Moderator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 16:54

ja oke, dat is waar
ben wel populair. Profielviews: 136 :')

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:56

:) ,

Was vooral verbaast toen ik de aanmelddatum zag en het "aantal" berichten. Waarvan dus gelijk dit topic de tweede is.

Lijkt mij erg verstandig dat je onder de 18 geen mod mag zijn. Je brein is dan toch erg bezig met de ik en zij in de wereld. Je frontale lob "is" nog niet voldoende volgroeid om oorzaak en gevolg te kunnen overzien. En is nog niet in staat om een situatie in overzicht te kunnen zien. (en dan heb ik het nog niet over pubergedrag , wat oke ook een beetje gevolg is van de voorgenoemde dingen)
En dan hebben we nog levenservaring, tijd, eigen bepalingen etc.

In huidige maatschappij zou ik eerder zelfs denken om leeftijdsgrens te verhogen, omdat jongeren veel langer nu blijven hangen in de adolescentie en dus moeilijker loskomen van de "ik"
Maar ach das nog beetje vergaand voor een forum op internet, en ik vertrouw Bokt erop dat ze bij moeilijke situaties zelf wel inzien wie geschikt is daarvoor.

Anoniem

Re: Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:01

Gelukkig mag je als kind geen mod zijn. Stel dat ik nou bijvoorbeeld 40 jaar was, de 'mod' 14 en ik word dan aangesproken op mijn gedrag en er wordt gedreigd met een ban zou ik denk ik nog nét niet in m'n broek piesen van het lachen :'). Ik ben zelf ook nog een kind maar ik moet er niet aan denken om mod te zijn, ik heb amper tijd om een HK bij te houden, laat staan minimaal 2 uur per dag te modden. Al zou het me wel leuk lijken om mensen te kunnen bannen ~~}>, maar dat moet imo geen reden zijn om mod te willen worden.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:03

Even los van de discussie (ik ben het er compleet mee eens dat het 18+ is) vraag ik me wel af wiens probleem het is als je geen ban zou aanvaarden van minderjarige.. Stukje respect misschien?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:14

xAlice schreef:
Even los van de discussie (ik ben het er compleet mee eens dat het 18+ is) vraag ik me wel af wiens probleem het is als je geen ban zou aanvaarden van minderjarige.. Stukje respect misschien?

omdat de beoordeling dan gedaan wordt door de nogal gekleurde bril van een kind.

je moet zaken los van je gevoel kunnen zien, je in een ander kunnen verplaatsen en ook andersmans standpunten kunnen begrijpen. Dit is onderdeel van je volwassen worden.. deze skills groeien met je leeftijd.

in mijn geval, ik zou er best respect voor hebben.. maar ernstig twijfelen in hoe de ban tot stand komt en of er correcte hoor en wederhoor heeft plaatsgevonden etc.. met de moderators die wat ouder zijn, ga ik ervan uit de ze correct handelen en daarop ook aan te spreken zijn indien nodig

nu is het geen garantie dat je op de dag van je 18e verjaardag wakker wordt en ineens 'volwassen' bent.. dat is een utopie.. echter vanaf een jaar of 18 ben je gemiddeld genomen beter beslagen ten ijs voor dit soort dingen..

echter 18+ is geen garantie dat je ook daadwerkelijk mod wordt, het is de ondergrens waarop je in aanmerking kunt komen.. 'bij ons' we kregen gemiddeld genomen een paar sollicitaties per week binnen... meesten werden afgewezen, enkelen kregen een proefperiode in het assistenten'team', daarvan vielen de meesten dan wel weer af (ging toch blijkbaar om 'macht' hebben)... en zo'n 5-7 moderators haalden uiteindelijk na een opleiding systemen en moderatorvaardigheden (van een paar avondjes oefenen aan de hand van een 'trainer'.. was ook wat complexer dan alleen een forum) het modteam.. het modteam bestond gemiddeld uit 15-20 mensen wereldwijd op zo'n 10.000 actieve gebruikers.. kortom 18 zijn is nog geen garantie dat je ook zomaar even mod wordt.. ook al is dit slechts een forum.. ik ga ervan uit dat men serieus naar ieamands vaardigheden kijken..

sterker nog, ze zullen hoogstwaarschijnlijk enkelen op het oog hebben, die ze als de nood aan de man is, zelf wel zullen benaderen om het modteam te versterken.. vaak geeft dat een beter resultaat dan de aanmeldingen afwachten lol

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:17

Ik snap dat een minderjarige niet altijd in staat is een goede beslissng te nemen. Maar al die mensen die hier meteen roepen dat ze echt niet zouden luisteren naar zo'n moderator. Vind dat ook niet echt getuigen van volwassen objectief gedrag.
Geen commentaar verder, gewoon een observatie.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:19

even een voorbeeld uit eigen ervaring

vroeger (8 jaar geleden ofzo) was ik nog een fanatieke gamer en was ik mede admin van een clan en daar hadden wij de regel "16+ anders geen lid worden" en "Betalende mensen krijgen server rechten" dus die mensen konden spelers kicken of bannen.

