereen is oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of diegene doneert.

Dan zouden jullie dus my secret santa ook niet meer toe noeten staan, want daar zijn ook mensen die helaas mee doen, een pakket ontvangen, maar zelf niks opsturen. Dit laten jullie gaan,maar mensen die aangeven iets gedoneerd te hebbeb aan iemand die hier helemaal niet om vraagt, mag niet.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:50

ruitje schreef:
peach2001 schreef:
Ik hoop dat de modjes iig hieruit kunnen leren dat het verstandig is degene om wie het gaat eerst persoonlijk te benaderen alvorens het publiekelijk te benaderen. Dit komt nu duidelijk persoonlijk over bij iemand die nu juist behoefte heeft aan positieve dingen en de gevolgen die eruit voortvloeien zijn helemaal buiten proporties. Dit had voorkomen kunnen worden door haar eerst persoonlijk te benaderen en uitleg te geven dat jullie die lijn moeten trekken en dat dit niets met haar of haar situatie van doen heeft etc. En het zou jullie ook netjes staan nog even in contact te treden met quera.

Ten eerste weet je dat helemaal niet, of iemand daar op zit te wachten. Ten tweede, waar trek je dan de grens?

Lijkt mij lastig zat dit te doen als mod, je weet dat je iets gaat plaatsen wat gevoelig ligt en je weet dat je het niet goed kan doen want de boodschap is kak.

En dan hebben mensen het over timing, is er in dit soort situaties een goed moment? Ik kan mij voorstellen dat deze boodschap hoe dan ook niet lekker was overgekomen.

Mijn reactie over de timing ging voornamelijk over het feit dat de modopmerking is geplaatst met daarin 'niet meer over het doneren hebben en alleen quera nog een fijne vakantie wensen etc.', terwijl dat dus al de laatste dagen zo was. Er werd al niet meer over de donaties cq het bedrag gepraat.

Dan zou ik misschien zelfs overwegen om die hele modreactie niet meer te plaatsen en enkel "in te grijpen" als de reacties over het bedrag/de donaties weer op gang zouden komen, wat waarschijnlijk toch niet meer zou zijn gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:56

Ze hadden ook niks kunnen zeggen. Maar als je als modteam helemaal geen reactie meer plaatst, zal iemand anders die hierna een donatietopic opent het geheid als argument gebruiken. Zo van "jullie meten met twee maten, want bij Quera hebben jullie er ook niets van gezegd"

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:26

Ik dacht dat dit een topic ging zijn met de discussie of iemand wel of niet wil doneren. Dat het topic afkomstig is van het andere topic weet ik, maar ik dacht dat dit topic daar los van ging staan. Mijn reactie was ook niet lelijk bedoeld naar de ts, maar over doneren in het algemeen.

Ik was ook één van de eerste die heeft gereageerd in dit topic, toen het nog niet persoonlijk was.

En even voor de duidelijkheid: ik heb de ts zeker niet benaderd via pb. De haat pb die ze heeft gekregen zit absoluut niets van mij bij. Ik heb zelf wel vervelende pb gehad overigens. Kan er ook een discussie gevoerd worden zonder dat iemand met een andere mening gelijk gekielhaald wordt?
Laatst bijgewerkt door mvdende op 03-01-19 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 15:28

mvdende schreef:
Ik dacht dat dit een topic ging zijn met de discussie of iemand wel of niet wil doneren. Dat het topic afkomstig is van het andere topic weet ik, maar ik dacht dat dit topic daar los van ging staan. Mijn reactie was ook niet lelijk bedoeld naar de ts, maar over doneren in het algemeen.

En geheel toevallig pak je daar disney bij?
En heb je het over herinneringen maken?
En noem je dat bedelen.
Het was de bedoeling dat het algemeen zou worden maar jouw reactie was alles behalve algemeen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:28

mvdende schreef:

Maar snap je dat het wel heel persoonlijk aankwam, met die sneren over herinneringen maken en Disneyland? En snap je ook dat je daar veel mensen boos mee maakt omdat ze verdrietig zijn voor Quera?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:29

Heb je überhaupt de openingspost gelezen voor je je reactie plaatste? Dit ging toch duidelijk niet om over wel of niet doneren, maar over hoe het moderatorteam ermee omgaat... Het staat niet voor niks op FZ.

Jammer, want jouw reactie heeft heel wat commotie veroorzaakt die er niet had moeten zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:35

mvdende schreef:

Ik was ook één van de eerste die heeft gereageerd in dit topic, toen het nog niet persoonlijk was.

Maar dat was het onderwerp van het topic helemaal niet :+ Heb je de OP wel gelezen?

En verder; van een beetje aardigheid en een paar eurootjes hier en daar wordt de wereld een stuk leuker voor veel mensen en zelf heb je er geen last van.
En als je geen eurootjes kan of wil missen dan geef je niks, dat vindt niemand erg. Maar zo’n sneer erbij is mi niet echt gepast :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:45

Overigens mvdende, laatst reageerde je ook al naar toen iemand vroeg hoe ze het beste een crowdfunding kon starten en ook toen heb je de openingspost niet goed gelezen. Ik zie een patroon.

Het zou je overigens sieren om je excuses aan te bieden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:00

De titel luidt toch: wel of niet doneren?

Ik geef een mening over niet doneren. Dat ik vervolgens enorm vervelende reacties krijg, vind ik niet gepast. Er wordt om een mening gevraagd en die heb ik gegeven.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:01

Ik vind het logisch dat de mods ingrijpen. Regels zijn regels en de grens van het ophalen van geld is nu al zoveel verzet dat de 7500 euro allang opgehaald is. Ze hadden het ook direct de eerste dag kunnen doen en dat hebben ze niet gedaan. Er is nu 15000 euro opgehaald zowat, vind het dus ook niet erg dat daar geen aandacht meer aan besteed mag worden

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:03

mvdende schreef:

Ik geef een mening over niet doneren. Dat ik vervolgens enorm vervelende reacties krijg, vind ik niet gepast. Er wordt om een mening gevraagd en die heb ik gegeven.

Een mening geven mag natuurlijk, ik denk alleen dat de 'toon' waarop jij je mening hebt gegeven niet gepast is

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:07

mvdende schreef:

En over wat precies werd er een mening gevraagd, kan je dat adhv de openingspost even verduidelijken?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:08

Nynkster schreef:
Ik vind het logisch dat de mods ingrijpen. Regels zijn regels en de grens van het ophalen van geld is nu al zoveel verzet dat de 7500 euro allang opgehaald is. Ze hadden het ook direct de eerste dag kunnen doen en dat hebben ze niet gedaan. Er is nu 15000 euro opgehaald zowat, vind het dus ook niet erg dat daar geen aandacht meer aan besteed mag worden

Daar ging het de afgelopen pagina`s al niet meer over in het betreffende topic ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:09

mvdende schreef:

Er valt een hoop te leren voor jou.