Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:18

Citaat:

Waarom zou er nu ineens niet gediscuseerd kunnen worden?
En TS als je zo graag offtopic wil gaan zoek een HK topic ;)

Je zegt nu dat de TS van het andere topic wel aan had kunnen geven of ze de reactie fijn vond of niet, misschien is dat wel precies wat ze gedaan heeft.
Om door te gaan op de verkeers regels, als je over een doorgetrokken lijn rijdt ben je in overtreding, of er nu wel of geen gevaar was als een agent je ziet zul je hoogstwaarschijnlijk een boete krijgen of tenminste een waarschuwing.

Een poll kan je gewoon heel simpel zelf openen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:20

Iris82 schreef:
Natuurlijk kan dat wel op Bokt, maar dan wel op de forumonderdelen die daar geschikt voor zijn. Zo zul je in het Kippenhok weinig zinnigs tegenkomen en zul je op ED merken dat daar wel heel streng gemod wordt. Ik vind het eigenlijk de laatste tijd juist iets losser geworden. Wat goed is. Dus ik deel je mening eigenlijk helemaal niet.

Wat jammer dat je de noodzaak voelt om je account te verwijderen. Ik hield wel van je kritische houding in het begin, maar ook jij bent op dit moment aan het generaliseren en dat wekt bij mij ook wrevel op. Dus jammer... wellicht tot ziens.

Bedankt Iris maar kritisch zijn is iets wat op Bokt niet gewenst is.
En voor mij is dit voorbeeld een bekende druppel. Ik ben al vaker tegen dingen hier aangelopen dus ben er nu inmiddels wel klaar mee.
Ik ga mijn tijd beter besteden aan mensen die het wel waarderen en die niet zitten te zeiken.
Ik ben denk ik te oud voor een pennyforum. :D

Jolien, juist van jou snap ik niet dat je kritisch op mij bent.
Juist jij bent altijd degene die ongevraagd overal kritiek spuit, in zowat elk topic kom ik je tegen met altijd weer je eigen mening. Of worden jouw reacties door het Boktteam wel getolereerd? Misschien omdat jij de gene bent die een hele dag op Bokt zit en ik 1 reactie per week plaats?

Anoniem

Re: Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:21

Nee, het enige verschil is dat ik dat blijkbaar doe waar dat mag :+ En ook ik krijg wel eens een reprimande hoor, wees maar niet bang.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:23

vertel mij wat ! ik had een topic over mij en mijn toen beste vriend (nou mijn vriend :o ) en het was een groot drama ik zad met mij handen in het haar en bokkers hielpen mij hierbij! Later is dit allemaal opgelost en kwam mijn vriend er achter dat ik dit had gedaan en wou hij dit graag doorlezen. achteraf zetten hij een berichtje op bokt via mij (dit wist ik niet was weg toen hij dit deed) hoe het er nu voor stond omdat hij toch de meeste bokkers uit het bericht dankbaar was om mij die raad te geven!

toen kreeg ik een mailtje dat hij niet op mijn bokt mocht en dat hij dan maar zelf een account moest aanmaken :\ ik begrijp echt wel dat niet iedereen op je bokt mag maar als iemand een keer onder jou naam reageerd dan kan dit toch wel ? dit is toch niet zo grote ramp? het is ook niet zo dat ik de loterij door win dat het fraude is :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:24

Je kunt je in het leven overal aan ergeren.
Maar je bent het niet verplicht. :o

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:25

Anoniem schreef:
Kahawa schreef:
Op mij komt het over dat TS vooral gepikeerd is dat ze voor haar gevoel is terug gefloten. :o

Ik ga eerder voor een volwassen discussie maar dat kan blijkbaar niet op Bokt. Ik vind het een behoorlijk pennyforum geworden, het gevoel wat veel oud-bokkers ook hebben en die dus ook vertrokken zijn.
Ik heb niet ingestemd met de kleuterschoolregels die na mijn aanmelding op Bokt zijn ingegaan.

Ik ben het dus niet eens met het pietluttige gedoe van Bokt en zal daarom Bokt vragen om mijn account te verwijderen.

Aan deze kleuterschool/pennyforum wens ik geen deel van uit te maken.

Het is een subforum waar die regels zo strikt gehanteerd worden. De discussie had makkelijk in een losser subforum plaats kunnen vinden.

Beetje schikken naar de verschillende onderdelen van een forum is toch niet teveel gevraagd?

Ik wist ook niet dat er in ED zulke strengere regels waren trouwens. Pb van een moderator is dan wel fijn, dan weet je iig dat het niet technisch is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:26

Ik denk dat het niet een goed idee is om in dit topic allerlei persoonlijk leed te bespreken. @Joellaloves: jouw situatie is eigenlijk 'vergelijkbaar' met die van de ts. Beiden vonden jullie dat er wel een keer een uitzondering gemaakt kon worden en bij beiden is het niet gedaan. Tja. Zoals al eerder gezegd: waar trek je de grens?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:31

Zoals eerder geschreven is wordt op ED strenger gemodereerd want mensen vragen om een dienst en niet om een advies. De eerste verwijderingen van gebruikers zijn niet persoonlijk maar wel via groene tekst gecommuniceerd in het topic met het verzoek om weer on topic te reageren. Dit omdat zoals al eerder aangegeven werd, de ene reactie vaak de andere (off topic) reactie uitlokt, zoals ook gebeurde. Dus dan worden de reacties verwijderd met het verzoek om on topic te blijven.
Prompt werden er weer offtopic reacties geplaatst, dus deze zijn verwijderd met pb naar betreffende personen.
La Pucella daarmee is dus niet gezegd dat jouw advies wel of niet waardevol zou zijn. Er is zelfs aangegeven hier in het topic om dit via pb te communiceren, en dat is een goed advies. Maar op ED wordt gevraagd om een betreffende dienst en dat hoort centraal te staan en daar modereren we op. Althans daar ben ik voor gevraagd om dat te doen en daar heb ik ja op gezegd.
Het is dus niet persoonlijk, het is niet subjectief (bij de een wel berichten weghalen en bij de andere niet) en veel gebruikers helpen ons door op dat soort off topic reacties te temmen. Daardoor kunnen de topics op ED goed verlopen. Want zonder de temmers kunnen wij moderators ons werk niet doen, daarvoor gebeurt er te veel op BOkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:33

Edit: ok ok niet netjes, oeps.

