Het is wel een probleem van mij. Ik kan niet altijd laten overkomen wat i bedoel
Muurp
Geplaatst: 12-05-15 15:00
Moderatoropmerking:
Zullen we respectvol blijven naar elkaar? Ik denk dat dit topic juist gaat over het voeren van een discussie en de ander in hun waarde laten, dus het zou een goed begin zijn om dat hier ook te doen.
saffire
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-15 15:04
Foaly schreef:
Selina schreef:
Jij vindt dat je afwijkt. Ik vind dat je ontwijkt.
TS, voor het geval je mijn post nog steeds niet begrijpt: hier komt het op neer
Het is wel een probleem van mij. Ik kan niet altijd laten overkomen wat i bedoel
Dan moet je net als mij doen, jezelf buiten de discussies houden
Ik merk heel erg aan mezelf dat ik iets bedoel maar kan het vaak niet goed verwoorden. Ik laat het dan maar. Heb ik later geen frustratie omdat andere bokkers me niet snappen.
Gewoon veel doen eigenlijk. En afkijken En probeer geen woorden weg te laten en op je spelling te letten.
Als voorbeeld. 'is dit goede onderbouwing' of 'is dit een goede onderbouwing' Met de 2e optie kom je alweer duidelijker over.
rien10
Geplaatst: 12-05-15 15:15
Weet je, ik kom ook vaak bot over. Ik ben snel met mijn mening, en dat kan wel eens te snel zijn. Vaak zijn er meer kanten aan een zaak dan alleen hetgeen jij (ik) vind. Bovendien kan het op een forum nog botter en harder overkomen dan het bedoeld wordt. Nuances zijn vaak moeilijk digitaal te vertalen. Ouderwets tot 10 tellen voordat je reageert helpt al. Of bedenken "als ik deze reactie zou krijgen die ik nu ga posten, zou ik dan blij zijn? Of geholpen? Of meer inzicht krijgen?" Als het antwoord "nee" is, "nee" in de zin van je voelt je erdoor op de kast gejaagd, gepakt, afgezeken, post dan zelf zoiets niet. Je mening hoeft daarvoor niet te veranderen, wel de aard van je toon. Lees je post na voordat je op enter drukt. "Ik vind dat niet zo mooi" versus "Getverdemme, wat een lelijkerd zeg!"
Foaly
Geplaatst: 12-05-15 15:16
Kilometers maken
Gewoon lekker blijven reageren, en als je merkt dat iemand je verkeerd begrijpt/naar gaat doen, gewoon netjes (!) aan die persoon vragen waarom hij of zij zo reageert.
Bijvoorbeeld: 'Joh, ik vind het niet fijn dat je zus en zo doet, ik probeer alleen maar te zeggen dat ik vind ... omdat... [en dan dus een geode reden geven ]
En soms besluiten om je terug te trekken uit een discussie. Er zijn namelijk altijd, overal, niet alleen hier, mensen die gelijk willen hebben. Koste wat kost. Of die het echt niet snappen en niet voor rede vatbaar zijn. Dat is een vervelende combinatie van zaken. Daar kom je bijna niet doorheen, iemand die iets niet weet, en niet wil leren. Dan kan je beter zwaaien met je handje en weg gaan.
saffire
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-15 15:18
Oke dank jullie wel voor het advies
Anoniem
Geplaatst: 12-05-15 15:20
Ik vind dat Rien10 wel de ultieme tip geeft eigenlijk.
Ook ik heb er met regelmaat last van, dat ik veel te bot en te Rotterdams uit de hoek kan komen, het komt best vaak rot mijn strot uit en ik type dat dus net zo makkelijk neer ook, terwijl ik eigenlijk maar een heel klein en best wel vriendelijk hartje heb, al zeg ik het zelf...
Het nalezen voordat je op de plaatsen knop drukt, zou ik zelf ook zeker vaker moeten doen eigenlijk...
YeaH!!! ohjajoh6 Rotterdammers.... he he, eindelijk iemand die mijn snapt (moet mij zijn, maar dan is het niet Rotturdams).
saffire
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-15 15:24
Dan ga ik nu proberen ... Ik vind wel dat je een mening mag hebben,als je die maar niet opdringt bij een ander.
Je kan het niet altijd eens zijn met uemand. En dan zue je vaak dat het afzeiken word in plek van opbouwende kritiek. En dat vind ik niet kunnen iemand afzeiken omdat hun mening anders is
Selina
Geplaatst: 12-05-15 15:25
Vaak begint men ook met opbouwende kritiek maar dan gooit TS d'r kont tegen de krib en dan wordt het langzaam aan afzeiken. Vind dat je goed reageert op onze meningen over jouw manier van discussiëren
Ja zeker wat Selina zegt. In dit geval: Top TS dat je het zo oppakt. En als je dan toch je berichten terugleest voordat je ze plaatst, haal dan meteen even de spelfouten er uit.
Hahaha! Gaat er ook nooit meer uit ook. Ik woon er al jaren niet meer, heb zelfs verschillende provinciën achter de rug onderhand, maar hoef nog steeds niet te zeggen; "Ken je dat niet horen dan?" En ruim de bocht nemen kan ik ook al niet...
En ach troost je TS; Ik heb alle varianten hier op Bokt al mee mogen maken; Van het afbranden, tot lasteren en stalken van niet alleen mijzelf maar ook bij anderen moeten zien gebeuren (hoewel ik dan toch nooit mijn mond zal houden, dan fik ik net zo makkelijk mee). Maar ik en ook anderen, zijn ook wel zo prachtig mooi uit een ellendige privé situatie gered, door tot dan toe, totale vreemden voor je, dan zijn die maffe bokkers toch maar mooi ineens die engeltjes die je tong volpissen en lekker dat je dat dan vind... Of dat je letterlijk met de handen in het haar zit wat je geliefde paard of pony betreft op medisch gebied, zelfs na er meerdere DA's erbij te hebben gehaald. Dan blijkt ineens ook het wanhoop topic wat je opent op bokt, de grote redding te zijn...
Maakt het allemaal tot het fijnste forum , waar ik nog geen dag zonder kan, net wat iemand hier al zei, het is net het echte leven...
7ofhearts
Geplaatst: 12-05-15 15:55
Qua bokt kom ik nét kijken én ik heb/rij geen paard ( meer ) .... Val voor mijn gevoel al een beetje in de onderste regionen bij de die-hards op het forum. Maar ik wil ook geen stille lezer zijn, gewoon omdat ik absoluut denk ook iets zinnigs te kunnen toevoegen en het ook gewoon leuk vind.
Merk echter dat er ook op Bokt kliekvorming is. Er zijn wat leden waar naar mijn menig enorm tegen opgezien wordt, en mogelijk kent men elkaar ook persoonlijk, maar die worden bijna ver afgod.
Allemaal prima, alleen beïnvloed dat gedrag ook vaak de kritiek en meningen over andere. Vind dat jammer, want dan wordt het hier een ordinaire vriendjes politiek i.p.v. een open podium waar iedereen vrij en blij zijn al dan niet paarden gerelateerde topics en reacties mag geven.
Ik denk dat iederéén zin en onzin kan verkondigen. Maar dat sommige juist het enige doel hebben om te rellen. Dat zou in ieder geval in mijn ogen een hoop reacties kunnen verklaren.
Maar wat jij zegt Raafsmits, is ook allemaal waar! Ik weet dat van die kliekjes vorming en die glijerij en ook dat bepaalde mensen hier blijkbaar alles mogen zeggen en bepaalde mensen toch maar vooral helemaal niets. Maar dan nog, is ook dat een afspiegeling van de echte samenleving, doe je helemaal niets aan...