Steeds worden doorgeschakeld naar reclamepagina

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Steeds worden doorgeschakeld naar reclamepagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 07:59

Nu weer eentje... deze keer werd ik ook doorgeschakeld naar de samsumg appstore.
Ik heb het het meest als ik wil inloggen, dan staat hij nog op eigen berichten maar te lang niet onlibe geweest.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:12

Ik opende zojuist het topic van Joki over haar crossseizoen en klikte de foto's aan. Ik werd direct doorgestuurd naar een reclame pagina. Misschien dat het met foto's te maken heeft?
[SGW-ITP] Mijn seizoen met Lucky in 2015

Ik gebruik een Samsung S4.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 10:49

Ik heb het topic hierboven ook net mobiel bezocht en foto's aangeklikt maar nergens last van. Het zit denk ik in een ad op bokt? Ik kreeg hem daarna weer maar kon niet terugvinden welke ads er op de pagina stonden. Ik werd doorverwezen naar de cellphone-tips via een link van apxadtracking.net

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:31

Ik heb er ook steeds last van (android), maar eigenlijk niet als ik op bokt zit, wel vaak via facebook. Vriendin van mij heeft er ook last van en die heeft geen bokt en kijkt ook nooit op de site (geen paardenmens), dus lijkt me dat het niet alleen aan bokt ligt? Ik dacht dat het misschien kwam door een app die ik buiten playstore om heb gedownload, maar blijkbaar hebben veel meer mensen het...

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:49

Dit zelfde heb ik en meer mensen die ik ken een tijdje geleden gehad. Toen zelfs de telefoon terug naar fabrieksinstellingen en na een tijdje was er weer het zelfde.
Ik heb toen de app 'stopbadapp' er op gezet en toen bleek er toch mallware op te staan. Terwijl andere scanners het niet als dusdanig herkende. Sinds toen hebben we er geen last meer van gehad.
Wij kregen het overigens in het begin bij het gebruik van Internet en later ook bij puur een app aanklikken. En eerst dus 1 a 2 maal per dag en dat werd steeds erger tot het bij elke handeling opende.
Misschien dat 'stopbadapp' voor andere ook de oplossing is, voor ons wel in elk geval.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:48

Ik heb ondertussen al 5 antivirus scans op mijn telefoon gehad en enkel die stopbadapp haalt er iets uit. Heb op mijn telefoon het emoji toetsenbord ingeschakeld volgens de stopbadapp is dat het... Maar dan heb ik geen emoji's meer haha. Hoe hebben andere android mensen dit opgelost?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 19:10

Stopbadapp heeft een app als 'gevaarlijk' aangewezen. Deze staat al maanden op m'n telefoon en gewoon uit de appstore. Heb hem verwijderd, eens kijken of het helpt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:27

Hier net ook ineens last van :((
Tijdens het bekijken van deze pagina: http://dothis.rocks/sge70-been-ridiculo ... SkyId=1234
kreeg ik een popup die mijn door linkte hier naar toe: http://www.cellphone-tips.com/360/nl/index.php?mn=333
die mij vervolgens weer doorstuurde naar: http://www.apxadtracking.net/iclk/redir ... uwD3jUeT8n
hierop werd de Play Store (Android) geopend naar deze app: https://play.google.com/store/apps/deta ... o.security

Over mijn telefoon:
Leagoo Lead 7
Android 4.4.2

Browser:
Van telefoon zelf (Browser)
Versie 4.4.2

Ga zelf ook even kijken voor 'stopbadapp'. Welke apps waren bij jullie 'gevaarlijk'?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:30

Steeph schreef:
Hier net ook ineens last van :((
Tijdens het bekijken van deze pagina: http://dothis.rocks/sge70-been-ridiculo ... SkyId=1234
kreeg ik een popup die mijn door linkte hier naar toe: http://www.cellphone-tips.com/360/nl/index.php?mn=333
die mij vervolgens weer doorstuurde naar: http://www.apxadtracking.net/iclk/redir ... uwD3jUeT8n
hierop werd de Play Store (Android) geopend naar deze app: https://play.google.com/store/apps/deta ... o.security

Over mijn telefoon:
Leagoo Lead 7
Android 4.4.2

Browser:
Van telefoon zelf (Browser)
Versie 4.4.2

Ga zelf ook even kijken voor 'stopbadapp'. Welke apps waren bij jullie 'gevaarlijk'?

