Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:38

Of nog beter: "TS is wel online geweest, maar reageert niet" goh, mag iemand dat zelf misschien beslissen :=

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:45

Ja precies. Wellicht komt het even niet uit ofzo

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:51

Er zijn zoveel centrale topics, je ziet de gewone topics er bijna niet meer tussen.
Ik kijk ook veel minder op bokt, meestal zijn er geen interessante topics.
Er zijn zoveel centrale topics over van alles en nog wat dat je bijna geen eigen topic meer kan maken.

Over zoveel dingen zijn centrale topics dat veel topics gesloten worden omdat er een centraal topic is.
En ik lees nooit centrale topics, dus zo ongeveer de helft van de topics valt hiermee al af.

Je kan ook bijna niet meer een origineel topic maken, want dan heb je weer een dubbeltopic en wordt het gesloten, zelfs al is het oudere topic al redelijk oud.
In alle jaren is natuurlijk ook over alles wel eens geschreven, veel is ook alleen maar herhalen, herhalen, herhalen.
En als je een paar jaar Bokt hebt mee gelezen, dan geloof je het allemaal wel.
Alle uitgekauwde onderwerpen worden jaar na jaar weer opnieuw uitgekauwd (het gekke is dat dit dan weer geen dubbeltopics zijn en nooit gesloten worden, zoals "hoeveel uur staat jouw paard op stal" en de bijbehordende discussie.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:16

Tja, ik weet niet hoe bokt vroeger was dus of het veranderd is...op het hondenforum gaat het er precies hetzelfde aan toe als hier.

Wel had ik een tijdje geleden een account gemaakt op een internationaal kattenforum. Vooral mensen uit de USA zaten daar op. Ik stond echt te kijken van hoe ze daar met elkaar omgingen , iedereen reageerde gewoon zo vriendelijk en beleefd.
Zelfs in de discussie topics werd er gewoon netjes geargumenteerd en wordt er absoluut niemand aangevallen.
Op bokt daarentegen is bijna elk argument Ad Hominem. Erg jammer.
Cultuurverschil misschien?

Wat de reden ook is , ikk ben op bokt vooral een meelezer, uit angst op botte reacties.

Ligt ook aan mij hoor, ik ben altijd onzeker over wat ik post en vat dingen dan ook sneller op als negatief... :=

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:33

Een account heb ik al jaren, maar reageer echt sporadisch in Topics, voornamelijk omdat ik snel bang ben dingen verkeerd te verwoorden en vervolgens een verkeerde interpretatie te krijgen van de andere kant. (Of het simpelweg ook niet altijd weet.. Of ik mijn teksten veels te lang vind.)

Het blijft nu eenmaal contact door middel van tekst, en daar zit een hele suggestieve manier van emotie in. Je kunt alles van een geschreven uitspraak maken, omdat het geen gezicht heeft, en het helpt dan wel door smileys te plaatsen, maar ook niet altijd. Mijn gevoel zegt zo nu en dan dat als een gebruiker sneller stuurt "Ik kan je reactie even niet peilen, wat wil je daarmee overbrengen?" het al een heel ander gesprek wordt dan "Wat klink jij negatief. Wat is je probleem?" De benadering is anders. Maar daar zit ook een kwetsbaarheid in..

Ik ben echt fan van de vraag maar raak topics als 'Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?' en 'Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II' daarin zie ik nog steeds een 'ouderwetse manier' van reageren, met de invloeden van mobieltjes met een camera. Hier is er één groot topic waar mensen dagelijks een berichtje doen met update van hun belevenissen en resultaten, en daar ook onderlinge reacties op geven. Ik denk daardoor dat het langschap van vroeger (het hebben van een eigen topic waarop mensen reageren met 'leuk!') is veranderd naar meer kleine community's van mensen die iets gemeen hebben.. Daardoor krijg je wel meer algemene onderwerpen en minder gerichte vragen-topics, maar de vragen worden nog wel gesteld en de feedback is niet verouderd. (Wat ik vaker bij gerichte-vragentopics zie, omdat ze niet opnieuw gemaakt mogen worden..) Ze zijn alleen zoveel moeilijker te vinden.

