topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:36

Dat vind jij, maar of dat zo is?
Iemand die zich misdraagt krijgt eerst meerdere waarschuwingen, dan een tijdelijke ban.
Bokt is geen eerste levensbehoefte en iedereen is hier te gast en je bent akkoord gegaan met de regels.
Ben je het daar niet mee eens kun je best een balletje opgooien om te kijken waarom er bepaalde regels zijn en of deze evt aangepast zouden moeten worden.

Wanneer is het dan genoeg?
Ik weet niet wat degene van het paard heeft gedaan om een BOT te krijgen hoor.
Maar een BOT krijg je niet van 1 x iemand uit te schelden.

Wat is van groter belang; het voor de grote groep gezellig houden of regelbrekers maar elke x weer zomaar toegang te laten verschaffen?
Je mag gewoon terugkomen, maar dan moet je beloven je aan de regels te houden.
Hoe simpel is dat?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:36

@ sizzle Maar je kunt wel een ban automatisch opheffen.
Als de pony pletter dan in dat jaar heeft begrepen dat haar gedrag verschrikkelijk was en ze enorme spijt heeft wat is dan het probleem dat ze een topic opent?

Opent ze het topic met die salami wordt heeft zijn verdiende loon heeft ze met 1 klik op de knop weer een jaar erbij.

Mungbean

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:39

Wat is dan het probleem om eerst een vriendelijk mailtje te sturen of je weer toegang mag?

Iemand die op staande voet ontslagen wordt mag later ook niet ongevraagt bij het bedrijf naar binnen wandelen.
Als dat in overleg gaat is er niets aan de hand.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:40

Brainless. Ik ben het gewoon niet eens met deze omgedraaide manier.
Zoals met een winkel verbod niet is.
Met een gevangenis straf niet is.

Met een niet rellend topic.

Ja ik heb dan compassie met dat meisje.
Maar ik begrijp het. Daarvoor moet ik hier niet zijn.
Maar nooit meer mopperen over sfeer als dat niet van meerdere kanten komt. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:42

Sizzle een bedrijf is vaak zo klein dat je elkaar niet kan ontlopen.
Vind je hier iemand minder leuk om mee om te gaan klik je naar een ander topic.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:43

Anoniem schreef:
Meten de mods niet met twee maten, is het weer niet goed. Als ze iedereen met een zielig verhaal weer toegang op Bokt geven is iedereen ineens weer terug met een enorm zielig verhaal. Nee bedankt.

Nou dat dus.

Sneu voor het meisje. Maar dan had ze het maar moeten plaatsen op Facebook of Tumblr oid.

Vala

Ze heeft het op haar moeders account geplaatst, dus niks gehackt of wat dan ook. Als ze het vanuit haar moeder geschreven had had niemand wat gemerkt en wat er niks anders de hand. Ze heeft dus niet moedwillig iedereen om de tuin geleidt.
Ik zie het probleem niet zo, er zijn geen problemen ontstaan, de wereldvrede staat niet op het spel en er gaat niemand dood. Ik snap best dat er regels zijn maar soms wordt er wat overijverig gereageerd. Ze heeft verder nooit iets geplaatst op haar moeders account.
Kan haar moeder nu ook nooit meer iets plaatsen op Bokt?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

bruintje123 schreef:
@ sizzle Maar je kunt wel een ban automatisch opheffen.
Als de pony pletter dan in dat jaar heeft begrepen dat haar gedrag verschrikkelijk was en ze enorme spijt heeft wat is dan het probleem dat ze een topic opent?

Opent ze het topic met die salami wordt heeft zijn verdiende loon heeft ze met 1 klik op de knop weer een jaar erbij.

Zo simpel gaat dat dus niet. Een ban wordt niet zomaar gegeven en gaat gepaard met flink overleg achter de schermen. Gelukkig wel, want zoiets moet niet zomaar door 1 persoon besloten worden.
Volgens jou moet toch na dat jaar iemand beginnen met een schone lei? Dus ook zo'n ponypletter moet eerst het hele riedeltje door van waarschuwingen, ow's, tijdelijke bans en uiteindelijk weer een bot. Erg veel werk voor de modjes en weer een tijdje ruimte voor relschoppers om de boel hier te verzieken. Zo zie je dus, dat helemaal opnieuw beginnen na een bot, echt niet alleen maar goed is.

