Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Geryon schreef:Het is toch van de zotte dat er eerst iemand opgelicht oid moet worden, omdat ze zich tot dan nog aan de regels houdt??
Nayomie schreef:Waar haal je die informatie vandaan, als ik vragen mag?
Nayomie schreef:Over die bans ben ik niet op de hoogte, dat zijn mijn (eigenlijk onze) zaken niet dus daar ga ik ook geen oordeel over doen.
Citaat:Maar iemand bannen op basis van vermoedens, kun je gewoon niet doen. Dat toont een beeld van niet professioneel met je 'vak' bezig zijn.
Elles schreef:En een man die een zeer ongezonde interesse had in jonge meisjes hebben we jaren geleden hier ook gehad. En ook daarbij ging het véél te lang van "ja, maar hij doet op bokt niks verkeerds". Terwijl de ouders van die meisjes al in alle staten waren en hun dochters verboden om mee te gaan naar bokt meetings waar hij ook heen ging. Uiteindelijk is hij geband. Uiteindelijk.
Elles schreef:Nayomie schreef:Over die bans ben ik niet op de hoogte, dat zijn mijn (eigenlijk onze) zaken niet dus daar ga ik ook geen oordeel over doen.
Hebben we het hier over dezelfde bans als waar ik denk dat het over gaat? Want daar heb ik wel een oordeel over en het zijn mijn zaken ook.Citaat:Maar iemand bannen op basis van vermoedens, kun je gewoon niet doen. Dat toont een beeld van niet professioneel met je 'vak' bezig zijn.
Ja hoor, dat kan best. En dat is ook echt wel gebeurd. Voorbeeld hierboven.
Waarom het hier nu anders is en zéker in het geval van dierenleed, is mij volslagen onduidelijk.
En een man die een zeer ongezonde interesse had in jonge meisjes hebben we jaren geleden hier ook gehad. En ook daarbij ging het véél te lang van "ja, maar hij doet op bokt niks verkeerds". Terwijl de ouders van die meisjes al in alle staten waren en hun dochters verboden om mee te gaan naar bokt meetings waar hij ook heen ging. Uiteindelijk is hij geband. Uiteindelijk.
Cinderella schreef:Nayomie schreef:Waar haal je die informatie vandaan, als ik vragen mag?
Er staat duidelijk in de topics betreffende bokker, dat ze meerdere malen veroordeeld is.
Blijkbaar is het voor bokt belangrijker om virtueel op hun site iets fout te doen, dan dat je in 'het echte leven' bent veroordeeld. Belachelijk
Ruitje schreef:Je kan niet van bokt verwachten dat zij anders zijn dan de maatschappij/ons rechtssysteem
ruitje schreef:En waar stopt dat dan? Hoe zou bokt daar een lijn in moeten trekken, lijkt mij boeiende materie.
Ik ken via Bokt wel meer oplichters/niet eerlijke kopers&verkopers en wanneer is iets verwaarlozing?
In dit geval is het vrij duidelijk, maar als zij geen advertenties mag plaatsen, wie dan nog meer niet?
Ik weet trouwens helemaal nog niet of ik voor of tegen ben, net zoals ik niet weet of ik voor of tegen ons rechtssysteem ben. Het is gewoon niet zo zwart/wit en dus makkelijk denk ik
Elles schreef:Iemand met al veel negatieve publiciteit in de media op het gebied van dierenwelzijn zou op een forum als dit geen gelegenheid moeten krijgen om te adverteren of te handelen in dieren.
"Maar het gebeurt buiten bokt"? Zeker, maar het adverteren niet en het veroorzaakt duidelijk steeds zoveel opschudding en negativiteit dat het zinnig is om je af te vragen of je dit op bokt wilt hebben. De gebruikers zijn er duidelijk massaal niet blij mee. Lijkt me dus een duidelijk gevalletje "art.5" en niet iets om te negeren door het team.
CaPrIoLe`79 schreef:Dit is wel een extreem geval. Bokt publiceert zelf op de voorpagina een artikel, waarbij ze in de titel zetten dat het hier over een dierenbeul gaat. Dat is nogal een veroordeling van hun kant. Het is duidelijk aan de reacties dat die dierenbeul waar ze over schrijven een actief postende bokker is. Als er dan iets fout gaat lijkt het mij dat ze hierdoor medeplichtig zijn?
CaPrIoLe`79 schreef:Dit is wel een extreem geval. Bokt publiceert zelf op de voorpagina een artikel, waarbij ze in de titel zetten dat het hier over een dierenbeul gaat. Dat is nogal een veroordeling van hun kant. Het is duidelijk aan de reacties dat die dierenbeul waar ze over schrijven een actief postende bokker is. Als er dan iets fout gaat lijkt het mij dat ze hierdoor medeplichtig zijn?