Oscar schreef:Hmmmm, maar dan ga je er vanuit dat een vleesboer automatisch een topic binnen komt vallen om iemand 'aan het vlees' te krijgen en dat zo iemand per definitie niet open staat voor de mening van anderen. Dat lijkt me wat te kort door de bocht.
Als iemand inderdaad een topic komt verstieren met 'zendingsdrang' en zo'n topic helemaal op stelten zet dan is dat niet de bedoeling en dan wordt er ook op gemodereerd. Maar het is lang niet altijd zo zwart/wit zoals je het nu schetst. Sterker nog: ik ken een slager die 2 dagen per week bewust geen vlees eet en zeker open staat voor de mening van anderen die geen vlees eten. Dat zou dan betekenen dat hij niet mee mag praten omdat hij slager is? Zo werkt het hier gelukkig niet.

Precies. Niet iedere veeboer eet 7 dagen per week vlees en is helemaal pro vlees. Ik eet graag vlees (als melkveehouder zijnde) maar zo af en toe niet en eens wat anders zonder vlees vind ik ook prima en lekker. Ik sta er ook zeker open voor als anderen geen vlees eten; moet iedereen zelf weten. Maar goed, blijkbaar mag ik dus niet mee lezen of reageren in zo'n topic. Ik volg aardig wat kook/bak/recepten topics omdat ik vaak koos inspiratie loos ben. En ik lees ook mee in het vegetarische recepten topic...