Adblock

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Adblock

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:22

Shirley :')

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:50

Ik blokker in het thuisnetwerk alle reclame en tracking op DNS niveau.
De hoeveelheid reclame en de manier waarop het getoond wordt is uit de hand gelopen.
Tevens is reclame de afgelopen jaren een bron geweest van malware en lijkt het er op dat de reclame boeren daarin niet hun verantwoordelijkheid willen nemen door een goed controle systeem.

Het is spijtig dat sites Die ik best inkomsten gun daar nu de dupe van worden maar ik ga geen uitzondering maken, dit is op DNS niveau ook een gekl**t om netjes op te lossen.
Hadden de reclame boeren het maar netjes en binnen de perken moeten houden.
Het lijkt nu steeds meer een wedstrijd wie het hardste kan schreeuwen.

Reclame is niet erg zolang het niet schreeuwen is , geen tracking is. geen site takeover is.
Geen bewegende beelden, geen geluiden.

Als ik hier in het netwerk bekijk is van het gemiddeld aantal DNS requests op een dag is ergens tussen de 10 en 25% verkeer wat naar tracking gaat of naar de reclame boeren.

Het einde aan te reclame waanzin is nog lang niet voorbij al beginnen de reclame boeren wel steeds meer te klagen dat mensen het blokkeren.

Nieuwe voorbeeld van reclame terreur
https://tweakers.net/nieuws/115641/tele ... edrag.html

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 07:04

bruintje123 schreef:
Als ik ga betalen wil ik ook zeggenschap.
Daarnaast heb ik erg traag internet dat ik meestal op mijn mobiel internet en op m.bokt en dan heb je gratis geen advertenties. :)

En als je snel internnet hebt en wel advertenties hebt, kun je dus GRATIS Adblock krijgen

Ayasha
Blogger

Re: Adblock

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:22

op mozilla is ie sowieso gratis.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:48

Hier ook een AdBlock geïnstalleerd. Een mand geleden al aangeven last te hebben van een veel te brede reclame die de pagina uitrekt, en nog een aantal mensen met mij, maar nog geen reactie :n

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 16:58

Steeph schreef:
Hier ook een AdBlock geïnstalleerd. Een mand geleden al aangeven last te hebben van een veel te brede reclame die de pagina uitrekt, en nog een aantal mensen met mij, maar nog geen reactie :n

Je bedoelt dat Adblock de advertentie niet kan blokkeren?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:01

FabianHorse schreef:
Steeph schreef:

Je bedoelt dat Adblock de advertentie niet kan blokkeren?

Nee, ik bedoel dat ik een maand geleden al laat had van een te brede reclame voor de pagina en dit toen op FZ heb gegooit. Aantal mensen hadden het zelfde probleem, maar tot nu toe nog 0,0 reactie van de persoon die er normaal wat aan doet.
En daarom, na die maand, een AdBlock geinstalleerd.