Goed gezegd Pien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-15 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:35

Joolien schreef:
Goh volgens mij heeft ts een irritatiedag, krijg nu nog eens een pb gestuurd met wat ze weer irritant aan mij vind. _O-

Vond je dat nou nodig om te melden?
Dat vind ik dus weer totaal overbodig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:35

Jammer, weer een waardevolle bokker pleite. Blijft zo weinig niveau over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:36

Iris82 schreef:
Joolien schreef:
Goh volgens mij heeft ts een irritatiedag, krijg nu nog eens een pb gestuurd met wat ze weer irritant aan mij vind. _O-

Vond je dat nou nodig om te melden?
Dat vind ik dus weer totaal overbodig.

Misschien niet netjes nee, maar ik wilde t even delen omdat ik t wel frappant vind :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:37

Joolien schreef:

Goed gezegd Pien.

Dan is iig het punt van PB sturen ipv off-topic gaan opgepakt +:)+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:38

Laten we allemaal even tot 10 tellen en langzaam "hammmm" zeggen. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:38

Anoniem schreef:
Joolien schreef:

Goed gezegd Pien.

Scherp opgemerkt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:39

Anoniem schreef:
Joolien schreef:

Goed gezegd Pien.

_/-\o_

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:41

pien_2010 schreef:
Zoals eerder geschreven is wordt op ED strenger gemodereerd want mensen vragen om een dienst en niet om een advies.

ED is toch een afkorting van Ervaringen en Diensten? Hoezo zitten mensen daar dan niet verlegen om een advies?
Of heeft dat te maken met het feit dat op dit forum in het verleden bepaalde vakmensen behoorlijk zwart zijn gemaakt, die vervolgens gedreigd hebben met juridische stappen jegens bokt?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:43

Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:45

Wendy schreef:
pien_2010 schreef:
Zoals eerder geschreven is wordt op ED strenger gemodereerd want mensen vragen om een dienst en niet om een advies.

ED is toch een afkorting van Ervaringen en Diensten? Hoezo zitten mensen daar dan niet verlegen om een advies?
Of heeft dat te maken met het feit dat op dit forum in het verleden bepaalde vakmensen behoorlijk zwart zijn gemaakt, die vervolgens gedreigd hebben met juridische stappen jegens bokt?

Omdat mensen daar opzoek zijn naar specifieke ervaringen met bijvoorbeeld een bepaalde stal, bepaalde hoefsmid of bepaalde dierenarts, of opzoek zijn naar een nieuwe stal, nieuwe hoefsmid of nieuwe dierenarts. Niet naar de vraag of ze een traditioneel of natuurlijk hoefsmid moeten nemen.

Je kunt nu heel hard gaan schoppen tegen de regels, maar dit is het, deal with it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:48

Ik ben dus niet gecharmeerd van deze kinderlijke boktregels en heb daarom Bokt gevraagd mijn account te verwijderen.
Ik voel mij hier niet langer thuis.

Misschien tot ooit op een ander volwassen forum. :evaw:

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:50

Anoniem schreef:
Ik ben dus niet gecharmeerd van deze kinderlijke boktregels en heb daarom Bokt gevraagd mijn account te verwijderen.
Ik voel mij hier niet langer thuis.

Misschien tot ooit op een ander volwassen forum. :evaw:

Het VIVA forum? Tot daar dan he!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:51

Vjestagirl schreef:
Omdat mensen daar opzoek zijn naar specifieke ervaringen met bijvoorbeeld een bepaalde stal, bepaalde hoefsmid of bepaalde dierenarts, of opzoek zijn naar een nieuwe stal, nieuwe hoefsmid of nieuwe dierenarts. Niet naar de vraag of ze een traditioneel of natuurlijk hoefsmid moeten nemen.

Je kunt nu heel hard gaan schoppen tegen de regels, maar dit is het, deal with it.

Ik snap dat ik een naam heb hoog te houden qua schoppen tegen alles, maar ik begrijp werkelijk niet waarom er geen advies gegeven mag worden, maar wel ervaringen gedeeld (wat in essentie hetzelfde is).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:52

Je bokt account kan niet verwijdert worden. :))
Je zit voor aaaaaaltijd aan bokt vast. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:53

Wendy schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik snap dat ik een naam heb hoog te houden qua schoppen tegen alles, maar ik begrijp werkelijk niet waarom er geen advies gegeven mag worden, maar wel ervaringen gedeeld (wat in essentie hetzelfde is).

omdat het topic op ED stond en niet op MED.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:55

Wendy schreef:
Vjestagirl schreef:

Als iemand zoekt naar een traditioneel hoefsmid kun je op meerdere manieren advies geven.

Als jouw advies is: ga niet naar hoefsmid x, want ik heb ervaring a, b en c met hem. Prima.
Als jouw advies is: je moet niet naar een traditioneel hoefsmid gaan, want a, b en c. Niet prima, daar wordt niet om gevraagd.
Als jouw advies is: joh, ga eens naar een osteopaat, want het is heel belangrijk om je paard helemaal los te hebben voordat hij bekapt word: niet prima, daar wordt niet om gevraagd.