Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:23

Hou er even rekening mee dat Bart een technische oplossing zoekt die geen tijd/onderhoud/moderatie kost. Dat is gewoon niet haalbaar. Dus een kwis gaat 'm gewoon niet worden, want daar gaat hoe dan ook (regelmatig) tijd in zitten.
Er is trouwens al een 'kwis' als je je registreert, om spamrobots te vermijden en dat werkt perfect.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:25

@Cil_; afhaken lijkt me niet nodig. Naar mijn idee niets vreemds aan dat je niet weet wie er precies achter Bokt.nl zit. Het gros van de gebruikers is daar niet mee bezig, is over het algemeen ook niet heel relevant als je gewoon wat ervaringen/vragen/antwoorden uit wil wisselen.

Wat de sfeer betreft; die hebben jullie voor het overgrote deel zelf in de hand. De moderators kunnen optreden bij excessen maar heel veel meer winst is te behalen bij het bijsturen in topics door de gebruikers zelf. Gelukkig zien we het regelmatig wel gebeuren dat gebruikers elkaar erop wijzen dat een bepaalde manier van reageren niet OK is wat vrijwel altijd ook beter werkt dan wanneer een moderator in moet grijpen. Wat wel/niet acceptabel is op Bokt bepalen jullie voor het overgrote deel zelf.

@Ibbel; goed idee :j Alles helemaal afsluiten is naar mijn idee niet nodig. Prima dat iemand die niets met paarden heeft op Bokt.nl kan vinden hoe lang je spruitjes moet koken. Maar het zou idd verstandig zijn om nieuwe gebruikers erop te wijzen dat ze niet meteen kunnen reageren in de niet-paardgerelateerde forums. Daar komt men nu pas erg laat achter.

Een quiz hebben we ook al een paar keer aan gedacht en daarbij kwamen een aantal potentiële probleempunten naar voren die hierboven ook al voorbij komen. Het is redelijk lastig om een lijst te maken die de gemiddelde Nederlander niet in kan vullen en iemand die 'iets' met paarden wil doen wel. Mensen die zich net aan het orienteren zijn op paardrijden wil je namelijk niet buitensluiten.
Stel dat er een quiz komt dan wordt dat multiple choice. Handmatig antwoorden controleren is te onhandig en ook vervelend voor de gebruiker die dan moet wachten tot iemand zijn antwoorden heeft gecheckt.

@Ibbel; er zijn nog best wat mensen die problemen hebben met het maken van een woord van de letters 'zldae' :+

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:25

Goede ideeën!

Ik vind de algemene topic's altijd wel erg leuk. Ook mensen die vroeger wel paarden gehad hebben blijven toch hangen in de libelle fora.

Mijn vriend zegt altijd: je hoeft een domme vraag te googlen en je komt uit bij a) goedevraag.nl of b) bokt. :))

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:26

Mijn vriend was met mij wel eens mee geweest en zal best wat vragen weten te beantwoorden sowieso over de gangen en ook wel over tuig. Over Borstels dan weer niet. Wat voor de een makkelijk is is voor de ander dan weer moeilijk.

Als mensen echter geen toegang krijgen tot het lees gedeelte van de subfora en echt een bepaald aantal berichten in het paard gerelateerde forum moeten plaatsen is dat wel lastig. En als iemand als een malle gaat reageren in die paard gerelateerde toppics om maar heel snel op dat sub forum te komen haal je die er ook zo uit.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:28

BartVB schreef:
@Ibbel; er zijn nog best wat mensen die problemen hebben met het maken van een woord van de letters 'zldae' :+

Maar het houdt spamrobots perfect buiten, en daar ging het om :+
En het toont wel aan dat je met een kwis dus ook legitieme mensen buiten houdt. En dat wil je niet.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 21-10-15 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:29

@bartvb

Maar je kan toch zorgen dat de antwoorden die goed zijn automatisch goed gerekend worden?
Dan hoeven er ook geen extra mensen ingezet te worden of extra belast..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:50

waxmeltsenzo schreef:
Als het iemand is om even snel iets te plaatsen zal alles al teveel moeite zijn.
Als het iemand is die hier wil komen om iemand na te jagen of om hier gewoon te rellen de trollen zo gezegd die gaan best ver, ook op andere fora zie je dat.

