Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:06

Xyris schreef:
Wbt voedsel, wij (ik en mijn ouders) hebben een cateringbedrijf, hier in een straal van +/- 35 km ben ik bereid te cateren en dan ook rekening te houden met eventuele allergieën en andere zaken als vegetarisch eten +:)+. Maar als het kleinschalig is moet ik om praktische redenen wel van tevoren weten hoeveel mensen komen en moet er ook vooraf betaald worden al kan het hoe en wat altijd besproken worden. De aanwezigheid van koelingen e.d. maken de zaken al een stuk flexibeler.

Als het echt een groot event wordt dan maakt het natuurlijk niet uit, dan kunnen we koelkasten inhuren. Verder ken ik ook iemand met een snackbar foodtruck indien gewenst. Dus de wat luxere en speciale hapjes + de vette hap zijn dan al gedekt.

Ik denk niet dat een catering in het budget past. Gokje. :') Iedereen hoort gewoon zijn eigen eten te betalen, dat houdt het ook betaalbaar voor Bokt.

Ik zie veel leuke ideeën voorbij komen, maar veel dingen zijn meer voor een grootschalig evenement met een flink budget en hogere entreeprijzen. Het idee is om iets kleinschalig te organiseren. Ook wel logisch, want zoiets is niet eerder georganiseerd en het is de vraag hoe groot de opkomst daadwerkelijk zal zijn.

Een cursus over privacy lijkt me eerlijk gezegd ook niet een geweldig plan. Het is nogal een verhitte discussie op Bokt en een evenement lijkt me niet de geschikte plek om zoiets aan te wakkeren. :+

Wat mij dan wel leuk lijkt? Clinics van bokkers voor bokkers. Zoals het ontleden van een paardenbeen, een cursus over voeding, e.d.
Ook zou het gaaf zijn om wat daadwerkelijk met paarden te kunnen doen, als er de ruimte voor is. Bijvoorbeeld een kleine show of clinic. Oh en je bent nooit te oud voor een pimp your pony wedstrijd toch? :')
Ook zou een plek leuk zijn waar Bokkers elkaar kunnen ontmoeten en bijvoorbeeld spellen kunnen spelen. Dat maakt het lekker laagdrempelig. :D

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:13

Wat een geweldig leuk idee. Zeker al die clinics door en voor bokkers klinkt geweldig!! Want het is natuurlijk een bokt dag!

Worden al hele leuke dingen genoemd, die ik zeker wel mee maken. Maar wat ik mis is nog een dingetje voor manege ruiters. Denk aan mensen die verschillende niveau's F proeven rijden > waar let de jury op. Wat is fout, wat is goed?

Qua prijs; vooraf inschrijven = 2.50 euro. Op de dag zelf 5.00 euro. Dan heb je toch ongeveer een idee wat er gaat komen, en mensen die denken, hey leuk dat wil ik wel doen (op de dag zelf) betalen dan iets meer. Natuurlijk komen er dan demo enz. kosten bij. Maar dat is op te lossen door vooraf bekend te maken welke demo enz. er zijn. Hoeveel plekken er zijn en welke kosten daaraan verbonden zit. Dan weet je wat meer.

Qua locatie; er is een rijvereniging in Ermelo/Harderwijk (exact tussen deze 2 steden in) die 2 overdekte rijhallen heeft, en 1 buitenbaan, een mooie grote kantine en een redelijk grote parkeerterrein. Eventuele paarden die een nachtje moeten overnachten kunnen daarnaast op de manege (is niet gratis, maar kan jezelf rustig klaar maken en te paard in 30 sec. er naar toe gaan) en is die vol, zijn er genoeg stallen in de buurt waar je kan stallen.

En misschien is Manege Zwolle wat? Ongeveer hetzelfde als bovenstaande, maar dan heb je het allemaal op 1 terrein. (oude locatie de van die manege die aan de snelweg lag)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:15

Leuk idee zo'n bokt dag maar idd uitkijken dat het geen 2e horse-event gaat worden.

Verder kwa ideeën kun je misschien wat rassen meenemen die wat minder standaard zijn (al zullen wij er al niet bij zijn).

