Je kind op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:39

Je hoeft topics idd niet bij naam te noemen.Maar dit is wel oorzaak gevolg.
Misschien dat ouders nu ook wel eens nadenken voordat ze iets plaatsen.Het kan zijn dat ze er zelf nog nooit over nagedacht hebben wat het gevolg kan zijn van het plaatsen van foto's van hun kinderen.

Maar ik vind,nu ook eigenlijk weer off topic.Toch wel kinderen en internet erg gevaarlijk en zeker kinderen en bokt.Op andere Fora zijn berichten nog wel te verwijderen,op bokt niet dus alles wat je als 10 jarige schrijft staat er over 20 jaar nog.Eigenlijk zou alles tot pak weg iemand een jaar of 16 is verwijderbaar moeten zijn.

KimD

Re: Je kind op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:00

Nogmaals, niemand noemde het een naam. Toen de naam er eenmaal stond is er op ingehaakt, echter had dit ook een heel andere naam kunnen zijn. Dit is echter wel een goed voorbeeld van 'je kind op bokt'. Een (jong) kind vraagt niet om zomaar op internet te worden gezet, en dat is wat Nayomie aangeeft, later kan het een hele andere wending nemen. Nou hoeft een jonge stoere kerel hier uiteraard niet gelijk mee geconfronteerd te worden, maar een beetje Google en voila!

Er zijn genoeg topics met foto's van kinderen waar ik zelf ook in reageer, het kan uiteraard schattig zijn en een leuk topic. Dat ik mijn kinderen niet zomaar online zou zetten is iets anders, wil niet zeggen dat ik al die topics haat.

Om even over de discussie hierboven te praten, er zijn vast meerdere bokkers die de vele topics niet op prijs stellen. En ik weet dat er op de topics ook word getemd, maar daar kan een moderator niks mee. En omdat het niet openlijk besproken mag worden, zijn er genoeg bokkers die zich eraan ergeren maar niks zeggen. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of Calice er al eens persoonlijk PB's over heeft ontvangen? Nu is dit topic voor bokkers die zich er wel aan storen natuurlijk een mooie kans om er op in te haken. Want als ik eerlijk ben waren haar topics het eerste waar ik aan dacht bij het zien van de topic titel, en dan vraag ik me af of deze topics voor Nayomie de aanleiding waren om dit topic te openen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:05

Maar wat zien jullie dan als pestmateriaal? "Toen je klein was had je een eigen pony waar je ook op reed"?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:08

Naja wat dacht je van de standaarden die vroeger bij mij op de basisschool er ook waren?
'O mijn god, reed jij op een pony? Haha gay!'
'Djesus zoveel foto's? Je bent zeker fotomodel, haha gay!'
'Kijk wat je moeder allemaal plaatste, haha moederskindje!'

Etc etc.. Nooit zelf gezegd, maar vaak genoeg gezien of gehoord dat mensen dat zeiden in die trant :n en dan is t niet lastig om te bedenken wat ze hierover zouden kunnen zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:10

Vjestagirl schreef:
Maar wat zien jullie dan als pestmateriaal? "Toen je klein was had je een eigen pony waar je ook op reed"?

Onder de jongens word er toch veel gezegd dat paardrijden voor homo's is, daar word echt mee gepest.
Ik ken jongens die tot hun 8e gereden hebben en er nu niks meer over willen horen. Die zouden er dus ook echt niet blij mee geweest zijn als ze zo op internet zouden staan met de 'ach wat lief en schattig koetsie koetsie' opmerkingen er bij, want ook daar kunnen ze mee gepest worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:13

In puberteit, voor een jongen kan dit absuluut pestmateriaal worden. Ondanks dat, zou je zoiets niet voor jezelf willen bewaren in plaats van de hele wereld jouw 'fotoalbum' te showen.

Antwoord op Kim. Nee dit is niet specifiek gericht op iemand maar oo deze manier trek je die aandacht wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:20

dees_daan schreef:
Vjestagirl schreef:

Onder de jongens word er toch veel gezegd dat paardrijden voor homo's is, daar word echt mee gepest.
Ik ken jongens die tot hun 8e gereden hebben en er nu niks meer over willen horen. Die zouden er dus ook echt niet blij mee geweest zijn als ze zo op internet zouden staan met de 'ach wat lief en schattig koetsie koetsie' opmerkingen er bij, want ook daar kunnen ze mee gepest worden.

