Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Kwam de post in kwestie toevallig net tegen bij het lezen van het topic van TS. En moet zeggen dat die reactie gewoon te ver gaat. Ik kan ook geen enkele goede reden bedenken om deze reactie te laten staan, als ik eerlijk moet zijn
. Gewoon een nare, sfeerverziekende en persoonlijke aanval van de bokker in kwestie.
Jennifuur schreef:Hoezo gaat het over jou? Er wordt iets tegen je gezegd, niet over je. Daarnaast wordt er ook niets nieuws gezegd, want als het geheim was dat je een probleem had met je gewicht, dan was dat lang en breed duidelijk geworden in het topic dat je daarover hebt geopend.
RianneH schreef:Ik wil graag even reageren om wat dingen op te helderden en mijn mening/kijk te geven.
Om te beginnen is de Tem gewoon binnen de tijd die ervoor staat behandeld. Ergens lees is dat er niet gereageerd zou zijn, dit klopt niet. Volgens mij heeft ts dat ook al bevestigd.
Daarnaast, maar dit is al eerder genoemd, bespreken we sancties (of dat nu een OW of gewoon een berichtje is) niet met anderen. Dat betekend dat de enige die op de hoogte zijn van de sanctie de aangesproken persoon en de mod(s) zijn. Kan me voorstellen dat dat soms vervelend is, maar zo voorkom je ook het schandpaal-effect. Daarnaast denk ik dat de temmer ook vaak al goed de regels inschat en dan haar eigen conclusies wel kan verbinden aan mijn antwoord.
Verder heb ik inderdaad genoemd dat het bericht (imo) niet nodig was. Ik ben van mening dat enkel 'Dankje voor je tem' erg onpersoonlijk is, ik kan niet té veel info geven maar wil ook niet als een robot antwoord gegeven. Daaraan kunnen mijns inziens geen conclusies over de aanpak worden verbonden. Er zijn bijvoorbeeld veel meer berichten op Bokt onnodig.
Ik vond het bericht niet dusdanig dat het verwijderd zou moeten worden. Heb het daarom in eerste instantie ook laten staan. Hierop kwam TS terug in de tem en hebben wij dat op BB onderling overlegd. Uit dit overleg kwam weer dat wij het niet nodig vinden het bericht te verwijderen. Het topic loopt al verder, er is waar nodig gehandeld en naar onze mening is het voldoende afgehandeld.
Naar aanleiding van dit topic hebben we het nogmaals achter de schermen centraal besproken. Ook hieruit komt naar voren dat het bericht niet verwijderd hoeft te worden en er voldoende is gehandeld.
Is het een persoonlijke opmerking geweest? Jazeker, daar hebben we regels voor/over en daar is naar gehandeld. Maar om te beginnen staat er nergens dat persoonlijke opmerkingen en aanvallen verwijderd moeten worden. Dat is ter inschatting van de mods. Dat kan je meten met twee maten noemen, of moderaten op maat of iets anders, er zal geen één situatie hetzelfde zijn en we werken binnen de kaders die we hebben. Het is echter niet zo dat een persoonlijke aanval gelijk staat aan verwijdering en niet eens altijd aan aanspreken. Soms is de regulatie in het topic al dusdanig dat wij daar niet meer tussen hoeven te staan.
Daarnaast lees je in dit topic ook veel verschillende meningen. De één vindt het cyberpesten, de ander zou er niet eens voor temmen. Dat geeft al aan dat de zwaarte van een bericht op veel manieren kan worden ingevuld en dat wellicht ook heel persoonlijk is. Mede daarom overleggen we als het niet lijkt of de uitgevoerde actie voldoende is. Uit dit overleg is echter gebleken dat de huidige aanpak voldoet voor dit geval.
Wellicht zijn onze kaders verkeerd, moeten we anders gaan kijken naar hoe we handelen met kwesties als deze. Dat is uiteraard nooit verkeerd.
Gulpje schreef:Wow, de pot verwijt de ketel. Ik zie net heel toevallig een opmerking van TS in een ander topic die behoorlijk hard en ongenuanceerd is. Ook omdat het op internet is en je de persoon aan de andere kant van het scherm niet kent. Een betere wereld begint bij jezelf
NiNa_14 schreef:je wil niet zo op het internet maar moet dit topic dan straks ook weer verwijderd worden?
Ik weet niet of je het doorhebt maar door dit topic, wat al heel de dag in het lijstje "laatste berichten" staat, zorgt er alleen maar meer voor dat mensen weten dat je een probleem hebt met je uiterlijk/gewicht.
Er hebben al meerdere mods uitleg gegeven over hoe de zaak afgehandeld is (in zover ze dat kunnen zonder informatie te geven die ze niet mogen geven).
een tip: laat het zitten of post gewoon niks meer op bokt. als je niet wil dat iemand iets van je weet moet je het niet op het internet zetten.
