Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Ik quote even een stukje uit de Boktregels. Ik hoop dat de moderators met betreffende bokker in het achterhoofd dan begrijpen waar de meesten hier op doelen:Citaat:Uit ervaring blijkt dat een hele kleine groep gebruikers veel overlast voor anderen kan veroorzaken, zonder daarbij bovenstaande gedragsregels te overtreden. Maar ook zonder te schelden, grof of beledigend te reageren kan er voor gezorgd worden dat - kort gezegd - de sfeer op Bokt flink verziekt raakt.
...
Het is op Bokt dan ook niet toegestaan om je zodanig te gedragen dat je het plezier van andere mensen verpest. Het hinderen van discussies, storend aanwezig zijn op het forum of andere bezoekers lastig vallen met overtuigingen of stokpaardjes kan uiteindelijk tot uitsluiting leiden. Wees niet die ruiter die de rijbaanregels negeert en zo de les voor alle anderen in de bak verstoort.
Voorbeelden van dit soort gedrag zijn:
Het blijven hameren op jouw mening, jouw overtuiging, jouw stokpaardje, zeker waar dit niet relevant is;
Discussiepartners uitlokken en uitdagen;
Onaangepast gedrag: continu zuigend, hautain, betweterig, arrogant, et cetera aanwezig zijn
Tieneke schreef:De handhaving, inderdaad, dus niet over de regels zelf.
cam schreef:Gini schreef:Ik quote even een stukje uit de Boktregels. Ik hoop dat de moderators met betreffende bokker in het achterhoofd dan begrijpen waar de meesten hier op doelen:Citaat:Uit ervaring blijkt dat een hele kleine groep gebruikers veel overlast voor anderen kan veroorzaken, zonder daarbij bovenstaande gedragsregels te overtreden. Maar ook zonder te schelden, grof of beledigend te reageren kan er voor gezorgd worden dat - kort gezegd - de sfeer op Bokt flink verziekt raakt.
...
Het is op Bokt dan ook niet toegestaan om je zodanig te gedragen dat je het plezier van andere mensen verpest. Het hinderen van discussies, storend aanwezig zijn op het forum of andere bezoekers lastig vallen met overtuigingen of stokpaardjes kan uiteindelijk tot uitsluiting leiden. Wees niet die ruiter die de rijbaanregels negeert en zo de les voor alle anderen in de bak verstoort.
Voorbeelden van dit soort gedrag zijn:
Het blijven hameren op jouw mening, jouw overtuiging, jouw stokpaardje, zeker waar dit niet relevant is;
Discussiepartners uitlokken en uitdagen;
Onaangepast gedrag: continu zuigend, hautain, betweterig, arrogant, et cetera aanwezig zijn
Maar mod waarom reageren jullie niet op deze post. Dit is wat we allemaal ervaren in de posten van de bokker die wij hier niet zullen noemen.
Hanmar schreef:Love_western, ik heb nu meerdere malen aangegeven dat wij het voor niemand opnemen in deze maar dat er wel grondig overlegd moet worden alvorens er ingrijpende acties uitgevoerd moeten worden. Dat betekent niet dat wij ook maar iemand in bescherming nemen.
Tieneke, dat kan zo zijn, maar de afspraak met het team is toch echt dat we geen sancties met derden delen. Daarom vragen mag best - ik zeg ook nergens dat het raar is - ik geef echter aan, dat wij er toch geen uitspraken over zullen doen.
DeHP schreef:Ik heb het betreffende topic niet gelezen, maar van wat ik hier lees concludeer ik dat er een bokker is die stelselmatig een bepaalde groep beledigd. Hij doet dit alleen op zo'n manier dat het zijn mening is en hij er niemand persoonlijk mee aanvalt.
Dat is dus volgens de bokt regels. Je mag je mening uitspreken zonder mensen persoonlijk aan te vallen.
Daarom mogen zijn posts dus ook blijven staan.
Een grote groep bokkers vindt gaat niet mee in zijn mening en valt hem er persoonlijk op aan. Dat mag volgens de boktregels dan weer niet. Je moet op de bal spelen en niet op de man.
Dit is volgens mij de reden dat de posts van de beledigde bokkers wel verwijderd worden en de post van deze man niet.
Vrij simpel is het dus een kwestie van regels toepassen en geen vorm van de hand boven het hoofd houden.
(al kan ik mij voorstellen dat het voor sommige mensen wel zo voelt. Probeer dan ook in een discussie nooit persoonlijk te worden en zodra je merkt dat het je toch te veel aangrijpt sluit dan gewoon het topic of negeer de onruststoker.)
Hanmar schreef:echter, over sommige zaken kunnen we in hoedanigheid als moderator geen uitspraken doen. Dat betekent niet dat wij iets negeren.
Lente, niemand heeft gezegd dat wij al dan niet 'weigeren' of vergeten posts onder de loep te nemen. Feit blijft echter dat er geen uitspraken over sancties gedaan zullen worden.
Lente schreef:Maar als er niets gebeurd met posts die veel mensen dwars zitten dan denk ik dat je onrust kweekt bij je gebruikers.