Daarnaast is het nog steeds zo dat ik de topics volg en de plaatsers mij inspireren, maar het voor mij nog steeds een drempel te ver is om er op dezelfde manier in te delen en mee te praten. Ik ben voorzichtiger met internet en neem meer waar dan dat ik spreek van nature, maar wie weet ooit.. :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:12

Helemaal gelijk hoor Canon :j

Ik vertel mijn leerlingen altijd dat de koude oorlog is begonnen door een verkeerd geïnterpreteerde telegram. Soms zijn het net scholieren hier op bokt := :')

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:13

Ik merk zelf dat het zooo vaak van dat gerel was op Bokt, dat er voor mij een beetje de lol van af ging. Ik kreeg het te druk voor de HK gesprekken dus langzaamaan ben ik sinds begin 2016 steeds minder op bokt gegaan. Af en toe n ITP'tje openen, maar thats it..

Nu begint het bij sinds een paar dagen echt weer meer te kriebelen en ben ik weer meer te vinden op bokt, maar merk ook dat het veeeeel rustiger is geworden imo.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:19

Maar is het niet zo dat negatieve reacties/topics langer blijven hangen, waardoor het lijkt alsof alles op Bokt naar en grof is?
Als ik een uurtje op Bokt zit, heb ik gemakkelijk 20 topics aangeklikt. Als daar dan 2 heftige discussies tussen zitten met een heel aantal pagina's, ben je daar in tijd langer mee bezig om die door te lezen en lijkt het alsof discussies nooit netjes kunnen verlopen. Dat je daarvoor 18 neutrale of positieve kleinere topics aangeklikt hebt, blijft dan minder lang in je geheugen hangen.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:34

Idd jullie hebben gelijk! Zelf ik ben hier Nieuw op bokt,ik ken de werkwijze nog niet zo heel goed...ik lees, En reageerde zo nu en dan eens op mooie foto's,topics die ik ook beetje ken. maar kreeg ik direct negatieve reacties, ipv me eens te helpen,info te geven hoe het in z'n werk ging...nee hoor. ;( nu lees ik ook enkel topics,..dan Doe ik niks fout he... :j grtjs

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:25

Canon schreef:
Een account heb ik al jaren, maar reageer echt sporadisch in Topics, voornamelijk omdat ik snel bang ben dingen verkeerd te verwoorden en vervolgens een verkeerde interpretatie te krijgen van de andere kant. (Of het simpelweg ook niet altijd weet.. Of ik mijn teksten veels te lang vind.)

Het blijft nu eenmaal contact door middel van tekst, en daar zit een hele suggestieve manier van emotie in. Je kunt alles van een geschreven uitspraak maken, omdat het geen gezicht heeft, en het helpt dan wel door smileys te plaatsen, maar ook niet altijd. Mijn gevoel zegt zo nu en dan dat als een gebruiker sneller stuurt "Ik kan je reactie even niet peilen, wat wil je daarmee overbrengen?" het al een heel ander gesprek wordt dan "Wat klink jij negatief. Wat is je probleem?" De benadering is anders. Maar daar zit ook een kwetsbaarheid in..

Ik ben echt fan van de vraag maar raak topics als 'Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?' en 'Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II' daarin zie ik nog steeds een 'ouderwetse manier' van reageren, met de invloeden van mobieltjes met een camera. Hier is er één groot topic waar mensen dagelijks een berichtje doen met update van hun belevenissen en resultaten, en daar ook onderlinge reacties op geven. Ik denk daardoor dat het langschap van vroeger (het hebben van een eigen topic waarop mensen reageren met 'leuk!') is veranderd naar meer kleine community's van mensen die iets gemeen hebben.. Daardoor krijg je wel meer algemene onderwerpen en minder gerichte vragen-topics, maar de vragen worden nog wel gesteld en de feedback is niet verouderd. (Wat ik vaker bij gerichte-vragentopics zie, omdat ze niet opnieuw gemaakt mogen worden..) Ze zijn alleen zoveel moeilijker te vinden.

Daarnaast is het nog steeds zo dat ik de topics volg en de plaatsers mij inspireren, maar het voor mij nog steeds een drempel te ver is om er op dezelfde manier in te delen en mee te praten. Ik ben voorzichtiger met internet en neem meer waar dan dat ik spreek van nature, maar wie weet ooit.. :')

Dat tut en toileteertopic zit ik al vanaf begin deel 1 in. Soms even discussie. Maar wel een fijn topic waar je wel je vragen kan stellen zonder dat er gelijk raar gereageerd word.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:50

Femek2902 schreef:
Kimmiee_D schreef:
Ja hier ook ben echt meelezer geworden...

Kan ook zo het topic van mij op zoek... Was een "penny"droom topic met pony naar strand... Gingen er mensen in reageren: Het is te zwaar voor die pony, zorg dat die vandaag wel loopt anders wordt die spierbevangen.(de dag er na dus)

Dacht ook echt hallo ben niet een idioot ofzo... Ik weet zelf heel goed wat kan en niet kan.

Ik had zelfs van iemand in de openingspost moeten zetten dat mijn pony een super conditie heeft en hoe vaak ze wordt getraind..... 8)7 8)7 Want blijkbaar dacht diegene dat mijn pony gwn een grasmaaier was....

Ik wil hier toch even op reageren, want volgens mij is zo'n reactie juist de reden waarom mensen niets/weinig meer posten in foto topics. Ik kan me dit topic nog herinneren namelijk en heb het net teruggezocht, maar er wordt ontzettend positief opbouwend commentaar gegeven die niet geheel ongegrond was en daarnaast ook nog een goede bedoeling had.

Juist door zo'n reactie (en jij bent echt niet de enige, maar wel een mooi voorbeeld nu :) ) voel ik absoluut niet de behoefte om op foto topic's te reageren, het enige wat ik mag zeggen is: WAUW, gaaf, mooie pony. Als ik daar nog wat anders naast wil zeggen dan wordt dat direct als een belediging opgevat en ben ik de bok, terwijl het eigenlijk altijd alleen maar positief bedoeld was.

Mijn punt: Als we met z'n allen positief commentaar of goedbedoeld advies als zodanig opvatten en niet direct personen in elkaar stampen dan is het weer een stuk leuker om te reageren op foto topics :) Want naast dat je dan je plezier kan delen, kan je ook nog eens iets leren voor een volgende keer. (of niet als je de tips al ging uitvoeren, helemaal top, beter gewaarschuwd zonder dat het nodig was dan achteraf spijt dat er niemand was die er wat van zei)

Weet je wat het is veel van die reacties waren gelijk een oordeel. Een oordeel dat ik zn dom element ben die niet weet dat de dag er na mijn pony even moet lopen voor der spieren. Terwijl ik donders goed weet wat ik doe.

En altijd moet er weer iemand de "betweter" zijn die van een foto kan zien dat iets zwaar is of wat dan ook terwijl ze er niet bij waren.

Plus je hoeft niet op mijn topics te reageren want ik maak geen topics meer :')

En nee ik vond niet ontzettend positief opbouwend commentaar want er wordt ook letterlijk in dat topic gezegd ik zie nergens staan wat de conditie van die pony is. Dus het was een vooroordeel.

Maar die al die moraalridders/betweters/ect is bokt gwn niet wat het voorheen was. Voorheen kon je een topic posten waar niemand kritiek gaf ect...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:52

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:56

Gimme_Spurs schreef:
[ITP] A Joyfull year!

Meteen maar daad bij woord gevoegd. Ben benieuwd hoeveel reacties ik ga krijgen :D O:)

Je hebt nu evenveel reacties als mijn topic die ik vandaag heb geplaatst *\o/*

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:00

Biebz schreef:
Gimme_Spurs schreef:
[ITP] A Joyfull year!

