klacht markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:55

Ik vraag me werkelijk af waar het nu eigenlijk over gaat? |o
Iemand doet zn best om een leuke nieuwe plaats voor een paardje te vinden en dan mag het niet? :?
Zoals ik al eerder vroeg,HOE wil men dat nu controleren of iemand echt de eigenaar is????? :?
Zo gaat straks iedereen liegen,ts had beter kunnen zeggen dat het dier van haar is,punt!Dan was al dat gezever hier niet nodig geweest >;) en had het beestje waarschijnlijk al wat geïnteresseerden gehad.

Ik snap best dat ts het hier wil adverteren,hier mag je er vanuit gaan dat er serieuse en VOLWASSEN mensen op reageren.Op marktplaats krijg je vaak mails van kindertjes met de gekste vragen.Das niet erg voor 1x maar ik maak het zelf ook vaak mee op MP dat er hele vreemde vogels reageren en dan vaker dan 1x!!!

Ts ik hoop dat je snel een nieuwe eigenaar vind hoor dan maar niet via BOkt! :(:)
Trouwens om wat voor een pony gaat het eigenlijk?

Of mag ik hier ook niet zo'n vraag stellen? >;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:21

@funnyhorses: Stel jij dan ook geen regels voor je dochter omdat je haar anders uitlokt om te liegen om eronderuit te komen? Vat het niet op als een beschuldiging, maar als een oprechte vraag. Ik begrijp die manier van redeneren gewoon echt niet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:29

Ga je nu serieus andermans opvoeding van kinderen vergelijken met het verhaal wat hier gaande is? :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:31

goeroe schreef:
@funnyhorses: Stel jij dan ook geen regels voor je dochter omdat je haar anders uitlokt om te liegen om eronderuit te komen? Vat het niet op als een beschuldiging, maar als een oprechte vraag. Ik begrijp die manier van redeneren gewoon echt niet.

Wat is dat nu voor een vergelijking :+?

Funnyhorses zegt alleen dat door de antwoorden die in dit topic gegeven worden mensen eerder geneigd zijn om niet te vermelden wie de daadwerkelijke eigenaar is, het wordt toch niet gecontroleerd (hoe kan je dat ook controleren, he).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:32

Ja, ik vind het best opmerkelijk dat regels blijkbaar uitnodigen tot liegen (om die regels dan maar te ontwijken) en hahaha, bokt kan er toch niet achter komen.
Rare gedachtengang.

Tot als er iets misloopt, dan mag het allemaal niet waar zijn en moet Bokt "bemiddelen".

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:33

Kan je niet de pony overkopen voor E 1,-- van de eigenaar? Dan ben jij eigenaar, voila, probleem opgelost.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:34

Maar stel dat ze nu had gezegd dat zij de eigenaresse was geweest he?Wat was er dan aan de hand?JUIST helemaal niks!!!
Al dat opgeblazen gedoe om NIKS pffff

Gini

Re: klacht markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:37

Tja, je rijdt tien keer door rood en de elfde keer wordt je betrapt. ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:37

Ik vind het vooral stom om te insinueren dat regels het liegen kunnen voorkomen, en dat is wat er voor mijn gevoel gebeurt. Dát is pas schijnveiligheid creëren: doen of de kans op oplichting (veel) kleiner is door deze regel terwijl dat onzin is.

Ik heb geen probleem met de regel, en ook niet met het logische en valide argument dat Bokt als bemiddelaar wil kunnen optreden en dat ze dat alleen wil doen met een eigenaar en niet met een tussenpersoon. Mijn probleem is uitsluitend dat wordt gepretendeerd dat de Boktmarkt veiliger is doordat alleen eigenaren kunnen plaatsen, terwijl dat feit nooit gecontroleerd wordt en daarmee alle ruimte biedt voor oplichting.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:41

Inderdaad precies dat DaniBanani, de regel is niet te handhaven en wordt niet gehandhaafd, volgens mij is de redenatie achter de regel dan totaal niet meer valide.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:42

Dus omdat er altijd wel mensen zijn die zich idd boven de regels willen stellen en altijd op zoek zijn naar de mazen in het net, moet de regel dan maar afgeschaft worden?
Misschien denk ik te simpel, maar ik vind het gekker en gekker worden. 8)7

Edit: de regel wordt klaarblijkelijk wel gehandhaafd, vanwaar anders dit topic.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:45

Gini schreef:
Ja, ik vind het best opmerkelijk dat regels blijkbaar uitnodigen tot liegen (om die regels dan maar te ontwijken) en hahaha, bokt kan er toch niet achter komen.
Rare gedachtengang.

Tot als er iets misloopt, dan mag het allemaal niet waar zijn en moet Bokt "bemiddelen".

Ik denk dat die regel idd uitnodigt tot creatieve waarheden :). En dan niet bewust om het liegen, maar om toch op de gewenste manier iets kwijt te raken, gecontroleerd wordt het immers niet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:46

Gini schreef:
Dus omdat er altijd wel mensen zijn die zich idd boven de regels willen stellen en altijd op zoek zijn naar de mazen in het net, moet de regel dan maar afgeschaft worden?
Misschien denk ik te simpel, maar ik vind het gekker en gekker worden. 8)7

Edit: de regel wordt klaarblijkelijk wel gehandhaafd, vanwaar anders dit topic.

Joh, jij wil mij echt niet begrijpen hè?

DaniBanani schreef:
Ik heb geen probleem met de regel, en ook niet met het logische en valide argument dat Bokt als bemiddelaar wil kunnen optreden en dat ze dat alleen wil doen met een eigenaar en niet met een tussenpersoon. Mijn probleem is uitsluitend dat wordt gepretendeerd dat de Boktmarkt veiliger is doordat alleen eigenaren kunnen plaatsen, terwijl dat feit nooit gecontroleerd wordt en daarmee alle ruimte biedt voor oplichting.

Met de regel is niks mis en die hoeft beslist niet afgeschaft, zoals in bovenstaande quote toch écht te lezen valt geef ik Bokt groot gelijk. Wat ik níet begrijp is het argument dat deze regel oplichting voorkomt aangezien dat niet waar is.

En jouw toegevoegde opmerking illustreert dus precies het probleem. Het líjkt veiliger, het líjkt of de regel gehandhaafd wordt, maar dat gebeurt alleen omdat TS eerlijk is. Iemand anders in dit topic vertelt al meerdere paarden voor derden verkocht te hebben zonder problemen omdat zij zich voordeed als de eigenaar. Bewijs dat de regel helemaal niet gehandhaafd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:48

Even dit:

TS zegt in het begin van het topic "nou ik heb alles in bezit qua papieren ik betaal alles dus dan is ze van mij".

Stel dat jij dan de pony wil kopen en je lees dit, en op basis van die simpele verklaring eigent zij zich de pony toe, wie geeft je dan de zekerheid dat het geld alsnog naar meneer gaat? Ze kan zich de pony in 1 klap toeschrijven aan zichzelf, dan zou ik het risico niet durven nemen dat ze dat ook niet doet met de koopsom.

Zou wel netjes zijn dan, ik rij met de auto van mijn vriend, ik betaal de benzine die erin gaat en het onderhoud en dan is de auto sowieso van mij? Mooi niet denk ik.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:58

@Varekaj wees nou eerlijk,zou het jou boeien waar het geld heen gaat?Je koopt dan een pony,je krijgt de papieren en eventuele toebehoren en klaar en hoe en wat ze zich zelf verder regelen gaat niemand verder meer iets aan.
Als je het zelf wilt regelen dan geef je niet de papieren aan een verzorgster mee maar houd je die zelf.

Daarbij als ts kwade opzet zou hebben dan had ze geneens gezegd dat niet zij maar een oude man de echte eigenaar is.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:09

funnyhorses schreef:
@Varekaj wees nou eerlijk,zou het jou boeien waar het geld heen gaat?Je koopt dan een pony,je krijgt de papieren en eventuele toebehoren en klaar en hoe en wat ze zich zelf verder regelen gaat niemand verder meer iets aan.
Als je het zelf wilt regelen dan geef je niet de papieren aan een verzorgster mee maar houd je die zelf.

