Steeds de zelfde paarden in uitgelicht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 03:22

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=1769387

"... We hanteren een aantal criteria waar de foto's en topics aan moeten voldoen:
- Heeft een topic bijzonder mooie of sfeervolle foto's? 
- Is het iets waar je zelden foto's van op Bokt ziet? 
- Heeft iemand een gave prestatie geleverd? 
- Is iemand de eerste/beste/jongste/etc die iets doet? 
- Zit er een mooi verhaal aan het topic vast? 
- Et cetera, et cetera.

Verder zijn er een aantal fototechnische voorwaarden:
- Scherpe foto's.
- Niet over-/onderbelicht.
- Geen grote copyright door de foto.
- Geen andere dieren dan paarden of ezels.
- Geen potentiële reltopics (denk aan opengesperde monden, grof spoorgebruik, enz.).
- Zoveel mogelijk liggende foto's, er moet een uitsnede gemaakt kunnen worden (na verkleining) van 280x150.
- Topics mogen maximaal 10 dagen oud zijn.

...

Er is geen 'max' aan aantal keer uitgelicht worden. Als er weer geniale foto's van die Tunesische hengsten voorbij komen, of die ene fotograaf heeft weer een gave shoot gehad, dan kunnen deze dus vaker voorbij komen. Wel is het zo dat we iedere dag een zoveel mogelijk afwisselend beeld laten zien. Variatie is belangrijk, dus geen 5 fjorden op een dag, geen 5 dressuurtopics, 5 fotoshoots, et cetera.

Uitgelicht en populariteit of vriendjespolitiek
Zoals al eerder genoemd is Uitgelicht het visitekaartje van Bokt en geen populariteitswedstrijd. Sterker nog, er wordt vaak niet eens gekeken wie de topicstarter is. Iemand met 100 posts en 1 topic per jaar kan dus net zo goed op Uitgelicht verschijnen als iemand met 10.000 posts en 1 topic per week. ..."

moyra

Re: Steeds de zelfde paarden in uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 11:05

Locanda dat is mij allemaal bekend ;)
Wat ik niet begreep is dat je max 1 topic per week mag openen Hoe iemand dan in 1.5 week 3 keer in uitgelicht terecht kan komen. Dat is namelijk in strijd met de regels van itp.
Mij doet het namelijk weinig dat sommige paarden zeer regelmatig in uitgelicht staan want ik gun het iedereen maar dit begreep ik gewoon "even" niet :D
Ik heb nu antwoord gekregen op die vraag.