Waar stelt bokt een grens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:39

De regels zijn duidelijk, ze zijn hier in het topic algequote. Dus jou reactie hanmar komt een beetje laat en voegt weinig toe.

Waar het hier om gaat is waarom er uuitzonderingen gemaakt worden op meerdere regels voor een bepaalde bokker.

En jullie modjes kunnen zelf er toch ook niet merr omheen dater wel héél veel bokkers zijn die dit zich afvragen.
Zo niet, moeten jullie jezelf toch eens achter de oren krabben en dit topic nog eens goed door lezen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:39

Gini schreef:
Ik quote even een stukje uit de Boktregels. Ik hoop dat de moderators met betreffende bokker in het achterhoofd dan begrijpen waar de meesten hier op doelen:

Citaat:
Uit ervaring blijkt dat een hele kleine groep gebruikers veel overlast voor anderen kan veroorzaken, zonder daarbij bovenstaande gedragsregels te overtreden. Maar ook zonder te schelden, grof of beledigend te reageren kan er voor gezorgd worden dat - kort gezegd - de sfeer op Bokt flink verziekt raakt.
...
Het is op Bokt dan ook niet toegestaan om je zodanig te gedragen dat je het plezier van andere mensen verpest. Het hinderen van discussies, storend aanwezig zijn op het forum of andere bezoekers lastig vallen met overtuigingen of stokpaardjes kan uiteindelijk tot uitsluiting leiden. Wees niet die ruiter die de rijbaanregels negeert en zo de les voor alle anderen in de bak verstoort.

Voorbeelden van dit soort gedrag zijn:
Het blijven hameren op jouw mening, jouw overtuiging, jouw stokpaardje, zeker waar dit niet relevant is;
Discussiepartners uitlokken en uitdagen;
Onaangepast gedrag: continu zuigend, hautain, betweterig, arrogant, et cetera aanwezig zijn

Maar mod waarom reageren jullie niet op deze post. Dit is wat we allemaal ervaren in de posten van de bokker die wij hier niet zullen noemen.
Laatst bijgewerkt door cam op 31-01-14 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:40

Tieneke schreef:
De handhaving, inderdaad, dus niet over de regels zelf.

Dat zeg ik dan toch ook? Als dat eerst niet duidelijk was, mijn excuus daarvoor. Ook voor de handhaving geldt echter; meedenken is welkom. Echter het blijft een feit dat wij niet op specifieke situaties, gebruikers of sancties in kunnen gaan. Dat is simpelweg niet toegestaan en 't zou niet eerlijk zijn, met derden te discussiëren over sancties van een ander.

Tieneke

Re: Waar stelt bokt een grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:40

Ooit is dat thans wel gebeurd.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:42

Modjes waarom negeren jullie nou precies díe posts waar het hier om gaat?

En lees niet alleen de titel maar het hele topic.

Jullie reacties zijn weinig verhelderend en dragen niks bij.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:44

cam schreef:
Gini schreef:
Ik quote even een stukje uit de Boktregels. Ik hoop dat de moderators met betreffende bokker in het achterhoofd dan begrijpen waar de meesten hier op doelen:

Citaat:
Uit ervaring blijkt dat een hele kleine groep gebruikers veel overlast voor anderen kan veroorzaken, zonder daarbij bovenstaande gedragsregels te overtreden. Maar ook zonder te schelden, grof of beledigend te reageren kan er voor gezorgd worden dat - kort gezegd - de sfeer op Bokt flink verziekt raakt.
...
Het is op Bokt dan ook niet toegestaan om je zodanig te gedragen dat je het plezier van andere mensen verpest. Het hinderen van discussies, storend aanwezig zijn op het forum of andere bezoekers lastig vallen met overtuigingen of stokpaardjes kan uiteindelijk tot uitsluiting leiden. Wees niet die ruiter die de rijbaanregels negeert en zo de les voor alle anderen in de bak verstoort.

Het blijven hameren op jouw mening, jouw overtuiging, jouw stokpaardje, zeker waar dit niet relevant is;
Onaangepast gedrag: continu zuigend, hautain, betweterig, arrogant, et cetera aanwezig zijn

Maar mod waarom reageren jullie niet op deze post. Dit is wat we allemaal ervaren in de posten van de bokker die wij hier niet zullen noemen.

Ik heb wel degelijk het volledige topic gelezen en deze post is absoluut niet onopgemerkt voorbijgegaan. Echter; hoe kan ik hier inhoudelijk op ingaan, zonder daarbij in te gaan op eventuele sancties van een andere gebruiker? Zoals eerder gezegd; een moderator kan dat nu eenmaal niet doen. Eventuele sancties zijn iets tussen de specifieke gebruiker en het team; daar worden derden niet in betrokken.

Ik kan dus geen uitspraken doen over het al dan niet aanspreken, bannen of negeren van een gebruiker en dus ook niet van de gebruiker waar jullie hier op doelen. Dit is iets wat binnen het team en met de gebruiker in kwestie gecommuniceerd wordt, maar niet naar derden toe. Het heeft dus geen zin om hierop te blijven doorgaan; we kunnen er geen uitspraken over doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:45

Misschien moeten jullie dat wel eens doen. Want een grote groep bokkers ergeren zich aan deze persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:47

Hanmar, wellicht kunnen jullie dan in elk geval posts van de betreffende gebruikers nog eens onder de loep nemen?

Sancties horen inderdaad niet besproken te worden, ben ik echt wel met jullie eens. Maar als er niets gebeurd met posts die veel mensen dwars zitten dan denk ik dat je onrust kweekt bij je gebruikers.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:50

Maar is het eerlijk tegenover welke gebruiker dan ook, om met anderen dan de gebruiker zelf te bespreken of hij/zij al dan niet aangesproken, geband of genegeerd dient te worden? Zou dat in een ander geval wel door de beugel kunnen? Als een grote groep zich ergert aan jou, mag het team dat dan met hen allemaal bespreken?

Als moderator hebben we denk ik wat dat betreft een taak; onpartijdig blijven. We signaleren zaken, ontvangen TeMs, lezen mee en onthouden veel, zo niet alles; echter, over sommige zaken kunnen we in hoedanigheid als moderator geen uitspraken doen. Dat betekent niet dat wij iets negeren.

Lente, niemand heeft gezegd dat wij al dan niet 'weigeren' of vergeten posts onder de loep te nemen. Feit blijft echter dat er geen uitspraken over sancties gedaan zullen worden.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:50

love_western schreef:
Misschien moeten jullie dat wel eens doen. Want een grote groep bokkers ergeren zich aan deze persoon.

Idd, hier nog een stille meelezer die precies weet over wie het gaat. En het gaat ook imo te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:53

Dat beweer ik toch ook niet? Zoals gezegd vind ik dat jullie dat ook niet horen te bespreken. Mijn vorige post was een voorstel. Niet om nu een heksenjacht te ontketenen maar wellicht kunnen met terugwerkende kracht posts die buiten de boktregels vallen aangepast of verwijderd worden. Ook juist met het oog op minderjarige gebruikers.

Verder steun ik het voorstel om een apart forumdeel te maken waar minderjarige gebruikers geen toegang toe hebben en wellicht YRT af te schermen voor gebruikers ouder dan 21 jaar?

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:54

Als iedereen weet om wie het hier gaat, en de Mods beperkt zijn in hun handelen doordat zij zich ook aan regels moeten houden, kunnen jullie de betreffende bokker dan niet gewoon boycotten?
Gewoon helemaal negeren?