Bij mij kwam er enkel mijn emoji keyboard pro uit. Die er ook al maanden opstaat... Hem hem nu verwijderd eens kijken of het helpt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:35

Stopbadapp is bij mij nu ook aan het draaien. Ben benieuwd.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:36

Joliieeenn schreef:
Steeph schreef:

Bij mij kwam er enkel mijn emoji keyboard pro uit. Die er ook al maanden opstaat... Hem hem nu verwijderd eens kijken of het helpt.

Emoji keyboard pro... Hebben jullie die zelf gedownload of stond die er vanaf de fabriek al op?

Heeft er iemand een linkje naar stopbadapp?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:38

Ik lees bij de recensies van stopbadapp dat het nogal eens veilige programma's als onveilig beschouwd. Hmm.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:57

Alles gescand, niets gevonden... :/

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:58

Iris82 schreef:
Alles gescand, niets gevonden... :/

Jup hier het zelfde..

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:40

Ik heb nu ook steeds een reclame staan, die bij mij de boosdoener lijkt. Meerdere keren op de pagina's terechtgekomen terwijl deze advertentie er stond. Kan dat verband houden?
Afbeelding

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:51

S5 hier met t zelfde probleem. Alleen op bokt bij willekeurige pagina's.
Geen malware op mn toestel.
Idd cellphonetips

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 07:23

Hier net alweer. Was niet ingelogd, wilde op actieve onderwerpen klikken en werd direct doorgestuurd naar een andere pagina, iets met cellphone. Als je dan op vorige pagina klikt dan wordt je doorgestuurd naar de play store voor die app. Moet dan bokt.nl opnieuw ingeven wil ik weer op de site komen. Ik gebruik de internetapp van de telefoon, dus geen chrome ofzo.

Ik heb trouwens ook regelmatig de melding dat er iets met een veiligheidscertificaat ofzo en dan klik ik altijd op doorgaan is er verder niks aan de hand.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:25

De 'waarschuwing' advertenties heb ik gevonden, geblokkeerd en gerapporteerd bij Google.

Wat de popups betreft dat blijft echt een heel vreemd (en bijzonder vervelend) verhaal. Nog steeds niet duidelijk waar ze vandaan komen :\ Ik heb iig contact opgenomen met de beheerders van zwangerschapspagina.nl (heb er nu zelfs een account :o ) en ik zag ook meldingen over die popups op Tweakers.net. Ook met hun contact opgenomen. Ook staat er een vraag uit bij Google.

Dank in ieder geval voor alle informatie/screenshots. Helpt een hoop :j Nu zorgen dat we dit zo snel mogelijk opgehelderd krijgen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:27

Whahaha, nou Bart. Gaat er een wereld voor je open op ZP. :')

Hoop dat het snel duidelijk is waar de problemen liggen.
Denk je dat het door de advertenties komt?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:00

Super Bart!

Was een kleine moeite :)

Ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:55

Hier ook :) Niet vaak maar af en toe. Heb een S5 met recentste update iig...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:46

Ik houd jullie zeker op de hoogte :j Helaas weinig nieuws vandaag, contact gehad met een aantal andere partijen die last lijken te hebben van een vergelijkbaar probleem maar we zijn nog niet achter de bron van de problemen. Vrijwel alle opties staan nog open :\

Nieuws van jullie kant hoor ik ook erg graag :j

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:00

Ik heb het vanmiddag weer een aantal keer gehad op mijn mobiel. Ik kan ook niet terug naar het topic wat het veroorzaakte want dan gaat hij allemaal advertenties af. Enige optie is tabblad sluiten.
Ik ben benieuwd wat eruit komt!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:01

Ik had het net weer een keer. Weer toen ik een pagina van viralands aan het bekijken was (er stond ook Bokt en Facebook open)...

Naja, ik ben benieuwd!