Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chantaleddie

Re: Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:58

een mod moet scherper zijn? ik denk van niet de mensen hier moeten aardiger in de omgang worden. ookal bedoelen ze het nog zo goed.

soms .. word je idd niet goed van bokt!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:34

eenitraM schreef:
Wat mij opvalt (maar kan ook puur toeval zijn) is dat het vaak dezelfde soort mensen zijn...

Inderdaad, valt mij ook op. Mensen die veel online zijn en veel posten. Gebrek aan eigen leven misschien?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:37

Remy, dat vind ik dan weer een kinderachtige ( :+ ) reactie. Al hebben die mensen geen leven, wie ben jij om daar over te oordelen?

Het zijn wel telkens de zelfde bokkers, maar dan nog.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:26

Mijn dochter is 11 heeft een eigen pony. We hebben een bijrijder omdat zij niet altijd tijd heeft. Staat op een all-in stal....oh ja en wij hebben gekozen voor de oude containerstal buiten ipv de mooie moderne stal binnen omdat ponylief 10x gelukkiger is als ie naar buiten mag loeren en in de binnenstal teveel water drinkt uit verveling. Oh niet vergeten hij staat snachts binnen en van 9 tot 9 buiten

Dus kom maar op...............ik ben er klaar voor <<)

Mijn dochter heeft een account maar mag van mij geen topic aanmaken, alleen forums lezen....rarara waarom toch.

Dit bericht is voor mij in al die tijd een iets heftiger reactie omdat ik het hier ermee eens ben....laten we elkaar eens met respect gaan behandelen ipv afbekken....en of je nu 11,12 of 50 bent...maakt niet uit ook tegen volwassenen kunnen we toch normaal reageren. Of heb ik het mis? Is het op internet en forums nu normaal om zo te reageren?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:30

Vind het erg laag.. Natuurlijk mag je commentaar geven op een kind maar doe dat dan gewoon op een vriendelijke manier.. Hoe wil je respect van een kind krijgen als jij zo respectloos reageert op hun?

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:37

En als mensen die zich niet kunnen gedragen nu gewoon niet reageren. a. Wordt het kind niet de grond ingestampt (om het maar even rap te formuleren), b. gaat zo iemand op den duur wel op zoek naar iemand buiten het internet. Zij die wel zin hebben om een redelijk antwoord te schrijven, vooral blijven doen. Kom op, wij zijn toch volwassen....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:39

je hebt ook kinderen die volwassenen onderuit halen en een hele grote virtuele bek hebben :+

Maar kinderen de grond instampen hoeft niet,maar als ze niet normaal kunnen doen dan mogen ze dat best horen op een normale manier ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:41

Remy schreef:
eenitraM schreef:
Wat mij opvalt (maar kan ook puur toeval zijn) is dat het vaak dezelfde soort mensen zijn...

Inderdaad, valt mij ook op. Mensen die veel online zijn en veel posten. Gebrek aan eigen leven misschien?

of misschien een rugaandoening waardoor ze af en toe even moeten zitten :+

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:43

geerke schreef:
je hebt ook kinderen die volwassenen onderuit halen en een hele grote virtuele bek hebben :+

Maar kinderen de grond instampen hoeft niet,maar als ze niet normaal kunnen doen dan mogen ze dat best horen op een normale manier ;)

:j

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:43

LZP -> FZ

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:45

Dat zie ik ook vaak in topics, en snap dat dan niet.
Iedereen is gelijk, of hij/zij nou jonger dan jou is of niet.
Blijkbaar zijn de meesten gewoon jaloers omdat ze zelf geen paard hebben of toen (ze ook zo oud waren) hadden en er hard voor moeten sparen en die kinderen het zomaar krijgen.
Ik gun het ze juist. Mensen mogen wel eens wat blijer voor een ander zijn vind ik.
Hoop dat mijn bijna 2 jarige zusje paarden ook leuk gaat vinden, krijgt ze van mij een pony. :P

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:47

Het is inderdaad niet netjes. Maar wij mensen zijn toch kudde dieren. Vaak is het lezen van de eerste berichten genoeg om te weten of het topic netjes gaat verlopen of dat "vele" op de TS vliegen.
We lopen elkaar allemaal achter na en weinig die er tegenin gaan. Ergens ook wel te begrijpen want dan krijg je ook die bokkers op je dak.
Het is ook een stuk makkelijker om achter je laptop of tablet zulke dingen te schrijven. Vele zullen schrijven wat ze nooit zouden zeggen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:57

Ik heb niet dit hele topic doorgelezen, maar wat mij vooral opvalt is dat het steeds dezelfden zijn die ontzettend bot reageren, en niet alleen tegen kinderen.