Misschien is het -rijden-met-handpaard ook wel leuk.

Afhankelijk van de locatie kun je natuurlijk ook dingen meenemen als de rijbaan slepen met een paard.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:18

Ik heb een leuk idee. Ontmoed je pennypaard of horse&hunk paard. Er hebben inmiddels genoeg paarden van bokt in een van de twee of zelfs allebei gestaan :D

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:22

Overigens zou de locatie de Zwartewaterruiters in Genemuiden ook niet gek zijn. Ik heb daar een tijdje terug een groot concours gereden, ze hebben overdekt 2x 20*60 en 1x 25*45, veel eigen parkeerruimte en veel ruimte buiten.

Manege Zwolle vind ik altijd een rot locatie om te rijden.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:26

Vind het een leuk idee, zo'n bokt-dag! Heb nog even geen ideeën, maar als het door zou gaan, zou ik zeker willen gaan.

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:27

Marit_P schreef:
Om een beter beeld te krijgen over de interesse kan er een enquête (via Google o.i.d.) rondgestuurd worden.

Samen met deze enquete zou je eventueel ook onderzoek kunnen doen naar de clinics/workshops/lezingen die men leuk lijkt.
Las ergens hierboven dat omdat er geen stallen zijn, de onderdelen niet veel langer dan één dagdeel kunnen duren.
Dit betekent dus ook dat je beperkte ruimte hebt voor het aantal onderdelen (tenzij er bijvoorbeeld 's middags een ander aanbod komt dan 's ochtends, wat mij wel ontzettend veel gedoe lijkt met alles afbreken en opbouwen).

Als er met de enquete een lijst van activiteiten doorgestuurd wordt waarvan men er, ik noem maar wat, 10 aan mag vinken dat hij/zij daar geinteresseerd in is, kan je een beetje zien hoe die verdeling is.

Er zijn natuurlijk best wat bokkers zonder paard (waaronder ikzelf), dus een activiteit met eigen paard zou voor mij minder aantrekkelijk zijn. Mochten er nou heel veel bokkers zijn die willen komen maar geen paard hebben, zou je ervoor kunnen kiezen om een 'niet paard'-activiteit (zeg extra fotografie of een lezing) extra te doen en een 'wel paard'-activiteit (zeg een interactieve springklas) minder. Zo voorkom je dat de ene activiteit overvol zit en bij de andere te weinig mensen zijn.

Ben overigens ook van mening dat je je maar voor een beperkt aantal activiteiten in kan schrijven, maar waarschijnlijk spreekt dat voor zich qua tijdsindeling :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:40

Peelie schreef:
Ik heb een leuk idee. Ontmoed je pennypaard of horse&hunk paard. Er hebben inmiddels genoeg paarden van bokt in een van de twee of zelfs allebei gestaan :D

Of ontmoet je Horse&Hunk man :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:45

Banjer schreef:
Peelie schreef:

Hahahahaha. Ik denk niet dat alle niet paardenmannen die "saai" thuis blijven daar heel vrolijk van worden :')

Elisa2

Omdat er veel interesse is in longeerclinics/ demo..wellicht kan ik daar wat in betekenen afhankelijk van de dag/ plek wanneer dit georganiseerd gaat worden. Kan zowel met "gewoon" longeren als aan de dubbele longe.

https://www.youtube.com/watch?v=jT0yPEPvGW4&t=273s

Anoniem

Banjer schreef:
Peelie schreef:

_O-

Anoniem

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:49

Wat ook nog een dingetje is om over na te denken als je het gratis en alleen voor bokkers wil houden; hoe ga je dat doen met registraties die een paar dagen van tevoren op bokt zijn gekomen, of nul posts hebben?
Voor en door bokkers is leuk, maar genoeg mensen zijn ook gewoon op zoek naar gratis evenementen (wat logisch is) en zo heb je een grotere kans op spookaccounts, die niet per sé gaan bokken.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:50

Ik zie nu al genoeg ideen voor 5 boktdagen volgens mij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:51

boktweek! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:52

Bokt ponykamp :))

Wat een leuke ideeën komen er voorbij!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:57

Een aantal menners op bokt zijn fanatieke wedstrijdruiters en wij kunnen met een aantal koetsen een prima mendemonstratie geven, met natuurlijk een aantal plekken op de koetsen voor bokkers vrij om mee te rijden om eens te voelen war het betekent als je met een tweespan paarden of vierspan ponys door de ring galoppeert en gas geeft.

