Hallo, eigenlijk niet nieuw meer, maar toch voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airnt

Re: Hallo, eigenlijk niet nieuw meer, maar toch voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:40

@ jessx wij doen in Bückeburg ca 200 shows per jaar, ik rijd wellicht in ca de helft mee, ofzo, moet ik ook ff zien hoe het loopt, wellicht dit jaar weer meer kommentaar doen.

in de lente-zomer-herfst voor een groot deel elke weekenddag en dan daartussen boekingen.

buiten dat een maandje engelse evenementen af, met eigen paard (6 in een maand waarschijnlijk), verder nog denemarken een weekendje en hopelijk nog noorwegen, dan nog een maand toernee in australie...

Dus ik raak elk jaar weer de tel kwijt.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:49

Wauw jij bent nog eens een ridder te paard! Je hebt zeker weten een niet alledaags leven, wel erg gaaf hoor. Hoewel ik geloof dat het ook gewoon erg hard werken is.
Maar mooie plaatjes!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:59

Trouwens hoe oud ben je eigelijk?

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 23:04

ouder dan ik wil toegeven...

google is you friend....

32

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:05

Mooie leeftijd toch? :D

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:06

Dat is niet best als je via google je leeftijd moet achterhalen :D .

Apart beroep, leuke foto's.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:10

Airnt schreef:
ouder dan ik wil toegeven...

google is you friend....

32

Okee,
Niet verwacht ik dacht jonger :D

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:14

HaHa Arne, die opmerking over die cap was natuurlijk maar een grapje., Als je dagelijks op je paard zitten je werk is, en je voert dan zelfs caperiolen uit waarbij je een lans in je oog krijgt dan kan ik me voorstellen dat een buitenritje net zo save voelt als een wandelingetje. (ridders droegen ook geen goedgekeurde cap Europese norm CE/EN 1384) :D Maar je hebt niet gereageerd op mijn opmerking, zijn die harnassen niet verschrikkelijk koud als het vriest of onder de 5 graden is, Het lijkt me dat je in de winter ook gewoon moet trainen (en zelfs een show moet geven met 200 shows per Jaar) En dan zo'n koud stuk metaal op je lichaam, dan helpt een wolletje niet, toch?

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:58

Ik weet het niet hoor.. misschien ga ik dat woest aantrekkelijke wel zien met een sexy cap op t hoofd

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:21

Dan zie je toch nauwelijks meer een hoofd.
Dan is het misschien woest, maar aantrekkelijk?? ... :P

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:23

We zitten alweer op vijf bladzijden, dus ik vrees dat het topic op slot zal gaan. ik wil wel heel graag een keer naar Duitsland om te kijken hoe het daar is. Zullen we bij boktmeetings een topic openen? Ik kan wel wat mensen meenemen. Ben nu wel heel benieuwd geworden naar zo'n show en alles wat er bij komt kijken aan voorbereiden en trainen, etcetera.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:31

@zoutenootjes ik doe met je mee ^^

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:43

harnassen zijn best koud in de winter, ja, en erg warm in de zomer... eigenlijk alleen bij 17 graden echt ok...

waarom gooien ze dit soort topics op slot? snap ik niet, we babbelen nog leuk verder, ipv een eeuwig herhalen van nietzeggende opmerkingen... :)

Maar een meeting vind ik prima! :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:20

Airnt schreef:
harnassen zijn best koud in de winter, ja, en erg warm in de zomer... eigenlijk alleen bij 17 graden echt ok...

waarom gooien ze dit soort topics op slot? snap ik niet, we babbelen nog leuk verder, ipv een eeuwig herhalen van nietzeggende opmerkingen... :)

Maar een meeting vind ik prima! :)

Helaas staat het in de regels van dit gedeelte van het forum. Op andere plekken kun je doorgaan tot 500 pagina's, dus gewoon een nieuw topic openen op de juiste plek. Ik ben zelf ook nog niet zo goed thuis op bokt (en volgens mijn kinderen digibeet), maar al doende leert men. Ik ga eens kijken hoe dat werkt met een topic op bokt meeting.