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:02

of een kind nou een grote mond heeft of niet, ik vindt dat je als volwassene het goede voorbeeld moet geven, een kind kan zijn acties en consequenties nog niet overzien. een kind reageert vaak impulsief. Laat het dan aan ons zijn het netjes te houden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:17

Mijn eerste gedachte? Een kind hoort niet op een forum en zeker niet op tijdstippen waar de meeste mensen al in bed liggen. Ik vind dat een kind tot zeker 14/15 jaar niks te zoeken heeft op een forum waar alles besproken kan worden. Soms zijn er nogal heftige topics over verkrachting, mishandeling, abortus of weet ik wat voor situatie. Ik vind dat een kind hier niet aan bloot gesteld moet worden. Wat mij betreft mag Bokt het zo aanpassen dat ze tot 16 jaar niet van YRT af kunnen komen. Zo voorkom je onnodige, simpele of te penny - achtige reacties. Wij 'volwassen' Bokkers kunnen wel nog op YRT reageren, maar wordt er belachelijk gereageerd dan mag een mod van mij best hard optreden. Je reageert immers bewust bij YRT.

Ze worden vaak zo de grond in geboord omdat ze ook heel vaak niks zinnigs te zeggen hebben en het geen waar een topic over gemaakt wordt van geen kant klopt en bij elkaar gelogen is. Of een kind wat 10 topics binnen één minuut opent, dat vind ik persoonlijk hoogst irritant en zal daar ook iets van zeggen en een TeM plaatsen.

Het is vaak niet netjes Hoe een volwassene reageert tegenover een kind, maar vaak besef je niet hoe oud iemand is. Want ik bekijk niet altijd eerst zorgvuldig het profiel. :n Ik ben er zelf ook schuldig aan, maar dat komt vaak Door bovenstaande reden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:19

Ik zou dan nog eerder een 18+ forumdeel maken dat afgeschermd is voor de young riders.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:26

Jolien87 schreef:
Ik zou dan nog eerder een 18+ forumdeel maken dat afgeschermd is voor de young riders.

Daar heb ik een hele lange tijd geleden (jaar of 2?) Eens een topic over gemaakt, maar dat leek absoluut niet mogelijk doordat de leeftijd vrij makkelijk aan te passen is...

Vind het gewoon niet passend dat die kinderen over kunnen komen op het forum. Dat veel ouders niet meer weten wat hun kroost uitvoert op de PC is al langer bekend, maar of ouders willen dat kinderen dit allemaal lezen.... ik zou er als ouder niet blij van worden. Mijn eigen kind zou sowieso niks op zo'n Forum als Bokt te zoeken hebben. Oude spelletjes als Hercules en Super Mario zouden uit de kast komen. :Y)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:31

KimD schreef:
Mijn eerste gedachte? Een kind hoort niet op een forum en zeker niet op tijdstippen waar de meeste mensen al in bed liggen. Ik vind dat een kind tot zeker 14/15 jaar niks te zoeken heeft op een forum waar alles besproken kan worden. Soms zijn er nogal heftige topics over verkrachting, mishandeling, abortus of weet ik wat voor situatie. Ik vind dat een kind hier niet aan bloot gesteld moet worden. Wat mij betreft mag Bokt het zo aanpassen dat ze tot 16 jaar niet van YRT af kunnen komen. Zo voorkom je onnodige, simpele of te penny - achtige reacties. Wij 'volwassen' Bokkers kunnen wel nog op YRT reageren, maar wordt er belachelijk gereageerd dan mag een mod van mij best hard optreden. Je reageert immers bewust bij YRT.

Het is voor jou toch niet zo lang geleden dat je zelf 14/15 jaar was. ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:34

Alweer bijna 10 jaar, een behoorlijke tijd dus. En daar zitten toch wel degelijk de jaren tussen van volwassen worden, zeker na je 20ste levensjaar zo'n bijna 4 jaar geleden. :Y)

14/15 is iemand die jong volwassen is, alles daaronder is een kind. Maar wat sommige kinderen/pubers brullen, schrijven of doen heb ik me nooit gepermitteerd.

Edit: en doordat ze vaak alles roepen en brullen vind ik het niet geheel vreemd dat ze tegengas kunnen verwachten van een volwassene. Vaak gaat zo'n kind schelden via PB.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:49

Snollygoster schreef:
Ik heb niet dit hele topic doorgelezen, maar wat mij vooral opvalt is dat het steeds dezelfden zijn die ontzettend bot reageren, en niet alleen tegen kinderen.

