Foeilijst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:59

Ergens is dit topic wel een goed voorbeeld... Want weer draait het om kbk en de supporters.
Nu, tineke, moet je me niet verkeerd begrijpen, is puur mijn gevoel en zéker niet persoonlijk.
Want kbk is dus wel iemand die ik overweeg op m'n foeilijst te zetten. En dat is niet omdat ik het een verschrikkelijk rotmens vind (ik ken haar niet), maar omdat half bokt de grote kbk show lijkt te zijn.
En, dat mag :j, dus tineke, lekker mee doorgaan als je dat leuk vind :j
Maar: ik heb niks met haar, haar man, haar paarden, haar aanhang. Het interesseert me gewoonweg niet.
Netzoals berichten van mij een ander niet interesseren.... Alleen ben ik wat makkelijker te omzeilen omdat ik niet zoveel plaats. Kbk kom ik overal tegen ;)

Nogmaals tineke, echt niet persoonlijk opvatten, puur hoe ik het zie en vandaar mijn vraag of een foeilijst dan werkt....

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:00

Gewoon niet zo vaak op Bokt komen. :)
Af en toe even kijken of er interessante topics zijn.
Waar is het anders voor?
Als iemand zich zo druk kan maken over bokkers die je niet eens persoonlijk kent, dat gaat toch nergens over.

Je kan je alleen zo laten beïnvloeden en opfokken als je er zelf ook veel mee bezig bent, anders zou het je niets interesseren wat voor onzin mensen schrijven.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:03

Blijft toch lastig om niet op de persoon te spelen. Waarom is het toch nodig om deze mening openbaar te maken? Je kan je punt toch ook maken zonder iemand bij naam te noemen.

LadyMadonna

Re: Foeilijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:05

Waarom zou dat niet mogen? Naar mijn idee ben ik niet beledigend of kwetsend oid, maar gewoon eerlijk. Kan ik er wel allemaal doekjes om gaan winden, maar dan wordt niet duidelijk wat ik bedoel imo. En in dit topic ontwikkelde zich een mooi voorbeeld. Dus nee, ik zie het probleem niet

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:09

Ach het is een verschil tussen mogen en fatsoen. Van mij mag iedereen alles uitkramen op het internet maar erg aardig komt het(op mij) niet over. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:11

Mwah, ik vind mijn post, waar goed over nagedacht is, toch behoorlijk fatsoenlijk....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:12

Ik zie het probleem ook niet. En heel eerlijk, LadyMadonna, ik ben het met je eens.

Daarbij was bokt toch altijd zo pro eigen mening hebben? Wat is daar nu opeens mee gebeurt nu mensen een andere mening hebben dan de grote groep?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:15

LadyMadonna schreef:
Ergens is dit topic wel een goed voorbeeld... Want weer draait het om kbk en de supporters.
Nu, tineke, moet je me niet verkeerd begrijpen, is puur mijn gevoel en zéker niet persoonlijk.
Want kbk is dus wel iemand die ik overweeg op m'n foeilijst te zetten. En dat is niet omdat ik het een verschrikkelijk rotmens vind (ik ken haar niet), maar omdat half bokt de grote kbk show lijkt te zijn.
En, dat mag :j, dus tineke, lekker mee doorgaan als je dat leuk vind :j
Maar: ik heb niks met haar, haar man, haar paarden, haar aanhang. Het interesseert me gewoonweg niet.
Netzoals berichten van mij een ander niet interesseren.... Alleen ben ik wat makkelijker te omzeilen omdat ik niet zoveel plaats. Kbk kom ik overal tegen ;)

Nogmaals tineke, echt niet persoonlijk opvatten, puur hoe ik het zie en vandaar mijn vraag of een foeilijst dan werkt....

Je bedoelt het waarschijnlijk niet zo, maar dit kan wel heel kwetsend overkomen.

Ik snap ook het probleem rond KBK niet en ik ben geen 'KBK aanhanger' zoals het hier genoemd wordt. Als Tineke ergens in een discussie zit en ze heeft een goed punt zal ik haar steunen, maar als ze iets zegt waar ik het niet mee eens ben zal ik dat ook zeggen. Wilt toch niet zeggen dat ik dan gelijk eens hekel aan haar heb of een supporter ben?

Tineke heeft nou eenmaal een hele tijd geleden veel meegemaakt en dat gedeeld, daardoor heeft ze veel 'vrienden' gekregen op dit forum. Mensen die oprecht wilde weten hoe het met haar ging en dergelijke, daar ben ik er een van.

Ik vind dit gewoon een vorm van pesten.

Dit soort topics lopen altijd op dezelfde mensen uit, het lijken wel haters. (Weg)pesten is het.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:17

Pesten? Ik? No way.... Been there....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:18

Het probleem is dat mensen soms ook dingen denken te zien die er niet zijn en niet zien dat ik bijvoorbeeld in de periode tussen 16 Augustus en November maar 1 topic in 3 maanden tijd heb geopend.