Nou gedroegen de 3 16+ leden die wij hadden zich altijd erg volwassen tot dat onze game server die wij huurden steeds leger raakte, dat is erg zonde want in die tijd betaalde je gauw 180€ per kwartaal voor een server. Ik ben toen op onderzoek uit gegaan en het bleek dus dat 2 van onze leden onder de 18 niet zo goed tegen hun verlies konden en dus gewoon iedereen een ban gaven die beter als hun waren waardoor wij dus een lege server hadden wat ons uiteindelijk weer geld ging kosten.

Vervolgens nam de admin stappen en kreeg hij boze ouders aan de telefoon :x

Dus ik snap wel waarom een Modje 18+ moet zijn (persoonlijk vind ik zelfs 18 te jong en zou ik 20+ hanteren)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:20

xAlice schreef:
Ik snap dat een minderjarige niet altijd in staat is een goede beslissng te nemen. Maar al die mensen die hier meteen roepen dat ze echt niet zouden luisteren naar zo'n moderator. Vind dat ook niet echt getuigen van volwassen objectief gedrag.
Geen commentaar verder, gewoon een observatie.

ik geef je een beetje gelijk. maar een persoon van 18+ vertrouw ik eerder dan een 14 jarige

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:27

xAlice, dat is een globale conclusie. Het is over het algemeen bekend dat hersenen van pubers gewoon nog niet volledig uitgegroeid is en zij zichzelf nog als het ware moeten ontdekken. Dat houdt ook in, dat sommige anderen de dupe raken van de acties van een 18-. Overigens wil ik daarmee niet suggereren dat je per direct als 18+ volwassen kunt gedragen of dat je als 18- je niet volwassen kunt gedragen.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:29

Ik ben wel blij dat kinderen geen mod kunnen worden. Ze gaan zich geheid overal mee bemoeien en elk topic sluiten. Ik denk eerlijk gezegd ook dat ze niet meer al te vriendelijk zullen zijn op bokt aangezien ze zich dan beter voelen dan de anderen.

Tsja, ik voel het gewoon aan m'n water dat dat niet goed zal komen. Dus laat het maar lekker op 18+ bokt! :D

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:32

het kan toch ook dat we 1 iemand bijv Nayomie of Xfjord ofzo een week mod laten worden om te kijken hoe dat gaat en als het verkeerd gaat gewoon 18+ houden.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:33

_Nienke schreef:
het kan toch ook dat we 1 iemand bijv Nayomie of Xfjord ofzo een week mod laten worden om te kijken hoe dat gaat en als het verkeerd gaat gewoon 18+ houden.

Sommige dingen zijn er om zo te laten. Je moet niet aan alles gaan sleutelen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:35

Leuk dat je zo meedenkt TS, vind ik heel goed van je. Alleen, je kunt niet zomaar een uitzondering op een regel maken. Daar zal bokt heel veel commentaar op krijgen van gebruikers. Al zal ik op dit moment niet kunnen functioneren als mod, gewoon omdat ik niet genoeg levenservaring heb. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:36

_Nienke schreef:

ik als mod. :') laat het dan maar 18+ ik als mod word echt een complete ramp :')

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:46

Ach meid troost je. Ik ben 26 en ook niet geschikt. :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:48

_Nienke schreef:

nee dat gaat niet, je kunt niet zeggen 2 pubers kunnen het wel, dus moet het voor alle pubers mogelijk zijn nienke.

dat 2 kinderen van 12 politiek leuk vinden, snappen en zich goed kunnen handhaven in een politieke discussie, wil toch ook niet zeggen dat het stemrecht dan maar omlaag moet naar 12 jaar?

voor sommige dingen heb je een bepaalde mate van volwassenheid nodig.. daarvoor wordt een leeftijdsgrens bepaald.. en daaronder zullen altijd enkelen zijn die vroeg volwassen zijn en dus nog even moeten wachten tot ze ook mogen doen, wat ze willen doen.

ik heb op mijn 13e onder begeleiding mijn eigen kater gecastreerd.. ik kon het, ik snapte alles, ik had al vaak meegelopen met veeartsen en dierenartsen en had het al minimaal een keer of 30 gezien..
maar ik neem aan dat je dan niet zou willen dat ik op die leeftijd jouw kat ook zou castreren? al had ik 100 katten gedaan en zou ik het kunnen.. daarmee vertrouw je gewoon geen 13 jarige.. en dan is er wellicht een enkeling die het wel kan, maar gewoon niet mag..

