Bokt shopt logo weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:49

xSogno schreef:
Ik vind het niet netjes. TS vraagt niet om uitgelicht en dus ook niet om verwijdering van het copyright. Daarnaast staat bokt nog steeds niet boven de wet, ongeacht of dit nu in de voorwaarden staat of niet, als het van de weg niet mag, mag het niet :n .

dat stuur je een pb voor overleg en start je geen topic ;)
Als TS niet in uitgelicht wil staan moet ze het ook maar melden.

Arm modje dat de foto heeft bewerkt zodat ts in uitgelicht komt te staan. Niemand wordt er beter van behalve de ts zelf.
Er zijn genoeg bokkers die het wel leuk vinden om bij uit gelicht te staan :)

Het is bokt, een openbaar forum.
Geen fotoreclamesite.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 19-06-14 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:50

Lusitana schreef:
Iris82 schreef:
Nee SN, er staat nergens in dat jij als forumgebruiker toestemming geeft aan Bokt dat zij jouw foto's mogen bewerken naar eigen inzicht. (Zou wel een bak zijn trouwens. :+)

Het gaat om een aanpassinkje dat niet het onderwerp veranderd op een piepklein fotootje dat een paar dagen op de voorpagina staat in een piepklein kantlijn rubriekje...
Niet om naar willekeur bewerkte foto´s op normaal formaat waar dan ook.

Als het echt zo onbelangrijk en onleesbaar is, kunnen ze zichzelf de moeite besparen en het logo gewoon laten staan.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:51

minikatje schreef:
xSogno schreef:
Ik vind het niet netjes. TS vraagt niet om uitgelicht en dus ook niet om verwijdering van het copyright. Daarnaast staat bokt nog steeds niet boven de wet, ongeacht of dit nu in de voorwaarden staat of niet, als het van de weg niet mag, mag het niet :n .

Arm modje dat de foto heeft bewerkt zodat ts in uitgelicht komt te staan. Niemand wordt er beter van behalve de ts zelf.

Dus jij moet een bericht sturen zodat bokt niet iets gaat doen wat niet mag? Dat is toch de omgekeerde wereld?

Queelens

LoveUggs schreef:
Raar iets hoor..
Kan me best voorstellen dat mensen dat niet leuk vinden! :j

Staat er nu ook weer eentje van de shet in de zee. Ook logo eraf gehaald, terwijl dat op zo'n klein plaatje echt niet zou storen.. :n

Hier heb ik even naar gekeken maar hier is het logo niet doelbewust weggeshopt maar is er een uitsnede gemaakt waarbij het logo wegvalt. Vind ik een iets ander verhaal maar wellicht ook iets voor bokt om overna te denken of dit wel zo fair is.

magda_90

minikatje schreef:
xSogno schreef:

Geen fotoreclamesite.

De foto kan daar ook prima staan mét logo of dat je een andere foto kiest. En het beheer haalt hier zeker voordeel uit, de voorpagina is immers het visitekaartje.

Ook een openbare website heeft zich te houden aan de regels.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:53

Dat is niet waar minikatje, bokt wordt er ook beter van.
En arm modje, dat illegaal werk heeft verricht... hoe groot of hoe klein ook, het is niet toegestaan en bokt heeft zich ook aan de wet te houden. Al lappen ze dat wel vaker aan hun laars, onder grootschreeuwerij dat het wel mag van de wet.

Douce

magda_90 schreef:
Nu Kim het zegt...

Mijn topic: [ITP] Zadelclinic "Past mijn zadel" impressie.
21 mei: http://i.imgur.com/ObWXRKq.jpg

Het is dat ik het nu pas zag nu Kim dit topic maakte... Ik ben er toch niet zo blij mee. In het topic staan genoeg andere foto's of had even een berichtje gedaan. >;)

>;)

Wat apart dit. Het is scheding van het auteursrecht, dus illegaal. Wat raar dat je hier nergens van op de hoogte wordt gesteld.

lotlot2

Wat is er toch met bokt de laatste tijd?!!

Moet maar net een penny op zijn of haar mobiel zitten, en dan een plaatje zonder logo zien.
Nou, mooie kans om een screen te maken en over internet lopen gooien dat is haar paard is :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:54

xSogno schreef:
TS vraagt niet om uitgelicht
Precies, het is een gunst, een verrassing, een kadootje. Dan moet je een gegeven paard niet in de bek kijken.
Het enige dat mekkeraars nu bereiken is dat er voortaan alleen nog maar foto´s komen waar geen logo op staat of heeft gestaan.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:54

Ja hoor, gebeurd vaker. Heb het zeker al 2x eerder gezien :j
Een uitsnede maken voor uitgelicht vind ik minder erg dan iets wegshoppen. Nu wordt je foto gewoon aangepast zonder dat je er toestemming voor gegeven hebt.
Als ze met de uitsnede het logo in een hoek erop moeten zetten, heb je veel grasfoto's in uitgelicht staan _O-

Ik denk misschien maar simpel over een uitsnede...ik zie het gewoon meer als een ingezoomd stukje. Bevat dat ingezoomde stukje toevallig een logo die subtiel of klein is, dan lijkt het me geen probleem om te blijven staan.

Als ik me niet vergis is die van Nycle een voorbeeld voor een klein logo, want die heb ik wel eens met logo erop in uitgelicht zien staan :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:55

magda_90 schreef:
minikatje schreef:

Geen fotoreclamesite.

De foto kan daar ook prima staan mét logo of dat je een andere foto kiest. En het beheer haalt hier zeker voordeel uit, de voorpagina is immers het visitekaartje.

Ook een openbare website heeft zich te houden aan de regels.

Er staat in de regels dat er geen zichtbaar logo op de foto bij uitgelicht mag staan.
bokt kan ook andere foto's kiezen idd, voor die van de ts 10 anderen.
@xsogno, Het staat in de regels dat dit kan gebeuren als je bent uitgekozen voor uitgelicht.
Mocht je het niet willen dan kun je dat vermelden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:55

Lusitana schreef:
xSogno schreef:
Precies, het is een gunst, een verrassing, een kadootje. Dan moet je een gegeven paard niet in de bek kijken.
Het enige dat mekkeraars nu bereiken is dat er voortaan alleen nog maar foto´s komen waar geen logo op staat of heeft gestaan.

Je hebt toch niet om dat paard gevraagd? Het blijft een schending van het auteursrecht. Zou lekker zijn, als mijn rechten geschonden worden omdat iemand anders bepaald dat ik er beter van wordt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:56

Met logo kan een 'penny' ook zeggen dat het haar paardje is en dat ze er een fotoshoot mee heeft gedaan :P

Duality

Het was mij ook al een keer opgevallen met fotos van mij, maar ben er toen niet op in gegaan omdat het waarschijnlijk kansloos is. Bokt doet toch wel wat bokt wil..

wel is het gewoon pure schending van auteursrecht en als je de verkeerde fotograaf treft kan je dat flink centjes kosten...

Brainless

Lusitana schreef:
xSogno schreef:

Een cadeautje dat men illegaal je logo verwijderd?

Leuk je maakt kans om (ongevraagd!) in uitgelicht te komen en als verrassing wordt ook het logo weggehaald onder het mom van: het is een gunst dat je op de voorpagina mag staan.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 19-06-14 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Een gunst, een verrassing, een cadeautje?!? Nee, als het dat alleen maar was, dan had heel uitgelicht niet bestaan. Het gaat in eerste instantie natuurlijk om bokt en het geld. En uitgelicht is zeer zeker goed voor bokt en dat bijbehorende geld. De toch eens niet zo naief!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:57

Dit volg ik even.. vind het inderdaad ook niet zo netjes

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:57

Ik ben heel benieuwd naar de reden waarom ze logo's eraf photoshoppen... Ik volg dus even.
Zelf vind ik het ook not done, is idd schending van auteursrechten.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:58

minikatje schreef:
Er staat in de regels dat er geen zichtbaar logo op de foto bij uitgelicht mag staan.
@xsogno, Het staat in de regels dat dit kan gebeuren als je bent uitgekozen voor uitgelicht.

Mag ik vragen wáár je dit dan hebt gevonden. Ik kan het namelijk niet vinden bij de regels ;)

magda_90

minikatje schreef:

Citeer even waar het staat dat dit kan gebeuren als je uitgekozen bent?

Ik lees alleen "Geen grote copyright door de foto" namelijk. In mijn geval had je prima een andere foto kunnen uitkiezen of zelfs het logo kunnen laten staan, want nergens wordt genoemd dat het logo wordt weggehaald.

[edit] Quote verkloot. O:)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-06-14 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

ik als fotograaf zijnde zou totaal geen moeite hebben met een uitsnede van mijn foto voor uitgelicht maar wel als mijn logo eraf zou worden gehaald. Nou acht ik die kans vrij klein gezien mijn logo altijd in de hoek zit, maar mocht het gebeuren zou ik het ook niet op prijs stellen :n

Kentaro

Alleen goed voor Bokt, het is natuurlijk ook maar net hoe je het wilt bekijken....

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:59

Het mooie van auteursrecht schenden is dat ik niet hoef te vermelden dat ik niet wil dat het geschonden wordt, het mag gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 19-06-14 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:00

Goeiemorgen, zonder toestemming shoppen aan een foto die niet van jou is? Zou daar ook niet blij van worden..

Kies dan een foto voor uitgelicht waar geen logo op staat, of vraag toestemming.. Maar zonder enige vorm van communicatie een foto bewerken, nee dat gaat er bij mij niet in. Ben benieuwd naar de verklaring.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:01

Amanda schreef:
RdLFoto schreef:
Over die logo's op de foto's.. 1x was er een meisje met een prachtige hengst in uitgelicht gekomen. En de foto in uitgelicht had heel mooi het logotje van Nycle erop staan. Terwijl in het topic genoeg andere foto's voorbijkwamen waar een prachtige uitsnede van gemaakt kon worden zónder logo.. -O-

Of ben ik nu een zeur :')

Nee hoor :D

Ik kan me niet dit specifieke geval herinneren, dus hoe het precies zit weet ik niet.
Maar als er een topic meerdere goede foto's heeft, sla ik er ook wel eens meer op. En dan kijk ik in de selectie van die dag welk foto uit het topic er het beste bij past.

Heb ik bijvoorbeeld al 2 rijfoto's en ik heb uit dat topic de keuze tussen een rijfoto en een hoofdfoto, zal ik dus de hoofdfoto kiezen. Heb ik juist al 2 hoofdfoto's, ga ik voor de rij- of losfoto.
Dat zou er mee te maken kunnen hebben gehad. :j

Een logo mag er wel op staan, maar niet storend dwars door de foto heen. Subtiel aan de rand is geen probleem.

MyHu: in principe wel. RoWi is mijn achtervang, zij doet ook de Facebookpagina van bokt.

Dit stond er in het uitgelicht topic.