Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:14

Thema, precies mijn gedachten.

Zolang in een topic niet gescholden wordt of bedreigingen worden geuit, vind ik het belachelijk om een topic te sluiten. De OP was zo summier, dat men wel moet doorvragen om tot een goed antwoord te komen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:23

En dat topic ging niet over de vraag zelf maar er werd teveel op de man gespeelt.
Logisch dat dat dan gesloten word.

Zeker nadat er al door mods is aangegeven dat niet te doen.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:25

Ja, maar ik vond dat nadat het de eerste keer gesloten was het echt niet meer zo op de man gespeeld werd en toch ging het dicht.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:30

Caatje87 schreef:
Ja, maar ik vond dat nadat het de eerste keer gesloten was het echt niet meer zo op de man gespeeld werd en toch ging het dicht.

Daar ben ik het echt niet mee eens, de laatste drie berichten waren direct een aanval naar Ts.
Natuurlijk zijn die nu niet meer te lezen, maar er zijn ook limieten. Sommige dingen zou je niet zeggen in het echte leven tegen iemand, dan hoort dat ook niet op het internet.

Maar slotjes blijven subjectief en ik denk dat je daar over kan blijven discussiëren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:07

Ik weet over welk topic het gaat en ook ik heb daar op getemd omdat het persoonlijk werd, offtopic ging en modopmerkingen genegeerd werden.
En met mij denk ik nog wel meer bokkers. Heeft helemaal niets met een verzoek van een TS te maken.
Sterker nog, ikzelf ken TS niet eens.

Soms zijn dingen ook gewoon anders dan ze misschien lijken en is er veel meer achter de schermen gebeurd dan voor de schermen zichtbaar is (o.a. tems door diverse mensen).

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:11

Furrow, dan heb ik die denk gemist. Ik vind ook dat je wat je in real life niet zou zeggen, ook op internet niet moet zeggen. Maar ik heb wel eens een topic meegemaakt waar een onbekende bokker een verhaal had over een nieuwe date en dat bleek uiteindelijk een soort BN'er te zijn. Dat meisje werd vervolgens door iedereen echt zo hard afgezeken en dat topic ondanks meerdere malen temmen bleef gewoon open. Nou het ging er daar veeeeeel harder aan toe, dat begreep ik dus echt niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:15

Amanda schreef:
Ik weet over welk topic het gaat en ook ik heb daar op getemd omdat het persoonlijk werd, offtopic ging en modopmerkingen genegeerd werden.
En met mij denk ik nog wel meer bokkers. Heeft helemaal niets met een verzoek van een TS te maken.
Sterker nog, ikzelf ken TS niet eens.

Soms zijn dingen ook gewoon anders dan ze misschien lijken en is er veel meer achter de schermen gebeurd dan voor de schermen zichtbaar is (o.a. tems door diverse mensen).

Jij dan niet, maar je kan zo de HK vrienden eruit halen. :D
Ik vond dat topic niets bijzonders, maar ik snap dat TS het niet leuk vond. Maar misschien kan TS dit als leermoment gebruiken, ze kan zelf ook een stevige mening ventileren, die niet iedere TS waardeert.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:18

Eens Electra63..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:20

Electra63 schreef:
Jij dan niet, maar je kan zo de HK vrienden eruit halen. :D
Ik vond dat topic niets bijzonders, maar ik snap dat TS het niet leuk vond. Maar misschien kan TS dit als leermoment gebruiken, ze kan zelf ook een stevige mening ventileren, die niet iedere TS waardeert.

Ik heb ook niet gereageerd in het topic, alleen meegelezen en getemd. En wie weet zijn er nog meer die dat gedaan hebben. Zoiets kun je gewoon niet weten. HK vrienden of niet, er zijn meer bokkers op de wereld dan zij ;)

Het topic is ook niet op slot omdat de TS het niet leuk vond, maar omdat mensen het nodig vonden om continu offtopic te gaan en persoonlijke sneren te geven, ook na waarschuwingen. Tsja, dat is dan wel vragen om een slotje op die manier. Dat staat echt volledig los van een wens van een TS.

Dat laatste ben ik overigens helemaal met je eens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:27

Voor zover het waarde heeft.. Ik heb het topic opgezocht en ik vind de laatste paar pagina's ook veel te persoonlijk worden. Het feit dat dit een 'bekendere' Bokker die bekend staat als iemand die ook stevig haar mening kan geven geeft geen reden om zelf maar zó persoonlijk te worden of het goed te praten (wat u niet wil dat u geschiedt...).

Wat dat betreft is het imo terecht dat er een slot op is gegooid, of nog liever bepaalde reacties verwijderen want aan een slot heeft TS niks. Die stelt gericht een vraag en daar volgt met een slot geen antwoord op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:59

Ik vind het echt niet bijzonder wat daar gebeurt. TS stelt een vraag, die niet zo te beantwoorden is. Immers eerst moet je vaststellen of er inderdaad sprake is van een gebrek, wel of niet verborgen. Dat doe je door vragen te stellen of suggesties te doen. Dat TS dit niet leuk vindt, dat vind ik niet ernstig genoeg om daarvoor een topic te sluiten.
Daarbij wordt dat topic wel besproken in de HK.

Maar goed, ik tem dan ook nooit. Behalve op rare topics met sexuele toespelingen en of pesten of bedreigen van jonge kinderen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:04

Is het nodig om specifieke gevallen te bespreken hier? :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:05

Winged schreef:
Is het nodig om specifieke gevallen te bespreken hier? :)

Nee ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:14

Electra63 schreef:
Daarbij wordt dat topic wel besproken in de HK.
Dan zou je dáár evt. op kunnen TeM'men want dat mag volgens mij niet. Groepjes mensen verzamelen of topic's in het algeheel bespreken.

Maar goed.. als de stelling is dit topic bewijst dat er eerder wordt geslotterd bij bekendere bokkers omdat het bekendere bokkers zijn.. dan ben ik het daar dus niet mee eens. Is het omdat die persoon de TeM knop sneller kan vinden.. ja daar kan ik mij wel in vinden, maar daar hoef je niet perse een BB voor te zijn.

lisa_skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:31

ik ben het met je eens. ik vind het ook raarals een bokker die net nieuw is een topic neer zet en als het dan uit de hand loopt gebeurd er niks. maar bij meer bekendere wel.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:38

Ik heb helemaal niet het idee dat BB'ers worden voorgetrokken. Ik kan me wel voorstellen dat topics sneller sluiten of dat er sneller wordt ingegrepen maar daar zijn meer redenen voor die een stuk logischer zijn. Meer lezers dus meer kans op tems is al de meest eenvoudige verklaring. Meer tems is sneller reactie mods. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen??
Het valt me wel vaak op dat zulke topics ook veel sneller verzanden in persoonlijke aanvallen. De bokkers zijn bekender, er wordt meer info uit andere topics bijgehaald.... Begrijpelijk (betrap mezelf er ook op!) maar daardoor gaat het sneller offtopic en op de persoon ipv op de bal. Dus meer reden voor een slotje.

Kortom, ik zie wel veel meer redenen waarom dit zo loopt. Redenen die terecht en logisch zijn en niks te maken hebben met wel of geen bekende bokker zijn en voorgetrokken worden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:50

Zwerte geeft heel duidelijk aan zoals ik het ook zie :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:01

Lekker blijven speculeren mensen, zijn jullie goed in.
Topics worden niet gesloten omdat de TS een BB'er is, maar omdat mensen het topic verpesten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:08

Daarbij ik kan me best voorstellen dat je eerder de tem van een naam die je kent, afhandelt. Of dat topic bekijkt om eventueel te modereren. Een soort van onbewust.

Dat het recente topic erbij wordt gehaald vind ik echt bullshit. En ik ben geen vriendinnetje van die TS, dus dat is puur objectief van mij. De bokkers bleven gewoon tegen de regels in gaan, punt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:38

Geryon, in de temlijst zien we in eerste instantie niet wie er getemd heeft, alleen op wie zijn bericht er getemd is. Bovendien zien we alleen een topictitel en niet in de temlijst wie de topicstarter is. Pas als we de tem uit de lijst openen zien we dat, en het is gebruikelijk dat je hem dan ook meteen afhandeld.
Zelf kijk ik ook niet wie de temmer is, zie het pas als ik de tem sluit en een reactie terug geef, vaak is de actie dan al ondernomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:25

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:37

Volgens mij hebben we vandaag weer een voorbeeld. De TS gaat waarschijnlijk niet meer reageren dus op slot? De reacties zijn nog geen dag oud. Heel apart.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:40

Tja, wou me er al niet in bemoeien omdat er toch al tig keer hetzelfde herhaald werd, maar inderdaad een heel mooi voorbeeld hoe bekende Bokkers toch wel wat geprivilegieerd zijn :7

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:40

Eerlijk gezegd vond ik het ook weer vreemd, geen rare relreacties of lange tijd verstreken.
Er werden terechte dingen geplaatst en nog eens goed onderbouwd

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:45

Vond ik inderdaad ook, sinds wanneer gaan topics op slot als Mod's het idee hebben dat TS niet meer gaat antwoorden? Wordt normaal toch nooit gedaan? Verder bleef iedereen beleefd, er waren geen moderatoropmerkingen aan voor gegaan, dus ook niks dat werd genegeerd.

Wel zouden ze er nog op terugkomen, dus ik ben wel erg benieuwd! Ook naar de argumentatie hier achter.