Is nu voorbeeld en verzenden omgewisseld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:22

Als er nooit dingen mis zouden gaan en het groter maken van het onderscheid tussen 'plaatsen' en 'voorbeeld' geen toegevoegde waarde zou hebben dan was dit natuurlijk niet aangepast :)
Het ging regelmatig mis maar mensen vinden dat hun eigen schuld ('niet goed opgelet') en dus verschijnen daar geen FZ topics over. Ik begrijp dat het voor mensen die Bokt al een tijd gebruiken even wennen is maar voor nieuwe gebruikers is het echt een stuk logischer zo en over week paar dagen weet je niet meer beter :)
Wat betreft de knoppen bij 'Snel antwoorden'; goed punt, was me nog niet opgevallen, gebruik zelf altijd de sneltoets.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:33

Ach jah, went vanzelf!!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:34

BartVB schreef:
Als er nooit dingen mis zouden gaan en het groter maken van het onderscheid tussen 'plaatsen' en 'voorbeeld' geen toegevoegde waarde zou hebben dan was dit natuurlijk niet aangepast :)
Het ging regelmatig mis maar mensen vinden dat hun eigen schuld ('niet goed opgelet') en dus verschijnen daar geen FZ topics over. Ik begrijp dat het voor mensen die Bokt al een tijd gebruiken even wennen is maar voor nieuwe gebruikers is het echt een stuk logischer zo en over week paar dagen weet je niet meer beter :)
Wat betreft de knoppen bij 'Snel antwoorden'; goed punt, was me nog niet opgevallen, gebruik zelf altijd de sneltoets.

Sorry maar ik vind het echt een onzin verklaring. Mede omdat het op andere forums precies zo staat als het hier ook altijd stond. Al 10 jaar zit ik actief op forums, al 10 jaar is dit zo geweest en omdat het voor nieuwe gebruikers logischer is aanpassen? Waarom? Als je aan iets nieuws begint is dat standaard even 'uitzoeken' hoe het werkt en dan heb je dat snel genoeg door. Maar ik denk dat zelfs nieuwe gebruikers die op andere forums kwamen ook niet beter weten dan dat je eerst voorbeeld hebt en dan plaatsen.
JUIST nieuwe gebruikers maken nog wel eens fouten met foto's plaatsen bijvoorbeeld. Dan is het handig om eerst je voorbeeld knop te hebben om te zien of je bericht 'gelukt' is.

Dus als we het over 'logisch' gaan hebben zet ik daar ook nog even mijn vraagtekens bij want 'logisch' is ook weer voor iedereen verschillend. Dus nogmaals. Waarom iets simpels als die knoppen ineens omruilen waardoor mensen in de war en gefrustreerd raken? Dat snap ik niet hoor. :n

Sadira

Re: Is nu voorbeeld en verzenden omgewisseld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:11

Ik raak sinds de verandering eigenlijk nu op alle fora waar ik kom in de war... dat ik nu bewust moet kijken waar de knop staat omdat als ik hier aan gewend ben ik het weer op alle andere fora fout doe omdat het daar weer andersom is.

Ik dacht eerst dat ik er niet veel last van zou hebben, maar er gaan nu toch vaker dingen fout dan me lief is.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:06

Aartje schreef:
BartVB schreef:

Sorry maar ik vind het echt een onzin verklaring. Mede omdat het op andere forums precies zo staat als het hier ook altijd stond. Al 10 jaar zit ik actief op forums, al 10 jaar is dit zo geweest en omdat het voor nieuwe gebruikers logischer is aanpassen? Waarom? Als je aan iets nieuws begint is dat standaard even 'uitzoeken' hoe het werkt en dan heb je dat snel genoeg door. Maar ik denk dat zelfs nieuwe gebruikers die op andere forums kwamen ook niet beter weten dan dat je eerst voorbeeld hebt en dan plaatsen.
JUIST nieuwe gebruikers maken nog wel eens fouten met foto's plaatsen bijvoorbeeld. Dan is het handig om eerst je voorbeeld knop te hebben om te zien of je bericht 'gelukt' is.

Dus als we het over 'logisch' gaan hebben zet ik daar ook nog even mijn vraagtekens bij want 'logisch' is ook weer voor iedereen verschillend. Dus nogmaals. Waarom iets simpels als die knoppen ineens omruilen waardoor mensen in de war en gefrustreerd raken? Dat snap ik niet hoor. :n

Hier ben ik het volledig mee eens, :j

Ik snap werkelijk waar niet waarom jullie tijd "verspillen" aan een verandering als deze... dit is de meest nutteloze wijziging die ik in 10 jaar heb meegemaakt op bokt...
Zelfs het logo aanpassen naar deze tijd vond ik nog nuttiger...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:11

Anoli schreef:
Hier ben ik het volledig mee eens, :j

Ik snap werkelijk waar niet waarom jullie tijd "verspillen" aan een verandering als deze... dit is de meest nutteloze wijziging die ik in 10 jaar heb meegemaakt op bokt...
Zelfs het logo aanpassen naar deze tijd vond ik nog nuttiger...

en juist hier ben ik t dus weer mee eens...ik druk hier nog steeds die stomme voorbeeld knop in t is soms gewoon frustrerend...vind t eerlijk gezegd ook best wel onlogisch en nutteloos om de knoppen te verwisselen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:26

BartVB schreef:
gebruik zelf altijd de sneltoets.