En halverwege Mei o.a dit heb geschreven.
[naam] schreef:
Ik zal vast ook vallen onder de bokkers die door bepaalde mensen irritant wordt gevonden. :)
In het verleden heb ik met een behoorlijke regelmaat topics geopend, omdat ik erg veel bevestiging nodig had, ik was ontzettend onzeker over zo'n beetje alles dat ik deed of zei.
Vanaf vorig jaar (September?) heb ik ongeveer een half jaar zelden meer een topic geopend.
Maar nu ik na een vreselijk rottig k*tleven eindelijk alles op orde heb en echt 99,9% van de tijd écht gelukkig ben, merk ik dat ik weer meer topics open. :o
We hebben nu 5 paarden en zeker met de veulentjes heb je zovaak een leuk moment te pakken die ik dan in mijn trots en in mijn geluk met jullie wil delen.

Ik snap dat dat af en toe wat teveel zal zijn en zal dan ook de komende tijd weer gaan minderen in mijn topics. :)
En me daar dus ook aan gehouden heb en het topic van gisteren voor mijn man ook het eerste fototopic in 1 maand tijd is.

Nouja, dit was mijn laatste reactie in dit topic. :)
Ik verlaat dit topic voor mijn eigen gemoedsrust.
Ik hoop dat bepaalde mensen in de toekomst eerst eens naar zichzelf willen kijken en i.p.v aannames te doen en zelf in te vullen, eerst eens vrágen hoe iets zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-16 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:19

LadyMadonna schreef:

En toch doe je dat nu in zekere zin.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:22

Ik vind het ook pesterij. KBK heeft zich blijkbaar kwetsbaar opgesteld. Zit blijkbaar toch in de mens om zichzelf boven een ander te denken te moeten stellen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:23

Het is begrijpelijk dat er voorbeelden gegeven worden, maar ik wil jullie even herinneren aan onderstaand verzoek:

Hanmar schreef:
Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen om ontopic en respectvol naar elkaar te blijven.. Er wordt een vraag gesteld die in algemene zin beantwoord kan worden. Het is niet nodig, en bovendien niet toegestaan, om hierbij specifiek andere gebruikers te bespreken.

Laten we met de laatste berichten de specifieke discussie afsluiten en de vraag algemeen houden. Mocht dat niet lukken dan zullen we, tot ons spijt, een slotje plaatsen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:24

Ik vind dat LadyMadonna het erg netjes brengt, en ze legt ook uit waarom ze haar op de foeilijst zet. Ik vind het niet pesten, misschien niet leuk om te lezen maar ze zegt ook erbij dat het niet persoonlijk is of iets.
Voor mij is Bokt altijd een forum geweest met veel mensen met veel verschillende meningen en visie's in meerdere zaken. Persoonlijk vind ik dat altijd fijn ook al kan ik me soms in dingen niet vinden, vind ik het wel goed dat mensen zich kunnen uiten en ook van een andere kant kunnen belichten. Wat ik soms wel merk is dat als iemand een andere mening heeft en dit laat merken, zal hier commentaar op zijn. Pesten vind ik dat niet van LadyMadonna, omdat het geen aanval is. Ze probeert het te verduidelijken waarom voor haar beweegredenen zijn om iemand op de foeilijst te zetten.

Edit: Ontopic: Ik denk dat het toch wel fijn zou zijn dat je geen pb's meer zou kunnen ontvangen van mensen op je foeilijst. Misschien zet ik er dan ook wel mensen op.
Laatst bijgewerkt door geerte op 05-06-16 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:25

Een topic gestart met een technische vraag gericht aan Bart is omgetoverd tot de KBK show en die heeft daar zelf niks voor hoeven doen. :+
edit: Oh las over de modopmerking heen. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:27

Wow,...sprakeloos over dit topic.

Doet mij denken aan een topic over verdraagzaamheid van een tijdje terug.

On-Topic.
Ik heb niemand op mijn foeilijst. Sommige mensen hier(niet specifiek dit topic,...gewoon,..hier op bokt) kan ook ik wel spugen. Maar hey kom op. Wie zonder zonde is werpen de eerste steen...(dus ook ik zal best op iemands zenuwen werken). Laat gaan, laat gaan.

Gewoon iets vaker op het kruisje rechts bovenin drukken.

En iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Of je nu 5 paarden van een uitkering betaald(geen idee of het waar is maar serieus het kan me echt niets schelen waar iemand zijn paarden van betaald) of iemand die voor open relaties is en soms misschien ietwat als een misogynist over komt.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 05-06-16 18:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:28

KimD schreef:
LadyMadonna schreef:

En toch doe je dat nu in zekere zin.

Daar ben ik het dus niet meer eens. Ze geeft haar mening. Die een aantal andere mensen delen. Maar waar velen niet voor durven uit te komen, omdat dan de hele aanhang en moraal ridders over zich heen krijgen.

En dit is niet alleen specifiek voor KBK. Er zijn nog een aantal Bokkers.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:28

Ik snap het wel. Er zijn een tiental bokkers waar ik al standaard de Posts of topics niet van lees. Om verschillende redenen trouwens: ik vind de reacties dom, ergerlijk, te lang, ondoordacht, betweterig, zweverig, projecterend, of wat dan ook. Zolang iemand dan niet te aanwezig is, doet dat niets. Maar er zijn periodes waar doe mensen dan plots in elk topic lijken te posten en dan erger ik mij ook. Zeker als ze hun mening blijven geven, dan lijkt het alsof heel bokt zo denkt door de vele berichten maar is dat in werkelijkheid helemaal niet zo.
En sommige topics die me niet interesseren die blijven bovenaan staan: zou leuk zijn als je daar kon klikken om dat topic uit de lijst te verwijderen!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 18:29

Dank je modje!

Het gaat me inderdaad niet om 1 persoon maar was meer een algemene vraag!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:29

geerte schreef:
Ik vind dat LadyMadonna het erg netjes brengt, en ze legt ook uit waarom ze haar op de foeilijst zet. Ik vind het niet pesten, misschien niet leuk om te lezen maar ze zegt ook erbij dat het niet persoonlijk is of iets.
Voor mij is Bokt altijd een forum geweest met veel mensen met veel verschillende meningen en visie's in meerdere zaken. Persoonlijk vind ik dat altijd fijn ook al kan ik me soms in dingen niet vinden, vind ik het wel goed dat mensen zich kunnen uiten en ook van een andere kant kunnen belichten. Wat ik soms wel merk is dat als iemand een andere mening heeft en dit laat merken, zal hier commentaar op zijn. Pesten vind ik dat niet van LadyMadonna, omdat het geen aanval is. Ze probeert het te verduidelijken waarom voor haar beweegredenen zijn om iemand op de foeilijst te zetten.

Maar waarom moet ze dat zeggen? Wat heeft dat voor toegevoegde waarde. Houd het gewoon voor jezelf en zet iemand dat stilletjes op de foeilijst, klaar. Dat hoef je toch niet uit te spreken. Zeker als KBK zelf niet om dit topic heeft gevraagd, en het nu ineens ongevraagd over haar gaat, omdat enkele bokkers denken dat het oké is om al hun gedachten uit te drukken, of ze nu waar zijn of niet, ze blijven kwetsend en het voegt niets toe, behalve dan dat het de persoon waar het om gaat pijn doet. Dus heb dan het fatsoen gewoon niets te typen, dat hoeft toch helemaal niet, en iemand gewoon op de foeilijst te zetten als je er klaar mee bent, zonder dat zo overduidelijk aan te geven.

Sowieso mag je andere bokkers niet bespreken, dus spreek dan gewoon je kwesties in het algemeen uit, zonder dat in de posts doorschijnt om wie het gaat. Dat hoeft toch niet. Als je hier iets wilt posten met het punt om de foei optie te verbeteren hoeven er toch geen namen te worden genoemd.

Verder, hebben sommige mensen wel een punt met de functies van de foei optie en ik hoop dan ook dat de mods het gaan bespreken in het team, om te kijken of de foei optie misschien wel verbeterd kan worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:31

Ik zou heel blij zijn als ik bepaalde topics met een klik uit de actieve topic lijst zou kunnen verwijderen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:18

Dit topic krijgt een defintief slotje gezien bespreken van andere gebruikers niet is toegestaan.

Tussen de berichten door waren nog wel enkele vragen te vinden, ik zal ze proberen hieronder te beantwoorden. Mochten er onduidelijkheden zijn, neem gerust contact met mij op.

Waarom zijn de berichten van de Foei alleen maar afgeschermd, niet volledig onzichtbaar?
De functie is niet bedoeld om de Foei volledig te blokkeren. Het is ingevoerd als een soort buffer, waarmee de berichten die je mogelijk niet wil zien, niet direct ziet. Het is dan aan jouzelf om ervoor te kiezen deze wel of niet te regelen.
De quotes worden niet verborgen omdat de optie vrij oppervlakkig is uitgevoerd en daarnaast is het uitzoeken van de quotes erg lastig voor de forumsoftware.

Is het mogelijk om ook de topics van de Foei niet tegen te komen in de lijst met actieve onderwerpen?
Dit blijkt technisch nogal wat voeten in de aarde te hebben en kan daarom niet gemakkelijk geregeld worden. Omdat de 'Actieve Onderwerpen' op de To-Do lijst staan om aangepakt te worden zal Bart wel deze wens in het achterhoofd houden.

Kan je ook een binnenkomende pb van een Foei direct laten verwijderen?
Ja, daarover hier meer: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_z ... F_foeis.3F