Ik moet hierbij zeggen, dat ik niet weet om wie het hier gaat. Zo veel ben ik niet online.
En ik hoef ook niet te weten wie het is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:55

Nou Hanmar, dan heb ik er het volste vertrouwen in dat de posts snel verwijderd zullen worden en dat we met deze gebruiker voorlopig niet meer te maken krijgen in topics over seks en/of het nut van vrouwen op deze wereld :)

(Het niet bespreken van sancties op het publieke forumdeel... Wel, dat is een discussiepunt dat achter de schermen in het verleden in elk geval ook erg vaak opnieuw besproken werd. Dus die vraag hier stellen, alsof het zo'n raar idee is, is een beetje vreemd. Het team is daar zelf ook niet altijd eensgezind over geweest. En het is, zoals ik zei, ook al gewoon wel gebeurd in het verleden.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:55

Ik vind het gewoon vervelend. Zijn post worden niet verwijderd. Terwijl hij duidelijk denigrerend reageert over vrouwen. Mag vertellen wat hij allemaal uitspookt met zijn vrouwen. Terwijl als iemand anders zo'n post plaatst, deze gelijk word verwijderd ivm kleine kinderen.

In elk topic waar hij komt zorgt hij er voor dat het uitdraait over seks. Mensen die monogaam zijn hypocriet, christelijk en gefrustreerd. Maar ja vrouwen zijn toch alleen maar goed voor de seks.

Veel mensen blijven al weg uit topics waar hij in reageert.

Dus mijn conclusie is dat jullie het liever opnemen voor 1 persoon, dan voor een grote groep gebruikers die hem al uit de weg gaan door zijn gedrag.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:57

Ik voel me trouwens behoorlijk door hem beledigd, als monogame christelijke vrouw. Ben ik opgelucht dat ik geen seksueel getint beroep uitoefen.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 31-01-14 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Als je als mod een eerlijke taak hebt om onpartijdig te zijn? Waarom hebben de meeste bokkers het idee dat dit nuet gebeurd dan? Jullie zouden ook eens naar het merendeel kunnen kijken en lezen.
en gewoon pben. Zodat ze de kans krijgen om zich te onderbouwen

Hanmar

Love_western, ik heb nu meerdere malen aangegeven dat wij het voor niemand opnemen in deze maar dat er wel grondig overlegd moet worden alvorens er ingrijpende acties uitgevoerd moeten worden. Dat betekent niet dat wij ook maar iemand in bescherming nemen.

Tieneke, dat kan zo zijn, maar de afspraak met het team is toch echt dat we geen sancties met derden delen. Daarom vragen mag best - ik zeg ook nergens dat het raar is - ik geef echter aan, dat wij er toch geen uitspraken over zullen doen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:58

Hanmar. Bedankt voor je uitleg. Ik ben blij dat jullie de opmerking van gini hebben gelezen.
En dat het jullie ook duidelijk is dat er iets aan gedaan KAN worden, zo staat het tenminste in jullie eigen regels.
Hopelijk komt er een reactie van jullie kant.
Ik snap dat jullie hier niet gaan vertellen wat jullie gaan doen.
Laatst bijgewerkt door cam op 31-01-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:58

Jaja mag niet over gesproken worden met derden, in het verleden was dat ook niet zo'n probleem, jullie zijn daar niet heilig in.... En mu ineens wel, sure.

Haalt nog steeds niet weg dat iedereen zich afvraagt hoe het kan dat deze bokker al járen zn gang kan gaan.
En kom dan niet met bullshit van ja dat mogen we niet zeggen, dat zijn de regels. Dezelfde regels die hij contstant overschrijdt! Kom nou zeg.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:59

Tieneke schreef:
Ik voel me trouwens behoorlijk door hem beledigd, als monogame christelijke vrouw. Ben ik opgelucht dat ik geen seksueel getint beroep uitoefen.

Je moet de eer an jezelf behouden

Anoniem

Hanmar schreef:
Love_western, ik heb nu meerdere malen aangegeven dat wij het voor niemand opnemen in deze maar dat er wel grondig overlegd moet worden alvorens er ingrijpende acties uitgevoerd moeten worden. Dat betekent niet dat wij ook maar iemand in bescherming nemen.

Tieneke, dat kan zo zijn, maar de afspraak met het team is toch echt dat we geen sancties met derden delen. Daarom vragen mag best - ik zeg ook nergens dat het raar is - ik geef echter aan, dat wij er toch geen uitspraken over zullen doen.

Dat geven jullie inderdaad aan. Maar er zijn ook meerdere bokkers die aangeven dat het voor hun gevoel niet zo is.

