"Geen haat"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:30

LadyMadonna schreef:
Goof schreef:
Stom eigenlijk he terwijl de betekenis heel anders is.

Overigens vind ik het argument 'jongeren gebruiken het omdat ze zich anders niet kunnen verwoorden' echt slecht. Wat is er mis met de woordenschat van de jongeren dan dat dat niet lukt?

Ze hebben tegenwoordig allemaal dyslectie, oh ee, 90% van de gegeven stempels blijkt onjuist te zijn...

Wat een ontzettend flauwe opmerking zeg. Getver.

LadyMadonna

Re: "Geen haat"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 09:07

Was laatst op het nieuws anders. Ik schrijf niet perfect Nederlands, maar maak geen misbruik van dyslectie, dat heb ik nl niet, en het lijkt me heel erg vervelend voor de mensen die het wél hebben. Dat zijn er alleen veel minder dan dat er gezegd wordt...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:33

LadyMadonna schreef:
Was laatst op het nieuws anders. Ik schrijf niet perfect Nederlands, maar maak geen misbruik van dyslectie, dat heb ik nl niet, en het lijkt me heel erg vervelend voor de mensen die het wél hebben. Dat zijn er alleen veel minder dan dat er gezegd wordt...

1. Lekker interessant
2. Why you care?

Ik vind dat je nu een beetje gefrustreerd overkomt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 09:57

Oh niet voor mezelf hoor.
Maar als er iemand op zijn schrijfwijze aangesproken wordt (me paard wilt nie na huis) en er komt dan: ja maar ik heb dyslectie... dan denk ik :roll: ...
Vooral voor de mensen die écht dyslectie hebben en daardoor echt moeite hebben met school bijv.
Maar goed, dat is dan weer off-topic...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:08

lieveli schreef:
LadyMadonna schreef:

1. Lekker interessant
2. Why you care?

Ik vind dat je nu een beetje gefrustreerd overkomt.

Omdat men het op deze manier niet meer serieus neemt en iemand die echt dyslectie heeft daar echt flink beperkingen van kan ondervinden. :\
En door zulke clowns zeggen mensen al snel 'ja,ja weer zo eentje die geen moeite wil doen'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:09

Maar het ging toch over straattaal? En nu wordt er een sneer uitgedeeld over dyslexie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:11

Ik zie op instagram heel vaak staan :'Haters mogen haten".

Ik erger me er ook mateloos aan, ik hoor het in de bus/trein of in de stad ook enorm veel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:14

Het ging over verkeerd gebruik z'n woorden op een gegeven moment, toen over ergeren of druk maken en toen over dyslexie.. Als ik goed op gelet heb (heb m'n koffie nog niet gehad dus de kans dat ik me vergis is wat groter dan normaal.)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:27

Ayasha schreef:
Het ging over verkeerd gebruik z'n woorden op een gegeven moment, toen over ergeren of druk maken en toen over dyslexie.. Als ik goed op gelet heb (heb m'n koffie nog niet gehad dus de kans dat ik me vergis is wat groter dan normaal.)

Haat me niet, maar ik kan me ook vergissen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:32

Ik zou jou nooit kunnen haten lieverd :+: Y;( :* :* :*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:44

Ayasha schreef:
Ik zou jou nooit kunnen haten lieverd :+: Y;( :* :* :*

17 weken + 1 dag sinds gisteren }:) }:)

:* :*

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:03

Ayasha schreef:
Sizzle schreef:
Picasso, een tijd geleden vroeg iemand op bokt wat een rijksdaalder was, dus kwartje zal ook binnenkort wel vergeten zijn :))

Ik zou deze vorm van 'haten' ook nooit gebruiken, maar lekkerrrr boeieeeehhh :P

Het stoort me minder dan het gebruik van kids en hubby, of 'helemaal mijn ding'.
Daar krijg ik wurg neiging van :')

'Bae' of 'baby' op z'n Nederlands uit gesproken :r :r ik ga hoe dan ook in de staak als mijn man me ooit 'baby' noemt.

Bae betekent 'Before anyone else' :')

Ik ben heel actief op YouTube en ken dit inderdaad. Kiddie's denken dat ze alles kunnen zeggen, als ze er maar 'geen haat' voor of na zetten :') . ''Geen haat, maar je bent echt suuuuper lelijk.'' _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:07

Ik weet wat Bae betekent. :+

Lieveli: >;) >;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:40

Ik dacht Bacon and Eggs <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:46

Qimm schreef:
Ik dacht Bacon and Eggs <3

"Paardrijden met m'n BAE" krijgt nu een andere betekenis bij mij :').

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:13

Jiill_ schreef:
Ayasha schreef:

Ik zou deze vorm van 'haten' ook
'Bae' of 'baby' op z'n Nederlands uit gesproken :r :r ik ga hoe dan ook in de staak als mijn man me ooit 'baby' noemt.