Precies dit, ik zie het met een jongetje die paardrijd die hier in het dorp woont. Echt zo vreselijk zielig terwijl hij er zelf zoveel plezier in heeft! Kinderen / jonge pubers zijn zo hard tegenover elkaar. -O-

Voor hetzelfde geldt dat hij over een aantal jaar paarden afschuwelijk vind en helemaal niet geconfronteerd wilt worden met zijn paarden-kindertijd.

Edit: Ik nam een snelle duik in de berichten van Calice om te zoeken naar een foto wat 'wij' eventueel als pestmateriaal zouden zien, om te kunnen verduidelijken. Ik trof een foto aan waar ik dan weer van schrik, van de echo van haar ongeboren zoon. Dit is dan wel geen pestmateriaal, maar zoiets is toch heel persoonlijk en kwetsbaar? Er gebeuren zoveel rare dingen op internet met foto's en berichten. :oo Ik ben dan ook benieuwd waarom je zoiets op een forum zet als Bokt? Facebook kan ik nog begrijpen dat kun je afschermen, maar Bokt is toch heel toegankelijk voor iedereen met een aansluiting tot internet. Je bent mij of Bokt uiteraard geen verantwoording schuldig Calice, maar ik ben wel nieuwsgierig.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:54

Maar dat hoeft ook niet altijd zo te lopen :)
Zoon van een vriendin van mij doet en aan paardrijden en aan motorcross.... niemand die hem er ooit mee gepest heeft! Het is een hartstikke stoere kerel van nu 17 jaar. Met een vriendin trouwens haha!

En om het dan nog "erger" te maken, sinds ze facebook heeft kwam er geregeld een fotoreportage langs van hem :) In zijn ogen niet meer dan normaal ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:55

Wauw echo's? Dat vind ik erger dan de 'foto in bad want kijk baby schattig zijn met speelgoed' die mijn moeder bijna wilde plaatsen van mij. Niet dat je me helemaal zag, maar alleen hoofd over de badrand en speelgoed is voor mij echt wel te ver :=

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:58

Waarom is een echo gek?
Ik heb dat zelf ook gedaan toen ik (eindelijk!) zwanger was?? Vooral in een huiskamer topic waar ik al jaaaaaren kwam.

Om eerlijk te zijn heb ik de echo's pas sinds kort uit mijn profiel gehaald.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:59

Robynn schreef:
Maar dat hoeft ook niet altijd zo te lopen :)
Zoon van een vriendin van mij doet en aan paardrijden en aan motorcross.... niemand die hem er ooit mee gepest heeft! Het is een hartstikke stoere kerel van nu 17 jaar. Met een vriendin trouwens haha!

En om het dan nog "erger" te maken, sinds ze facebook heeft kwam er geregeld een fotoreportage langs van hem :) In zijn ogen niet meer dan normaal ;)

Die kans is tamelijk klein ten opzichte van het gepestte aantal. Als ouder zou je dit toch niet willen voor je kind.

In dat opzicht gaat zo'n echofoto ook tever. Je hebt ook nog een priveleven. Print de foto uit en maak er een mooi album van. Dat is je toch veel meer waard dan reacties van anderen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:01

Maar dat is persoonlijk. De een vindt het tof om de echo te laten zien aan anderen, de ander bewaart het in zijn nachtkastje en laat het nooit aan iemand zien.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:02

Maar, waarom openbaar op internet? Stuur degene die je het wil laten zien een proveberichtje of een mailtje ofzo. waarom op een openbaar PAARDENforum?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 00:04

Mee eens roos maar er zit verschil in permament en openbaar, en tijdelijk/permanent en in een vriendenkring

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:08

Als je iets hebt waar je trots op bent en trots op mag zijn; een kind, een zwangerschap, een hond, een kat, een gewoonte of gewoon een mening en je bent in een huiskamer topic aan het kletsen met bokkers die je al tijden spreekt, of in mijn geval ook irl meet. Dan zou ik niet weten waarom je die vreugde momentjes niet mag delen met die personen? Dat de rest meeleest maakt mij echt niet uit, ik heb niks waar ik mij voor hoef te schamen ;) Tegenwoordig heb ik met dezelfde dames een besloten groep op facebook ivm de vele meelezers, maar zonder besloten groep ging het ook prima :j

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:09

Celiien schreef:
Maar, waarom openbaar op internet? Stuur degene die je het wil laten zien een proveberichtje of een mailtje ofzo. waarom op een openbaar PAARDENforum?