Ik zie het probleem niet van eventjes de moeite nemen om een berichtje te sturen dat je terug wil komen. Komop zeg, je hebt het zelf verpest en vervolgens mogen daar geen gevolgen aan zitten? Het is niet alsof je via een advocaat een ingewikkelde weg moet afleggen, het gaat verdorie over een simpel verzoekje. Als je graag terug wil komen is dat toch peanuts? Dus kost verrekte weinig moeite terwijl je direct laat zien gemotiveerd te zijn. Ik vind het echt een prima systeem!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:44

Maar nu zit ik nog in een discussie die ik niet wilde :)
Ik vind het omgedraaid en verdrietig voor dat meisjes en die mening hou ik.

Fijne dag nog allemaal.
En een beetje lief zijn voor elkaar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:44

Mwah sommige bokkers zijn anders zo duidelijk aanwezig dat je er niet omheen kan. Kan je doorklikken tot je een ons weegt.

Wat betreft het 'het arme meisje had geen keus'

Als je een heel lang topic kan maken, is een mailtje ook zo getypt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:48

Vala schreef:
Ze heeft het op haar moeders account geplaatst, dus niks gehackt of wat dan ook. Als ze het vanuit haar moeder geschreven had had niemand wat gemerkt en wat er niks anders de hand. Ze heeft dus niet moedwillig iedereen om de tuin geleidt.
Ik zie het probleem niet zo, er zijn geen problemen ontstaan, de wereldvrede staat niet op het spel en er gaat niemand dood. Ik snap best dat er regels zijn maar soms wordt er wat overijverig gereageerd. Ze heeft verder nooit iets geplaatst op haar moeders account.
Kan haar moeder nu ook nooit meer iets plaatsen op Bokt?

Hangt er vanaf wat je onder problemen vind vallen. Die zijn er nu idd niet, omdat de topics op slot zijn gegaan. Als het open was gebleven, had dit flinke onrust kunnen veroorzaken en ellenlange discussies over meten met twee maten en wanneer welke uitzondering....
Ik vind wereldvrede en doodgaan altijd zo'n nonargument. Alles kan altijd erger, betekent niet dat iets niet erg is of niet hoeft te worden aangepakt. Als ik mn paard in elkaar sla, vergaat de wereld ook niet en niemand gaat er dood aan. Toch zou (hopelijk) niemand hier daarvan zeggen "ach laat toch gaan".

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:50

En ik vind dingen niet in perspectief zien altijd zo'n non argument Zwerte!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:54

bruintje123 schreef:
Sizzle een bedrijf is vaak zo klein dat je elkaar niet kan ontlopen.
Vind je hier iemand minder leuk om mee om te gaan klik je naar een ander topic.

Dat heeft er niets mee te maken.
De reden bij bedrijven is vanuit veiligheidsoogpunt. Je weet niet waarom zo iemand spontaan binnen komt wandelen, kan immers net zo goed met zeer slechte bedoeling zijn.

Stel dat iemand een ban had ivm oplichting. Daarna een zielig verhaal heeft en dus automatisch weer op bokt kan, want iedereen die zielig is, is blijkbaar welkom. Vervolgens komt daarna een topic waarbij deze op zoek gaat naar een nieuw opvang paard bijvoorbeeld en blijkt daarna de boel opnieuw belazerd te hebben. Dan is het beheer ineens fout waarschijnlijk want die heeft niet opgepast.

Nu roept men hier leuk dat criminelen gelukkig vanzelf weer in de maarschappij komen. Maar als die vervolgens hervallen dan wordt er geroepen dat het belachelijk is dat deze vrijgekomen is.

Je kunt het gewoon nooit goed doen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:56

bruintje123 schreef:
Brainless schreef:
Stel dat degene wel weer zomaar op bokt mag... dan nog mag je niet gebruik maken van het account van een ander.
Er zijn dus meerdere regels overtreden...

Daarnaast; als je van school wordt afgegooid (niet geschorst... maar echt eraf gegooid) dan mag je ook niet na 1 jaar weer terugkomen.
Zo ook als je wordt ontslagen en als je uit je brei-clubje wordt gegooid.

Je wordt echt niet "zomaar" gebant, ondanks dat het voor degene best zo kan voelen.
Ik heb ook wel eens een officiële waarschuwing gehad waar ik het toen absoluut niet mee eens was.
Nu (na meerdere jaren) snap ik prima waarom ik hem toen heb gekregen.

Ze had nu geen andere keuze, had ze haar eigen account zal ze niet die van haar moeder genomen hebben.

School en breiclub is geen vergelijking met een groot bokt. De impact is hier anders.

dat is natuurlijk niet waar..

ze had voor ze iets plaatste gewoon contact op kunnen nemen met beheer.. aangeven dat ze graag terug zou willen keren.. mede omdat ze iets naars heeft meegemaakt dat ze graag wil delen..
excuses maken voor de keren dat ze al op andermans account de ban heeft geprobeerd te omzeilen (want nogmaals.. wat was dan de andere keren een goed excuus?).

Dan had beheer, als ze het niet te bont gemaakt heeft eerder, gewoon de ban gelift en had ze onder eigen naam kunnen posten.. Dus hoezo geen andere keuze?

Ze heeft gewoon niet de moeite genomen om de ban te laten liften, of geen genoegen genomen met nee.. Maar voor mijn gevoel gewoon niet gevraagd.. Stel je voor ze zeggen nee, dus ik vraag niet en gebruik gewoon iemands anders account.. zo werkt het niet..

school is geen vergelijk met 'groot bokt'? idd.. van school gestuurd worden heeft een veel grotere impact voor je toekomst, al was het maar om een permanente aantekening in je schooldossier dat iedere willekeurige vervolgopleiding zo kan opvragen in geval van twijfel... en die wordt niet gewist of verwijderd als je er vriendelijk om vraagt.

wat betreft de impact.. als je graag ergens gebruik van maakt, dan moet je zorgen dat je je eigen glazen niet ingooit.. en als je ze inkegelt, dan stel je je medewerkend op als je graag weer terug wilt keren.

weer even ter vergelijk met een school.. als je van school gestuurd wordt en je bent niet meer welkom.. en je blijft vervolgens steeds je vriendinnetjes opzoeken omdat je 'wat moet vertellen'.. En vervolgens heb je een half jaar later ineens de behoefte om terug te keren naar de schoolbanken op die school.. denk je dan dat je welkom bent? want zelfs na het verwijderen van school, bleef je de regels breken door toch steeds langs te komen, voor jezelf goedpratend onder het motto 'ik wil graag iets vertellen'.. Wat dit meisje eigenlijk heeft gedaan.. is het schoolpasje van een ander geleend en gewoon in de klas gaan zitten, niet om de les te volgen en te leren, maar om een praatje te maken met de achterburen over wat ze heeft meegemaakt.. Zo werkt het gewoon niet. eerst netjes houden aan de opgelegde maatregel. dan netjes verzoeken of je terug mag keren... dan netjes aan de regels als gebruiker houden.. en als je je dan een keertje omdraait om gezellig te kleppen, dan zegt er niemand wat van.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:29

Vala schreef:

Kan je dat toelichten? Je impliceert hiermee dat ik het niet in perspectief zie en daar ben ik het niet mee eens. Zou prettig zijn als je dus kan toelichten waarom je dit vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:00

Ik denk dat alle argumenten inmiddels belicht zijn;

Meisje had een ban en maakt gebruik van andermans account dus het topic gaat op slot.

Meisje heeft een heftig verhaal meegemaakt en met wat compassie plus de informatieve waarde is het beter om het door de vingers te zien.

Er zijn andere media om je verhaal te delen dan bokt, waar het meisje in kwestie een BOT heeft.

Een BOT krijg je niet zomaar. Dan ga je meermaals over de schreef (of een keer dusdanig ernstig dat je op zijn zachtst gezegd géén aanwinst bent op het forum).

Terugkeer na een jaar zou automatisch moeten zijn.

Alles bij elkaar is het in mijn ogen een feit dat bokker Seasons een ban voor onbepaalde tijd heeft. Ook al zou een BOT na een jaar automatisch worden opgeheven dan zou dit nog steeds niet betekenen dat zij al had kunnen terugkeren want binnen dat jaar heeft ze vaker geprobeerd met een schaduwaccount binnen te komen, wat betekent dat de BOT met een jaar verlengd is. Dit gebeurt óók als je een dag voor hij afloopt een SA aanmaakt.

Als we dan zo nodig moeten vergelijken met de gevangenis; als je ontsnapt wordt je straf verlengd.

Maar eigenlijk is die vergelijking in mijn ogen gewoon onzin. Bokt is niet van de gebruikers, wordt niet onderhouden door de gebruikers en een deel van de gebruikers voelt zich ook niet verantwoordelijk voor bokt (dat is de groep die om het minste of geringste met de vinger naar het team wijst).

Kom je hier dan houd je je aan de regels. Het team verpest de sfeer niet hoor, het team handhaaft de regels die er zijn 'in hun huis' en die regels worden duidelijk medegedeeld, er wordt rustig naar verwezen als je ze overtreedt en ala je keer op keer door gaat zetten ze je de deur uit.

Dan is het onzin om te wijzen naar het team. Wil je hier blijven dan houd je je aan de regels. Ben je buiten gezet en wil je weer naar binnen? Dan bel je netjes aan en kom je niet door het raam naar binnen (met of zonder masker op).

Dat gezegd hebbende... Wat een ongelooflijke rotsituatie met de botulisme. Ik heb gisteren Percy haar topic gelezen en had de kippenvel op mijn armen staan. Ik wil alle betrokkenen enorm veel sterkte wensen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:23

Lente: op prima manier 5 pagina's samengevat _/-\o_ +:)+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:52

Citaat:
(dat is de groep die om het minste of geringste met de vinger naar het team wijst).

Gezien alle tekst ongeveer naar mij verwijst zeg ik: kijk dat bedoel ik met de sfeer.
Zoals ik al aangaf in mijn eerste bericht, ik kom zelden op forumzaken.

Maar mij geeft dit wel een best beeld over bokt.
Hele verheldering. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:14

bruintje123 schreef:
Citaat:
(dat is de groep die om het minste of geringste met de vinger naar het team wijst).

Gezien alle tekst ongeveer naar mij verwijst zeg ik: kijk dat bedoel ik met de sfeer.
Zoals ik al aangaf in mijn eerste bericht, ik kom zelden op forumzaken.

Maar mij geeft dit wel een best beeld over bokt.
Hele verheldering. :)

Volgens mij verwijst de tekst gewoon echt naar het hele topic en daarmee iedereen die heeft meegedaan aan de discussie. Sorry maar je word hier niet aangevallen, dat je dat zo voelt ligt echt bij jezelf.
Ik snap niet wat je bedoeld met de sfeer. Lente geeft imo een prima samenvatting, zonder verwijten, zonder nare ondertoon. Welke sfeer bedoel je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:53

Ik bedoelde het inderdaad totaal niet persoonlijk, niet eens alleen gericht op dit topic. :)

In zijn algemeenheid wordt er veel gewezen naar het team.

Natuurlijk is het goed om kritisch te zijn en tot op zekere hoogte kan transparantie gewenst zijn maar er zijn altijd mensen die weigeren eigen verantwoordelijkheid te nemen voor hun aandeel. Dan is wijzen makkelijk.

Nogmaals, niet op jou gericht bruintje.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:16

Het is uiteraard echt een heel triest verhaal, paard was ook zeer bekend op Bokt en het is goed dat deze ziekte onder de aandacht wordt gebracht maar doe dit dan onder Medisch en niet in deze vorm. Onder medisch kun je dan zeggen dat je naar aanleiding van een vriendin die haar paard is verloren botulisme onder de aandacht wil brengen.

Regels zijn regels en als je een bam hebt is dat voor een reden. Naar mijn mening kun je dan niet die ban omzeilen door onder een ander account een topic over je overleden paard te maken, hoe erg het ook is, en staan de modjes volkomen in hun recht om het topic dicht te gooien.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:21

Zwerte schreef:
Vala schreef:

Kan je dat toelichten? Je impliceert hiermee dat ik het niet in perspectief zie en daar ben ik het niet mee eens. Zou prettig zijn als je dus kan toelichten waarom je dit vind.