Daarbij als ts kwade opzet zou hebben dan had ze geneens gezegd dat niet zij maar een oude man de echte eigenaar is.

Mij zou dat wel degelijk boeien!
Als er een verborgen gebrek is met de pony, wil ik mijn geld wel terug kunnen krijgen namelijk ;). Dus moet ik toch weten waar dat geld heen is?
En daarom zou ik persoonlijk trouwens ook alleen met de eigenaar willen onderhandelen.

Ik ben het trouwens eens met DaniBanani. Maar deze regel moet zeker blijven, ook al creeërt hij schijnveiligheid. Maar dat is toch met eigenlijk bijna alle regels op BM? :) . Dat wil alleen nog niet zeggen dat ze nutteloos zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:10

DaniBanani, niet zo gepikeerd, dat bericht was niet rechtstreeks naar jou bedoeld. Op jouw eerdere bericht heb ik toch ook gewoon gereageerd?

Mij boeit het idd waar mijn geld naartoe gaat. Zeker wanneer de eigenaar van het paard bij mij op de drempel staat en zijn paard terugeist want die stond helemaal niet te koop.

Maar goed, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, alles is wel duidelijk zo. Na wat gestampvoet zal dit topic uitdoven en zal alles weer als vanouds zijn.

Verder wil ik toch even 1 (goedbedoelde) raad meegeven, die dit topic overstijgt: niet tegen iedere regel moet geschopt worden. Soms he, heel soms, is aanvaarding een goed iets. Niet voor alles de protestborden en actieplannen naar boven halen. Probeer altijd de andere kant te zien. Regels zijn algemeen, niet persoonlijk. Het is niet omdat jij een betrouwbaar, goed en geloofwaardig persoon bent, dat de ander dat ook is. Echter kan men niet voor iedere persoon een aparte regel bedenken of nog erger alles regelloos laten. Af en toe zal je dus idd benadeeld voelen, maar moet daarom meteen de regel op zich aangevallen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:17

Ik zou me toch zorgen maken als ik ter plekke zie dat de documenten van de pony op naam van iemand anders staan dan diegene die het geld ontvangt. Zo ook als je thuiskomt en je merkt dat op. Hier in België heb je het mutatiebewijs dat de verkoper moet ondertekenen, anders kan je het niet op jouw naam zetten na verkoop.
Zou me er helemaal niet gerust in voelen als dan uitkomt dat de boel opgelicht is. Jij met wat pech je pony kwijt en zorg maar dat je je geld terugkrijgt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:18

Het is meer dat er ook wel eens een uitzondering op een regel gemaakt moet kunnen worden. Zoals dus in dit geval. Maar daarin verschillen de meningen, niks mis mee, overigens.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:28

Varekaj schreef:
Ik zou me toch zorgen maken als ik ter plekke zie dat de documenten van de pony op naam van iemand anders staan dan diegene die het geld ontvangt. Zo ook als je thuiskomt en je merkt dat op. Hier in België heb je het mutatiebewijs dat de verkoper moet ondertekenen, anders kan je het niet op jouw naam zetten na verkoop.
Zou me er helemaal niet gerust in voelen als dan uitkomt dat de boel opgelicht is. Jij met wat pech je pony kwijt en zorg maar dat je je geld terugkrijgt.

Maar dat iemand anders de advertentie plaatst wil toch niet zeggen dat je ook met diegene de koop sluit?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:37

_San87_ schreef:
goeroe schreef:

Wat is dat nu voor een vergelijking :+?

Funnyhorses zegt alleen dat door de antwoorden die in dit topic gegeven worden mensen eerder geneigd zijn om niet te vermelden wie de daadwerkelijke eigenaar is, het wordt toch niet gecontroleerd (hoe kan je dat ook controleren, he).

De reden dat ik dit vraag is omdat ik nieuwsgierig ben of deze op zijn minst opmerkelijke (en in mijn ogen kromme) redenering consequent wordt toegepast. Blijkbaar geldt de redenering "de regel is niet te controleren en daarom lokt degene die de regel heeft ingesteld leugenachtig gedrag uit" voor sommige mensen alleen als de regel op hun van toepassing is en niet als zijzelf de regel hebben vastgesteld. Dat maakt het nog moeilijker om het te begrijpen, want het komt nogal hypocriet op mij over.

Overigens staat dit los van de discussie of dit een zinvolle regel is. Dit gaat mij puur om de uitspraken die gedaan zijn dat het de schuld van de regels is dat de regels worden overtreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:54

Depende schreef:
Varekaj schreef:

Maar dat iemand anders de advertentie plaatst wil toch niet zeggen dat je ook met diegene de koop sluit?

Klopt. Maar als ze dan even aangeeft op de eerste de beste die zegt dat je eigenaar bent als je x tijd alles betaald zonder juridische achtergrond "oh ok dan is de pony van mij want ik bezit en betaal alles", dan zou mij dat als potentiële koper toch vraagtekens oproepen. Ze gaat er op die manier erg licht over. Je weet nooit dat ze dan denken "dan is het geld ook maar voor mij".
Ik zeg niet dat TS zo is of ook maar enig idee in die aard heeft, maar het KAN dus wel. Ook op dat vlak heeft bokt hier de functie om dit soort dingen gewoon te proberen vermijden. natuurlijk kan ze van meet af aan zeggen "pony is van mij", maar als ze uit eerlijkheid eerst zeggen van niet en dan plots draaien "nu dus wel", dan betwijfel ik of ik daar persoonlijk wel zaken mee wil doen.

Edit: wil maar zeggen dat ze vanuit dat standpunt het dan ook plots niet meer nodig vindt om de oude man erbij te roepen als er kopers zijn voor de papieren en overdracht van het geld.

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:27

Uhh, ik heb vorig jaar ook een paard verkocht voor iemand anders via Bokt.
Pas als mensen echt interesse toonde via pb, vertelde ik dat ik het in opdracht deed voor mijn buurman. Niets aan het handje hoor, paard is gelijk bij de eerste kijker verkocht en ik heb nog steeds contact met de (tevreden) mensen! Overigens ben ik toen met de kijkers naar het paard gegaan en heb alles geregeld (dat ze haar konden proberen enzv). Behalve van het bedrag want daar ging ik natuurlijk niet over.

Afgezien van dat ben ik het wel eens met de Bokt regel en begrijp ik deze ook. Maar geinteresseerde merken echt wel aan de reacties via pb of het over een serieuze verkoper gaat of niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:37

Voor een volgende keer: gewoon er niet bij zetten dat de pony niet ban jou is. Als jij alles afhandelt is dat gewoon simpel en dan maakt het voor de koper toch verder geen bal uit of jij het geld uiteindelijk weer aan hem geeft of dat je het in je eigen portemonnee stopt.
Ik heb in het verleden ook vaker zadels verkocht, om vervolgens het geld aan de eigenaar te geven. Gewoon omdat de eigenaar hier zelf geen kennis van had of wat voor reden dan ook... Geld gaat vervolgens naar de eigenaar en de koper merkt daar niets van.

Als je nu een handelaar bent die mensen door stuurt naar de echte eigenaar of als je een advertentie zet omdat je vriendin toevallig geen boktaccount heeft vind ik het een ander verhaal. Maar in dit geval vind ik het echt flauwekul...

Vind de reactie van de mods vreemd, die geven aan dat er een briefje gemaakt moet worden waarop staat dat de pony aan ts over gegeven moet worden. Alsof jullie dat wel gaan controleren? Als ts nu meld dat ze de pony gekregen heeft van de eigenaar en de pony vervolgens op de markt in de verkoop zet, dan is dat toch gewoon zo? Of moet iedereen tegewoordig een eigendomsbewijs laten zien voor ze een paard of pony online verkopen via bokt?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:14

Ach, er zijn genoeg sites waarop je de pony te koop kan zetten. Waarom er dan zo'n probleem van maken?
Het lijkt wel alsof er altijd iets te zeuren moet zijn. Regels zijn regels. Bevalt het je niet, ga dan weg van Bokt.