Het is niet alleen een paardenforum meer, allang niet meer. Daar zijn de huiskamer topics voor gemaakt ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:11

Robynn schreef:
Als je iets hebt waar je trots op bent en trots op mag zijn; een kind, een zwangerschap, een hond, een kat, een gewoonte of gewoon een mening en je bent in een huiskamer topic aan het kletsen met bokkers die je al tijden spreekt, of in mijn geval ook irl meet. Dan zou ik niet weten waarom je die vreugde momentjes niet mag delen met die personen? Dat de rest meeleest maakt mij echt niet uit, ik heb niks waar ik mij voor hoef te schamen ;) Tegenwoordig heb ik met dezelfde dames een besloten groep op facebook ivm de vele meelezers, maar zonder besloten groep ging het ook prima :j

Daar ben ik het mee eens, maar dan toch het subtiele verschil dat als ik foto's van mijn kat plaats daar geen personen de dupe van kunnen worden of er hinder van kunnen ondervinden. Daar heb ik eerlijk gezegd mijn mening nog niet over gebrouwen. :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:14

Begrijp ik helemaal :j
Maar wie kan er dan de dupe worden van een echo foto? :) dat vat ik dan niet helemaal. Er staat niks persoonlijks op behalve een ongeboren kindje die, als hij er eenmaal uit is, niet meer lijkt op de baby in zijn moeders buik ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:16

Persoonlijk zie ik daar ook niks vreemds aan. Je kunt me bij de meeste echo's wijsmaken dat er een alien op staat. :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:17

Nou als mijn moeder de echo's op internet zou gooien, heb ik daar toch geen behoefte aan.. Zoiets vind ik zeer persoonlijk, en niet iets om met het wereldwijde web te delen :n

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:23

Maar dat dit later allemaal als pestmateriaal gebruikt kan worden (nog van de vorige pagina). Het ligt er toch juist aan hoe jij je kind opvoedt. Als jij er zelf doodnormaal over doet zal je kind wellicht hetzelfde denken en zich daar niets van aantrekken en zal hij later (als het nu echt zijn hobby is) echt wel opkomen voor zichzelf alleen ligt dat toch gewoon aan de opvoeding dan? of zit ik er nu helemaal naast, dan ouders die later gaan twijfelen over het geen wat ze hun kind zouden 'aangedaan hebben' dunno jah..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:25

Roosch schreef:
Persoonlijk zie ik daar ook niks vreemds aan. Je kunt me bij de meeste echo's wijsmaken dat er een alien op staat. :+

:') Ja daarom

Ik denk gewoon nog steeds dat we minder op elkaar zouden moeten letten op Bokt (op de negatieve manier dan he ;) ) en er hoeft echt geen oehhh of ahhh uit te komen bij elk onderwerp wat we tegenkomen, maar juist omdat Bokt een openbaar forum is, zijn er zoveel mensen met zoveel verschillende wensen en meningen. Ik moet ook wel eens op mijn tong bijten of op mijn vingers zitten. Vaak lukt dat ook. Dan denk ik gewoon. Is het de moeite waard? Nee? Next... ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:26

Jij wel. Maar hoe een ander zn kind opvoed, dat weet je niet. Kinderen pesten om de kleinste dingen. En als ze daar geen goede richtlijnen (oftewel een keer pesten en je hebt een groot probleem) over meegeeft als ouder zijnde...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:11

Grappig dat het nu over pesten gaat. Een kind wat goed voor zichzelf opkomt kan de lelijkste van de wereld zijn of de raarste hobby hebben maar die wordt echt niet gepest hoor.
En een kind wat over zich heen laat lopen wordt al gepest voor het knipperen met zn ogen :+. In dat geval is dit niet zo leuk.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:16

Kinderfoto's hoeven van mij ook niet zo nodig op bokt (omdat ik er zelf niet zo veel mee heb maar ik ben niet alleen op de wereld ;) ). Nu moet ik wel zeggen bij hoge uitzondering kan ik het leuk vinden om zo'n kindje te zien rommelen met een pony :) er is zo'n jochie die glunder van oor tot oor tussen de paardjes :)

Op facebook vind ik het ook niks je heb er tussen zitten die alleen nog maar hun kind op fb plaatsen inplaats van hun zelf. Maargoed ik plaats 9 van de 10 keer foto's van mijn paard of hond kunnen mensen ook irri vinden :o wat ik ook net zo goed begrijp als je niks met paarden en honden heb :D

Dus me er echt druk om maken neeeeee...
Laatst bijgewerkt door doemaar op 26-11-14 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt