[Dienstmededeling] Bokt is op zoek naar nieuwe mods (30/11)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:07

Slina schreef:
Cinderella: Aannames of heb je bewijs voor je opvattingen? :)

Iedereen doet nu net of het team een stelletje dictators is die iedereen onder hun duim wilt hebben..

haha goed voorbeeld :P maar dat is dus niet zo, er moeten wel mensen zijn die de leiding hebben want anders gaat het helemaal mis.
18 vind ik oud genoeg! maar niet jonger want dat is weer te jong. een mod van 18 hoeft echt niet bij YRT. Die kunnen ook andere forums doen. ik wou een voorbeeld geven maar ik kan zo snel geen mod vinden die 18 is :P

Sadira

Re: [Dienstmededeling] Bokt.nl is op zoek naar nieuwe moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:18

Bij YRT kun je misschien júist beter een wat ouder persoon hebben... :)
Als een mod gewoon goed zijn werk doet maakt mij de leeftijd niet uit hoor, genoeg mensen die dat werk echt wel aankunnen op hun 18e. Maar inderdaad lang niet iedereen, dat klopt. Maar dat geldt ook voor ouderen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:31

hihi te weinig tijd en mij willen ze sowieso niet want ik heb vaak een te uitgeproken mening
Maar alle respect voor alle modjes die het toch maar vrijwillig willen doen het is de ruggegraad van bokt denk ik, Complete chaos zonder die mensen op bokt!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:36

Ik denk niet zo zeer dat leeftijd de grootste invloed heeft op de functie. Het gaat erom of diegene de taak naar behoren kan uitvoeren. Iedereen kan immers leren. Jong en oud. Net als paardrijden. Ik kwam een tijdje terug een topic tegen waarin iemand vroeg of zij niet te oud was om nog paard te rijden waarop menig bokkers dit met 'je bent nooit te oud om te leren' hebben beantwoord.
Kan diegene de functie niet uitvoeren omdat deze persoon niet voldoet aan de eisen en/of blijkt dat hij/zij écht te weinig ervaring heeft wat ervoor zorgt dat het het (vrijwilligers)werk belemmert, dan zal die niet door de selectie komen of zal diegene uit het team gezet worden.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:43

Ik heb mij in ieder geval opgegeven ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:48

Nou Nayomie... Daar ben ik het niet zo mee eens. Het technische gedeelte kan allemaal prima door een jong modje opgelost worden, maar wat ik gemerkt heb zijn het juist de oudere mods die regelmatig hun kont tegen de krib gooien en eens een heel ander geluid laten horen of juist bepaalde inzichten geven door levenservaring (en dan zie ik mezelf nog steeds als broekie :+). Wat dat betreft zijn er een kwak 'oudere' (sorry schatten) mods uit en een aantal jongere voor terug. Blij dat pien_2010 nu mod is geworden, hoop dat er meer wat oudere kandidaten aangenomen worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:52

Vandaar mijn laatste zin, dat als het hebben van 'te weinig ervaring' het modden belemmert, dan sta ik daar ook uiteraard niet achter. Je krijgt immers wel eens wat voor je kiezen en daar moet je een aardige schild voor hebben opgebouwd. In dat opzicht ben ik het wel met je eens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:54

Banjer schreef:
Bellatrix schreef:
Mij willen ze niet meer terug helaas...

Troost je... je bent niet de enige... mij willen ze ook niet (meer)... :P

*kruipt onder steen*

I know nothing, I'm from Barcelona...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:56

beatje schreef:
Het heeft niet met dom te maken,maar met zelfstandig kunnen denken en een eigen mening hebben.Gewoon een stuk levenservaring.
Als 18 jarige pik je gewoon een stuk meer van het all Mighty bokt beleid als iemand van pakweg 45 die niet zo rap over zich heen laat lopen.

Ik vraag me wel een beetje af wie volgens jou het all mighty bokt beleid is/ voert. En daarop volgend wat zijn/ haar/ hun doel dan is.

Ik zit zelf al wel wat jaartjes op Bokt, ben zelfs nog bemiddelaar geweest, heb in alle eerlijkheid ook voor niemand mijn mond dicht gehouden want ik beschik over een stevige eigen opinie maar imo is dat nooit een probleem geweest zolang je meningen en feiten uit elkaar kunt houden, je gesprekspartner niet kleineert en je grofgebektheid bij scheldwoorden even stevig op de rem trekt. Ik ben maar heel zelden (onder de drie keer! ) op de vingers getikt als bokker en destijds als teamlid nooit.

Ik denk dus, om ontopic te blijven, dat bokkers die zich geroepen voelen zich niet tegen moeten laten houden omdat ze een eigen mening willen ventileren. Als je dat op een nette manier doet lijkt me dat geen bezwaar.
Correct me if I'm wrong (ex)teamleden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:59

Thumbs up, Urielle!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:00

Dat klopt ook nayomie, ik had zelf eerst ook die mening, heb bij de vorige oproep om mods heb ik gesolliciteerd, was net 18 en dacht toen dat ik er echt wel "klaar" voor was. Inmiddels ben ik blij dat ik destijds niet ben aangenomen, als mod zijnde kun je soms boze gebruikers over je heen krijgen en dat moet je naast je neer kunnen leggen, ik denk dat ik me dat toen veel meer had aangetrokken dan dat ik nu doe. Daarnaast wil je natuurlijk ook dat mods (zoals dribbel al zegt) tegengas durven te geven in een discussie, als 15 mensen voor je X zeggen en jij vind eigenlijk Y moet je daarvoor uit durven komen, sommige mensen durven/kunnen dat slecht.

Bij de sollicitaties kijken we naar iedereen en de een zal met 18/19 al een goede kandidaat lijken, terwijl anderen wellicht nog even beter kunnen wachten.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:00

Iris82 schreef:
Nou Nayomie... Daar ben ik het niet zo mee eens. Het technische gedeelte kan allemaal prima door een jong modje opgelost worden, maar wat ik gemerkt heb zijn het juist de oudere mods die regelmatig hun kont tegen de krib gooien en eens een heel ander geluid laten horen of juist bepaalde inzichten geven door levenservaring (en dan zie ik mezelf nog steeds als broekie :+). Wat dat betreft zijn er een kwak 'oudere' (sorry schatten) mods uit en een aantal jongere voor terug. Blij dat pien_2010 nu mod is geworden, hoop dat er meer wat oudere kandidaten aangenomen worden.

De combinatie van de leeftijden maakt het toch een sterk team? Van de jonge mods heb je soms een frisse kijk nodig op een onderwerp, terwijl de iets oudere mods hun ervaring kunnen delen. Het is op het moment zelf maar net wie er in het perfecte plaatje past, daarbij maakt jong en oud niks uit.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:03

Ik heb helaas geen tijd anders zou ik zeker terug komen!
Maar vind dat ik niet genoeg tijd kan vrijmaken.
Tenzij jullie iemand nodig hebben op een rustig forum, dan zou dat wel een optie zijn ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:04

@Ketly: Ja. Maar daarom moet het weer meer een combinatie worden.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:07

Ben het eens met Urielle. Je mag best je mening geven, maar wel met onderbouwing. Dus als je iets roept, dan moet dat ook kunnen zeggen waarom je iets roep. Verder kan roepen heel leuk zijn, maar je hebt het wel over je collega's en daar ga je toch in alle redelijk en vriendelijkheid mee om. Dus niet kleineren, denigreren of ongenuanceerd reageren. Dat kan af en toe wel op bokt (eigenlijk ook niet, maar goed), maar zeker niet als mod. En dan heb gaat het ook in sitatuties waar je een sterke mening hebt en je soms liever hard wil reageren op iemand. Dan maar even op je handen zitten en afkoelen voordat je een reactie geeft. Je moet dus zeker kunnen reflecteren en je kunnen beheersen. En soms kan je in een situatie komen waarin dingen heel persoonlijk en hard kunnen aankomen bij jezelf. Daar moet je zeker tegen kunnen en een mate van relativeringsvermogen hebben.

Ben trouwens erg blij dat ik Wikimod werd toen ik 18 (of 19?) was ipv groene mod. Heb veel geleerd en de kans gehad om te groeien. Was misschien ook wel zo als ik groene mod was geworden, maar dan had ik had het dan minder makkelijk gehad vermoed ik en was misschien wel gestopt uiteindelijk. Had gewoonweg nog te weinig dikke huid en te onzeker, maar zo is lang niet eidereen.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 21-11-14 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:07

Iris82 schreef:
@Ketly: Ja. Maar daarom moet het weer meer een combinatie worden.

Dat is zeker waar, maar het is niet alleen de leeftijd die iets over een persoon zegt. Er zijn ook mensen van rond de 18/19 die een stuk verstandiger reageren dan sommige oudere mensen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:09

Zegt iemand van 18/19 waarschijnlijk.
Ik heb nog niet in je profiel gekeken.

Ja. Verstandiger reageren. Maar dat was de kern van mijn betoog niet.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:11

Iris82 schreef:

Het enige wat ik er mee wilde zeggen is dat het niet alleen een combi van jong en oud moet zijn, maar dat het op alle fronten veelzijdig moet zijn. Dat heeft toch niks met mijn leeftijd te maken? :D

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:36

Iris82 schreef:

Ik denk dat je wat ouder moet zijn om de kern van jouw betoog te zien :D En ja, je hebt helemaal gelijk. Ik ben ook mod geweest toen ik net aan 18/19 was en achteraf bezien is dat nog best een tikje te jong. Kan je nog zo verstandig zijn en volwassen overkomen, je mist echt een stuk(je) levenservaring en relativeringsvermogen. En dat laatste krijg je alleen met de jaren en door te leven :).

Van mij zou de leeftijdgrens van 18+ dan ook best opgeschoven mogen worden naar minimaal 21+. Modden op Bokt, en zeker van bepaalde fora, is behoorlijk pittig. Je moet goed zaken tegen elkaar af kunnen wegen en objectief kunnen zijn. Da's nog niet zo simpel als je een rits TeM's af moet handelen, beleidstopics moet beantwoorden op de modfora, over OW's moet beslissen en de evt. PB's die je krijgt moet beantwoorden. Je moet echt sterk in je schoenen staan om je niet te laten overrulen door de wat gebektere Bokkers (die vaak een stuk ouder zijn dan jij met je 18/19 jaar).

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:00

Toch blijf ik er bij dat het toch echt van de persoon afhangt. Ik ben het met jullie eens dat je sterk in je schoenen moet staan en dat het een kwestie is van leren om iets los te laten en privé en zakelijk gescheiden te houden. Maar zelfverzekerd zijn is niet perse gebonden aan leeftijd.

Iedereen kan hier natuurlijk ook een andere mening over hebben, daar zijn we gelukkig mensen voor.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:09

En wat verstaan jullie onder levenservaring?
Ik denk zelf ook wel dat de hoofdmodjes je ook wel naar je leeftijd indelen in een stuk fora dat hun ligt en waar ze bijpassen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:29

Het gaat niet alleen om levenservaring, maar ook om het opgewassen kunnen zijn tegen mensen die een stuk ouder zijn bijvoorbeeld en bepaald taalgebruik kunnen snappen en doorheen kunnen prikken, etc.
Ik zou een grens van 21+ toejuichen, maar van mij mag die grens ook 25+ of iets hoger mogen worden gesteld..
Verder snap ik het wel hoor dat wanneer je 17/18 bent en graag mod wilt worden, je uiteraard de 18 grens verdedigt en wellicht hoopt zo op te vallen bij het mod team :D.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:58

Ik ben bijna 20 en hoop genoeg ervaring te hebben, heb me dan ook opgeven.
Al doende leert men, vind ik een hele mooie hier.
Je moet ergens beginnen, dat is met werken ook zo.
En geloof me, er zijn 18-jarigen met meer levenservaring dan sommigen van 23 :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 12:25

Dat laatste is zeker waar, maar zoals anderen hierboven al uitleggen: het gaat om meer dan alleen levenservaring. Ieder mens heeft een bepaalde tijd nodig om 'op te drogen en uit te harden', om het maar zo oneerbiedig te zeggen.
En natuurlijk hebben we mogelijkheden om iemand op bepaalde fora te plaatsen en te begeleiden, waarbij het ook belangrijk is en blijft dat er mods in het team zitten die de nodige kilometers gemaakt hebben.
Hierboven werd het al even genoemd: juist de mix is heel belangrijk. We kunnen niet zonder de oudgedienden die kilometers gemaakt hebben, maar we kunnen ook niet zonder nieuwe jonge aanwas :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:43

Ben ik met je eens Oscar!
Aan beide kanten van de meningen zit wel een waarheid :)