Sfeer op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Sfeer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:46

Nee, vat het niet als kwetsend op maar ook niet een toevoeging voor een fijne sfeer aan bokt ;)
En daarbij tem ik vrijwel nooit, dus die opmerking slaat gewoon als een tang op een varken. Zeg ik het eens een keer in een topic, dan ben ik dus de boosdoener (want zo klonk het zoals jij het bracht ;) )

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:50

_San87_ schreef:
mang schreef:
Overigens erger ik me er tegenwoordig wel ontzettend aan dat je met een mooi paard niks fout kan doen := Als je met een vuilnisbakkie een beetje te diep rijd krijg je een bak met commentaar. Maar een prachtige friese hengst in rollkür is gééeen probleem :?

Nu zijn er vast een hoop mensen die snappen waar ik op doel, ik bedoel hier niets naars tegen de TS van dat topic. Ik vond het alleen heel ernstig dat er pas op pagina 3 iets van werd gezegd terwijl je met een vuilnisbakkie tegen die tijd al 3 pagina's vol commentaar had gehad.

Ik vind vooral opvallen dat de 'bekendere' bokkers niks fout kunnen doen :). Maar wellicht ligt dat aan mijn perceptie.

Ook dat ja, maar meestal zijn 'bekendere' bokkers de bokkers met de geweldig mooie paarden :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:50

lifaya schreef:
Nee, vat het niet als kwetsend op maar ook niet een toevoeging voor een fijne sfeer aan bokt ;)
En daarbij tem ik vrijwel nooit, dus die opmerking slaat gewoon als een tang op een varken. Zeg ik het eens een keer in een topic, dan ben ik dus de boosdoener (want zo klonk het zoals jij het bracht ;) )

Dat laatste is eigenlijk meer algemeen bedoeld, dat had ik duidelijker aan kunnen geven. Er wordt op bokt heel makkelijk geTeM'd, daar mag wat mij betreft best wat op gelet worden :). Just my two cents.

En nee, je bent geen boosdoener, de TeM in kwestie sloeg alleen naar mijn mening (en ook naar mening van anderen aldaar) nergens op en is totaal onnodig, zoals je ziet is de discussie gewoon weer terug bij het onderwerp zonder dat een mod ook maar iets heeft hoeven doen :). Dat is wat ik bedoel met dingen op zijn beloop laten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:52

Dan had je het wellicht anders kunnen brengen :)

Nu verloopt het inderdaad prima ja, maar ik zag het een andere kant op gaan, vandaar dat ik het ook in het topic aangaf. Wellicht had ik het ook zonder TeM kunnen aangeven, maar done is done ;) denk niet dat er iets mee word gedaan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:55

Nee, dat lijkt me ook niet want daar is totaal geen noodzaak toe.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:56

Ik meld mij ook!

Ik maak nooit een topic met rij foto's aan. Ik loop tegen veel dingen aan met mijn pony waar ik graag handige tips voor wil hebben. Maar hierdoor moet ik ook foto's plaatsen waar in ze gaat staken. Ik durf dit gewoon niet te plaatsen omdat ik bang ben dat ik heel bokt over me heen ga krijgen.

Ook vind ik het vaak jammer dat er op topics 100 keer het zelfde geroepen wordt. Als pietje een foto plaatst reageert jantje hier op met een rottige opmerking en truus, kees en harry plaatsten zowat exact dezelfde reactie. Dan denk ik lees gewoon even! Dan zie je al dat het geplaatst is en komen er ook geen 5 reacties achter elkaar die exact het zelfde zijn.

Waar ik ook moeite mee heb, zijn de foto's op shetlanders. Aaaahh wat zielig je bent veeeel te groot! Een shet kan weet niet hoeveel dragen..

Van te voren zie je vaak al of er gezellige rel topics gaan ontstaan! Als je hier dan wat van zegt om het topic een beetje gezellig te houden heb je zowat direct een PB van de mods in je PB met het verzoek hier niet meer op te reageren.

Nu zullen jullie denken goh, naomi wat doe jij dan nog op bokt? haha
Ik ken ook hele gezellige topics! En ik zie gelukkig ook nog steeds heel veel topics waar ik zelf heel veel info uit kan halen!

EDIT: Wil ik nog een voorbeel geven van een topic waar ik me mateloos aan irriteer aan de mede bokkers, is een topic waar over iemand een vraag heeft over haar Haf omdat ze vermoed (of het eigenlijk wel zeker weet) dat ze drachtig is, ze vraagt hier duidelijk om tips en heel bokt begint gelijk over DA's en geeft rijkelijk 100 keer achter elkaar ze mening, ik lees het topic stil mee maar ben soms in staat bepaalde bokkers een pb te sturen met de vraag of ze het betweterige gedrag ook even opzij kunnen zetten, want oh oh oh wat zijn sommige bokkers goed, en doen nooooit wat fout!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 15:01

Ik denk dat we inmiddels wel kunnen concluderen dat veel mensen het irritant vinden dat dingen dubbel gezegd worden :')

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:02

Vivian__ schreef:
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen concluderen dat veel mensen het irritant vinden dat dingen dubbel gezegd worden :')

Haha ja we herhalen gelukkig hier ook niet alles 100 x haha..

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:03

Ik weet over welk topic je het hebt en ben het zo niet met je eens :') Als TS gewoon had gezegd dat ze er een DA naar liet kijken hadden het geen 100 van zulke reacties geworden. Er wordt over doorgegaan omdat TS er niets mee doet. (ik deel zoals je begrijpt de mening dat de DA moet kijken, maar lees het topic inmiddels niet meer mee)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:03

Dingen worden niet 'zomaar' herhaald. Dat gebeurt alleen als de TS er niets mee doet of er gelijk aanvallend of verdedigend op reageert.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:06

mang schreef:
Dingen worden niet 'zomaar' herhaald. Dat gebeurt alleen als de TS er niets mee doet of er gelijk aanvallend of verdedigend op reageert.

Dat is zeker niet waar. Ook in topics waar de TS wel goed reageert komen dat soort herhalingen geregeld voor.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:06

Begrijp ik, maar sommige bokkers zitten hier soms alleen om lekker te rellen ofzo heb ik het idee.
Ik ben het er mee eens dat in dat topic dat de TS wel wat koppig is en wel naar dit soort reacties kon verwachten, maar bepaalde bokkers zijn gewoon echt gemeen! en zeggen dingen dat ik denk, ze roept al een aantal keer ik haal er geen DA bij dus kap daar dan over en ga niet nog 30 keer roepen nou TS haal er een DA bij.. Reageer dan gewoon niet en hou je commentaar voor je!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:08

Shadow0 schreef:
mang schreef:

Dat is zeker niet waar. Ook in topics waar de TS wel goed reageert komen dat soort herhalingen geregeld voor.

Waarom denk je dat ik geen rij foto's durf te plaatsen? ik weet dat er rug oke is, me zadel is goed, alleen de TA komt nog langs. Mijn pony gaat rennen of staken als ze het ergens niet mee eens is, ze is 4 en heerlijk aan het puberen. Maar ik weet zeker dat ik alleen maar berichten ga krijgen dat ik er een fysio bij moet halen etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:09

_Naomii_ schreef:
Begrijp ik, maar sommige bokkers zitten hier soms alleen om lekker te rellen ofzo heb ik het idee.
Ik ben het er mee eens dat in dat topic dat de TS wel wat koppig is en wel naar dit soort reacties kon verwachten, maar bepaalde bokkers zijn gewoon echt gemeen! en zeggen dingen dat ik denk, ze roept al een aantal keer ik haal er geen DA bij dus kap daar dan over en ga niet nog 30 keer roepen nou TS haal er een DA bij.. Reageer dan gewoon niet en hou je commentaar voor je!

Herhalen dat er een DA bij moet komen vind ik zelf geen overbodige luxe... Door groepsdruk (ook al is het op internet) kan iemand toch inzien dat het beter is wel een professioneel iemand (in dit geval dan DA) te laten kijken naar het paard ook al wilde de TS dit in de eerste instantie niet.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:10

_Naomii_ schreef:

Ooh dat heb ik niet meegekregen, heb alleen de eerste 10 pagina's meegelezen en toen was ik er al aardig klaar mee (en niet zozeer door de reacties := )

Tsja het is dan slimmer om je commentaar voor je te houden als je weet dat TS toch eigenwijs is en er niks mee doet, maar als je weet waar je over praat dan kan zo'n eigenwijze TS érg frustrerend zijn hoor :=

Maar ook in dit geval vind ik dat het meer aan de TS ligt eerlijk gezegd. Natuurlijk moet je lekker zelf weten of ze er een DA bijhaalt of niet, maar als je zo'n topic opent met zo'n houding dat kun je met je gezonde verstand deze reacties gewoon verwachten.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:11

_San87_ schreef:
_Naomii_ schreef:

Herhalen dat er een DA bij moet komen vind ik zelf geen overbodige luxe... Door groepsdruk (ook al is het op internet) kan iemand toch inzien dat het beter is wel een professioneel iemand (in dit geval dan DA) te laten kijken naar het paard ook al wilde de TS dit in de eerste instantie niet.

Maar als de TS na de 10e keer zegt NEE ik haal er geen DA bij waarom moeten er dan nog 15 pagina's op volgen dat er een DA bij moet komen? Hebben mensen dan niks beters te doen om daar telkens commentaar over te geven.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:12

_San87_ schreef:
_Naomii_ schreef:

Evenals rijtopics waar een pony ontzettend staakt oid. Bij 1 reactie heb je al gauw zoiets van 'pff wat een zeikerd :roll: ' Als heel veel mensen het roepen dat gaat er wel een belletje rinkelen als het goed is.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:13

mang schreef:
_Naomii_ schreef:

Ooh dat heb ik niet meegekregen, heb alleen de eerste 10 pagina's meegelezen en toen was ik er al aardig klaar mee (en niet zozeer door de reacties := )

Tsja het is dan slimmer om je commentaar voor je te houden als je weet dat TS toch eigenwijs is en er niks mee doet, maar als je weet waar je over praat dan kan zo'n eigenwijze TS érg frustrerend zijn hoor :=

Maar ook in dit geval vind ik dat het meer aan de TS ligt eerlijk gezegd. Natuurlijk moet je lekker zelf weten of ze er een DA bijhaalt of niet, maar als je zo'n topic opent met zo'n houding dat kun je met je gezonde verstand deze reacties gewoon verwachten.

Tuurlijk, maar ik denk dat je als je weet waar je over praat, en TS niet luistert je op een gegeven moment kan denken weetje kind tot dit niveau verlaag ik me niet ik sta boven jou! ik reageer hier niet meer op. IPV net zo hard mee gaan doen en maar door gaan om eindelijk je gelijk te gaan halen waar je bij voorbaat al weet dat je die toch niet gaat halen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:14

_Naomii_ schreef:
_San87_ schreef:

Maar als de TS na de 10e keer zegt NEE ik haal er geen DA bij waarom moeten er dan nog 15 pagina's op volgen dat er een DA bij moet komen? Hebben mensen dan niks beters te doen om daar telkens commentaar over te geven.

Omdat dat waarschijnlijk het enige juiste is om te doen? Ik weet niet om welk topic het gaat en waarvoor de desbetreffende TS zou moeten bellen, maar als het gros van de reageerders naar de dierenarts zou gaan dan mag daar van mij net zo lang op gehamerd worden totdat TS ook daadwerkelijk naar de dierenarts gaat. Een dier medische zorg onthouden terwijl het dat nodig heeft is gewoon strafbaar :).

mang schreef:
_San87_ schreef:

Evenals rijtopics waar een pony ontzettend staakt oid. Bij 1 reactie heb je al gauw zoiets van 'pff wat een zeikerd :roll: ' Als heel veel mensen het roepen dat gaat er wel een belletje rinkelen als het goed is.

Ik mag toch hopen dat er dan een belletje gaat rinkelen :).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:15

mang schreef:

Volgens mij juist helemaal niet. Een paar goedonderbouwde reacties helpen. 40 reacties op hoge toon doorzagen roept (wat ik zie) bijna altijd alleen maar weerstand op, en heeft dus geen zin.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:15

_Naomii_ schreef:
mang schreef:

Tuurlijk, maar ik denk dat je als je weet waar je over praat, en TS niet luistert je op een gegeven moment kan denken weetje kind tot dit niveau verlaag ik me niet ik sta boven jou! ik reageer hier niet meer op. IPV net zo hard mee gaan doen en maar door gaan om eindelijk je gelijk te gaan halen waar je bij voorbaat al weet dat je die toch niet gaat halen.

Dat is voor 'sommige mensen' mij heel moeilijk ^) _O-

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:17

Shadow0 schreef:
mang schreef:

Volgens mij juist helemaal niet. Een paar goedonderbouwde reacties helpen. 40 reacties op hoge toon doorzagen roept (wat ik zie) bijna altijd alleen maar weerstand op, en heeft dus geen zin.

40 Doorzagende reacties komen naar mijn ervaring alleen NADAT TS al flink weerstand heeft gegeven op de eerste negatieve reactie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:18

Shadow0 schreef:
mang schreef:

Ik neem toch aan dat ze onderbouwde reacties bedoelde waar vervolgens alleen maar weerstand op komt van TS...? Want de toon is uiteraard wat de muziek maakt, maar als de ander niet mee wil spelen, dan zeg maar doei tegen je musical :').

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:19

@ Mang Haha ja dat begrijp ik, ik ga in het dagelijks leven ook stampvoetend door het huis als ik me gelijk niet krijg.
Maar in dit soort gevallen denk ik bokkers grow up! Alsjeblieft! Houd Bokt gezellig.
Laat mensen leuke topics kunnen en durven plaatsen. Want ik ben al zo ver dat ik het al niet mer durf en echt waar ik loop echt tegen een probleem aan tijdens het rijden waar ik echt heel graag tips voor zou willen hebben en meerdere ogen naar zou willen laten kijken.

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:21

laatst een topic geopend met filmpjes en foto's van dubbelonge, kreeg niet echt vriendelijke reacties. tips en opmerkingen vind ik prima maar dat kan je ook gewoon op een aardige manier zeggen...