''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

'zoek gebruikers berichten' wel of niet verdwijnen?

Wel
90 (31%)
Niet
200 (68%)

Totaal aantal stemmen: 290

AnnemiekvM

Re: ''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 22:39

Ach ik weet door wie ik nagelezen wordt maar het kan mij echt niet schelen wat zij van mijn berichten vinden. Ik zet geen zaken op Bokt die geheim zijn.

Ik gebruik zelf deze functie als ik bijvoorbeeld iets wil kopen van een Bokker. Kan ik een beetje inschatten met wie ik te maken heb.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:16

Ik vind het al erg genoeg dat de algemene zoekfunctie helemaal aangepast is, laat dit alsjeblieft gewoon bestaan zeg...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:27

_San87_ schreef:
Is dit een serieus topic? Want dan lach ik even nog harder dan ik al deed bij het lezen van de TT.

Geschonden in de privacy? Welke privacy? Alles wat je typt plemp je zelf op Bokt, je gooit je eigen privacy zo te grabbel en dan ook nog 'zeuren' wanneer anderen lezen wat je zegt? Kom op zeg _O-.

:)) Een goed punt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:30

Geryon schreef:
Waarom is abonneren op iemand wel ineens zo erg, maar dit niet?! :=

Dat begrijp ik dus ook niet.
Abboneren op iemand word gezien als stalken, terwijl je door deze functie juist heel goed kan stalken :').

Zo weet ik van meerdere personen dat ik word gevolgd op bokt, en ik denk dat dat komt door 'zoek gebruikers berichten'.
Maakt me verder niet uit, heb niets te verbergen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:40

MelanieB schreef:
Is dit een serieus topic? Want dan lach ik even nog harder dan ik al deed bij het lezen van de TT.

Geschonden in de privacy? Welke privacy? Alles wat je typt plemp je zelf op Bokt, je gooit je eigen privacy zo te grabbel en dan ook nog 'zeuren' wanneer anderen lezen wat je zegt? Kom op zeg _O-.

_/-\o_

Gewoon lekker laten voor wat het is. Kan heel handig zijn in aankoop/verkoop van paarden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:25

Ik vind de reden waarom de TS deze functie zou willen laten vervallen, behoorlijk onzinnig.
Zoals al vaker gezegd: als je niet wilt dat iemand iets van je leest of naleest, post dan gewoon niet of richt met kennissen/vriendinnen een eigen, besloten forum op waar de buitenwereld niet bij kan.
Aan de uitslag van de poll te zien maakt dit idee weinig kans :))

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:30

Van mij mag het weg of blijven, heb er geen last van en gebruik het ook zelden. Inderdaad bij het kopen van een paard kan het handig zijn, maar meestal type ik dan gewoon de naam van het paard in bij de zoekbalk en dan vind ik het ook wel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:45

Waarom, je hebt het zelf geschreven, sta er dan ook achter.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:33

Mjetterd schreef:
Geryon schreef:
Waarom is abonneren op iemand wel ineens zo erg, maar dit niet?! :=

Dat begrijp ik dus ook niet.
Abboneren op iemand word gezien als stalken, terwijl je door deze functie juist heel goed kan stalken :').

Zo weet ik van meerdere personen dat ik word gevolgd op bokt, en ik denk dat dat komt door 'zoek gebruikers berichten'.
Maakt me verder niet uit, heb niets te verbergen.

Ik denk dat met abboneren je te veel moet regelen. Wil je namelijk een bericht ontvangen van elk bericht dat de persoon waar je op geabboneerd ben heeft getypt? Ook alle huiskamer berichten of alleen de dingen die bij informatief worden geplaatst? Wil je als de persoon in kwestie 30 dingen typt op een dag ook 30 keer een bericht in je mailbox etc. ontvangen?

Ik denk dat in plaats van abboneren de zoek begruikers berichten functie dus veel beter werkt. Zet de persoon die je wil volgen in je vriendenlijst dat is ook makkelijker terug vinden. Anders krijg je misschien wel last van een overvolle in-box.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 19:14

Lara_Silver schreef:
Waarom, je hebt het zelf geschreven, sta er dan ook achter.

ik was op sommige momenten 16. En in principe sta ik wel achter de berichten die ik heb getypt. Maar hoeft dat niet zo makkelijk na te zoeken zijn.

@miss_lizje: Maar het probleem is niet de hoeveelheid werk die het kost, maar het feit dat je dan 'gestalkt' wordt, nou dat vind ik bij zoek in gebruikers berichten nét zo erg :j En dáárom zou ik graag willen aangeven die functie niet te willen hebben in mijn profiel en dat dus ook mijn gebruikersnaam niet in de zoekfunctie kan worden gebruikt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:05

Denk je nu echt dat iemand zich gaat amuseren jou berichten van 7 (!) jaar terug gaat opzoeken? :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:13

Lara_Silver schreef:
Denk je nu echt dat iemand zich gaat amuseren jou berichten van 7 (!) jaar terug gaat opzoeken? :')

Nu wel. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 20:25

Lara_Silver schreef:

weet jij veel als iemand iets gaat zoeken en gebruikt op woorden iets, kan er wellicht iets uit die tijd omhoog komen. Ik vind het gewoon niet prettig dat mijn berichten zo gemakkelijk vindbaar zijn door iedereen die maar een account aanmaakt :n

Oke, ander iets dan. Wat vinden jullie er dan van voor de jongere bokkers? Is dat dat een ander verhaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:27

Voor zover ik weet worden jongere bokkers met regelmaat in bescherming genomen. Ja, dat vind ik anders.
Ik kwam hier ook toen ik 17 was en ik heb ook stomme dingen gezegd. Maar weg laten halen of onvindbaar laten maken? :n

Dit is nou eenmaal hoe het leven nu in elkaar steekt.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:30

Hallo, je zit op een openbaar forum. Als je niet wil dat mensen berichten je van je terug willen lezen moet je niet meer posten :') . Die zoekfunctie is juist superhandig. Ik heb mensen gehad die een paard te koop aanboden dat superbraaf was. Even de zoekfunctie gebruiken en ik kon zien dat het beest helemaal niet zo braaf was. Een andere Bokker bood mij een haflinger aan met eczeem, maar de eczeem was goed beheersbaar. De zoekfunctie leerde me dat de eigenaar er door die eczeem helemaal doorheen zat en daarom de haflinger te koop aanbod :') . Ook is het handig om bij persoonlijke problemen van de Bokker de geschiedenis terug te kunne lezen, zo wel eens een hypochonder gevonden. Internet is nu eenmaal openbaar en anders kun je beter stoppen met posten. Amen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:45

Maartje1990 schreef:
Lara_Silver schreef:

weet jij veel als iemand iets gaat zoeken en gebruikt op woorden iets, kan er wellicht iets uit die tijd omhoog komen. Ik vind het gewoon niet prettig dat mijn berichten zo gemakkelijk vindbaar zijn door iedereen die maar een account aanmaakt :n

Oke, ander iets dan. Wat vinden jullie er dan van voor de jongere bokkers? Is dat dat een ander verhaal?

Ja en? Je hebt ze toch zelf geschreven? Je hebt er toch zelf voor gekozen je aan te melden op bokt, een openbaar internet forum en daar berichten te schrijven?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:49

Ik snap Maartje wel hoor, is allemaal leuk en aardig als je wat ouder bent maar er zijn zat bokkers die hier al op jonge leeftijd zaten en daar toen helemaal niet mee bezig waren. Of nieuwe jonge bokkers.

En ja, er zijn echt mensen die dingen van zoveel jaar terug gaan opzoeken. :+

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:52

Ts, ben jij er na 5 pagina's nou nog van overtuigd dat dit een briljant idee is?
Denk je echt dat hier iets mee gedaan gaat worden?

En mocht je nou vreselijke berichten van jezelf terug komen wanneer je je eigen berichten doorleest, dan kun je altijd een mod pben.

Verder heb jij nu even enorm de aandacht op jezelf gevestigd, dus ik denk dat er enorm veel mensen jouw berichten nu na hebben geleZen. Redelijk stom dus, zo'n topic openen wanneer je er nou juist vanaf wilt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:56

Fiffil: Wat zou het ergste zijn dat ze kunnen vinden? Berichten in overduidelijke pennystijl van een bokker die nu serieuzer is? Nee ik snap het probleem echt niet zo. Zeker omdat de TS 16 was toen ze zich aanmeldde, ook niet echt een 'jonge bokker'. Ik had dezelfde leeftijd toen ik me aanmeldde en wist toen al dondersgoed dat alles wat ik neerschreef open en bloot op het internet belandde. Nee ik blijf erbij dat de ts er een groter probleem van maakt dan het werkelijk is.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:59

Ik heb echt echt echt wel berichten geplaatst waarvan ik nu denk oh mijn lieve vrede, hoe KON ik??!!??
Maar dat is mijn probleem. Ik vond dat toen leuk/grappig dus ook mijn verantwoordelijkheid. Willen mensen mij pakken met berichten van toen ik 14/15 ben, gaan ze hun gang maar. Kan er niet mee zitten.
En ik mag aannemen dat een toekomstige werkgever snapt dat ik 14-15 was en nog niet zo verstandig was als dat ik nu ben

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:03

ik vind het handig !
absoluut NIET weg doen !

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:09

Ankie2011 schreef:
Hallo, je zit op een openbaar forum. Als je niet wil dat mensen berichten je van je terug willen lezen moet je niet meer posten :') . Die zoekfunctie is juist superhandig. Ik heb mensen gehad die een paard te koop aanboden dat superbraaf was. Even de zoekfunctie gebruiken en ik kon zien dat het beest helemaal niet zo braaf was. Een andere Bokker bood mij een haflinger aan met eczeem, maar de eczeem was goed beheersbaar. De zoekfunctie leerde me dat de eigenaar er door die eczeem helemaal doorheen zat en daarom de haflinger te koop aanbod :') . Ook is het handig om bij persoonlijke problemen van de Bokker de geschiedenis terug te kunne lezen, zo wel eens een hypochonder gevonden. Internet is nu eenmaal openbaar en anders kun je beter stoppen met posten. Amen.

Ik ben het hier mee eens. Het is altijd wel prettig om even na te kijken hoe het verleden is van een paard wat je op het oog hebt. Hoe er in het verleden mee is omgegaan. Of als iemand advies vraagt over een situatie. Dat voorkomt dat er steeds dezelfde vragen worden gesteld, of dat er steeds hetzelfde advies gegeven wordt. Dat er af en toe wat 'kinderlijke' berichten bij zitten is logisch. Iemand van 12 reageert anders dan iemand van 52, in het algemeen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:10

Lara_Silver schreef:
Fiffil: Wat zou het ergste zijn dat ze kunnen vinden? Berichten in overduidelijke pennystijl van een bokker die nu serieuzer is? Nee ik snap het probleem echt niet zo. Zeker omdat de TS 16 was toen ze zich aanmeldde, ook niet echt een 'jonge bokker'. Ik had dezelfde leeftijd toen ik me aanmeldde en wist toen al dondersgoed dat alles wat ik neerschreef open en bloot op het internet belandde. Nee ik blijf erbij dat de ts er een groter probleem van maakt dan het werkelijk is.

Kan zat dingen bedenken, heb het niet zozeer over penny berichten maar denk aan dingen gerelateerd aan familie bijv. (om maar wat te noemen)

16 vind ik ook niet jong :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:11

Daar nogmaals, je hebt het zelf geschreven. En die enkeling die het opzoekt, wat gaan ze doen? Nee echt, de ts maakt van een mug echt een mega olifant met dit topic.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:18

Van mij mag het ook zeker weg. Ik heb ooit gepost over toenmalige rugproblemen, en laatst reageerde ik op een vacature. En die wees me af omdat ik niet gezond zou zijn omdat ze mijn berichten had gelezen. Terwijl dat heel lang geleden was, toch een beetje banketstaaf.
Ik zie geen voordeel in die optie. Voor mij heeft het geen meerwaarde..