Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
alltimapanda schreef:Daar hebben meer mensen last van, hoor.ik kreeg er wel een idee van en weet dat het nu ook niet handig is enzo. maar als mensen gelijk zeggen van je moet het niet doen moet ik dat van hun en daar erger ik me beetje aan.
Sammie schreef:antje_vip schreef:Dat is feitelijk onjuist. Het gaat over een vijandige sfeer, iemand geeft een voorbeeld van hoe die persoon een bepaalde opmerking of sfeer ervaart. Ipv denken oké die persoon heeft die en dat soort opmerkingen als niet prettig ervaren, misschien de volgende keer kijken of het iets anders gemeld kan worden met toch dezelfde boodschap plaats je deze opmerking? Wie schiet er in de verdediging? Waar gaat het nu fout?Dit topic gaat nu wéér over alltimeapanda, hè?
Als we dit topic kunnen gebruiken over hoe en waarom iets opgevat wordt en hoe iets bedoeld en daarmee het idee van een vijandige sfeer kunnen ombuigen hebben we iig bereikt dat dit topic om een reden is geopend en niet alleen maar om gal te spugen en het daarbij te laten![]()
Want idd als het feitelijk maar om 1 of 2 topics gaat die persoonlijk als niet prettig worden ervaren wil dat nog steeds niet zeggen dat het ‘probleem’ zich op heel Bokt voor doet.
Airnt schreef:als ik zo vrij mag zijn:
ik zie zelfs in dit topic al weer dingen waar een achterliggende gedachte wordt gezocht, ipv op de kwestie in te gaan, dat noem ik heel vijandig, eerlijk gezegd. het is manipulatief and aggro om dat soort bijbedoelingen te veronderstellen.
in reactie op het idee dat het internet-eigen is:
natuurlijk tot in een zekere mate, maar als ik het nou vergelijk met compleet andere fora, bijvoorbeeld zwaardvechtfora waar ik wel eens kom, of een Harnasforum, etc.... daar zijn meer culturen, meer talen, ook zeker wel heikele themas, maar de omgangsvormen toch beduidend beter.
demographisch wellicht nogal verschillend, die fora zijn:
-kleiner
-internationaler
-gemiddeld oudere deelnemers
-deelnemers die in de hobby veel meer discipline wordt verlangt
-doorgaans mannen
maar ik blijf erbij dat de thematiek inherent is aan het probleem: dieren.
zodra je het over dieren hebt heb je het over het stellen van ethische grenzen en die zijn nou eenmaal subjectief en emotioneel.
maar veel van het gekat is gewoon persoonlijk. je ziet ook echt het overspringen van conflicten van het ene topic naar het andere (zoals dus ook hier)
Rocamor schreef:Ik ben het met Antje_vip eens. Alltimapanda trekt het hele topic naar zichzelf toe. Zij heeft inmiddels meerdere topics geopend waarin ze adviezen en meningen kreeg die haar niet aanstonden. En ook hier ervaar ik het weer dat ze door blijft drammen om zieltjes te winnen. Ik snap best dat ze haar eigen topics als niet prettig ervaart. Er waren erg weinig mensen het met haar eens. En dat ze het hier ook nog een keer meldt, is ook haar goed recht (net zoals dit stukje tekst), maar ze is volgens mij nu een van de posters met "mensen zijn gemeen tegen mij" in dit topic. Niet over anderen, alleen die topics van haar. Keer op keer op keer.
Als ik op een forum vraag of ik met een (noem een dwarsstraat) een Citroen C1 een trailer kan trekken met een zwaar paard erin, dan zal ik (hoop ik) veel reacties krijgen dat dat niet heel slim is. En dan kan ik wel keer op keer aangeven dat ik het toch doe, omdat er een trekhaak onder zit, of dat ik geen andere auto kan betalen, of dat het paard geen 700 kg is, maar een jaarling van 500 kg, of weet ik welke smoes. Het is gewoon niet verstandig.
En ook al schrijven we allemaal met de beste en meest vriendelijke bedoelingen, nog kan eea gewoon heel verkeered vallen. Ook als is dat niet zo bedoelt. En er zitten natuurlijk een stel tussen die wel lopen rellen om te rellen.
M_D_H schreef:Rocamor schreef:Ik ben het met Antje_vip eens. Alltimapanda trekt het hele topic naar zichzelf toe. Zij heeft inmiddels meerdere topics geopend waarin ze adviezen en meningen kreeg die haar niet aanstonden. En ook hier ervaar ik het weer dat ze door blijft drammen om zieltjes te winnen. Ik snap best dat ze haar eigen topics als niet prettig ervaart. Er waren erg weinig mensen het met haar eens. En dat ze het hier ook nog een keer meldt, is ook haar goed recht (net zoals dit stukje tekst), maar ze is volgens mij nu een van de posters met "mensen zijn gemeen tegen mij" in dit topic. Niet over anderen, alleen die topics van haar. Keer op keer op keer.
Als ik op een forum vraag of ik met een (noem een dwarsstraat) een Citroen C1 een trailer kan trekken met een zwaar paard erin, dan zal ik (hoop ik) veel reacties krijgen dat dat niet heel slim is. En dan kan ik wel keer op keer aangeven dat ik het toch doe, omdat er een trekhaak onder zit, of dat ik geen andere auto kan betalen, of dat het paard geen 700 kg is, maar een jaarling van 500 kg, of weet ik welke smoes. Het is gewoon niet verstandig.
En ook al schrijven we allemaal met de beste en meest vriendelijke bedoelingen, nog kan eea gewoon heel verkeered vallen. Ook als is dat niet zo bedoelt. En er zitten natuurlijk een stel tussen die wel lopen rellen om te rellen.
Maar in plaats van zo bot te zijn kun je toch ook uitleggen waarom ze deze reacties krijgt?
M_D_H schreef:Rocamor schreef:Ik ben het met Antje_vip eens. Alltimapanda trekt het hele topic naar zichzelf toe. Zij heeft inmiddels meerdere topics geopend waarin ze adviezen en meningen kreeg die haar niet aanstonden. En ook hier ervaar ik het weer dat ze door blijft drammen om zieltjes te winnen. Ik snap best dat ze haar eigen topics als niet prettig ervaart. Er waren erg weinig mensen het met haar eens. En dat ze het hier ook nog een keer meldt, is ook haar goed recht (net zoals dit stukje tekst), maar ze is volgens mij nu een van de posters met "mensen zijn gemeen tegen mij" in dit topic. Niet over anderen, alleen die topics van haar. Keer op keer op keer.
Maar in plaats van zo bot te zijn kun je toch ook uitleggen waarom ze deze reacties krijgt?
KimD schreef:Ik vind het niet netjes dat je dit zomaar hier neerzet.In het desbetreffende topic is het eerlijk aangehaald jegens haar, als ze er nu niks mee doet zou je actie kunnen ondernemen. Maar het was wel allemaal 'recht in haar gezicht', en niet zo smerig achter de rug om...
Rocamor schreef:Nee dat kwartje valt dus niet. Anders zou die persoon niet zo reagerenALs een TS/poster (even in het algemeen gesproken) inderdaad eenmalig een negatief antwoord krijgt, dan valt dat best uit te leggen. Maar met 25 man die het niet met die persoon eens zijn en die ook meermalen aangeven dat ze reageren zoals ze reageren, dan moet een kwartje toch ook vallen? Zeker als van die 25 toch zeker 5 posten gaan over het waarom van een reactie.
janouk schreef:Als iedereen nu in zijn jeugd eens beter had opgelet op de moeder van Stampertje in de film Bambi![]()
dan zou de wereld al weer een heel stuk positiever zijn
[ Afbeelding ]
Moraal van het verhaal
Als je niets aardigs weet te zeggen, zeg dan maar niets.
Hier van youtube het filmpje![]()
https://www.youtube.com/watch?v=nGt9jAkWie4
Sammie schreef:Een grote valkuil op internet is dan ook wel denken dat je weet hoe een ander denkt en denken dat je weet waarom iemand zo reageert.
Daar is jouw reactie eigenlijk de beste voorbeeld van “Dan moet het kwartje toch ook vallen”.
En inmiddels heeft de betreffende Bokker al het .e.e.a. uitgelegd gekregen en zelf toegegeven dus ik denk dat we beter het hoofdstuk kunnen sluiten en hopelijk leert iedereen zijn eigen les hieruit.
M_D_H schreef:Maar soms is de manier waarop je iets brengt ook niet de juiste manier voor de desbetreffende persoon.
En daar moet je wel op in kunnen spelen als je een mening gaat geven
alltimapanda schreef:Ik vind als we nou gewoon meer gebruik maken van smileys zie je ook wel hoe mensen iets bedoelen..
Fiffill schreef:Eens in de zoveel tijd duikt er weer een topic zoals dit op, volgens mij blijf je dat houden.Ik denk dat het maar net is hoe je er zelf in staat. Ik zie genoeg gezellige en leuke topics voorbij komen, dat is echt wel het merendeel.
Ik ben het overigens niet eens met Airnt wbt fora over dieren, ik ken buitenlandse dierenfora (die zeker niet klein zijn) en daar gaat het er heel anders (veel tammer) aan toe. Maar dat zijn grotendeels Amerikanen, ik heb gemerkt dat dat toch best een verschil is met onze directe Nederlanders. Wij zeggen waar het op staat maar als je dat daar probeert heb je de poppen aan het dansen, alles moet met fluwelen handschoentjes worden aangepakt.
Vreselijk vervelend af en toe overigens