Helemaal mee eens.
Toen ik op bokt kwam(39)omdat iemand een topic gemaakt had over het feit dat zijn vriend vuurwerk had gegooid bij de buren waarbij mijn pony om het leven kwam werd er ook gesuggereerd dat dat verzonnen was, het werd zelfs een reltopic genoemd! |( |(
En inderdaad door dezelfde mensen die ook de jongeren uitjouwen en dat nog rechtvaardig vinden ook omdat ze maar in het jongeren gedeelte moeten blijven.
Nog steeds doet het me pijn dat er toen getwijfeld werd aan het verhaal, alsof je zoiets zou verzinnen!
( het was niet op het nieuws geweest, dus was het niet waar)
En dan ben ik volwassen, hoeveel verdriet kan een kind van 12 dan wel niet hebben.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:58

Ik moet best lachen om de reactie(s) van KimD. Het gros van de 14/15 jarige heeft meer sekspartners gehad dan levensjaren (vooral in Kerkrade) en dan mogen ze niet op bokt, serieus? _O-

Ik vraag me overigens ook af wat voor topics je leest, heb nog nooit een (jonge) bokker asociaal zien doen.

Overigens is een deel van de 18+ers hier vreselijk asociaal en onvolwassen, moeten we bokt daar ook maar voor afschermen? En in het echten leven ook, bepaalde leeftijden verbannen...

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 00:27

KimD schreef:

Ze worden vaak zo de grond in geboord omdat ze ook heel vaak niks zinnigs te zeggen hebben en het geen waar een topic over gemaakt wordt van geen kant klopt en bij elkaar gelogen is. Of een kind wat 10 topics binnen één minuut opent, dat vind ik persoonlijk hoogst irritant en zal daar ook iets van zeggen en een TeM plaatsen.

Het is vaak niet netjes Hoe een volwassene reageert tegenover een kind, maar vaak besef je niet hoe oud iemand is. Want ik bekijk niet altijd eerst zorgvuldig het profiel. :n Ik ben er zelf ook schuldig aan, maar dat komt vaak Door bovenstaande reden.

Een kind op een forum over paarden vind ik helemaal niet gek. In het geval de volwassenen normaal reageren, kunnen ze er veel van leren. Een 18+ gedeelte zoals hierboven wordt voorgesteld lijk mij wel een aardig idee, maar kinderen zouden gewoon over paarden moeten kunnen praten. Niks mis mee.

9 van de 10 keer wordt een kind onaardig op het forum na een aantal rotopmerkingen van een "volwassene". Een kind is over het algemeen verbaal iets minder sterk dan iemand met een x aantal jaren meer levenservaring, dus die grote mond is vaak niet zo gek.
Als jij iets irritant vind, vind je het blijkbaar toch interessant genoeg om er iets van te zeggen. Waarom? Voel je je dan beter? Waarom niet gewoon wegklikken? Iets wat in jouw ogen "niets zinnigs" is, kan in de ogen van een kind de wereld betekenen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:29

Sorry hoor maar voor de meeste tieners is internet volkomen vanzelfsprekend. Voor de meeste ouders van die tieners niet want die zijn zonder internet opgegroeid. Ik doe mijn best en kan nog redelijk meekomen maar zelfs ik kan iet voorkomen dat mijn dochter soms neergesabeld wordt.

Natuurlijk weet ik dat dit jaloerse zielen zijn, zeker degenen die je ooit i.r.l heb t gekend en om die mensen lachen we ook maar het is toch vervelend dat mensen die jou niet kennen opeens een negatieve mening over je hebben.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:36

Ik denk dat er veel gepraat word maar er komt geen oplossing.
Ik heb er zo mijn eigen kijk op.......en die is heel anders dan ik tot nog toe hier gelezen heb.
Iedereen vind er het zijne van, dat is ok maar gaat tot niets lijden.
Jammer......ik had gehoopt dat de op toch ergens iets op zou gaan leveren, dat was ook de reden waarom ik begon met reageren.
Maar ik hoop nog steeds dat dat geen illusie was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:38

Ik stoor me ook zo ongelofelijk aan sommige volwassenen op bokt... Kom op nou. Wie is hier nou de wijste, de "volwassene"? Een kind weet nog niet goed wat wel en niet kan, leert elke dag van de omgeving om hem/haar heen, en dan zijn er een paar "volwassenen" die zich vervelen, en daarom maar een kind af gaan zeiken. Ik vind dat echt te zielig voor woorden.

Ik weet ook niet waar het vandaan komt.. jaloezie ofzo? Een kind zou niet voor een pony kunnen zorgen? Bij mij op de manege lopen genoeg 10 tot 15-jarigen die een eigen pony hebben en al meerdere malen op het NK verschenen zijn. Velen kunnen beter rijden dan een boel volwassenen die ik ken, ze zouden er zelfs een voorbeeld aan kunnen nemen.

Maar nee hoor, als het kind nog onervaren is en nog maar net begint, is het niet goed. Iedereen is toch ooit begonnen als penny, of begrijp ik dat verkeerd? Laat iedereen gewoon in zijn waarde, alle kinderen moeten nog vreselijk veel leren. Als ik mijn topics van 3 jaar geleden teruglees, schrik ik me ook dood. Daar is verder niets ergs aan, en uiteindelijk komt het toch wel goed.