Je eerste bokt bericht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Je eerste bokt bericht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:26

Haha mooi dit _O-

Citaat:
Hoi Hoi
Ik heb een vraagje ik verzorg een paardje en deze is ongeveer 13 jaar oud,, kan deze nog Vrijheids dresuur leren ofniet? ik zou graag willen leren dat ze kan gaan liggen gewoon,, ik zou graag willen weten voor degene die er informatie over weten of dit met haar leeftijd kan, ik krijg voor mijn verjaardag het boek van Nathalie Penquitt dus ik begin pas in de zomer als dit mogelijk is
Dankejewel al vast voor de Reacties Haha!
Kusss

Haha, het was een manegepaard overigens. :') (Leuk detail: Dit plaatste ik in Aangespannen rijden..)

In jawel.. 2005 alweer! My god, ik ben een golden oldie.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:27

Hahahaha! Dit topic is leuk *D
Ik meld me vast als vaste klant, en hier mijn eerste bokt bericht :') :

Mjetterd schreef:
hey nissie..
op de manege waar ik rijd hebben we een russisch koud bloed paard... (zie foto) kvind hem niet erg op jou paard lijken
wel een gaaf beesie... enne kdenk een percheron.
http://i7.photobucket.com/albums/y283/l ... 45b0cd.jpg
hey nissie..
op de manege waar ik rijd hebben we een russisch koud bloed paard... (zie foto) kvind hem niet erg op jou paard lijken
hey nissie..

Ik testte de kopiërfunctie denk ik :P

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:29

Citaat:
Hej
Ik ben nieuw! Haha!

Mijn echte naam is Nathalie ben dertien jaartjes. En al heeeel lang op bokt aan het rondsnuffelen :+ Maar nu eindelijk lid :P en ik heb een verzorgpaard haar naam is Paola, Het is een mooie kwpner en ik heb nauurlijk ook msn : x_chikiej_x@hotmail.om voeg me maar toe als je wilt

Naja hoop een leuke tijd te krijgen op bokt ;) :j

Dat MSN adres is echt om te HUILEN. |(
10 jaar geleden alweer, amai!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:30

_Nancy schreef:
Citaat:
vHOE BOOS WIL JE ME HEBBEN!!!!!! aLS IK ZE ZIE JONGE,, IK ZWEER HET JE,, IK LAAT HUN VOELEN,, PRECIES ZOALS ZIJ DAT PAARD HEBBEN BEHANDELD! OF HARDER,, IK WOR HIER ZO PIS NEIDIG VAN!!!! IK KAN DIT NIEJ HEBBEN.. DOODSTRAF IS ERG WELKOM BIJ DIT SOORT ZAKEN!!!

:= In een topic over een paard dat mishandeld was in 2006..

:D Hahaha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:35

Citaat:
Dit is Burtha een 12 jarige Apaloosa en ze staat op Manege Zwanenburg in De Glind.

Er stond een foto onder maar die doet het al jaren niet meer. := Ben lid geworden en toen een tijd niet gepost. Dit bericht is van 8/4/03.

Spelfout is overduidelijk. :=

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:37

In een wedstrijd topic :+ Maar het slechtste wat ik ooit heb gedaaaaan! Ik wist niet wat kring inhield. En was uiteindelijk 2 x 1e. Als ik dus wel mee deed met de kring kon ik mee doen met de regio kampioenschappen. Hahah zooo poedersuiker als ik dit weer lees :Y)

Irisx94 schreef:
Ik doe ook mee :D
In cat. E en klasse B dressuur, geen kring.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:44

Mijn eerste berichten waren met name ernstig MSN taal en geen leestekens. Toen we uiteindelijk een HK topic kregen (het SHT := ) werd het echt erg en beschamend qua inhoud.
Dat was trouwens in 2004; 14 bijna 15...

Mijn eerste bericht:
Citaat:
hay denise! wat naar voor je als je zo afscheid moet nemen van je ponytje waar je lief en leed mee hebt gedeeld! ik zit hier ook spontaan te janken, heb gelukkig nog nooit zo afscheid hoeven nemen van een pony, alhoewel het er met mijn oude pony niet ver vanaf zat! heel veel sterkte met t verwerken van dit verlies, ik heb mijn pony 3 of 4 maand gelededen verkocht en k heb t nog steeds nie verwerkt zelfs al kan ik haar nog opzoeke! heel veel sterkte! btw ik zou foto 1 doen, die vin ik egt het allermooist, alhoewel ze alle3 super mooi zijn, door wie heb je dit laten doen? wil ook nog een mooie foto van mijn oude pony! liefs mij