Nee hoor dat impliceer ik niet, ik kaats de bal gewoon terug, jij vindt dat ik non argumenten gebruik.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:39

Klopt en ik leg je ook uit waarom ik dat zeg. Ik vind het ook een nonargument, zegt echter niks over jou als persoon dus het lijkt me niet nodig om in de aanval te gaan. Ik dacht dat we hier een discussie hadden, waarbij je argumenten gebruikt, daarom vraag ik je om je opmerking te onderbouwen. Ik besef namelijk goed dat ik zeker niet perfect ben en ook fouten maak en dingen over het hoofd kan zien, en kritiek kan je van leren. Maar dan moet het wel onderbouwde kritiek zijn en niet een kinderachtige reactie omdat je je aangevallen voelt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:08

Citaat:
Regels zijn regels en als je een bam hebt is dat voor een reden. Naar mijn mening kun je dan niet die ban omzeilen door onder een ander account een topic over je overleden paard te maken, hoe erg het ook is, en staan de modjes volkomen in hun recht om het topic dicht te gooien.

Ja ze staan in hun recht. Maar is dat ook altijd wenselijk?

Voorbeeld. Ik werk bij de SEH.
Daar zijn enkele parkeer plaatsen waar patiënten of bezoekers van de SEH gratis kunnen parkeren. Er worden dan ook dagelijks mensen verzocht hun auto te verplaatsen. Dat zijn immers de regels.
Ook voor mensen die komen bevallen en de SEH in de nacht hun enige ingang is vragen we de auto te verplaatsen. Dat zijn regels ze komen immers niet op de SEH zelf.

En dan komt er iemand bevallen.
Je merkt dat er paniek is.
Dan vragen wij de a.s. vader niet de auto te verplaatsen. Waarom niet. In sommige gevallen zijn regels er om gebroken te worden.
Dan meten we met 2 maten als je het zo Wilt omschrijven.

Er komt iemand in totaal verdriet die heeft net gehoord dat zijn vader overleden is en naar ons mortuarium is gebracht. Die vragen wij niet om te verplaatsen. Ondanks de regel.

Soms moet je je verplaatsen in een ander om regels hanteerbaar te houden.
De sfeer prettig te houden.

Zouden wij zo met mensen omgaan op ons werk dan zou het dagelijks escaleren.

Hier had gezegd kunnen worden. Dit topic staan we toe.
Elk bericht in een ander topic betekend verlenging van de ban plus van op het geleende account.

Een forum, winkel, buurt, werk gezellig houden is niet altijd maar je recht opeisen maar menselijk omgaan met elkaar.
En wie dat niet begrijpt vind ik erg sociaal arm.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:22

@bruintje123: mooi voorbeeld en ik ben het zeker met je eens dat niet elke regel strak gevolgd moet worden omdat het nou eenmaal de regel is. Een beetje nuance en medeleven is zeker niet verkeerd.
Maar eerlijk gezegd vind ik dit topic niet genoeg om die regels door de vingers te zien. Jouw genoemde voorbeelden wel, dat gaat over acute heftige situaties en een lokatie waar je dan moet zijn. Natuurlijk is dit zeker een heftige situatie, waar ze steun voor verdiend. Ik vind het echter wel belangrijk om hierbij te beseffen dat bokt zeker niet de enige plek is hiervoor dus daarmee is de noodzaak al een stuk minder. Genoeg andere media om die steun te krijgen en ik hoop toch ook dat ze de meeste steun in haar werkelijke omgeving krijgt en niet alleen via internet.
Misschien ben ik hier wat hard in, maar ik zie niet alleen het zielige verhaal. Ik zie ook iemand die blijkbaar meerdere malen de regels bewust overtreed en daarmee weinig respect toont voor het beleid van bokt. Want volgens datzelfde beleid had ze heus haar verhaal kunnen doen, mits ze zich aan de regels had gehouden en gewoon een verzoek had ingediend. Dat ditzelfde medium dan alle ruimte zou moeten bieden om haar verhaal te doen, gaat mij dus te ver. Wie zn billen brandt, moet op de blaren zitten. Ook als dit pijn doet...