Meteen maar daad bij woord gevoegd. Ben benieuwd hoeveel reacties ik ga krijgen :D O:)

Je hebt nu evenveel reacties als mijn topic die ik vandaag heb geplaatst *\o/*

*\o/* joepieee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:02

Ja ik snap wel wat ts bedoelt. Heb ooit een fototopic gemaakt van m'n oudje. Van elk jaar dat ik haar heb 1 of 2 foto's opgezocht. Zat best even werk in. Waren simpele foto's met oud fototoestel of telefoon. Heb er 3 of 4 reacties op gehad...

Toen is de lol er voor mij ook afgegaan. Ook heerst er in bepaalde topics een soort arrogantie. Als je een paard onder de 10 000 euro koopt kan het niks zijn, zulke dingen.

Ook vind ik het gefit en gezever vreselijk. 'oh maar toen en toen zei je dit en dat' en dan gaan ze oude berichten van half jaar terug opzoeken en neerzetten als 'bewijs!'. Ja goh in een half jaar kan er best veel veranderd zijn hé...

Ook hier voor mij de lol er wat af om te plaatsen. Krijgt toch weinig of negatief reacties. Ook als je zelf ergens op reageert word je reactie vaak gewoon genegeerd...

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:16

Interessant topic! Ook even een reactie.

Is bokt veranderd? Nee dat denk ik niet, alles werkt nog t zelfde :D

Zijn de mensen en is de tijd veranderd? Ja!
Ik denk dat inderdaad de social media een hoopt doet, ooit had je nog Hyves om foto's te delen en partyflock maar dat was t zon beetje. Als je dan toch wilde showen was daar bokt!
Nu kun je overal je foto's laten zien, zelfs op plaatsen waar geen commentaar mogelijk is :D

Daarnaast zijn ze mensen ook veranderd, ik wil het niet heel breed maken maar kijk maar eens naar hoe je wordt aangesproken in de trein... het lijkt wel alsof mensen vele malen gevoeliger zijn geworden.
Je mag niks meer zeggen... en als je Iets zegt dan moet het vooral maar al te voorzichtig gebracht worden (eens met Bruintje in dat geval, succes met smileys plaatsen haha maar dat kan wel schelen in interpretatie).

Het eerder genoemde topic over t strand is eigenlijk een heel mooi voorbeeld, het is een leuk topic maar ts vat iets op een bepaalde manier op waardoor t topic een negatieve sfeer krijgt. Heel jammer want t was naar mijn idee niet nodig geweest en dat gebeurd heel vaak.

Ik denk ook dat de algemene kennis veel groter is wat het voor een bepaalde groep mensen niet makkelijker maakt. We weten veel beter wat schade op kan leveren aan paarden, we weten veel beter hoe we ze
Moeten huisvesten maar iets erover zeggen mag ook niet. Je ziet topics met ruiters die te zwaar zijn, hun paard in de weg zitten, zadels die niet passen, hulpmiddelen die gebruikt worden enz enz. En daar mag je dus niks van zeggen terwijl als ts het nog niet wist dan kan het een eye opener zijn en als ts t wel weet dan vraag ik me af waarom je er niks aan doet? En als je er wel iets aan doet is het leuk om te weten!

Dan zijn er nog de mensen die onwijs doorslaan, paard moet leven alsof ze nog in t wild leven (niks mis mee natuurlijk maar t wordt vervelend als dan ineens al t andere mishandeling is), als je foto's laat zien waarbij het rijden niet geweldig ging maar je bent hard aan t oefenen dan reageren mensen weer overdreven negatief of iemand die correct hulpmiddelen gebruikt bij bijv een jong paard of een paard die moet revalideren en waarbij de ruiter voor veiligheid kiest heeft ook ineens geen verstand. ofwel we willen alleen de perfecte plaatjes zien maar he, t leven is niet perfect.

Ik ben zelf op medische volg topics, vooral als ze al 30 pagina's hebben en ik lekker in bed bij kan lezen. Ook meteen een rede dat ik weinig post, in bed is lastig typen :D

Maar goed conclusie, mensen moeten niet zo miepen, andere niet zo hun mening opdringen en ergens 10 pagina's over doorgaan en verder als iedereen weer foto's plaats op bokt ipv op instagram dan komt t vast goed :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:28

Gimme_Spurs schreef:
[ITP] A Joyfull year!