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:51

ik zeg toch niet dat hun de enige zijn waarvan ik denk dat ze het kunnen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:51

PenP2014 schreef:
Ach meid troost je. Ik ben 26 en ook niet geschikt. :')

lol niet?

ik hier ook niet op dit forum hoor.. mijn geduld zou veel te ver getest worden denk ik haha..

ik kan overigens wel in 15 talen vloeken :D.. grijnss, en de meest gangbare verwensingen in nog meer talen herkennen.. en tenslotte kan ik in volslagen onbekende talen toch herkennen wanneer er 18+ termen naar mijn hoofd worden gesmeten.. hoop plezier gehad, hoop meegemaakt en een talenbult gekregen van alles waarmee ze me op mijn hoofd gemept heb.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:54

_Nienke schreef:

waarom zou je dan de leeftijdsgrens willen verlagen op basis van een enkeling die toevallig iets wel zou kunnen Nienke?

er zijn ook een paar honderd tieners in Nederland die vanuit de karts al aan autoraces doen voor hun 18e.. dan ga je toch niet zeggen.. een paar honderd tieners kunnen autorijden, dus de leeftijd moet omlaag? je gaat zelfs geen uitzondering maken en hun hun rijbewijs laten halen.. ze moeten helaas wachten..

en soms, heeeeeeeeel soms worden er wel eens uitzonderingen gemaakt, maar dan wordt de regel echt niet aangepast..

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:56

elenaMM77 schreef:
_Nienke schreef:

waarom zou je dan de leeftijdsgrens willen verlagen op basis van een enkeling die toevallig iets wel zou kunnen Nienke?

er zijn ook een paar honderd tieners in Nederland die vanuit de karts al aan autoraces doen voor hun 18e.. dan ga je toch niet zeggen.. een paar honderd tieners kunnen autorijden, dus de leeftijd moet omlaag? je gaat zelfs geen uitzondering maken en hun hun rijbewijs laten halen.. ze moeten helaas wachten..

en soms, heeeeeeeeel soms worden er wel eens uitzonderingen gemaakt, maar dan wordt de regel echt niet aangepast..

ik zeg niet dat de regel aangepast moet worden, ik vind wel dat er een uitzondering gemaakt moet kunnen worden

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:57

Om het kort te zeggen, voor hen nog 10 anderen. Als zij die tiener graag als moderator willen, is er vast wel geduld om te wachten tot zij 18 zijn. :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:59

_Nienke schreef:
elenaMM77 schreef:

ik zeg niet dat de regel aangepast moet worden, ik vind wel dat er een uitzondering gemaakt moet kunnen worden

Ja, en als er 1 wel mag, roepen er straks honderden anderen dat ze ook uitzondering willen zijn.

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:02

die andere hebben dan pech

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:04

De groep van klagende mensen op het feit dat één tiener wel een functie krijgt en de ander niet plus daarbij nog het breken van een regel, zal in zekere mate gaan stijgen. Dat is niet wat bokt wil. :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:04

Tja Bokt heeft nu eenmaal regels, en dat is maar goed ook gezien de hoeveelheid gebruikers.
Zoveel mensen van jong tot oud zitten op Bokt omdat zij dezelfde passie delen, paarden.

En soms gaan er een stel 'hengsten' binnen de 'kudde' aan het knokken en dan moet je als Mod zijnde stevig in je schoenen staan en rationeel kunnen reageren op dat moment. Maar Mod zijn is zoveel meer dat berichten editten, topic's verplaatsen en Ban's en OW's.
Ben dan ook van mening dat die 18+ grens prima is, misschien zou zelfs wel 21+ beter zijn.
Dan heb je net wat meer wijsheid en ervaring in pacht.

En tuurlijk zijn er ook bij die jonger zijn, maar een stuk 'wijzer' zijn dan de 18 plussers. En dat is prima, maar als je zo graag Mod wil worden, kun je best een paar jaar wachten...ben je meteen nog een stuk 'wijzer' ook ;)
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 20-10-14 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt