waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:43

caboclo schreef:
dat viel mij ook al op ik werd ook even ''terug geroepen'' op mijn uitspraak
over de 100 mishandelde paarden
ik zeg vent opsluiten zn 20 jaar zonder eten/drinken/wc en papier
doet hij ook bij alleen dan 100 dieren weg er mee stomme vent moet boeten voor wat hij gedaan heeft
bleek toch niet de juiste oplossing geweest te zijn al ben ik nog steeds van de zelfde mening..!!

Dat zag ik ook bij dat over die mishandelde paarden, je zij iets en kreeg er stom commentaar op terug! Het was toch je eigen mening?! Meningen verschillen hoor !! :j

Peppertree

Re: waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:52

Ik vraag me af waarom mensen die het hardst roepen om respect en aanpassingsvermogen, daar zelf het minst blijk van lijken te geven.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:08

@verography - wat is jouw probleem? wat jij uit mijn post "proeft " kan ik niet helpen. dat ligt geheel aan jou. niet tussen de regels doorlezen, dat is onbegonnen werk, en voor iedereen weer anders. hou het maar bij wat er staat.
dit stukje gemist ?"...overal zijn rotte appels "? of dit ; "...wat ik al heel lang zeg ; iemand aanspreken/veroordelen, om wat ie doet (of juist niet ), niet om wat ie is, of om uiterlijk."

en nergens,maar dan ook nergens veroordeel ik buitenlanders als slechterikken.je trekt overhaastte conclusies, totaal nergens op gebaseerd.ja, ik haalde enkele voorbeelden aan, maar ook over die nederlands/belgische gasten. je kan niet serieus beweren, dat ze nooit wat doen. net zomin als dat iemand kan beweren, dat alleen zij het doen.
en nog wat :"... Ik kan geen hoofdletter terugvinden in je posts en spot vooral onwijs verkeerd leestekengebruik. Dat maakt het lezen en daarmee jou serieus nemen (respecteren) ook wel erg lastig."
het zal me sowieso bommen , of jij me serieus neemt. maar als jij iemand niet respecteert of serieus kan nemen, om "foutief " geschreven nederlands, kan jij je dan voorstellen, dat mensen zich ook storen aan foutief of krom gesproken nederlands ? want bij mij hoort dat in hetzelfde vakje thuis.

en ik vergis me niet. die gasten hadden het duidelijk over mij.mijn (nl 'se ) vriendin d'r moeder is turks/nederlandse tolk. zij spreekt zelf dus ook vloeiend turks. vertaalde precies wat er gezegd was, en gaf die gasten lik op stuk, in hun eigen taal. daar hadden ze niet opgerekend :')
lastig he, vooroordelen ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:12

Peppertree schreef:
Ik vraag me af waarom mensen die het hardst roepen om respect en aanpassingsvermogen, daar zelf het minst blijk van lijken te geven.

Tja, en dit is nu zo'n moment dat ik mijn mening dus voor me ga houden ;)

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:13

stef schreef:
Peppertree schreef:

Tja, en dit is nu zo'n moment dat ik mijn mening dus voor me ga houden ;)

:j

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:13

sorry ts maar ik zou in dit geval precies het zelfde hebben gereageerd als de mod. Ik vind het geen correcte mening. En inderdaad wat meerdere al zeiden/schreven Nederland is gewoon een multicultureel land er wonen dus diverse culturen/ afkomsten hier. Daarom zou Nederland nooit geheel door Nederlanders worden bewoond. Zou ook niet weten waarom. En ja mensen hebben diverse geloven waarom zou je dat willen afpakken vind ik onterecht. De gebouwen van gelovige mensen moeten gewoom bestaan vind ik anders pak je iets heiligs van die mensen af vind ik niet kunnen. Iedereen heeft het recht om in iets te geloven en ja daar horen de gebouwen bij.
Laatst bijgewerkt door nicoletjee op 30-01-13 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:15

Peppertree schreef:

Volledig mee eens.