Ik ben eens bij een medieval festival geweest bij Warwick castle in Engeland. De ridder met het harnas zei: 'welcome to the world of hot and sticky' tegen zijn tegenstander. Die tegenstander ging het harnas aan doen en vertelde daarbij hoe lastig het was, en hoe het beperkte in de bewegingsvrijheid. Was heel leuk om te zien.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 23:47

ja ik ken een hoop mensen die bij warwick hebben gewerkt, typische engelse humor, ik heb ook veel in engeland 'harnas aantrek demos' gegeven.

harnassen zijn als ze passen niet zo heel beperkend of oncomfortabel, maar het blijft staal en vooral warm.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 02:08

Okee,
Ik vind een harnas er nou niet bepaald comfortabel uit zien. Maar dat is denk ik meer gewoon het beeld.
Warm zou het wel zijn ja^^
Helaas gaan we bijna dicht:( is het niet leuk om een HK of iets aan te maken?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 03:42

Ik hou niet van paardemannen :o ... Ik vind mannen in een rij outfit echt -O- jakkie bah... Dit is wel stoer met shows mee doen, en de klassieke dressuur ben ik ook fan van.

... Bokkers denke wauw romantisch een ridder te paard... Maar ik geloof niet in dat romantische sprookje xD
Ben wel verliefd op je paarden <3

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:02

Wat ontzettend leuk.om deze tak van sport belicht te zien. Welkom op bokt.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:40

Helemaal te gek! Vroegah toen ik nog een pony had reed ik al in zelfgemaakte Indianen, cowboy, prinses, ridder outfits door de wei te scheuren en schoot ik toen met pijl en zelfgemaakte boog, na een week kapte die omdat de tak dan uitgedroogd was... en de pees was natuurlijk een strotouwtje, ik speelde met een luchtbuks en schoot vanaf mijn pony op "vijanden" (molshopen) :') Fantastische tijd en een supergave pony die alles goed vond, ik had d'r een keer geverfd met gewone verf... gelukkig had ik de terpentine gevonden voor mijn moeder het zag... :D En ik had ook zo'n ridderkleed van een wollen deken gemaakt voor mijn pony! Ik speelde elke dag iemand anders!

Buckeburg ligt niet eens zo ver weg... Is er in de buurt een beetje een grote stad voor een overnachting die vooraf wordt gegaan aan lekker eten en drinken? Of te combineren met een city tripje ofzo!

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:20

bückeburg zelf zijn een aantal hotels binnen een paar honderd meter van de voordeur. Minden is dichtbij (ca 15 min) en hAnnover is de dichtstbjzijnde grote stad, maar bijne net zo dichtbij is eigenlijk osnabrück.

hamelen is heel dichtbij, nog wat kastelen te zien in de omgeving... wel een paar daagjes touristeren

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:09

Ik ga eens proberen een topic te openen op bokt meetings. Is de titel 'Historische rijkunst en riddertoernooien in Duitsland' wat? Of is dat te algemeen? En dan is het handig om een 'wie wat waar wanneer' af te stemmen. Dus de details wat meer invullen.

Edit: ik heb mijn eerste topic geopend, maar krijg helaas de puntjes niet op de u. Bij voorbaat sorry.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 21:51

copy paste: Bückeburg

Of gebruik ue

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:51

Leuke foto's en geweldige paarden. Ik ben ook helemaal fan van de andalusiers en voor zo'n shows en evenementen hebben ze het ideale karakter. Ik zie een warmbloed dit toch minder snel doen.
Lijkt me geweldig als je van je hobby/passie je fulltime beroep kan maken en zoveel van de wereld kan zien.

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:01

Wauw, mijn complimenten. Schitterende foto's en bewonderenswaardig op wat voor mooie manier jij je leven hebt ingericht!

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 18:44

we hebben over de jaren heel veel met warmbloeden gewerkt, ik had ook ooit een NRPS, maar die trekken de dressuurmatige kant die ik uit ga niet echt, die hoge verzamelingsgraad die vrijwel vanzelfsprekend moet worden, dat is echt makkelijker op een iberisch paard dan een warmbloed die gefokt is voor snelheid.