Slotje voor overleg ????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:11

risje schreef:
Snollygoster schreef:

Maar er staan wel enkele foto's van gevangenen in ;)

En wie zegt dat de persoon op de foto daar niet vanaf weet;-)?

Niks mee te maken. Prive communicatie is prive communicatie. Of het nou een FB gesprek, foto's met voornamen in zo'n schrijf een gevangene topic, of topics over thuis/werksituaties.

Maar hier werkt dat zo niet. Hier werken ze met meerdere maten.

risje

Re: Slotje voor overleg ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:45

Toch zit er een wezenlijk verschil tussen iets plaatsen mét of zonder medeweten.
Als je echt niks van een ander mag plaatsen, dan ook geen foto van je bijrijpaard, want is niet van jou. Ook al zou de eigenaar het goed vinden, ook dat mag dan niet meer.

Maar ben het met je eens dat meten met twee maten niet kan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:49

risje schreef:
Toch zit er een wezenlijk verschil tussen iets plaatsen mét of zonder medeweten.
Als je echt niks van een ander mag plaatsen, dan ook geen foto van je bijrijpaard, want is niet van jou. Ook al zou de eigenaar het goed vinden, ook dat mag dan niet meer.

Maar ben het met je eens dat meten met twee maten niet kan.

Zit inderdaad een verschil in maar dat staat niet in de regel. Het gaat er om dat prive communicatie niet geplaatst mag worden, ongeacht of het met of zonder medeweten is.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:50

En ik denk ook hoe je dingen plaatst en wat je plaatst. Als je doel is iemand compleet belachelijk te maken dan is dat heel wat anders dan als je doel is om tips te krijgen of steun te krijgen of ervaringen te delen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:53

Ceriadwen schreef:
En ik denk ook hoe je dingen plaatst en wat je plaatst. Als je doel is iemand compleet belachelijk te maken dan is dat heel wat anders dan als je doel is om tips te krijgen of steun te krijgen of ervaringen te delen.

Maar ook dat staat niet in de regel. Daarom zei ik eerder al dat het een stomme regel is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:54

Maar hoe ver wil je dit doortrekken?

"Ik had het vandaag met mn moeder over de aanschaf van een nieuw paard. Daar was ze het echt niet mee eens. Ze zei dat ik eerst maar eens mn huiswerk op orde moest krijgen. "

Moet de regel aangepast worden zodat er meer onderscheid komt tussen wat wel en niet toegestaan is?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:56

Klopt absoluut, al gebeurd het ook dat gewone posts verkeerd worden opgevat, compleet uit verband gerukt. Misschien weer even wat anders maar het punt is eigenlijk dat ongeacht wat er gepost wordt er soms wel heel erg "op de persoon" wordt gereageerd. Jammer, maar gelukkig ook erg leuke topics, goede adviezen en hechte vriendschappen die daaruit groeien....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:03

Iris82 schreef:
Maar hoe ver wil je dit doortrekken?

"Ik had het vandaag met mn moeder over de aanschaf van een nieuw paard. Daar was ze het echt niet mee eens. Ze zei dat ik eerst maar eens mn huiswerk op orde moest krijgen. "

Moet de regel aangepast worden zodat er meer onderscheid komt tussen wat wel en niet toegestaan is?

Ik denk het wel, ik denk dat er nog eens goed nagedacht moet worden over die regel. Misschien vragen wat Bokkers er mee willen. Want nu is de regel te vaag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:12

Ik denk dat wanneer alle topics waar over andere geschreven word gesloten moeten worden er heel veel topics dichtgaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:39

Inderdaad, kiki, geen topics meer over stalgenoten, stalhouders, dierenartsen, maneges, school .... blijft niet veel over -O-

Gelukkig is er één heel duidelijke (ongeschreven ;) ) regel: een ieder die Bokt onaangenaam vindt en vindt dat er "stomme regels" worden gehanteerd, is niet verplicht te blijven om zich daaraan te ergeren :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:40

Shirley schreef:
Inderdaad, kiki, geen topics meer over stalgenoten, stalhouders, dierenartsen, maneges, school .... blijft niet veel over -O-

Gelukkig is er één heel duidelijke (ongeschreven ;) ) regel: een ieder die Bokt onaangenaam vindt en vindt dat er "stomme regels" worden gehanteerd, is niet verplicht te blijven om zich daaraan te ergeren :D

Dus onder die noemer mag je geen kritiek leveren of aandachtspuntjes aangeven?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:45

Giolli schreef:
Beste bokkers, lijkt me nu mooi genoeg geweest.

In eerste instantie snap ik niet waarom het andere topic wel op slot gaat en hier verder gediscussieerd mag worden (INCL mods!)
Maar ten tweede ben ik overspoeld met pb's. Veel over hoe het nou is afgelopen, maar ook minder leuke.
Al met al ben ik volgens moderators een Cyber pester, volgens de ander heb ik akelige eigenschappen en volgens sommige vinden het geweldig wat ik heb gedaan.

Kortom lijkt me nu de discussie wel duidelijk en lijkt het me niet nodig om hier verder nog op door te gaan. Het topic is op slot en er is volgens mijzelf weer met twee verschillende maten gemeten, wat helaas wel vaker gebeurd op bokt.

Dus, als dit topic niet gewoon word gesloten ga ik even een PB naar een MOD sturen want ik krijg nu dus ook behoorlijk veel verwijten naar me toe geslingerd

Mocht ik iemand voor de schenen hebben geschopt, was dat absoluut niet mijn bedoeling. Voor de rest die het leuk vind om te weten hoe het af is gelopen, sorry!

Tja, wie de billen brand...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:48

Iets onder de aandacht brengen is i.m.o. iets anders dan ergens ellenlang over door blijven zagen op een niet zo'n prettige manier ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:51

Shirley schreef:
Iets onder de aandacht brengen is i.m.o. iets anders dan ergens ellenlang over door blijven zagen op een niet zo'n prettige manier ;)

Ligt er maar net aan hoe je het interpreteert. Ik leg de aandacht op de regel, Bokkers komen met voorbeelden en aan de hand daarvan probeer ik uit te leggen wat ik dus bedoel. Heeft niks met zagen te maken, en zeker niet op een onprettige manier. Fel? Ja, dat wel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:56

Ik zie dat dus anders, maar dat is het laatste wat ik erover zeg, anders verzanden we in een discussie binnen een discussie :)

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:57

Amandavd schreef:
Ceriadwen schreef:
ik kan het slotje ook wel begrijpen. Zo ga je namelijk niet met mensen om, ongeacht wat ze doen of hoe ze zich gedragen.

Ik kan mij een bepaald topic herinneren waarin het ging over mensen met ADHD en ADD en andere soortgelijke beperkingen. Daar ging het ook zeer zeker niet lief aan toe wat leidde dat meerdere mensen zich aangevallen en gekwetst voelde. Meerdere hebben getemd maar er is nooit want aan gedaan. Dat vind ik persoonlijk erger dan dat er een grapje gemaakt wordt over iemand die zelf liegt.

Precies dit! En wat dacht je van de topics die gaan over mensen die andere te zwaar vinden voor op hun paard. Daar gaat het er ook altijd aardig hard aan toe

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:15

Ik ben het volledig eens met Amandavd en ik ben dan ook erg benieuwd wat de mods gaan doen aangezien we ze nu al een tijdje niet meer in dit topic gezien hebben ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:21

Wat een onzin zeg.. -O- Niemand hier, behalve ts, weet wie de jongen in kwestie is. Dus cyberpesten??? Er word geen naam genoemd niks! Mogen we het alleen nog maar over het weer hebben ofzo?
Ik ben overigens wel nieuwsgierig hoe het verder is afgelopen met ts en ... Hij die niet genoemd mag worden. :o Pb dan?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:45

Shirley schreef:
Ik zie dat dus anders, maar dat is het laatste wat ik erover zeg, anders verzanden we in een discussie binnen een discussie :)

Woohoow, Inception. :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:42

Ik denk niet dat een mod er nog moeite in gaat steken. Denk al helemaal niet dat het andere topic nog open gaat, want het besluit is eenmaal genomen...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:50

Ik weet niet wat ik er van denken moet.
Aan de ene kant vind ik het niet kunnen om iemand zo voor de gek te houden op bokt.
Maar aan de andere kant geniet ik er ook van, en lig ik soms in een deuk. :o

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:36

Weet je wat het is? Pesten is relatief. En wat de één als pesten ziet, ziet de ander als lolletje. Dat we als mod-team dan eerder kiezen voor "dit is pesten" en ingrijpen en misschien daarbij soms erg strikt zijn, vind ik dan eigenlijk veel minder erg dan wanneer we andersom zouden reageren. Soms lopen ook lolletjes uit de hand en krijg je heel andere situaties, die voor niemand prettig zijn.
Maar wees eens eerlijk, ik denk dat we geen van allen het fijn zouden vinden als we onszelf zouden herkennen in een topic op internet. We kennen één kant van een verhaal, niet de andere kant. Er wordt heel makkelijk geconcludeerd dat iemand (hier dus de jongen waarover het topic gaat) liegt en fout bezig is. Zal best, alleen op basis waarvan wordt hij nu zonder pardon zwartgemaakt? Zijn er over en weer misschien berichten gegaan en is het een kwestie van tegen elkaar op bieden, het ene verhaal nog mooier dan het ander? Dat weten we niet, maar om op Bokt een topic te openen met als enige doel een ander belachelijk te maken, is gewoon not done. Als het goed is, weet iedereen dat.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:52

Ik vind dat de mods wederom de juiste keuze hebben gemaakt om dat topic te sluiten. Dat ze een ander topic open laten om wat voor reden dan ook doet IMO niets af aan het feit dat dit een goede keuze was...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:34

chevax schreef:
Weet je wat het is? Pesten is relatief. En wat de één als pesten ziet, ziet de ander als lolletje. Dat we als mod-team dan eerder kiezen voor "dit is pesten" en ingrijpen en misschien daarbij soms erg strikt zijn, vind ik dan eigenlijk veel minder erg dan wanneer we andersom zouden reageren. Soms lopen ook lolletjes uit de hand en krijg je heel andere situaties, die voor niemand prettig zijn.
Maar wees eens eerlijk, ik denk dat we geen van allen het fijn zouden vinden als we onszelf zouden herkennen in een topic op internet. We kennen één kant van een verhaal, niet de andere kant. Er wordt heel makkelijk geconcludeerd dat iemand (hier dus de jongen waarover het topic gaat) liegt en fout bezig is. Zal best, alleen op basis waarvan wordt hij nu zonder pardon zwartgemaakt? Zijn er over en weer misschien berichten gegaan en is het een kwestie van tegen elkaar op bieden, het ene verhaal nog mooier dan het ander? Dat weten we niet, maar om op Bokt een topic te openen met als enige doel een ander belachelijk te maken, is gewoon not done. Als het goed is, weet iedereen dat.

Dan moet je mij toch eens vertellen waarom rare mensen op marktplaats wel mag bestaan? Daar wordt ook gelachen om de rare dingen die mensen doen? En dat is geen belachelijk maken?

Er wordt door de mods ook pertinent niet gereageerd op de reacties op de regel prive communicatie is niet toegestaan op Bokt. Meerdere bokkers komen met voorbeelden, maar de mods houden hun mond stijf dicht, en nemen niet eens de moeite om het uit te leggen.

Nogmaals er wordt hier gemeten met twee maten en er worden bepaalde Bokkers het hand boven het hoofd gehouden. Prima hoor, dan ga ik weer terug in meeleesmode en zal ik mij nergens mee bemoeien.

Maar 1 ding is zeker, het is zo krom als maar zijn kan en dat zal het waarschijnlijk ook altijd blijven.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:37

Och Amandavd, niet weer de "er zijn Bokkers die de hand boven het hoofd wordt gehouden"-theorie. Laten we even bij de kern blijven: er is een topic gesloten dat alleen maar is geopend om iemand belachelijk te maken en dat topic is gesloten. Niet meer en niet minder. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen zo verontwaardigd zijn omdat een topic dat (nogmaals) alleen maar ten doel had om iemand belachelijk te maken is gesloten.