Ik sta op het punt om te vertrekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:16

Dat gaat in bewegingen, op alle fora trouwens. Wacht een half jaartje en het kan best zijn dat de sfeer er weer op vooruit is gegaan. Geef het wat tijd.

Ik kan me nog herrinderen dat toen ik pas hier aangemeld was (en dat is toch al een behoorlijke tijd geleden) dat er geklaagd dat bokt niet meer het oude bokt was. Dat heb je nu eenmaal met zoveel mensen op een kluitje.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:17

Wel even een vraag over die betreffende mod, ik zie nl. dat die boktnaam veranderd is, maar de gebruiker bestaat niet. Is dat account verwijderd? Want dat is toch absoluut tegen de beheersprincipes in? Talloze gebruikers hebben daar ook om gevraagd, maar het werd nooit gedaan...

Petrichor

Tieneke schreef:
Wel even een vraag over die betreffende mod, ik zie nl. dat die boktnaam veranderd is, maar de gebruiker bestaat niet. Is dat account verwijderd? Want dat is toch absoluut tegen de beheersprincipes in? Talloze gebruikers hebben daar ook om gevraagd, maar het werd nooit gedaan...

Volgens mij zou dat wettelijk gezien gewoon moeten als iemand dat wil. :j

nine1987

Ja dit is verwijderd.. Al een tijdje..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:18

Dribbel schreef:
Dat is simpel op te lossen Nayomie. Jezelf beter verwoorden. Liever een regel extra met wat uitleg dan een kort door de bocht reactie die verkeerd aan kan komen. Nu is dat niet zo simpel eigenlijk :D Het is te leren.

Uiteraard, maar voor jezelf bedoel je het goed, maar dan blijkt dat anderen het anders zien. (onlangs nog gebeurd, de opmerking dat ik iemand aan het uitlachen was, terwijl ik die intentie niet zie/zag)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:19

Elke 2/3 maanden wordt er een topic als deze geopend, en vervolgens komen er voorstanders en tegenstanders, er wordt wat gemopperd een paar mod-opmerkingen geplaatst en vervolgens bloed het topic dood.

Begrijp mij niet verkeerd ts, ik snap wat je bedoelt. Maar bokt is ook een weerspiegeling van de samenleving in de "echte wereld" en die wordt er ook niet malser op :n

Je kunt in mijn ogen op twee manieren daar op reageren, je kan er boos om worden en je er aan irriteren en zonder plezier hier op bokt komen. Of je negeert het, blijft ten alle tijden gewoon jezelf en verlaagd je niet tot zulk niveau en zoekt het plezier zelf op in de leuke topics (die er écht nog steeds zijn :)) )

En nee ik ben geen heilige, ik ga ook wel eens de fout in met een bitchie opmerking. Maar hé ik ben ook maar een mens, geen robot. Toch probeer ik wel vaak na te denken over wat ik plaats op bokt :j
Behalve dan in mn vaste HK topic, daar is het gewoon lachen gieren brullen en lekker bitchie doen :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:19

Gebruikersaccounts werden thans pertinent niet verwijderd, bij mijn weten...

nine1987

Re: Ik sta op het punt om te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:20

Dat is bij zij-wiens-naam-niet-genoemd-mag-worden wel gebeurd.. Althans, zo heb ik het begrepen..

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:21

Ik ben het wel eens met ts, als ik nog een paard had, had ik nooit een topic geopend, puur om wat als ze dingen gaan zeggen... dat terwijl ik volgens velen supergoed rij... Ik zal ook bijna niet om hulp vragen omdat er niet goed gelezen wordt en dan klakkeloos reageren terwijl er bijvoorbeeld niks aan gedaan kan worden... Bijvoorbeeld he.

Waarom ik hier zit, geen idee? Ik vind meelezen wel gezellig denk ik. Reageer ook nooit op haw omdat je bijna uit moet kijken als je iets zegt... Hk topics heb ik niet, alleen de fotomeetings zijn gezellig, herrieschoppers hier, zijn gezellige mensen daar. Dus wat het is...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:23

Om weer even ontopic te gaan:

Wat ik merk is dat heel veel mensen ook niet echt weten wat een argument is. Dat is een onderbouwing die gebaseerd is op feiten. Als je roept dat je dat iets zo is, omdat je het zelf een keer hebt gezien, dan sta je niet stevig. Een voorbeeld:
Je paard is wat stijf na hard werken de dag ervoor en loop niet helemaal soepel. Je geeft hem die dag een plak peperkoek en de volgende dag loopt hij weer lekker. Je zegt dan dat peperkoek werkt tegen stijfheid, maar is dat wel zo? Is het weggaan van de stijfheid een gevolg van de peperkoek. Met andere woorden: is er een direct verband tussen verdwijnen van stijfheid en het geven van peperkoek? Natuurlijk niet, maar zo denken mensen vaak wel en gebruiken dit ook.

