Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:39

Maar hoe kóm je er toch bij dat wij ons hele leven op internet gooien?
Er is zoveel gebeurd dit jaar en er staat maar een ontzettend klein deel daarvan op Bokt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:40

Yv_ schreef:
Mij is altijd geleerd om eerlijk te zijn, dus als een vriendin vraagt of die afgrijnselijke jurk haar goed staat, zal ik echt niet zeggen van wel en haar vervolgen voor banketstaaf laten lopen :n.

Anyway, bij betreffend topic zie ik ook voor het meerendeel alleen positieve reacties? Ik heb niet letterlijk élk bericht van de 30 (!) pagina's gelezen, maar wel op elke bladzijde wat en nee, ik vind er nou geen negatieve toon hangen.

Ja, ik had ook een vaag gevoel erbij, want waarom heel je leven op internet gooien? Wat verder lezen brengt me erbij dat ze pas 11 maanden samen zijn en imo is trouwen dan een grote stap. Maar hey, ik ken ze niet en ook via dat verder lezen begrijp ik dat paarden hun passie is en dat ze elkaar via bokt hebben leren kennen. Dus ja, voor hun een gefeliciteerd en ik gun ze het van harte :j! Het zou mijn manier niet zijn (sowieso mijn privéleven op internet niet :) ), maar idd: een gefeliciteerd vond ik dan wel net zo netjes. Voor hun is een gefeliciteerd via een forum wel veel waard :). Verder wordt er nergens om een mening gevraagd daar, dus zal ik ook niet zeggen van hoe of wat. Zij kiezen voor deze manier, zij gaan trouwen, dus geluk gewenst voor hun :)!

Maar aan de andere kant: bokt is een discussieforum, dus ook zonder vraag ernaar kunnen er kritische kantjes besproken worden en dat begrijp ik ook. Als je dat echt nooit zou willen, zou je geen dingen op internet moeten zetten.

Maar in dat geval vraagt jouw vriendin specifiek om jouw mening. Ik kan me niet herinneren dat Maarten toestemming heeft gevraagd om Tineke op deze manier ten huwelijk te vragen, even heel zwart/wit gezegd. Zonder gekkigheid: je kunt je afvragen in hoeverre het van toegevoegde waarde is om je mening te delen over de manier waarop Tineke ten huwelijk is gevraagd.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:41

Yv_ schreef:
Mij is altijd geleerd om eerlijk te zijn, dus als een vriendin vraagt of die afgrijnselijke jurk haar goed staat, zal ik echt niet zeggen van wel en haar vervolgen voor banketstaaf laten lopen :n.

Anyway, bij betreffend topic zie ik ook voor het meerendeel alleen positieve reacties? Ik heb niet letterlijk élk bericht van de 30 (!) pagina's gelezen, maar wel op elke bladzijde wat en nee, ik vind er nou geen negatieve toon hangen.

Ja, ik had ook een vaag gevoel erbij, want waarom heel je leven op internet gooien? Wat verder lezen brengt me erbij dat ze pas 11 maanden samen zijn en imo is trouwen dan een grote stap. Maar hey, ik ken ze niet en ook via dat verder lezen begrijp ik dat paarden hun passie is en dat ze elkaar via bokt hebben leren kennen. Dus ja, voor hun een gefeliciteerd en ik gun ze het van harte :j! Het zou mijn manier niet zijn (sowieso mijn privéleven op internet niet :) ), maar idd: een gefeliciteerd vond ik dan wel net zo netjes. Voor hun is een gefeliciteerd via een forum wel veel waard :). Verder wordt er nergens om een mening gevraagd daar, dus zal ik ook niet zeggen van hoe of wat. Zij kiezen voor deze manier, zij gaan trouwen, dus geluk gewenst voor hun :)!

Maar aan de andere kant: bokt is een discussieforum, dus ook zonder vraag ernaar kunnen er kritische kantjes besproken worden en dat begrijp ik ook. Als je dat echt nooit zou willen, zou je geen dingen op internet moeten zetten.

Maar toch nog even drie keer benadrukken hoe jij het zou doen..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:42

Ja, in dít topic. In dat andere topic zal ik dat niet doen. Zoek maar terug, er staat een welgemeend gefeliciteerd :). In dít topic wordt wel om een mening gevraagd ;)
Edit: En daarbij zeg ik maar 1x wat ik zelf zou doen en dat is dat ik mijn privéleven niet op internet gooi. Die andere 2x zeg ik absoluut niet wat ík zou doen... :)

Jolien: Dat zeg ik in mijn onderste stukje :)
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 22-12-14 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:43

KoudbloedKim schreef:
Er is zoveel gebeurd dit jaar en er staat maar een ontzettend klein deel daarvan op Bokt.

Leven en laten leven! :)
Ieder heeft z'n eigen manier van doen en het is ontzettend makkelijk om een (rot)reactie te typen vanachter een beeldscherm..
Men heeft z'n mening toch wel klaar..

:(:)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:44

Yv_ schreef:
Ja, in dít topic. In dat andere topic zal ik dat niet doen. Zoek maar terug, er staat een welgemeend gefeliciteerd :). In dít topic wordt wel om een mening gevraagd ;)

Ja en dat geeft dan behoorlijke twijfels bij je "welgemeende" felicitatie :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:44

Leg uit :).

Want als iemand er bij het huwelijk voor kiest om in een (voor mij) afgrijnselijke goud met paarse jurk te gaan staan maar het die persoon fantastisch staat, zal ik ook zeggen dat ze er prachtig uitziet. Wat is daar minder gemeend aan? Alleen omdat ik het zelf niet zou dragen? Kom op zeg :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:46

Yv_, zou je ook antwoord op mijn vraag willen geven? :) Ik ben daar namelijk oprecht benieuwd naar.

Jolien87

Yv_ schreef:
Edit: En daarbij zeg ik maar 1x wat ik zelf zou doen en dat is dat ik mijn privéleven niet op internet gooi. Die andere 2x zeg ik absoluut niet wat ík zou doen... :)

Die opmerking was ook meer algemeen bedoeld over het geven van een mening nav. het aanzoek, maar ik kan me voorstellen dat het lijkt of dat ook een reactie op jouw stukje is.

xSogno

KoudbloedKim schreef:

Ik snap het ook niet zo goed? We weten dat ze een relatie hebben, maar daar houdt het toch op? Alle topics gaan voornamelijk toch over Kim en Elske, hun paarden, dat is toch niet zo gek op een paardenforum?

Ik weet echt niks over hun 'hele privéleven' hoor?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:47

Yv_ schreef:
Leg uit :).

Als jij het meent, kun je het daarbij toch laten?
Het is een ontzettende boosdoener als je vervolgens in een ander topic meldt, dat jij het niet zo zou doen.
Dat is toch hetzelfde als je vriendin een shirt heeft, waarvan jij zegt:"erg mooi, maar ik zou m nooit kopen."
Dat geeft een nare bijsmaak..
Maar dat is mijn mening ;)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:50

Aan de mensen die zeggen dat bokt nou eenmaal een discussieforum is: Zouden jullie dan ook bij een topic over een begrafenis van een bokker zeggen "Nou, ik zou echt not amussed zijn als ik zo begraven wordt" ?

Niet elk topic is gemaakt om je mening te ventileren. Dat topic over KBK gaat even niet over de bokkers die niet zo ten huwelijk gevraagd willen worden, het gaat over Tineke en Maarten, en zijn enorm orginele manier van vragen.

Ik vind chiwawa's afzichtelijk, maar daarom ga ik niet in een foto topic van iemand's chiwawa zeggen dat ik dat vind. Dan klik ik het topic weg, en ga verder met mijn leven. Waarom kunnen de mensen die niet zo ten huwelijk gevraagd willen worden dat dan niet.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:53

Om te beginnen eerst een misverstand uit de wereld:

Ayasha schreef:
(ja, dames en heren, deze bokker kan dus ook aan jullie PB's zonder jullie medeweten.) en zelfs wijzigen...?

Dit is pertinent niet waar. Als hij dat kon dan was er idd heel wat meer aan de hand. Maarten heeft het over een MITM (Man in the middle) 'aanval'. Dat wil niet meer zeggen dan dat je in een netwerk tussen de gebruiker en een server in gaat zitten. In dit geval tussen Bokt en de laptop van Tineke en dat kan alleen als je controle hebt over het netwerk waar Tineke op zit. Als ik op hetzelfde netwerk zit als jij dan kan ik ook nu.nl voor je aanpassen. Is niet netjes maar in dit geval snap ik prima waarom en Tineke heeft er ook geen problemen mee, in tegendeel :D

Verder eens met de TS, jammer dat sommige mensen zich op internet ineens anders gedragen dan face to face. Prima dat je een mening hebt maar IRL deel je die toch ook niet de hele tijd? Als je een nieuwe collega ontmoet dan is het eerste dat je zegt toch ook niet 'sjiez, jij kijkt scheel zeg!'? En als een vriendin iets aan heeft dat je zelf niets vindt, maar dat prima bij haar past, dan ga je daar ook niet zuur over lopen doen? Als ze om je mening vraagt; helemaal prima om dan kritisch te zijn. Maar op het moment dat iemand gewoon iets leuks wil delen is het toch niet heel moeilijk om gewoon blij te zijn voor die ander? Wat voegt die zurigheid toe?

Bijzonder dat fatsoensnormen ineens helemaal veranderen zodra je de ander niet persoonlijk kent. Wat dat betreft zie ik ook bergen compleet onaangepaste zaken voorbij komen op Facebook. De eigen naam staat er bij, maar dat is geen drempel voor mensen om hun ongezouten/kwetsende mening te geven op momenten dat ze de ander niet persoonlijk kennen.

Mening hebben mag, maar daar hoef je de rest van de wereld niet altijd mee lastig te vallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:55

Ooh, die quote heb ik niet eens gelezen! Wat een grap dat dat serieus gedacht werd! _O-
Dat is inderdaad absoluut niet zo, dat zou wat zijn!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:59

Sorry, had ik overheen gelezen KoudbloedKim.
Ik heb het niet persé over jullie. Ja, ik noem jullie als voorbeeld omdat jullie topic natuurlijk wel momenteel het middelpunt is :D, maar bedoel in het algemeen over negatieve reacties. Internet kan veel goeds doen, maar zeker ook zoveel kapot maken. Misschien heb ik het niet al te duidelijk neergezet. Stom internet :'). Maar omdat ik het toch in 1 zin noemde: ik vind een huwelijk een behoorlijk belangrijk en persoonlijk deel van 2 mensenlevens, dus in die zin behoorlijk persoonlijk.

Anyway, ik vónd het een zeer bijzondere manier. Daarom ben ik wat verder gaan kijken en met het lezen van meer informatie vond ik het oprecht steeds leuker worden voor jullie :j. Als ik het nog stééds vreemd had gevonden, had ik het topic weggeklikt zonder reactie achter te laten :).

Weet je wat het is? Mensen kennen je hier niet allemaal, dus ja, mensen vormen een mening zonder dat ze alles weten. Is een logische reactie, mensen zijn ook maar mensen :). Als je alleen maar positieve reacties zou willen, zou je het bijvoorbeeld via facebook moeten doen, met alleen mensen die je wel kent en die wél weten hoe jullie in elkaar steken. (en nee, nu zeg ik NIET hoe ik het zou doen of hoe zij het volgens mij MOETEN doen, nee, ik geef een voorbeeld van hoe het OOK zou kunnen!)

Okee _sharonn, daar kan ik inderdaad inkomen. Al is het niet zo bedoeld, het is maar net hoe het geïnterpreteerd wordt. Komt weer dat stukje internet om de hoek kijken.. Want als ik dit topic niet had gezien, had ik hier niet gereageerd. En dan was mijn "gefeliciteerd" meer gemeend dan nu? Vind ik niet. Maargoed, ik weet wie er achter de pc zit en welke gedachten erachter zitten. Dat kan iemand anders, die mij niet kent, niet weten natuurlijk. Dus ik snap je, maar nee, zo zie ik het niet :).

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:03

Dankjewel voor je reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:03

Ik ben het met je eens dat een aanzoek iets persoonlijks is en de 1 zou het vreselijk vinden om het op deze manier te doen, die wil misschien liever gewoon thuis gevraagd worden, zonder mensen er omheen.
Persoonlijk zou ik het echt niet fijn vinden om bijv. gevraagd te worden in een grote ruimte vol mensen die je ook daadwerkelijk kunnen zien, dan zou ik me ongemakkelijk voelen, maar dit vind ik echt zo ontzettend gaaf!
Dat [naam] van plan was me te vragen, wist ik al wel, maar hij had me zo misleidt dat ik dacht dat het op de manege bij de paarden zou zijn.
Maar hij heeft me gewoon echt onwijs verrast en omdat we beide dezelfde passie hebben en onze relatie aan Bokt te danken hebben, is dit het meest passende en romantische wat hij maar had kunnen doen. :j

Je post kwam inderdaad over alsof WIJ ons hele prive leven op Bokt dumpten.
Gelukkig is dat niet het geval.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:06

Weet je tineke en maarten ik zou al die negatieve bokkers zonder fatsoen lekker links laten liggen, en je er vooral niks van aantrekken.
Ga lekker genieten van elkaar en jullie huwelijk over een tijdje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:07

Dat doen we ook zeker! :))
Ik zweef momenteel echt op een wolkje.
Dat wij gelukkig zijn is op dit moment het belangrijkste.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:07

Nee, sorry :). Kan het bericht wel aanpassen om het duidelijker te maken, maar heeft niet zoveel zin omdat-ie al gequote is.

Ik snap je helemaal hoor, maar wees blij dat er zoveel mensen zijn met elk een verschillende mening. Dat maakt jullie aanzoek des te uniek :).

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:09

Waarom accepteren we niet dat mensen uniek in hun eigen soort zijn, met hun eigen denkwijze.
Ieder wil z'n eigen mening doordrukken, wat een tijdverspilling.
Leven en laten leven is misschien een optie, ik doe dingen anders dan m'n buurvrouw, toch vind ik het een prima mens.
Ik vond het topic van Maarten en Tineke ontzettend lief, er is al zoveel ellende in de wereld, dit bracht bij mij persoonlijk een lach op mijn gezicht.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:18

xSogno schreef:
KoudbloedKim schreef:

Ik snap het ook niet zo goed? We weten dat ze een relatie hebben, maar daar houdt het toch op? Alle topics gaan voornamelijk toch over Kim en Elske, hun paarden, dat is toch niet zo gek op een paardenforum?

Ik weet echt niks over hun 'hele privéleven' hoor?

Dat is idd zo'n beetje alles wat ik weet van KBK en Maarten's privelevens. En oh ja; dat Tineke een tijdje in een rolstoel heeft gezeten vanwege dr knieen (geloof ik).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:29

Dus als ik iets (jurk, huwelijksaanzoek via bokt of met hoogwerker, een auto, een jas, make up, een paard) zie dat ik zelf niet leuk vind, dan word ik geacht mijn mond te houden? En als er een topic wordt geopend over die ***buitenlanders die weet ik weer wat gedaan hebben en die maar moeten opflikkeren, dan moeten (!!) we ineens wel allemaal onze (negatieve) mening kunnen geven? Is dat niet een beetje meten met twee maten?

Er zijn heel veel zaken die niet mijn style zijn. Ik zie ook wel bepaalde rassen hier op Bokt voorbij komen. Met die rassen heb ik niets, maar daarom kan ik nog wel genieten van de topics die geopend worden. En de aanzoeken van Maarten en de man met zijn hoogwerker zouden ook niet aan mij besteed zijn (zeg ik nu). Maar daarom ben ik nog wel oprecht blij voor de KBK en die andere dame die gevraagd zijn.

Daarnaast leven we op internet. Het is maar net hoe eea wordt opgevat. Wees blij dat niet iedereen dezelfde mening of smaak had. Zou betekenen dat er veel paardenrassen verloren zouden gaan of dat we eenheidsworsten zouden worden. Maar neemt imo niet weg dat je een andere mening wel fatsoenlijk zou moeten kunnen brengen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:35

Och de mensen die zeggen dat je beter je mond kan houden geven ook een negatieve mening, als ze hun eigen raad zouden opvolgen, zouden ze dat dus niet "mogen" zeggen (moeten.) maar ze doen het toch...
Goed voorbeeld doet goed volgen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:38

Rocamor schreef:
Dus als ik iets (jurk, huwelijksaanzoek via bokt of met hoogwerker, een auto, een jas, make up, een paard) zie dat ik zelf niet leuk vind, dan word ik geacht mijn mond te houden? En als er een topic wordt geopend over die ***buitenlanders die weet ik weer wat gedaan hebben en die maar moeten opflikkeren, dan moeten (!!) we ineens wel allemaal onze (negatieve) mening kunnen geven? Is dat niet een beetje meten met twee maten?

Er zijn heel veel zaken die niet mijn style zijn. Ik zie ook wel bepaalde rassen hier op Bokt voorbij komen. Met die rassen heb ik niets, maar daarom kan ik nog wel genieten van de topics die geopend worden. En de aanzoeken van Maarten en de man met zijn hoogwerker zouden ook niet aan mij besteed zijn (zeg ik nu). Maar daarom ben ik nog wel oprecht blij voor de KBK en die andere dame die gevraagd zijn.

Daarnaast leven we op internet. Het is maar net hoe eea wordt opgevat. Wees blij dat niet iedereen dezelfde mening of smaak had. Zou betekenen dat er veel paardenrassen verloren zouden gaan of dat we eenheidsworsten zouden worden. Maar neemt imo niet weg dat je een andere mening wel fatsoenlijk zou moeten kunnen brengen.

Als iemand iets anders heeft, een jas, auto, paard of weet ik veel wat.
Dan kun je er ook nog voor kiezen, om geen reactie neer te zetten.
Je kunt in je hoofd een mening hebben, maar dit ook niet uitspreken.

En wil je dit wel...
Zou je op zn minst kunnen proberen om eens op deze manier te denken.

"Ik behandel mensen zoals ik acht behandeld te worden. Word ik door de desbetreffende persoon anders behandeld, als dat ik wens behandeld te worden, kan ik er altijd voor kiezen, om deze zo te behandelen als zij mij behandelen."

Simpel, en zeker effectief!!

Over buitenlanders. Tja, daar mogen mensen in mijn ogen ook wel eens een beetje in temperen.
Als mensen alleen al na denken, over mijn tekst hierboven, misschien zou dat eens helpen.

Ik ben ook niet de aller heiligste hoor! Absoluut niet.
Maar ik probeer het wel altijd op deze manier te doen.