25 nuttige berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YRT ook meerekenen in 25 nuttige berichten?

Ja
10 (35%)
Nee
18 (64%)

Totaal aantal stemmen: 28

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:20

MarlindeRooz schreef:
Ladybird schreef:
Birgitje is dus bij uitstek de reden waarom ik vind dat een leeftijdsgrens op Bokt best een goed plan kan zijn.

En dit soort reacties maakt juist dat de sfeer op bokt naar de filistijnen is, omdat jij haar zo een steek geeft. Als volwassene kan je ook proberen haar uit te leggen waarom ze het fout doet.
Ik heb dus een zusje van 11 en die heeft gewoon niet die ervaring / kennis / sociale vaardigheden om op volwassen niveau mee te kunnen praten.

Dat snap ik ook wel! maar ik werd een paar pagina's nog verontwaardigd aangekeken waarom ik vond dat leeftijdsgrenzen een goed plan was. Nu vertel ik dus wat de redenen voor mij zijn om een leeftijdsgrens in te stellen.

MarlindeRooz

Re: 25 nuttige berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:22

Waar moeten kinderen dan leren hoe ze zich moeten gedragen op een forum?

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:23

Maar.....
Waar moet ik dan naar toe
De andere minderjarige? naar girlsgogames paardenspelletjes of zo?
Dacht het niet!

Wat stoort jullie aan ons?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:25

Birgitje, het is sowieso wel fijn als je je aan de regels houdt.
Zoals dat onder elkaar posten. Dat is gewoon vervelend te lezen. Bovendien krijg je daar ook problemen mee met de moderators als je daar gewoon koppig mee door blijft gaan. ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:25

MarlindeRooz schreef:

Ik denk dat ze vanzelf "handiger" worden in die communicatie doordat ze opgroeien.
In groep 8 ben je anders dan in de eerste klas. Dat groeit vanzelf. Tot die tijd kunnen ze op weg geholpen worden door dat beginbord, wat ik een paar posts terug las. (Dat was jij, geloof ik... Met die tips e.d.)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:26

De manier van reacties denk ik

Ik ben het eens met dat de kinderen eigenlijk bokt niet verpesten maar de manier waarop sommige volwassen reageren op kinderen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:26

MarlindeRooz schreef:

Ik denk dat kinderen tot iig 14/15 jaar niet geschikt is voor een forum. Dat is het verschil tussen kind en volwassen zijn. Naar mate je ouder word weet je netter te reageren waar dan ook. en narmate ze ouder worden word de communicatie ook beter.

Maar het vervelende is dat er altijd uitzonderingen zijn en die dus de dupe overal van worden

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:27

Ik vind het eerlijk gezegd prima zoals het is, anders raakt het hier wel een beetje erg vol met nutteloze posts denk ik zo :)
Ladybird schreef:
Ik ben het er niet mee eens. Bokt is en blijft hoofdzakelijk een paardenforum waar je info kunt krijgen en geven. Dat er veel om heen gebouwd is, prima.

Wanneer je jeugdhonk ook mee gaat tellen, komt er een hele infasie (te) jonge kinderen bij.

Ik vind nu al dat er veel jonge kinderen op bokt zitten. Soms is dat absoluut niet handig en lijdt dat tot rellen en kloten voor volwassenen of zij die doen alsof ze vinden dat ze volwassen zijn.

Van mij mag bokt zelfs een leeftijdsgrens krijgen! Laat alle jongere kinderen zich maar aanmelden op het pennyforum om hun itp foto's, verhalen en belevenissen over school en andere zaken em vragen over paarden daar maar stellen en vertellen voordat ze op bokt komen.

Nee dit lijkt mij echt geen goes plan!

Edit: Laat maar.

Ik ben dertien, maar ik heb niet het idee dat het hier geen plaats voor mij is hoor. Misschien zal iedereen dat over zich zelf zeggen, maar volgensmij hebben bokkers geen last van mij en bovendien vind ik het erg leerzaam hier. Het zou zonde zijn als alle jongere bokkers de informatie hier zouden moeten missen. Want niet iedereen plaatst berichten zonder leestekens, met overmatig smiley gebruik en niks nuttigs :)
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 13-08-14 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:28

Ik begrijp wel wat je bedoeld Ladybird, het lastige is alleen dat daar eigenlijk geen label op te plakken is.
JoopC is volgens mij ook nog niet zo oud bijvoorbeeld (iig wel ouder dan 11 :+ ) maar die vind ik bijvoorbeeld altijd heel netjes posten.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:29

Iris82 schreef:
Ik begrijp wel wat je bedoeld Ladybird, het lastige is alleen dat daar eigenlijk geen label op te plakken is.
JoopC is volgens mij ook nog niet zo oud bijvoorbeeld (iig wel ouder dan 11 :+ ) maar die vind ik bijvoorbeeld altijd heel netjes posten.

*kruipt onder de meeleessteen vandaan* 15 en een half! :D *kruipt weer terug*

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:30

hannah41 schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd prima zoals het is, anders raakt het hier wel een beetje erg vol met nutteloze posts denk ik zo :)
Ladybird schreef:
Ik ben het er niet mee eens. Bokt is en blijft hoofdzakelijk een paardenforum waar je info kunt krijgen en geven. Dat er veel om heen gebouwd is, prima.

Wanneer je jeugdhonk ook mee gaat tellen, komt er een hele infasie (te) jonge kinderen bij.

Ik vind nu al dat er veel jonge kinderen op bokt zitten. Soms is dat absoluut niet handig en lijdt dat tot rellen en kloten voor volwassenen of zij die doen alsof ze vinden dat ze volwassen zijn.

Van mij mag bokt zelfs een leeftijdsgrens krijgen! Laat alle jongere kinderen zich maar aanmelden op het pennyforum om hun itp foto's, verhalen en belevenissen over school en andere zaken em vragen over paarden daar maar stellen en vertellen voordat ze op bokt komen.

Nee dit lijkt mij echt geen goes plan!

Wat voor leeftijdsgrens dacht jij aan? :)

Een jaar of 14/15? iig tot 14 jaar

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:30

Ik probeer ook netjes te reageren op dingen. Ik kan ook wel eens echt als een kind reageren. Maar dat hoort erbij. De leeftijd grens kan ik ergens wel plaatsen maar zou het erg zonde vinden als andere kinderen eraf moesten door andere.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:32

Ladybird schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik denk dat kinderen tot iig 14/15 jaar niet geschikt is voor een forum. Dat is het verschil tussen kind en volwassen zijn. Naar mate je ouder word weet je netter te reageren waar dan ook. en narmate ze ouder worden word de communicatie ook beter.

Maar het vervelende is dat er altijd uitzonderingen zijn en die dus de dupe overal van worden

Dus dat betekent dan dat ik weg zou moeten? Aangezien ik 12 ben?
En als je je stoort aan mij, moet je dat gewoon zeggen hoor!

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:32

Sorry bokkers,
Ik moest niet zo reageren op jullie.
Ik zal vervolgens vriendelijker zijn tegen iedereen.
Ik vond het gewoon niet meer zo leuk
Maar ik wil gewoon blijven is dat zo erg?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:33

JoopC schreef:
Iris82 schreef:

Wacht maar, totdat je de 30 gepasseerd bent. :+
Dan vertel je niet meer dat je al 31.5 bent. :( :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 22:33

Ik denk dat er in zekere maten kinderen zijn die geschikt zijn voor het forum.
Maar wat ik zeg, er is een speciaal hoekje voor de jeud. :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:34

Hannah, Als jij niet gezegd had dat je 13 was, had ik dat niet eens gemerkt. Dat is dus ook het vervelende aan alles, wanneer je een leeftijdsgrens insteld, worden de meisjes zoals jij, die wel leuk meedoen, ook gepakt en dat is jammer.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:35

Iris82 schreef:
JoopC schreef:

Wacht maar, totdat je de 30 gepasseerd bent. :+
Dan vertel je niet meer dat je al 31.5 bent. :( :')

Ik zit maanden te tellen tot mijn scootertje op de oprit staat. *\o/*

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:35

Hoi,
Weer met mij.
Het ging toch over 25 berichten plaatsen?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:36

birgitje schreef:
Hoi,
Weer met mij.

Naar aanleiding van de post van TS, die over meerdere onderwerpen gaat, wordt er gediscussieerd naar een oplossing of opties.
Lees even terug, dat kletst makkelijker mee. ;)

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:38

Ben weer bij bedankt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:40

birgitje schreef:
Hoi,
Weer met mij.

Zijn we aan het bellen?

Misschien moet ik mijn mening toch maar aanpassen over dat ik een leeftijdsgrens niet nodig vind... :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:42

birgitje schreef:
Maar.....
Waar moet ik dan naar toe
De andere minderjarige? naar girlsgogames paardenspelletjes of zo?
Dacht het niet!

Gewoon hier blijven en die zeikerige volwassenen extra irriteren.

Of is dat een te puberale tip met mijn 20+? :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 22:43

Kinderen willen graag snel 18 worden, doen mee in discussies waar ouderen zich aan kunnen irriteren. Rede is simpel, zij zijn niet zo goed in staat om een goede gezonde discussie te voeren. De meeste dan. :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:43

Ladybird schreef:
Hannah, Als jij niet gezegd had dat je 13 was, had ik dat niet eens gemerkt. Dat is dus ook het vervelende aan alles, wanneer je een leeftijdsgrens insteld, worden de meisjes zoals jij, die wel leuk meedoen, ook gepakt en dat is jammer.

Fijn om te horen :)
Dat is inderdaad mijn punt, ik begrijp jullie ook wel hoor. Een extra informatie pagina bij het aanmelden zoals Marlinde voorstelde lijkt me een top plan. Ik zou het persoonlijk ontzettend zonde vinden als ik hier enkele jaren geleden niet was toegestaan, zonder bokt was ik op dit moment vast join-ups aan het doen, of iets in die trant. :))