Ik heb gekeken en gereageerd. Hoop niet dat het onder een one liner valt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:29

Hahah nee hoor Napie! Leuk juist! Dankjullie voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:14

Zo zeg, ik ben ook eens een namiddag weg :P

Denk dat we wel tot de conclusie kunnen komen dat sommige het herkennen, anderen niet (maar omwille van nog te recent op bokt? Of nooit echt dat soort topics gemaakt?) en vooral dat de tijden verandert zijn en mensen andere media gebruiken om hun leuke foto's en belevenissen te delen.

Hoe zit het eigenlijk met de volgtopics? Werkt dat een beetje of is dat ook maar heel beperkt? Ik volg er wel een paar maar geen idee hoe dat in het algemeen ervaren wordt. Zitten mensen daar nog op te wachten of wordt dat ook al snel teveel en haken ze af? Anders kan ik dat nog eens proberen 8-) Haha.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:23

T is maar net wat voor volgtopic :D

En hoe je zelf post, denk dat t meehelpt als je ook leuk kunt schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:43

Over de leukste pony's van de wereld 8-)
Weet dus niet goed wat zo'n topic leuk maakt, dacht altijd dat ik best leuk kon schrijven aangezien ik veel reacties krijg, maar de laatste tijd dus blijkbaar niet meer, dus ik weet het niet goed :+

Langs de andere kant denk ik: als iedereen maar volgtopics gaat maken om dingen kwijt te kunnen en reacties te krijgen dan blijft er van bokt zoals het volgens mij bedoeld is compleet niks meer over ....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:47

Mijn volgtopic liep aan het begin heel leuk maar na een tijdje had ik alleen nog maar meelezers.. vond ik teveel [***] voor geen reacties. Alleen als ik er om vroeg reageerden mensen.. ja hallo. :+ Nu instagram met ruim 5000 volgers.. is ook redelijk dood, 10% reageert maar ok! :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:51

Ik had een topic gemaakt met de vraag over hoe halteren in zijn werk gaat met een jaarling. Daar werd al snel in geroepen dat het een volgtopic moest worden. Dat ga ik uiteindelijk ook doen als het zover is.

Denk niet dat je kan zeggen wat een topic nou een populair topic maakt. Zeker de ITP niet. Soms gaan mijn ITP's echt hard (zoals die van vanmiddagm dank daarvoor :D ) en soms als ik denk "nu heb ik echt een leuk topic" dan heb ik maar 4 reacties... Geen peil op te trekken af en toe :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:53

Ik vind het vooral vervelend dat ik berichten niet kan verwijderen en alles online tegen je wordt gebruikt.
Dat is voor mij de voornaamste reden om niks meer te plaatsen. Als puber plaats je soms dingen die voor een later (werk) leven niet nodig zijn. Of je kijk op een onderwerp veranderd.
Dat vind ik een groot minpunt aan bokt.

Medische en andere zaken die leerzaam zijn. Oke.
Foto topics kunnen toch wel na een paar weken weg? Zie er geen nut van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:56

@ Captain : Dat lijkt me aan instagram ook zo stom .. zoveel volgers maar dan bekijken ze de dingen nog niet.
Of iedereen liked maar om te liken want dat gaat zo makkelijk, en dan heb je zoveel likes maar dat betekent dan eigenlijk nog niks.

Dat vind ik aan bokt dan weer leuk, daar voegt een reactie nog wat toe en reageren mensen omdat ze het echt leuk vinden. Ik zal gewoon geen leuke topics maken ;)

@ Gimme_Spurs : dat laatste is inderdaad ook waar, ik weet het ook niet meer. Had nu een foto-topic wat niet zo goed liep want saai volgens mij. Dus ik dacht "maak een topic met een spectaculaire titel" (die van het foto-topic was maar gewoontjes) en dat werkt precies wel, want topic is na 1 dag meer dan 650 keer bekeken. Heeft 1 reactie opgeleverd 8-)