Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Ik snap het doel van dit hele topic niet. Ja NB is minder bekend dat traditioneel bekappen, en nee, niet iedereen weet waar hij mee bezigt is als hij/zij zelf de vijl in de hand neemt en de hoeven van zijn eigen paard gaat behandelen. Onbekend maakt onbemind dus als iemand die compleet is overtuigd van deze methode, zul je even want harder moeten werken om een ander te overtuigen. En dan - de mens is van nature sceptisch - wil men zien voordat men wil geloven.
Allemaal goed en aardig op het moment dat je te maken hebt met een paard met redelijke standaard voeten. Maar als dit topic is gestart op grond van het topic wat ik voor ogen had, was er een medische oorzaak voor hoefbeslag. En dan heb ik persoonlijk ook absoluut geen begrip voor iedereen die roept dat NB of ijzersloos per defenitie DE oplossing is voor dat probleem. Of voor alle problemen, als je het door wilt trekken.
En raad eens? Negen van de tien topics over al-dan-niet hoefbeslag worden gestart omdat mensen problemen hebben, en de adviezen volgen van artsen en goed opgeleidde hoefsmeden. Als iemand op een forum roept DE oplossing te hebben voor ALLE problemen die er zijn, dan heb ik daar serieuze vraagtekens bij. Onterecht of niet, NB moet zijn plek nog verdienen. En ik ga mee met degenen die roepen dat ze vragen hebben bij iedereen die na een cursus van een dag denkt voldoende kennis van zaken te hebben om zich op alle mogelijke paardenhoeven te mogen botvieren.
Dus, krijg je tegengas, ga door met je leven en ga niet jankend onder tafel zitten.
Cassidy schreef:Uiteindelijk gaat het erom dat ts uiteindelijk denkt en vindt dat de NB-ers (en de voorstanders ervan) beschermd moeten worden. De laatste keer dat ik keek was dit toch echt een forum waar een vrijheid van meningsuiting heersde, en iedereen mocht aangeven waar hij voor stond? En dat houdt in: voor- en tegenstanders.
R12312 schreef:Sorry PPG, ik ben werkelijk tegen natuurlijk bekappen. De hielen zo kort maken dat ze er kreupel aan lopen en sowieso erg kort lopen, maar ja, het is aan vier voeten dus de meeste mensen zien dat toch niet!
Ik heb al menig natuurlijk bekapper aan het werk gezien, ook de grote namen dat ik echt met een frons op mijn hoofd stond toen ik het paard daarna in beweging zag komen. Vreselijk!
papagroom schreef:Er zijn mensen die met boerenverstand,en ervaring standaard oplossingen kennen op veterinair gebied,en dus niet gelijk een veearts hoeven laten komen,en zelf dokteren bij onschuldige kwaaltjes.
Zo zijn er ook veel mensen die zelf een randje weg snijden.
Echter stellen dat je dan beter bent dan een prof ,dat stuit me tegen de borst.
Zelfs een prof zal niet snel stellen dat hij altijd gelijk heeft,en dat doen veel NBèrs juist wel.
Hier van uitgaande, kunnen we dus rustig stellen dat ze de juiste kennis ontberen.
Openstaan voor de denkwijze van collega`s geeft blijk van vakmanschap ,en niemand is te oud om te leren.
papagroom schreef:R12312 schreef:Sorry PPG, ik ben werkelijk tegen natuurlijk bekappen. De hielen zo kort maken dat ze er kreupel aan lopen en sowieso erg kort lopen, maar ja, het is aan vier voeten dus de meeste mensen zien dat toch niet!
Ik heb al menig natuurlijk bekapper aan het werk gezien, ook de grote namen dat ik echt met een frons op mijn hoofd stond toen ik het paard daarna in beweging zag komen. Vreselijk!
Ik zie in de dagelijkse praktijk meer ellende van nb,dan traditioneel,en dat terwijl nb niet in de meerderheid is.
Vooral paarden die te kort op de verzenen staan....dat neemt niet weg dat ik niet per devinitie anti ben.
Je eigen paard een beetje bijhouden heb ik niets op tegen,en dat van de buurman mag ook best,maar de hoogmoed om te denken dat je het beter weet....dat is het probleem.
Amandavd schreef:TS: Dat is iets wat sorry, de gemiddelde NB-er over zichzelf afroept. Ik heb jouw laatst ook een behoorlijke poedersuiker opmerking zien maken tegen een TS over hoeven toen ze een fotoreportage van de hoefsmid liet zien. Toen dacht ik ook, stik er maar in met je NB. Daar zijn ook meerdere andere Bokkers over gevallen.
Bovendien lijkt het wel een of andere drang van de Nb-er, dat zodra er een topic over hoeven geopend wordt, NB de oplossing wel zal zijn en er altijd bij gehaald moet worden. In dat opzicht is de gemiddelde Nb-er net zo irritant als die lui die overal de Bijbel aan komen prijzen. Ga toch weg en hou op met andere mensen je ideeën door de strot te duwen.
Billy schreef:Dan nog, dan is die TS er blijkbaar niet klaar voor net als dat de buitenzetter dat 2 jaar geleden niet was...
Laat mensen rustig in hun eigen tempo zich ontikkelen, drammen en duwen helpt niet, hoe goed bedoeld ook....
pmarena schreef:Net zoals het altijd al geweest is dat je de keuze had uit verschillende merken en types, het is niets meer en niets minder dan dat, er zijn alleen veel meer keuzemogelijkheden bij gekomen op allerlei gebieden
Het wegzetten van mensen in hokjes daar heeft niemand iets aan.
TS bedoelt het vast goed dat ze mensen wil helpen met een inzicht dat haar ook erg geholpen heeft.
En het is gewoon super zonde wanneer iemand een probleem heeft waarvoor je denkt dat je een prima (mogelijke) oplossing weet, en vervolgens wordt je suggestie afgewimpeld op grond van (onterechte) vooroordelen.
Dan probeert ze iemand wat correcte info te geven maar dat wordt dan gezien als doordrammen.
Dat kan dan voor TS overkomen als respectloos, omdat ze weggezet wordt als een aanhanger van iets waar men (onterecht) een slecht beeld van heeft. Dat is toch gewoon niet tof
Voor de andere partij is het dan weer niet tof dat iemand "doordramt" over iets dat je helemaal niet wilt.
Maar wil die andere partij het niet omdat ze er (onterecht) een verkeerd beeld van heeft?
Terwijl de kans heel groot is dat datgene wel degelijk de (beste) oplossing zou kunnen zijn.... wat is dan het beste?
Diegene proberen te helpen door de ogen een beetje te openen, of door laten modderen met vel ellende en gedoe totdat ze eindelijk 2 jaar later alsnog ontdekt (tot haar grote spijt niet eerder) wat je haar nu al had kunnen vertellen?
Ik denk dat dat een beetje de reden is waarom de TS "doordramt" : gewoon om iemand te willen helpen.