Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Wel even een vraag over die betreffende mod, ik zie nl. dat die boktnaam veranderd is, maar de gebruiker bestaat niet. Is dat account verwijderd? Want dat is toch absoluut tegen de beheersprincipes in? Talloze gebruikers hebben daar ook om gevraagd, maar het werd nooit gedaan...
Dribbel schreef:Dat is simpel op te lossen Nayomie. Jezelf beter verwoorden. Liever een regel extra met wat uitleg dan een kort door de bocht reactie die verkeerd aan kan komen. Nu is dat niet zo simpel eigenlijkHet is te leren.
Dribbel schreef:Om weer even ontopic te gaan:
Wat ik merk is dat heel veel mensen ook niet echt weten wat een argument is. Dat is een onderbouwing die gebaseerd is op feiten. Als je roept dat je dat iets zo is, omdat je het zelf een keer hebt gezien, dan sta je niet stevig. Een voorbeeld:
Je paard is wat stijf na hard werken de dag ervoor en loop niet helemaal soepel. Je geeft hem die dag een plak peperkoek en de volgende dag loopt hij weer lekker. Je zegt dan dat peperkoek werkt tegen stijfheid, maar is dat wel zo? Is het weggaan van de stijfheid een gevolg van de peperkoek. Met andere woorden: is er een direct verband tussen verdwijnen van stijfheid en het geven van peperkoek? Natuurlijk niet, maar zo denken mensen vaak wel en gebruiken dit ook.
Verder heb je dan nog het, ik heb gehoord dat (vul maar in). In journalistieke termen doe je aan 'hoor'. maar niet aan 'wederhoor'. Je neemt dus iets aan zonder het te onderzoeken. Dat gebeurd zelfs in dit topic.
En zo zijn er nog heel wat meer voorbeelden te noemen.
Tieneke schreef:Wel even een vraag over die betreffende mod, ik zie nl. dat die boktnaam veranderd is, maar de gebruiker bestaat niet. Is dat account verwijderd? Want dat is toch absoluut tegen de beheersprincipes in? Talloze gebruikers hebben daar ook om gevraagd, maar het werd nooit gedaan...
Dribbel schreef:Om weer even ontopic te gaan:
Wat ik merk is dat heel veel mensen ook niet echt weten wat een argument is. Dat is een onderbouwing die gebaseerd is op feiten. Als je roept dat je dat iets zo is, omdat je het zelf een keer hebt gezien, dan sta je niet stevig. Een voorbeeld:
Je paard is wat stijf na hard werken de dag ervoor en loop niet helemaal soepel. Je geeft hem die dag een plak peperkoek en de volgende dag loopt hij weer lekker. Je zegt dan dat peperkoek werkt tegen stijfheid, maar is dat wel zo? Is het weggaan van de stijfheid een gevolg van de peperkoek. Met andere woorden: is er een direct verband tussen verdwijnen van stijfheid en het geven van peperkoek? Natuurlijk niet, maar zo denken mensen vaak wel en gebruiken dit ook.
Verder heb je dan nog het, ik heb gehoord dat (vul maar in). In journalistieke termen doe je aan 'hoor'. maar niet aan 'wederhoor'. Je neemt dus iets aan zonder het te onderzoeken. Dat gebeurd zelfs in dit topic.
En zo zijn er nog heel wat meer voorbeelden te noemen.
Kieffertje schreef:Ga eens op andere fora kijken. Fok ofzo, of zelfs het viva-forum. Dan is het hier opeens weer heel gezellig. Er gebeurt wel eens wat, maar ik stoor me eigenlijk meer aan al die reacties als 'dit is nou echt weer bokt, oh wat is bokt stom, vroeger was alles veel beter' enzovoorts. Naar mijn idee komen topics als deze al jaren voorbij, en zijn er altijd wel mensen niet tevreden.
In HAW is men soms hard, maar als de TS open staat voor kritiek, wordt het heel vaak helemaal geen reltopic. Je moet HAW ook niet met het oude ITP vergelijken, van voordat HAW en ITP gesplitst waren. Daar kon je ook 'gewoon leuke' foto's plaatsen, zonder dat je echt op commentaar zat te wachten. Daarvoor moet je nu op een ander forumdeel zijn. Prima, naar mijn idee, maar dan moet je niet verdrietig worden als men op HAW kritisch is op je rijden. Het valt mij vrij vaak op dat men zegt open te staan voor kritiek, of advies te willen, maar eigenlijk alleen tevreden is met het advies dat hij/zij zelf ook al had bedacht.
En als je niet mag oordelen als je het naadje vna de kous niet weet, dan kunnen we bokt wel opdoeken. Dat ga je namelijk altijd houden op een forum...