En wat is die sneltoets O:)

Ik reageer eigenlijk negen van de tien keer via snel reageren. Dan is het typen, tab, enter en wordt mijn bericht geplaatst.
Wanneer ik via plaats antwoorden een bericht stuur dan zit ik iedere keer per ongeluk op voorbeeld omdat ik daar twee keer op tab moet drukken om bij versturen uit te komen. Dat zou van mij eigenlijk wel gelijk getrokken mogen worden.

Overigens heb ik niks van de verandering gemerkt, omdat ik zelden mijn muis pak om te klikken. Dat doe ik enkel als ik een bericht met uitgebreide opmaak plaats en die eerst in voorbeeld wil zien en dat doe ik zo weinig dat ik sowieso iedere keer naar die knop moet zoeken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:27

Ik gebruik ook tab + enter maar daardoor ging het dus steeds fout, want dan kijk ik niet naar die knoppen en doet hij de verkeerde :')

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:15

Ik druk ook al de hele tijd op voorbeeld inplaats van plaatsen, en ben het met Aartje eens.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:16

Wat gaat er eigenlijk met de mobiele versie gebeuren? Want prima dat er zo nodig knoppen omgedraaid moeten worden, maar nu staat t op 3 verschillende manieren :? Gewoon antwoorden, snel antwoorden, en de mobiele versie, zijn nu alledrie verschillend. Over verwarrend gesproken... Ik wil er best aan gaan wennen maar verander het dan alsjeblieft allemaal tegelijk

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:26

annoying.... telkens als ik nu vanaf een ander forum op bokt kom of van bokt naar een ander forum ga moet ik switchen en bewust naar knoppen gaan kijken...
i am all for progress, maar niet voor veranderingen puur voor het veranderen , want daar lijkt dit gewoon heel erg op...
het is gewoon echt heel onhandig omdat bokt ook echt het enige forum is welke dit heeft aangepast...
ik zie het nut er gewoon echt totaal niet van
en dan ook nog idd de verandering doorvoeren op 1 onderdeel, en bij andere opties het oude nog hebben staan ...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:39

Wat is snel antwoorden en wat het andere dan? Eerst op voorbeeld klikken?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:05

Geryon schreef:
Wat is snel antwoorden en wat het andere dan? Eerst op voorbeeld klikken?

ik denk dat ze dat bedoeld ja. Maar ik doe altijd snel antwoorden. waarom moet je eigenlijk eerst op voorbeeld drukken?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:37

Snel antwoorden is het tekstvakje onderaan de laatste pagina van een topic. Je kan ook op plaats een reactie klikken, dan kom je in een nieuw scherm waar je de reactie kan typen en tevens uitgebreide opmaak hulpjes hebt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:35

@Fiffill: Als je tab doet vanuit het tekstvak kom je in Snel Antwoorden en het 'grote' postscherm gewoon op de Plaatsen knop uit als het goed is. Als dat niet zo is; welke browser gebruik je?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:00

Bij snel antwoorden is het toch niet veranderd of ben ik er zo snel aangewend? :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:36

Nee niks is veranderd bij snel antwoorden :P

Esbjerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:18

Ik drukte steeds op versturen ipv voorbeeld... :+

Geryon schreef:
Bij snel antwoorden is het toch niet veranderd of ben ik er zo snel aangewend? :+

Nee, bij snel antwoorden is het (nog) niet veranderd. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:35

BartVB schreef:
@Fiffill: Als je tab doet vanuit het tekstvak kom je in Snel Antwoorden en het 'grote' postscherm gewoon op de Plaatsen knop uit als het goed is. Als dat niet zo is; welke browser gebruik je?

Ik kom met tab eerst op voorbeeld uit, dan op versturen. Dus ik moet 2x tab doen om een bericht te verzenden.
Bij snel antwoorden wel direct op plaatsen dan op voorbeeld.

Ik gebruik Firefox :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:23

Hebben jullie er nog steeds last van of gaat het nu al beter?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 13:21

Ik blijf me vergissen, moet dus echt heel geconcentreerd nadenken enndan gaat het nog meestal fout. Vooral het wisselen met andere fora en bij het snelvak, dat ik nu meestal maar gebruik is erg irritant, mog steeds.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:27

Ik moet zeggen dat ik er ondertussen wel al aan gewend ben, druk zelden nog verkeerd.
En dat had ik eigenlijk wel verwacht.
Maar blijft me toch verbazen dat deze verandering blijkbaar zeer hoog op de prioriteitenlijst stond. :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:28

Gaat hier zeker al beter, maar het blijft verwarrend op dezelfde punten die karuna aanhaalt - voornamelijk andere fora en het verschil tussen gewoon antwoorden en snel antwoorden. Maar het gaat niet meer zo vaak fout als in het begin. :P

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:31

Maar hoe kan je überhaupt daar in een fout maken, ze staan toch allemaal al gecodeerd klaar?........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:33

In de office-versie is alles nog gewoon bij het oude, dus ik heb de nieuwe situatie eigenlijk niet in gebruik :=

Ik weet wel dat ik het een erg onlogisch interactie-principe vind, zeker omdat het eigenlijk afwijkt van de standaard.