[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 02:27

Ladybird schreef:
Ik heb nu een poos mobiel gebokt, maar wat ik jammer vind is dat ik nog steeds van links naar rechts moet schuiven tijdens het meelezen.

Dat hoef ik dus niet meer.

Danseresje

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 05:37

Ik vind het een verbetering op mobiel! Gebruikte altijd de getuige bokt en niet de mobiele versie, maar was heel onhandig. Nu hoef ik niet meer continu het beeld in en uit te zoomen. Moet nog wel zijwaarts scrollen, ook als ik telefoon gekanteld heb, maar vind het op zich niet zo erg!
Ook op ipad draait het prima en na even wennen, klik ik er nu makkelijk in rond.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:08

Wt Ik nog wel mis op de nieuwe layout op mobiel (heb nog niet op tablet gekeken) is de tijd vh laatst geplaatste bericht in de topic overzichten (bv bij berichten) zie alleen wie t heeft geplaatst maar dus niet hoe laat..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:01

Ik heb het nu veranderd op me mobiel en ga eens even ' rondneuzen' ... ziet er in eerste instantie goed uit:) grotere letters !

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:06

Ladybird schreef:
Ik heb nu een poos mobiel gebokt, maar wat ik jammer vind is dat ik nog steeds van links naar rechts moet schuiven tijdens het meelezen.

Dat kun je ookbop je telefoon zelf instellen dat de tekst zich moet aanpassen aan jouw scherm breedte.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:08

Ik wilde een printscreen maken om te laten zien hoe klein de letters zijn op mijn tablet, maar met uploaden wordt ie dan weer vergroot en vervormt, meerdere uploadsite's geprobeerd... :+
Ik heb overigens een Samsung Galaxy Tab 8.9.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:41

Iets wat ik wel mis is een afscheiding tussen onderschrift en geschreven bericht.

http://imageshack.us/a/img855/8452/c7cp.png

Het lijkt alsof Karuna een grote post maakt terwijl het in feite ook haar OS is wat erbij staat.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:42

Klopt het dat je nu niet meer kan zoeken in je eigen berichten.
Dat het zoeken dan gelijk over het hele forum gebeurd?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:44

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:01

x_Anne_x schreef:
Ladybird schreef:

Dat kun je ookbop je telefoon zelf instellen dat de tekst zich moet aanpassen aan jouw scherm breedte.

Oh dat wist ik niet! Heb het veranderd! Dank je

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 09:36

Ik zal zo met een aantal punten aan de slag gaan. Samenvattend zijn er in elk geval nogal wat verschillen tussen browsers. Het is de bedoeling dat je op mobiel (en eigenlijk nergens) horizontaal moet scrollen. Maar blijkbaar passen sommige browsers de pagina zo aan dat het toch moet. Dit kan komen door de banners: die passen niet op kleinere schermen. Eigenlijk zouden die gewoon deels buiten beeld moeten vallen zonder dat je er last van hebt, maar 'eigenlijk' werkt niet altijd bij browsers. Aan die banners wordt gewerkt dus hopelijk lost dat probleem zich binnenkort op.

Verder zou ik wel graag weten welke verschillen jullie precies waarnemen. Ik las twee keer dat het feller lijkt, maar waar komt dat door? Geldt dat op alle pagina's of alleen op sommige, en om welke pagina's gaat? Ik heb de kleuren vergeleken en die verschillen niet. Niet van het tekstvak en niet van de achtergrond bij topics of forums: dat is allemaal gekopieerd van de oude layout.

Ook wil ik graag kijken naar de titels. Om welke titels gaat het precies en op welke pagina? ('nieuwe berichten' is geen pagina die ik herken en misschien kijk ik dan op de verkeerde plaats.)
Als er iemand een screenshot wil maken (geef ook even aan welke browser je gebruikt), dan zal ik kijken of ik kan ontdekken waarom dit anders lijkt.

Een lijntje tussen onderschrift en tekst in mobiel ga ik maken. Dat is er nu wel, maar op een manier die toch niet voldoende ondersteund wordt - daar heb je dus niet zoveel aan.

Ook ga ik kijken naar het toevoegen van de tijd van reactie.

Het klopt tenslotte dat het aantal berichten niet meer in het topic zelf staat genoemd. Het is in het forumoverzicht te zien, en het aantal pagina's is wel zichtbaar, dat geeft een aardig idee van de grootte.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:40

Super! :)

Ik ontdekte nog iets.
Bij het sturen van een pb ziet het er zo uit bij mij:
http://imageshack.us/a/img834/6711/cd8.png
En das niet leesbaar. Als ik dan ga typen zoomt hij ver in en moet ik alsnog weer gaan schuiven van links naar rechts.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:43

Eleionomae schreef:
Wt Ik nog wel mis op de nieuwe layout op mobiel (heb nog niet op tablet gekeken) is de tijd vh laatst geplaatste bericht in de topic overzichten (bv bij berichten) zie alleen wie t heeft geplaatst maar dus niet hoe laat..

Dat mis ik inderdaad ook!
Verder ist wennen, maar vind ik het tot nu toe fijn werken.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:44

Shadow0 schreef:
Ik zal zo met een aantal punten aan de slag gaan. Samenvattend zijn er in elk geval nogal wat verschillen tussen browsers. Het is de bedoeling dat je op mobiel (en eigenlijk nergens) horizontaal moet scrollen. Maar blijkbaar passen sommige browsers de pagina zo aan dat het toch moet. Dit kan komen door de banners: die passen niet op kleinere schermen. Eigenlijk zouden die gewoon deels buiten beeld moeten vallen zonder dat je er last van hebt, maar 'eigenlijk' werkt niet altijd bij browsers. Aan die banners wordt gewerkt dus hopelijk lost dat probleem zich binnenkort op.

Verder zou ik wel graag weten welke verschillen jullie precies waarnemen. Ik las twee keer dat het feller lijkt, maar waar komt dat door? Geldt dat op alle pagina's of alleen op sommige, en om welke pagina's gaat? Ik heb de kleuren vergeleken en die verschillen niet. Niet van het tekstvak en niet van de achtergrond bij topics of forums: dat is allemaal gekopieerd van de oude layout.

Ook wil ik graag kijken naar de titels. Om welke titels gaat het precies en op welke pagina? ('nieuwe berichten' is geen pagina die ik herken en misschien kijk ik dan op de verkeerde plaats.)
Als er iemand een screenshot wil maken (geef ook even aan welke browser je gebruikt), dan zal ik kijken of ik kan ontdekken waarom dit anders lijkt.

Een lijntje tussen onderschrift en tekst in mobiel ga ik maken. Dat is er nu wel, maar op een manier die toch niet voldoende ondersteund wordt - daar heb je dus niet zoveel aan.

Ook ga ik kijken naar het toevoegen van de tijd van reactie.

Het klopt tenslotte dat het aantal berichten niet meer in het topic zelf staat genoemd. Het is in het forumoverzicht te zien, en het aantal pagina's is wel zichtbaar, dat geeft een aardig idee van de grootte.

bij het nieuw antwoorden vooral :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:15

Vind het erg fijn bevallen de nieuwe bokt! :) Op mobiel is ook errug fijn! Heb alleen 2 foutjes gevonden:

Afbeelding

Bij deze foto zit heleboel loze ruimte, aan de rechterkant. Heb er opzich geen last van, maar als je uitzoomt dan zie ik dat ineens. Komt als het goed is door de reclame daarbeneden!

Afbeelding

Bij deze gaat het fout met de het bovenste gedeelte? Er hoort vogenamij normaal te staan 'eigen berichten' 'actieve berichten' :')

Ik gebruik trouwens Safari op iPod Touch :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:17

Joey, volgens mij hoort die tekst er niet te staan meende ik :) Heb ik ook niet op Safari :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 16:47

Er zijn weer wat dingen aangepast. Allereerst passen de banners zich nu wat beter aan naar de grootte van het scherm. Het uitrekken zoals hierboven zou dus niet meer voor moeten komen.

Bij de eigen berichten heb ik in elk geval de 'favoriete forums' aan de linkerkant iets meer lucht gegeven. Dat zou het al iets vertrouwder moeten maken.

@Bellatrix: ik wil nog kijken naar het cijfertje van ongelezen berichten. Welke browser gebruik je op mobiel? Zijn er anderen die het probleem ook hebben?

@FemkeRoosje: ook naar het uitrekken van de afbeelding wil ik graag naar kijken. Wat is jouw mobiele browser?

Beide fouten krijg ik zelf niet te zien, dus wat extra informatie helpt om het probleem op te sporen :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:52

Hoe weet ik welke browser ik gebruik? :+

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:53

Bellatrix schreef:
Hoe weet ik welke browser ik gebruik? :+

Wat voor telefoon heb je? :')

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:00

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:01

Shadow hier inderdaad geen uitgerekte pagina meer mobiel +:)+
Moet zeggen dat ik het mobiel super fijn vind bokken nu, en op mijn laptop ben ik er nu ook al wel weer aan gewend :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:10

Hoi hoi,

Zojuist wilde ik een onderwerp doorzoeken op een bepaalde term. Dit deed ik m.b.v. het invoerblok aan de onderkant (Rechterkant) van de pagina. Daar stond ook als aanduiding; 'Doorzoek het onderwerp'.
Toen ik echter de term invulde, kreeg ik resultaten uit heel Bokt.

Doe ik iets verkeerd of is het een klein foutje in het nieuwe ontwerp?
(Browser; Chrome)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 17:43

@Sandra: over jouw punt van het pb versturen heen gelezen: dat loopt via het controlpanel, en is nu dus nog niet aangepast. Dat is stap 2, daar gaan we binnenkort mee verder.

@Bellatrix: als je zelf niets hebt geinstalleerd is het genoeg als ik weet welke telefoon je hebt. Je kunt het ook zien via http://supportdetails.com/ (Beetje jammer dat die pagina ook niet helemaal geschikt is voor mobiel, maar ik denk dat het wel leesbaar is.)

@Leonyr: daar ga ik naar kijken :j

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:47

Shadow, weer een puntje. Is dit nog aan te passen of kan dat niet omdat het via youtube gaat? Er gebeurt hetzelfde als met de reclame.
Afbeelding
Edit: Oh, mn telefoon is leeg :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:48

Hey ik zie mezelf <3