Verder heb je dan nog het, ik heb gehoord dat (vul maar in). In journalistieke termen doe je aan 'hoor'. maar niet aan 'wederhoor'. Je neemt dus iets aan zonder het te onderzoeken. Dat gebeurd zelfs in dit topic.

En zo zijn er nog heel wat meer voorbeelden te noemen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:24

Accounts op bokt worden nooit volledig verwijderd. Er is wel een mogelijkheid je naam te laten wijzigen, je profiel laten leeghalen en je account op inactief zetten. Verwijderen kan gewoon niet aan begonnen worden omdat er dan allemaal niet-kloppende topics ontstaan door wegvallende berichten.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:25

vencedor schreef:
Allemaal bokt enquete invullen, kun je dit allemaal aangeven :D

ik kan deze nergens vinden..
op me mobiel word ie wel weergegeven, maar daar kan ik m niet normaal invullen...
op de computer kom ik het nergens meer tegen..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:25

Ik ben het zeker met je eens TS! Zo ontzettend zonde. Er word niet eens naar meningen gevraagd, maar meteen gaat iedereen er bovenop...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:26

Dribbel schreef:

Wat ik merk is dat heel veel mensen ook niet echt weten wat een argument is. Dat is een onderbouwing die gebaseerd is op feiten. Als je roept dat je dat iets zo is, omdat je het zelf een keer hebt gezien, dan sta je niet stevig. Een voorbeeld:
Je paard is wat stijf na hard werken de dag ervoor en loop niet helemaal soepel. Je geeft hem die dag een plak peperkoek en de volgende dag loopt hij weer lekker. Je zegt dan dat peperkoek werkt tegen stijfheid, maar is dat wel zo? Is het weggaan van de stijfheid een gevolg van de peperkoek. Met andere woorden: is er een direct verband tussen verdwijnen van stijfheid en het geven van peperkoek? Natuurlijk niet, maar zo denken mensen vaak wel en gebruiken dit ook.

Verder heb je dan nog het, ik heb gehoord dat (vul maar in). In journalistieke termen doe je aan 'hoor'. maar niet aan 'wederhoor'. Je neemt dus iets aan zonder het te onderzoeken. Dat gebeurd zelfs in dit topic.

Dat is deel één van het verhaal, je kunt ook een discussie voeren dmv meningen. :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:27

Tieneke schreef:

Het account wat je bedoeld is geanonimiseerd, berichten bestaan gewoon, alleen het profiel is niet meer zichtbaar voor gewone gebruikers.
Dit geldt voor zover ik weet voor alle geanonimiseerde gebruikers.

maartjehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:29

Ik had gister ook bijvoorbeeld een advertentie geplaatst, krijg ik ook een hele waterval over me heen van dat ik uitbuiter ben etc. Terwijl ze helemaal niet weten wie wij zijn en wat we zoeken. Dat is typisch iets voor bokt, grote mond en vooral laten horen dat je ook een (onterechte) mening hebt. Als je er anders over denkt prima, maar oordeel niet voordat je iets of iemand ook daadwerkelijk kent.
Ik lees ook steeds minder op forum, door deze watervallen aan kritiek en zelfophemelingen.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:32

Ga eens op andere fora kijken. Fok ofzo, of zelfs het viva-forum. Dan is het hier opeens weer heel gezellig :) . Er gebeurt wel eens wat, maar ik stoor me eigenlijk meer aan al die reacties als 'dit is nou echt weer bokt, oh wat is bokt stom, vroeger was alles veel beter' enzovoorts. Naar mijn idee komen topics als deze al jaren voorbij, en zijn er altijd wel mensen niet tevreden.