Was in een topic van een meisje dat haar pony (Lyrik) in had moeten laten slapen en heb echt tranen met tuiten gehuild toen ik haar topic zat te lezen.
Laatst bijgewerkt door Sodera op 15-10-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:45

xDaantjxx schreef:
Dit zijn mij lievelingsshetlanders:

Zorro
Dit was Zorro. Ze was een merrie van 25 jaar. Helaas kreeg ze de ziekte koliek en konden we het niet meer halen. Daarom is ze ingeslapen. Ik heb trouw elke les op haar gereden. Ze wou altijd direct in galop. Zodra je erop zat begon ze al te lopen. Sommige vonden haar irritant in de stal. Ja oké ze beet maar dat is niet zo erg. En ze trapte ook maar dat is gewoon goed opletten. Als er wedstrijden waren en ik was al klaar ging ik vaak nog even bij haar in de stal zitten. Want dan beet ze niet:D

Dolwiena
Dit is Dolwiena. Ze is nu 7 jaar. Ze was een jaar lang mijn geweldige verzorgshet. Helaas door te weinig tijd kon ik haar niet meer verzorgen en moest ze weg. Ze was echt een knuffelkont maar als ze chagerijnig was kon je nog wel eens happen. Ze heeft ook een miskraam gehad. Daardoor kon ik een tijd niet rijden. Maar toen ik weer mocht rijden was het een feest. We gingen de bossen in samen met nog iemand en daar gingen we dan crossen:D.

Die foto's heb ik er maar even uitgehaald :') zijn niet meer van de desbetreffende paarden
13-04-2009 was net 2 dagen 14. Behoorlijk penny. Behoefte aan de rest van de penny? Want zijn er best wat.
Van die zorro is grote deel waar. Van dolwiena is begin deel waar, maar niet qua rijden, want vond het doodeng! (was 12 toen ik ponylief verzorgde)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:21

Als ik het goed heb dit:

ik zou kiezen voor de tinker,
omdat ik vind dat die mooie gangen hebben,
en een lief maar eigenwijs karakter hebben
groetjes!

*Vooral geen hoofdletter gebruiken :o .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:25

Citaat:
Ik rijd al voor iets meer als een jaar een verzorgpony, 5/6 keer in de week.
Al vanaf het begin heeft ze problemen met het zadel en schijnbaar ook al voor ik er was.(ze was 14 toen ik kwam rijden) Als je het zadel op haar rug legt gaat haar hoofd omhoog en begint ze met haar tanden aan het halstertouw of aan de tralies van de box te bijten en met haar oren helemaal in haar nek (dit doet ze altijd als je op stal komt, ze is niet echt knuffelig, maar dit wordt wel beter. Op met moment dat ik aan het opzadelen ben heeft ze haar oren wel naar voren staan). Bij de singel blijft het zo, ook als ik buiten haar stal opzadel of aansingel (het ligt er dus niet aan dat het in haar stal is)
Moet ik hier aandacht aan schenken, of het gewoon negeren?

Op 09-07-04
Dus ik was 14. Valt wel mee toch? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:30

takkie_muis schreef:
de manegepony bijt me altijd in de vinger en staat altijd op mijn tenen

Mei 2006 :') ik was net 14

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:31

In 2006, een topic of een meisje met haar pony bij de paarden mocht starten:

Citaat:
als je 18 bent en je paard het ook kan dan mag dat togh?

Werd er gelijk op gewezen dat msn taal niet mocht haha! _O-

_Nancy hahaha _O_

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:37

Nog onder mijn vorige naam:
sharonpieta schreef:
Dat hebben ze bij ons op stal ook gedaan, en toen heeft dat meisje dus op een shetlandveulen van nouja 5 MAANDEN gereden!!!
ze is er bij haar nekvel afgetrokken, en een gesprek met ouders door eigenaar, en een toegangsvorbod op stal, ik heb verder dus ook geen idee wat je er aan kan doen! waar ze het lef van daan halen!! En jij bent dan nog verantwoordelijk ook!
ongelooflijk, zlefs als je waarschuwt :( :r >;)

In een topic waarbij kinderen zomaar op andermans paarden reden :')
Overigens is dit verhaal zwaar verzonnen haha, rijke fantasie toen xD

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:18

Leuk dat je deze hebt aangemaakt haha,
geweldig om iedereens blunders door te lezen haha :+

ik zal van mezelf ook even wat opzoeken!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:25

Citaat:
Ik zet ze altijd een keer zonder oogkleppen voor de wagen, gewoon dat ze kunnen zien dat ze er wat achter hebben hangen. Ik stap dan alleen een rondje zonder al te gekke dingen. Daarna aan de lange lijnen met oogkleppen en daarna voor de wagen met oogkleppen.

Topic over het mennen met oogkleppen in 2005. Ik was toen ook al 30+ dus gelukkig nooit echt puberale uitspraken gezet in dit forum

(of i dit mijn eerste?)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:26

Ohjee...

Ik schaam mezelf echt voor mijn eerste post :')

20-12-08 10:35

CupCakes_ schreef:
wie heeft er tips voor mij?

ik heb een verzorgpony en die heb ik eigenlijk niet onder controle....
dus hoe kan ik haar de baas worden?
ze is heel dominant
ik weet niks
maar ik kan ook niet meer alleen naar buiten ze gaat dan bokkend over het erf (met mij er op)
dus als je tips heb?
ik wil het graag horen
groetjes Solo

tips:
ik wil naar buiten met me verzorgpony...
maar ze wil het erf niet
wat moet ik doen???

tip:
ik kan me pony gewoon niiet te baas
ze luister gewoon niet meer naar mij.
ik weet niet wat ik moet doen.

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:26

dit is mijn aller eerste bericht, het was over een topic over hoeveel een shetlander kon dragen, of dat 80-90 kg mocht zijn en ik ging ze wel eens even vertellen dat dat dus echt niet kon! :+ best wijs eigenlijk (trots ^^)

Citaat:
nee, voor 1/2 keer kan dat ook niet! hetzelfde als jou opa bijvoorbeeld op jou gaat zitten! dan kan er iet verschieten of breken en dat is het zelfde als bij een shetje met een te zware ruiter! je merkt het meestal niet als je tezwaar bent want dat geeft de pony niet aan, maar er kunnen op alle plaatsen in het lichaam schade komen aan het kraakbeen enz. dus niet alleen de rug en benen maar ook de heupen, hals, schouders enz

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:29

_sharonnn schreef:
Mijn paard had ook een ontstoken oog, ik zou inderdaad de dierenarts even vragen, ik kreeg oogdruppels en zalf en na een paar dagen was het alweer over :)

Haha dat dus!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:31

En weet je wat er het leukste is? Al die posts van meisjes die nu pas op Bokt zijn en misschien binnen een paar jaar ook dit topic bezoeken :')

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:34

Citaat:
misschien moet je alles op papier zetten, wat je verwacht van de verzorgster enz. vraag de bijrijdster anders een x om bij jouw thuis te komen? om alles eens goed door te nemen, en te zeggen dat je nog twijfelt oid.

xx

:')

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:35

LZP -> FZ

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:36

Ils_e schreef:
op mijn haff heb ik een wintec pro isabell werth dressuurzadel liggen
zit super, schuift klapt, ect niet!
je kan trouwens ook de bomen verwisselen :)
ligt SUPER! :D
ikben er enorm blij mee :Y)

_O- ik was hier 13..
ik had hier mijn eerste dressuur zadel zelf gekocht.. Trots dat ik was :')

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:38

AmberB_ schreef:
Ik heb mij ook opgegeven voor de L pony's! weet alleen niet of dat voor de kamp. was of gewoon als open wed heb ze net een mailtje gestuurt

Was ook in een wedstrijdtopic (sgw). op 30-08-09!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:43

Wat een vreselijk geniaal topic dit _O-

Joey schreef:
Hallo !

Ik heb een vraagje, mijn vriendin in binnekort jarig, en ze gaat een eigen paard kopen. :D Ze wil d'r ook NH & VD mee gaan doen. Ze wou een touwhalster en ik dacht dat het wel goed was, maar toen kreeg ik een leuk idee, 'Ik maak een zelfgeknoopt touwhalster!'. Dat leek me gewoon fun, en dan is het toch eerder leuker *D Dus dat had ik gedaan, samen met mijn moeder. Klaaar. Nu heb ik het op de vorm gedaan van een normaal paardgroote (hoe moet je dat nou weer noemen *D ), gewoon ponygroote (ze gaat een pony kopen) maar nou weet ik dus niet of dit wel een goed idee was... Ik weet niet zeker of de druk nu nog steeds zal goed verdelen, dus had ik aan jullie de vraag, was dit nou wel een goed idee om er zelf 1 te knopen ?

HELLUP !

Groetjes van Joeey. (Kiekeb0eee)

Waarom die vreselijke schuine/dikgedrukte letters! _O- En gewoon jekkes, de manier hoe ik schreef, te lange woorden en spelfouten, bah :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:44