Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Canon schreef:Een account heb ik al jaren, maar reageer echt sporadisch in Topics, voornamelijk omdat ik snel bang ben dingen verkeerd te verwoorden en vervolgens een verkeerde interpretatie te krijgen van de andere kant. (Of het simpelweg ook niet altijd weet.. Of ik mijn teksten veels te lang vind.)
Het blijft nu eenmaal contact door middel van tekst, en daar zit een hele suggestieve manier van emotie in. Je kunt alles van een geschreven uitspraak maken, omdat het geen gezicht heeft, en het helpt dan wel door smileys te plaatsen, maar ook niet altijd. Mijn gevoel zegt zo nu en dan dat als een gebruiker sneller stuurt "Ik kan je reactie even niet peilen, wat wil je daarmee overbrengen?" het al een heel ander gesprek wordt dan "Wat klink jij negatief. Wat is je probleem?" De benadering is anders. Maar daar zit ook een kwetsbaarheid in..
Ik ben echt fan van de vraag maar raak topics als 'Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?' en 'Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II' daarin zie ik nog steeds een 'ouderwetse manier' van reageren, met de invloeden van mobieltjes met een camera. Hier is er één groot topic waar mensen dagelijks een berichtje doen met update van hun belevenissen en resultaten, en daar ook onderlinge reacties op geven. Ik denk daardoor dat het langschap van vroeger (het hebben van een eigen topic waarop mensen reageren met 'leuk!') is veranderd naar meer kleine community's van mensen die iets gemeen hebben.. Daardoor krijg je wel meer algemene onderwerpen en minder gerichte vragen-topics, maar de vragen worden nog wel gesteld en de feedback is niet verouderd. (Wat ik vaker bij gerichte-vragentopics zie, omdat ze niet opnieuw gemaakt mogen worden..) Ze zijn alleen zoveel moeilijker te vinden.
Daarnaast is het nog steeds zo dat ik de topics volg en de plaatsers mij inspireren, maar het voor mij nog steeds een drempel te ver is om er op dezelfde manier in te delen en mee te praten. Ik ben voorzichtiger met internet en neem meer waar dan dat ik spreek van nature, maar wie weet ooit..
Femek2902 schreef:Kimmiee_D schreef:Ja hier ook ben echt meelezer geworden...
Kan ook zo het topic van mij op zoek... Was een "penny"droom topic met pony naar strand... Gingen er mensen in reageren: Het is te zwaar voor die pony, zorg dat die vandaag wel loopt anders wordt die spierbevangen.(de dag er na dus)
Dacht ook echt hallo ben niet een idioot ofzo... Ik weet zelf heel goed wat kan en niet kan.
Ik had zelfs van iemand in de openingspost moeten zetten dat mijn pony een super conditie heeft en hoe vaak ze wordt getraind.....![]()
Want blijkbaar dacht diegene dat mijn pony gwn een grasmaaier was....
Ik wil hier toch even op reageren, want volgens mij is zo'n reactie juist de reden waarom mensen niets/weinig meer posten in foto topics. Ik kan me dit topic nog herinneren namelijk en heb het net teruggezocht, maar er wordt ontzettend positief opbouwend commentaar gegeven die niet geheel ongegrond was en daarnaast ook nog een goede bedoeling had.
Juist door zo'n reactie (en jij bent echt niet de enige, maar wel een mooi voorbeeld nu) voel ik absoluut niet de behoefte om op foto topic's te reageren, het enige wat ik mag zeggen is: WAUW, gaaf, mooie pony. Als ik daar nog wat anders naast wil zeggen dan wordt dat direct als een belediging opgevat en ben ik de bok, terwijl het eigenlijk altijd alleen maar positief bedoeld was.
Mijn punt: Als we met z'n allen positief commentaar of goedbedoeld advies als zodanig opvatten en niet direct personen in elkaar stampen dan is het weer een stuk leuker om te reageren op foto topicsWant naast dat je dan je plezier kan delen, kan je ook nog eens iets leren voor een volgende keer. (of niet als je de tips al ging uitvoeren, helemaal top, beter gewaarschuwd zonder dat het nodig was dan achteraf spijt dat er niemand was die er wat van zei)
Gimme_Spurs schreef:[ITP] A Joyfull year!
Meteen maar daad bij woord gevoegd. Ben benieuwd hoeveel reacties ik ga krijgen![]()
Biebz schreef:Gimme_Spurs schreef:[ITP] A Joyfull year!
Meteen maar daad bij woord gevoegd. Ben benieuwd hoeveel reacties ik ga krijgen![]()
Je hebt nu evenveel reacties als mijn topic die ik vandaag heb geplaatst
Gimme_Spurs schreef:[ITP] A Joyfull year!