Bae betekent 'Before anyone else' :')

Ik ben heel actief op YouTube en ken dit inderdaad. Kiddie's denken dat ze alles kunnen zeggen, als ze er maar 'geen haat' voor of na zetten :') . ''Geen haat, maar je bent echt suuuuper lelijk.'' _O-

Geen haat, maar kijk is in de lenz..

:+

Haha sorry, moest even :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:27

Bae betekend poep in het Deens. Veel plezier sukkels die het gebruiken :D

Ik vind sowieso dat "de jeugd van tegenwoordig" zó enorm slecht is in de Nederlandse taal, het lijkt wel of ze het niet meer fatsoenlijk leren. Zonde. Mijn nekharen gaan omhoog staan als ik mijn zusjes posts op facebook zie: "me fiets", "me auto", "me vriend"... ik kan haar wel sláán!
En dan die onzin van "geen haat"... een vrijbrief om toch wat verdomd lelijks te kunnen zeggen. Het hoort niet in de NL taal, doe normaal zeg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:50

De Nederlandse taal is levend en dus aan verandering onderhevig. Bovendien is het heel gezond voor een puber om zich dmv taal te willen onderscheiden. Laat ze lekker haten. Ze worden vanzelf volwassen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:57

Ah pf, zo merk ik wel met meerdere dingen dat ik oud word.. Zo hoorde ik van de week de termen "fitty maken" en "facepalm".. Schiet mij maar lek.. Ik weet van beide niet wat het betekent.. :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:24

Me paard en me bae of zo krijg ik echt helemaal de kriebels van. En ik zit gewoon middenin die leeftijd. Het zijn over het algemeen de mensen die op lagere niveaus zitten, het wordt ze gewoon geleerd maar er wat mee doen ho maar.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:37

nine1987 schreef:
Ah pf, zo merk ik wel met meerdere dingen dat ik oud word.. Zo hoorde ik van de week de termen "fitty maken" en "facepalm".. Schiet mij maar lek.. Ik weet van beide niet wat het betekent.. :')

Fitty is een gevecht geloof ik :+ en facepalm, geen idee, terwijl ik zelf bij "de jeugd van tegenwoordig" hoor :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:06

Ik denk dat het een popi verbastering is uit het Engels..hateful..

Dus geen "hateful" reakties.wat een veel mindere lading betreft in het Engels betekende dan als het in het Nederlands wordt gebruikt.

De jong Nederlander is niet Ollands, die wil graag deel uitmaken van een groter iets waardoor alles juist veronnederlands wordt, maar niet door hebben dat ook wel eens de clou gemist wordt.

Elke generatie heeft een doorgeschoten image..

Ik kijk dan naar de provo's, de generatie voor mij en dan de hippies, nu de typisch mondiale blik waarbij de Nederlander die te Nederlands is geschoffeert wordt.

Hateful comments, dus geen haat..

Maar haat is wel een andere dimensie..

Op naar de softie cultuur..

Aangezien bokt jong is, is de communicatiekloof ook nog eens immens, waardoor discussies steeds sneller uit de hand lopen.

Het woordje haat te pas en te onpas te lezen, vervult mij met onplezierige gevoel, maar kennelijk is die lading van het woord veralgemeniseerd...

Generatiekloof zeg ik dan maar

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:09

Fittie is inderdaad gevecht en een facepalm is wat je doet wanneer je iemand fittie hoort gebruiken :+ ("face-palm" met de palm van je hand tegen je gezicht staan)

Edit: en over de "Geen haat":
op het internet is het tegenwoordig heel makkelijk om onder een alias berichten te plaatsen waar niemand gelukkig van word tijdens het lezen. Dat heeft er niks mee te maken dat "ze zelf ook weten dat ze fout zitten" maar meer met dat het af en toe echt wel aardiger of opbouwender met tips verwoord mag worden (of: "als je niks aardigs te zeggen hebt houd dan liever je smoeltje"). En dat zie je niet alleen op social media, maar ook op Bokt.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:35

lieveli schreef:
De Nederlandse taal is levend en dus aan verandering onderhevig. Bovendien is het heel gezond voor een puber om zich dmv taal te willen onderscheiden. Laat ze lekker haten. Ze worden vanzelf volwassen.

Had het echt niet beter kunnen verwoorden. Maak je niet zo druk zeg, zoek een hobby.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:45

enamorada schreef:
lieveli schreef:

Had het echt niet beter kunnen verwoorden. Maak je niet zo druk zeg, zoek een hobby.

Hier ben ik het niet geheel mee eens.. Als er termen gebruikt worden die niet iedereen begrijpt, dan is er gewoon geen gesprek te beginnen..