In HAW is men soms hard, maar als de TS open staat voor kritiek, wordt het heel vaak helemaal geen reltopic. Je moet HAW ook niet met het oude ITP vergelijken, van voordat HAW en ITP gesplitst waren. Daar kon je ook 'gewoon leuke' foto's plaatsen, zonder dat je echt op commentaar zat te wachten. Daarvoor moet je nu op een ander forumdeel zijn. Prima, naar mijn idee, maar dan moet je niet verdrietig worden als men op HAW kritisch is op je rijden. Het valt mij vrij vaak op dat men zegt open te staan voor kritiek, of advies te willen, maar eigenlijk alleen tevreden is met het advies dat hij/zij zelf ook al had bedacht.

En als je niet mag oordelen als je het naadje vna de kous niet weet, dan kunnen we bokt wel opdoeken. Dat ga je namelijk altijd houden op een forum...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:34

Oh ok, ja het was maar een vraag. Heb die hele kwestie uberhaupt niet meegekregen...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:34

Dribbel schreef:

Verrek........

Ik moet mijn paard dus peperkoek geven als ie stijf is!!!! :D

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:40

het topic over de geredde "wilde" Hengst had ik echt een wtf moment, eerst was het sielugg dat de hengst geslacht zou worden, paard wordt gekocht door een manege en dus gered van de slacht, 1 van de redders meld zich en geeft aan dat op hun Facebook updates zullen komen. Iemand van de manege vraagt om donaties en persoon uit het topic word zwartgemaakt want om donaties vragen is not done :?

gister een update over de "wilde" hengst en een filmpje hoe ze hem naar zijn nieuwe weiland hebben gebracht, word er gezegd dat het onverantwoord is en dat het paard een ongelukkig leven gaat krijgen en beter geslacht kan worden :\ :\ Soms kan iemand niks goed doen

p.s ik lees veel om te leren dus lees vaak al het gezeur te zien

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:47

BarryPlopper: blij dat ik niet alleen ben die dat dacht!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:51

Kieffertje schreef:
Ga eens op andere fora kijken. Fok ofzo, of zelfs het viva-forum. Dan is het hier opeens weer heel gezellig :) . Er gebeurt wel eens wat, maar ik stoor me eigenlijk meer aan al die reacties als 'dit is nou echt weer bokt, oh wat is bokt stom, vroeger was alles veel beter' enzovoorts. Naar mijn idee komen topics als deze al jaren voorbij, en zijn er altijd wel mensen niet tevreden.

In HAW is men soms hard, maar als de TS open staat voor kritiek, wordt het heel vaak helemaal geen reltopic. Je moet HAW ook niet met het oude ITP vergelijken, van voordat HAW en ITP gesplitst waren. Daar kon je ook 'gewoon leuke' foto's plaatsen, zonder dat je echt op commentaar zat te wachten. Daarvoor moet je nu op een ander forumdeel zijn. Prima, naar mijn idee, maar dan moet je niet verdrietig worden als men op HAW kritisch is op je rijden. Het valt mij vrij vaak op dat men zegt open te staan voor kritiek, of advies te willen, maar eigenlijk alleen tevreden is met het advies dat hij/zij zelf ook al had bedacht.

En als je niet mag oordelen als je het naadje vna de kous niet weet, dan kunnen we bokt wel opdoeken. Dat ga je namelijk altijd houden op een forum...

Dat is ook helemaal waar :j Ga maar eens een half uurtje op viva en je komt huilend terug naar Bokt :))

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:51

Dit staat in de regels. Het mag niet, omdat iedereen dan geld in wil zamelen voor vanalles en nog wat..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:01

Tja en dan zeg je een keer tegen iemand dat ze echt op moet houden om zielig te doen en dan gaan ze op een ander forum hun beklag doen, waarna ze daar ook de wind van voren krijgen dat ze vaak wel een ontzettende aandachttrekker is. Moet ik dan toch even om gniffelen, niet goed maar toch.
Ook ik kan scherp en soms echt niet netjes uit de hoek komen, soms heb je zo je buik vol van mensen die dus al voorzien zijn van goede raad maar alles beter weten en precies doen waarvan je weet dat het fout loopt( en dan vooral met betrekking tot omgang met zieke dieren) dat ik het helemaal zat ben. Eigenlijk zou ik op mijn leeftijd beter moeten weten en gewoon het topic uit mijn lijst moeten gooien maar op de één of andere manier blijf je toch benieuwd of het dier goed door de acties of juist geen acties van de eigenaar komt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:01

bigone, precies.. Zo kan ik dus ook zijn..