Ik zeg ook op veel topics mijn mening niet meer omdat ik merk dat een eigen mening hebben vaak toch niet bevalt en dan kunnen kleine dingen dan plots zo drama worden...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:19

spicegirl schreef:
@verography - wat is jouw probleem? wat jij uit mijn post "proeft " kan ik niet helpen. dat ligt geheel aan jou. niet tussen de regels doorlezen, dat is onbegonnen werk, en voor iedereen weer anders. hou het maar bij wat er staat.
dit stukje gemist ?"...overal zijn rotte appels "? of dit ; "...wat ik al heel lang zeg ; iemand aanspreken/veroordelen, om wat ie doet (of juist niet ), niet om wat ie is, of om uiterlijk."

en nergens,maar dan ook nergens veroordeel ik buitenlanders als slechterikken.je trekt 1. overhaastte conclusies , totaal nergens op gebaseerd.ja, ik haalde enkele voorbeelden aan, maar ook over die nederlands/belgische gasten. je kan niet serieus beweren, dat ze nooit wat doen. net zomin als dat iemand kan beweren, dat alleen zij het doen.
en nog wat :"... Ik kan geen hoofdletter terugvinden in je posts en spot vooral onwijs verkeerd leestekengebruik. Dat maakt het lezen en daarmee jou serieus nemen (respecteren) ook wel erg lastig."
het zal me sowieso bommen , of jij me serieus neemt. 2maar als jij iemand niet respecteert of serieus kan nemen, om "foutief " geschreven nederlands, kan jij je dan voorstellen, dat mensen zich ook storen aan foutief of krom gesproken nederlands ? want bij mij hoort dat in hetzelfde vakje thuis.

en ik vergis me niet. die gasten hadden het duidelijk over mij.mijn (nl 'se ) vriendin d'r moeder is turks/nederlandse tolk. zij spreekt zelf dus ook vloeiend turks. vertaalde precies wat er gezegd was, en gaf die gasten lik op stuk, in hun eigen taal. daar hadden ze niet opgerekend :')

1. Nee ik trek geen overhaaste conclusies, ik trek gewoon conclusies. Wat logisch is, dat is menselijk. I.p.v. je aangevallen te voelen, zou je mij ook op een normale manier (met wat meer moeite qua NL schrijven) kunnen uitleggen dat ik idd de verkeerde conclusie trek. Dat heet namelijk discussiëren. Het enige is dat je ervoor moet zorgen dat je mij er op een vriendelijke manier op wijst i.p.v. verwijten te maken. Jouw hele geschreven post vind ik alleen al respectloos naar mij toe omdat het geen geschreven ABN is.

2. Iemand die zijn best doet om in krom gesproken Nederlands iets bij te dragen aan een discussie kan ik zeker respecteren. Maar iemand die bewust verschrikkelijk onleesbaar typt en daar duidelijk ook niet haar best voor wil doen, zal ik zeker niet serieus nemen in een discussie. Als ik een puzzelboekje wil, koop ik die wel :D

Verder ga ik niet meer hier op in. De reden hierboven zegt genoeg.

*en deze reactie is dus respectvoller omdat het in ieder geval goed leesbaar is voor jou en je het niet hoeft te ontcijferen. Dat toont bijv. ook al respect voor de medemens.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:30

dus ik vind laat ieder lekker zijn mening hebben en ga er niet te diep op in..

en om terug te komen op mijn vorige posten met als die vent lekker 20 jaar cel en bla bla bla
(kreeg ik te horen dat hij dus maar 1 week zonder eten/drinken ken) mooi weer een slecht mens minder..
zo doet hij toch ook bij die arme dieren..

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:32

DaniBanani schreef:
[quote="caboclo"
dat viel mij ook al op ik werd ook even ''terug geroepen'' op mijn uitspraak
over de 100 mishandelde paarden
ik zeg vent opsluiten zn 20 jaar zonder eten/drinken/wc en papier
doet hij ook bij alleen dan 100 dieren weg er mee stomme vent moet boeten voor wat hij gedaan heeft
bleek toch niet de juiste oplossing geweest te zijn al ben ik nog steeds van de zelfde mening..!!