Of een rustig drafje, want mijn ervaring is dat veel ruiters het doodeng op de koets vinden :D

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:03

janouk schreef:
Een aantal menners op bokt zijn fanatieke wedstrijdruiters en wij kunnen met een aantal koetsen een prima mendemonstratie geven, met natuurlijk een aantal plekken op de koetsen voor bokkers vrij om mee te rijden om eens te voelen war het betekent als je met een tweespan paarden of vierspan ponys door de ring galoppeert en gas geeft.

Of een rustig drafje, want mijn ervaring is dat veel ruiters het doodeng op de koets vinden :D

Ik ben voor *\o/* Zou dolgraag eens meerijden op een span, maar ik ken geen menners.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:11

janouk schreef:

Ik ben ook voor! Heb een keer mogen mennen (buitenrit) met een tweespan grote paarden. Dat was echt machtig en het voelt ook echt heel machtig! Ik vond het heel leuk om te doen, het is echt heel anders dan in had verwacht.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:18

Ik zou gewoon lekker op de Paardenkamp afspreken. Die doen dat soort dingen vaker.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:19

Jessica schreef:
Tijdens Horse Event ontstond bij ons het idee om zelf een Bokt-dag te organiseren: een dag voor alle Bokkers vol met interessante presentaties, leerzame workshops en gezellige ontmoetingen. Wij hebben al wat ideeën verzameld, zoals leer bewerken, een paardenbeen ontleden, een fotografie-workshop, zadelpassen of een clinic van een ruiter.

We hebben een kleine locatie op het oog in het midden van het land met een kleine binnenbak en ruimte voor presentaties en workshops. Qua kosten willen we het low budget houden, liefst geen entreeprijs. Maar mogelijk dat je wel zelf materiaalkosten vergoedt als je bijv. een sieraad maakt.

Maar we zijn vooral benieuwd naar jullie ideeën. Zou jij het leuk vinden om naar zo'n Bokt-dag te komen? En wat voor lezingen, workshops, presentaties en activiteiten zou je daar graag willen zien? Welke onderwerpen wil je meer van weten? Kortom: hoe zou jij onze Bokt-dag willen invullen?

Laat het ons weten in dit topic!

Hahahaha nou hebben jullie je heel wat op de hals gehaald *\o/*
Succes ermee :') :*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:29

Ik heb een webshop en verkoop boomloze zadels (Ghost, Barefoot, Trekker, Karlslund, Hidalgo) en diverse bitloze hoofdstellen en accessoires. Ook doe ik boomloze zadelpas sessies bij mensen thuis.

Ik wil (afhankelijk van de dag en de locatie) best komen met een stand en een boomloze zadelpas sessie doen ter plaatse!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:34

Ja doe maar omgeving [plaats] :D

Het lijkt mij erg leuk om inderdaad onbekendere bokkers te doen in plaats van de standaard mensen. Zo te zien zijn er genoeg bokkers die wat kunnen en willen doen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:36

Wat leuk!

Ik zou het enorm leuk vinden als Gisella Bartels een lezing oid zou geven.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:47

Wat mij ook leuk lijkt: een lezing van bokker JoSav.
Zij weet echt enorm veel en schrijft enorme stukken op bokt die fantastisch zijn om te lezen.

Een clinic van Schoentje zou ik ook leuk vinden :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:50

janouk, jaaaa wat een top idee!!! Ik heb er 3 staan die super leuk voor de kar kunnen. 1 beleerd en al maar jeetje ik durf niet. Misschien zou zoiets mij het laatste zetje kunnen geven.

EHBO, voeding en paardenbeen ontleden vind ik ook super interessant.