Zoe_97 schreef:ik heb geen probleem dat iemand wat over me weet, ik heb er een probleem mee dat pestberichten gewoon online blijven staan.
Ik heb ondertussen ook een hoofdmod gecontacteerd hierover.
NiNa_14 schreef:je wil niet zo op het internet maar moet dit topic dan straks ook weer verwijderd worden?
Ik weet niet of je het doorhebt maar door dit topic, wat al heel de dag in het lijstje "laatste berichten" staat, zorgt er alleen maar meer voor dat mensen weten dat je een probleem hebt met je uiterlijk/gewicht.
Er hebben al meerdere mods uitleg gegeven over hoe de zaak afgehandeld is (in zover ze dat kunnen zonder informatie te geven die ze niet mogen geven).
een tip: laat het zitten of post gewoon niks meer op bokt. als je niet wil dat iemand iets van je weet moet je het niet op het internet zetten.
NiNa_14 schreef:Zoe_97 schreef:ik heb geen probleem dat iemand wat over me weet, ik heb er een probleem mee dat pestberichten gewoon online blijven staan.
Ik heb ondertussen ook een hoofdmod gecontacteerd hierover.
een pest bericht vind ik nogal vergaan.
het is niet netjes maar de mods hebben die persoon daar toch al op aangesproken.
en je maakt je nu al een paar dagen druk om iets wat iemand, die je niet kent en die jou niet kent, op het internet over je heeft gezegd ?
NiNa_14 schreef:_San87_ schreef:Iets op internet zetten is natuurlijk geen vrijbrief om maar persoonlijk aan te gaan vallen, toch?
tuurlijk niet maar je kunt het ook gewoon naast je neer leggen en denken: "wat heeft die andere persoon voor saai leven dat die zich zo met mijn zaken gaan bemoeien"
Zoe_97 schreef:NiNa_14 schreef:
een pest bericht vind ik nogal vergaan.
het is niet netjes maar de mods hebben die persoon daar toch al op aangesproken.
en je maakt je nu al een paar dagen druk om iets wat iemand, die je niet kent en die jou niet kent, op het internet over je heeft gezegd ?
wel voor mij is dat wel pesten. Jij hebt niet het echt daarover te oordelen of ik dit ervaar als pesten.NiNa_14 schreef:tuurlijk niet maar je kunt het ook gewoon naast je neer leggen en denken: "wat heeft die andere persoon voor saai leven dat die zich zo met mijn zaken gaan bemoeien"
wel en dat kan en wil ik niet, ik wil dat verdomde bericht van internet hebben.
Selina schreef:De mods hebben nu 3x naar je bericht gekeken en ze gaan het dus niet verwijderen. Het beste is gewoon je erbij neer te leggen. Dat is niet makkelijk, maar wel de enige optie.
Kiki1995 schreef:Ik snap eerlijk gezegd de hele ophef over die paar berichten niet echt. Ik heb de bekeken. En ik zou me echt niet heel druk erover maken.
Als je je op het internet begeeft en dan voornamelijk fora en andere sociale diensten, kun je je bedenken dat (net als in het echte leven!) daar minder leuke mensen tussen zitten die dat soort dingen zeggen. Aan jou dan de taak om de eer aan jezelf te houden en het gewoon naast je neer te leggen; ene oor in, en andere weer uit. Wat maakt het nou uit wat 1 persoon over je zegt? Dat betekend toch niet niet meteen dat iedereen op bokt meegaat met die persoon? Ik snap de ophef die je maakt eigenlijk niet heel goed..
NiNa_14 schreef:_San87_ schreef:Iets op internet zetten is natuurlijk geen vrijbrief om maar persoonlijk aan te gaan vallen, toch?
tuurlijk niet maar je kunt het ook gewoon naast je neer leggen en denken: "wat heeft die andere persoon voor saai leven dat die zich zo met mijn zaken gaan bemoeien"
Zoe_97 schreef:Ik vind het schandalig dat zoiets gewoon over mij op internet blijft staan omdat jullie het niet nodig vinden zoiets te verwijderen. Ik ben onderwerp van eht bericht en ik wil zoiets gewoon niet op internet! maar jullei vindne dat bericht gewoon kunnen en dus het blijft maar staan![]()
liekec schreef:Waar kan een mens zich druk om maken. Waar wordt jouw leven er precies slechter op of waarom is het vervelend dat dit op internet staat? Je geeft zelf al aan dat je overgewicht hebt dus dat heb je zelf op internet neer gekwakt. Dat iemand er dan een ongenuanceerde opmerking overheen gooit (waar een kern van waarheid in zit) doet jou toch geen kwaad? Ik snap dit echt niet hoor.