Jep, maar ik denk dat je zo wel een groot gedeelte uitsluit.

bruintje123

Re: Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:54

Naast het 25 berichten moeten hebben ook een half jaar lid zijn voordat men kan plaatsen in niet paarden gedeeltes?
Trek eventueel het aantal berichten op naar 100.

Technisch beide wel te maken denk ik.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:06

Misschien is het een idee dar de 25 berichten die je moet plaatsen niet in een keer geplaatst mogen worden maar max 3 per dag. Zo geven er wel meer eendagsvliegen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:12

Maar dat staat recht tegen over de belangen van bokt?
Want hoe meer bezoekers hoe hoger hun inkomen.
Denk niet dat ze dan er op zitten te wachten om bezoekers te weren.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:14

bruintje123 schreef:
Naast het 25 berichten moeten hebben ook een half jaar lid zijn voordat men kan plaatsen in niet paarden gedeeltes?
Trek eventueel het aantal berichten op naar 100.

Technisch beide wel te maken denk ik.

Een half jaar? :wow:
Een week lijkt mij handiger, dan haal je de eendagsvliegen ook al gedeeltelijk weg.
Misschien de week zelfs zo maken dat je gewoon zeven dagen gereageerd moet hebben? Dus niet een 'echte' week, maar gewoon zeven dagen een of meerdere reacties op paardgerelateerde fora zetten?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:18

Tobbes schreef:

Wat heeft een paardenforum aan bezoekers die geen paarden liefhebbers zijn.

Uiteindelijk jagen die de paardenmensen weg. En gaat dat ten koste van de kwaliteit om het maar even heel simpel te noemen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:28

Als jouw inkomsten komen uit de (paardgerelateerde) advertenties (en dat doen ze) is het weren van niet-paardenmensen en het weren van jonge kinderen alleen maar logisch. Naarmate er een meer divers publiek komt krijg je óf meer algemene adverteerders (maar hoe goed kan bokt op concurreren tegen andere algemene fora?) óf je paard-specifieke adverteerders haken af. Beide geen goede zaken, lijkt me.

Dus een wachtdrempel van 1-2 weken voordat je naar de algemene fora kunt lijkt me ook best een goed idee. Een beetje selectie aan de poort kan zeker geen kwaad als je paardenforum wilt blijven.

Als je géén paardenforum wilt blijven, dan zal je je beleid daar dus wel op moeten aanpassen en die hele 25-posts regel moeten schrappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:32

waxmeltsenzo schreef:
Tobbes schreef:

Wat heeft een paardenforum aan bezoekers die geen paarden liefhebbers zijn.

Uiteindelijk jagen die de paardenmensen weg. En gaat dat ten koste van de kwaliteit om het maar even heel simpel te noemen.

Klopt. Dat is zeker geval.

Alleen reclame wat op bokt geadverteerd is heeft tegenwoordig al niks meer met paarden te maken. Stekker nog, voor paar gelegateerd advertenties gebruikt men juist bokt markt omdat het dan zelfs gratis is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:34

Mariett
Er half jaar is misschien lang.
Maar 1 of 2 weken naar mijn idee te kort.
Dat is even niet inloggen en hup reageren bij de gerbils.

Dan is echt 7 dagen zoals jou voorstel beter. Maar is dat technisch te maken?

Dan minimaal een maand lid zijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:35

Ik zou als nieuw lid niet blij worden als ik moet wachten tot ik overal mag reageren ondanks dat ik aan de 'eisen' voldoe.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:40

Tobbes: Wat je ziet (zoals de banner hier aan de onderkant) op bokt, zal met algoritmes, cpc en jouw zoekgedrag te maken hebben. Daar kunnen de moderators (behalve soms het eea blokkeren) niets aan kunnen veranderen.