DeHP

Ik heb het betreffende topic niet gelezen, maar van wat ik hier lees concludeer ik dat er een bokker is die stelselmatig een bepaalde groep beledigd. Hij doet dit alleen op zo'n manier dat het zijn mening is en hij er niemand persoonlijk mee aanvalt.
Dat is dus volgens de bokt regels. Je mag je mening uitspreken zonder mensen persoonlijk aan te vallen.
Daarom mogen zijn posts dus ook blijven staan.
Een grote groep bokkers gaat niet mee in zijn mening en valt hem er persoonlijk op aan. Dat mag volgens de boktregels dan weer niet. Je moet op de bal spelen en niet op de man.
Dit is volgens mij de reden dat de posts van de beledigde bokkers wel verwijderd worden en de post van deze man niet.
Vrij simpel is het dus een kwestie van regels toepassen en geen vorm van de hand boven het hoofd houden.
(al kan ik mij voorstellen dat het voor sommige mensen wel zo voelt. Probeer dan ook in een discussie nooit persoonlijk te worden en zodra je merkt dat het je toch te veel aangrijpt sluit dan gewoon het topic of negeer de onruststoker.)
Laatst bijgewerkt door DeHP op 31-01-14 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:00

cp122; zaken kunnen veranderen. Dat het team in het verleden (ik was toen overigens nog geen mod) er 'minder heilig' over was betekent niet dat wij daar nu toch ineens uitspraken over doen. De huidige afspraak geldt nu, dat wij er geen uitspraken over doen. Dat is geen 'bullshit'. Dat zijn de regels.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:01

DeHP schreef:
Ik heb het betreffende topic niet gelezen, maar van wat ik hier lees concludeer ik dat er een bokker is die stelselmatig een bepaalde groep beledigd. Hij doet dit alleen op zo'n manier dat het zijn mening is en hij er niemand persoonlijk mee aanvalt.
Dat is dus volgens de bokt regels. Je mag je mening uitspreken zonder mensen persoonlijk aan te vallen.
Daarom mogen zijn posts dus ook blijven staan.
Een grote groep bokkers vindt gaat niet mee in zijn mening en valt hem er persoonlijk op aan. Dat mag volgens de boktregels dan weer niet. Je moet op de bal spelen en niet op de man.
Dit is volgens mij de reden dat de posts van de beledigde bokkers wel verwijderd worden en de post van deze man niet.
Vrij simpel is het dus een kwestie van regels toepassen en geen vorm van de hand boven het hoofd houden.
(al kan ik mij voorstellen dat het voor sommige mensen wel zo voelt. Probeer dan ook in een discussie nooit persoonlijk te worden en zodra je merkt dat het je toch te veel aangrijpt sluit dan gewoon het topic of negeer de onruststoker.)

Citaat:
...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:01

Hanmar schreef:
echter, over sommige zaken kunnen we in hoedanigheid als moderator geen uitspraken doen. Dat betekent niet dat wij iets negeren.

Lente, niemand heeft gezegd dat wij al dan niet 'weigeren' of vergeten posts onder de loep te nemen. Feit blijft echter dat er geen uitspraken over sancties gedaan zullen worden.

Lente schreef:
Maar als er niets gebeurd met posts die veel mensen dwars zitten dan denk ik dat je onrust kweekt bij je gebruikers.

Twee dingen dus, die tegenover elkaar staan. De gebruikers van dit forum hebben het idee dat deze bokker alles mag en kan maken, dat er geen moer door jullie gedaan wordt. Aan de andere kant mogen jullie geen uitspraken over sancties (triest eigenlijk, op een publiek forum, kindercreche :') ) doen. Dan zoeken jullie daar maar een oplossing voor. Daar zijn jullie voor. Zodat de gebruikers, waar het forum door loopt en waarvoor het bedoeld is, zich weer prettig kunnen voelen. Want we hebben het hier niet over 1 bokkertje, we hebben het hier over een hele grote groep die zich onprettig en beledigd, persoonlijk aangevallen voelt door een specifieke bokker. Deze grote groep gebruikers maar gewoon negeren is NIET de manier.