Zoek jij de hele dag enkel op paarden spullen, dan zal je daar vaker banners van zien, dan bijv. iemand die een cruise of vakantiehuisje aan het zoeken is voor de kerstvakantie (ik zeg maar wat).

Ik denk dat er eerder gekeken moet worden naar de sfeer die de leden er zelf van maken, dan naar dat van nieuwe gebruikers. De niet-paardgerelateerde nieuwe gebruiker zal zich waarschijnlijk ook niet direct op het paardengedeelte mengen in de discussies die daar gehouden worden. Het gaat er in dit topic vooral om waarom de paard gerelateerde gebruiker minder reageert op paard gerelateerde topics.

Een mooie onderzoekje waard denk ik.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:46

Karlijnxxx schreef:
Tobbes: Wat je ziet (zoals de banner hier aan de onderkant) op bokt, zal met algoritmes, cpc en jouw zoekgedrag te maken hebben. Daar kunnen de moderators (behalve soms het eea blokkeren) niets aan kunnen veranderen.

Zoek jij de hele dag enkel op paarden spullen, dan zal je daar vaker banners van zien, dan bijv. iemand die een cruise of vakantiehuisje aan het zoeken is voor de kerstvakantie (ik zeg maar wat).

Ik denk dat er eerder gekeken moet worden naar de sfeer die de leden er zelf van maken, dan naar dat van nieuwe gebruikers. De niet-paardgerelateerde nieuwe gebruiker zal zich waarschijnlijk ook niet direct op het paardengedeelte mengen in de discussies die daar gehouden worden. Het gaat er in dit topic vooral om waarom de paard gerelateerde gebruiker minder reageert op paard gerelateerde topics.

Een mooie onderzoekje waard denk ik.

ik zocht laatst op een hotel in amsterdam en daar krijg ik nu allemaal advertenties van.

nu weer on topic

ik vind niet paarden mensen niet erg maar ik vind niet dat ze hier horen.
weren is geen optie want iedereen kent wel iemand die iets met paarden doet. Dus een quiz met open vragen is een optie,
alleen kunnen lezen en niet posten vind ik ook wel een optie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:50

In hoeverre heb je nou feitelijk 'last' van niet paardenmensen op Bokt? Er worden soms wat topics geopend op een verkeerde plek met een nietpaardenvraag, maar daar houdt het toch wel bij op?

Er zijn een handjevol Tweakers die in de HK zitten en af en toe zeer zinnige dingen zeggen op HTT enzo.

Waarom al die moeite doen? Ik denk dat de sfeer op de paardengedeeltes een veel groter probleem is dan die Gerbilfan of die wc-meneer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:56

En de zoekresultaten met bokt komen eerder naar boven als je al vaak op bokt zit he? Bij mij komt bokt altijd bovenaan, maar bij vrienden dus echt niet.

Afschermen lijkt me een veel beter idee dan een quiz. Of eventueel een dag wachttijd na aanmelding. Dat is ook echt al wel lang genoeg als je even snel iets wil posten of opzoeken. Ik zou zelf die moeite ook niet doen op een motorforum.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:57

Ik kan ook mensen ophalen van het station, indien nodig :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:59

Iris82 schreef:
.

Waarom al die moeite doen? Ik denk dat de sfeer op de paardengedeeltes een veel groter probleem is dan die Gerbilfan of die wc-meneer.

Maar de sfeer heb je grotendeels ook zelf in de hand. Iedereen die reageert in een toppic houd dat toppic in stand dus als er een rel toppic ontstaat en dat vlammetje blijft maar aangewakkerd worden dan blijft de sfeer slecht. Je hebt imo wel gelijk over dat het jammer is. Maar hoe meer mensen op een forum ook meer meningen. En dat is iets wat altijd een probleem zal blijven opleveren.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:00

Sheran schreef:

Verkeerde topic? :+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:00

Sheran schreef:

Altijd makkelijk, maar verkeerde topic denk ik? :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:01

_O- Nee, meer een algemene mededeling :')

Verkeerde topic inderdaad.