En terecht. Wat mij betreft zou er strenger gemodereerd worden op alle verwensingen die ik hier met regelmaat tegenkom. Ten eerste is die van jou onzinnig want zonder drinken leef je een week, dus 20 jaar is zinloos. :+ Maar ik vind het best erg hoe gemakkelijk hier vaak mensen de meest gruwelijke martelingen worden toegewenst alsof dat de normale strafmaat zou moeten zijn. En dan ook nog met opmerkingen als dat 't in ons watjesland weer een gevangenisstrafje wordt met computer en lekker eten en een uitkering, alsof vrijwel volledige vrijheidsberoving een debiele straf zou zijn. Marteling is geen geoorloofde straf. Als jouw kind/partner/moeder iets illegaals doet zou je ook niet graag zien dat het met fysieke straf wordt opgelost ("U reed 50 kilometer te hard? De straf is één gebroken vinger!") En we schreeuwen moord en brand over stenigingen en eerwraak. Maar oh wee als iemand sieliguh beestjes iets aandoet of onschuldige kindertjes want dan is marteling ineens een prima straf. En roept menigeen ook nog dat ze het met liefde zélf zouden uitvoeren. :') (alsof iemand martelen hartstikke makkelijk is) Ga toch weg. Op zo'n manier willen omgaan met je medemens vind ík respectloos. Dus prima dat dergelijke uitspraken niet continue worden getolereerd.

Je zou toch denken dat 't zo lastig niet is. Beschaving, respect, sociaal verantwoord gedrag..maar zodra er een béétje emotie bij komt kijken is dat snel vergeten, blijkbaar.[/quote]

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:34

nicoletjee schreef:
sorry ts maar ik zou in dit geval precies het zelfde hebben gereageerd als de mod. Ik vind het geen correcte mening. En inderdaad wat meerdere al zeiden/schreven Nederland is gewoon een multicultureel land er wonen dus diverse culturen/ afkomsten hier. Daarom zou Nederland nooit geheel door Nederlanders worden bewoond. Zou ook niet weten waarom. En ja mensen hebben diverse geloven waarom zou je dat willen afpakken vind ik onterecht. De gebouwen van gelovige mensen moeten gewoom bestaan vind ik anders pak je iets heiligs van die mensen af vind ik niet kunnen. Iedereen heeft het recht om in iets te geloven en ja daar horen de gebouwen bij.

Een mening is ALTIJD correct. Welke mening dan ook. Meningen kunnen wel politiek incorrect zijn maar een mening is echt ALTIJD correct. Dat jij haar mening niet goedkeurd dat is toch echt jouw probleem. Ik vind jouw mening belachelijk maar dat is toch echt MIJN probleem en niet de jouwe. We wonen hier in Nederland en dan zul jij je toch echt moeten aanpassen. Net zoals dat als ik in Marokko zou ik mijzelf ook zou moeten aanpassen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:35

Er is een wezenlijk verschil tussen je eigen mening hebben en die op een fatsoenlijke manier verwoorden zodat andere mensen ook gaan nadenken over jouw mening of gewoon klakkeloos neerplempen wat je op dat moment denkt. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, natuurlijk. De vraag zou niet moeten zijn "waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben" maar "waarom moet ik op Bokt mijn mening op een fatsoenlijke wijze formuleren". En dan is het antwoord vrij eenvoudig: omdat het geen nut heeft om mensen te beledigen en er niets verbeterd als je dat wel doet. Het excuus "ja maar, zíj doen dat ook" vind ik heel vreemd: je hebt ergens een hekel aan, maar omdat iemand anders het doet, ga je het zelf ook doen en is het plots wel goed...

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:37

chevax schreef:
Er is een wezenlijk verschil tussen je eigen mening hebben en die op een fatsoenlijke manier verwoorden zodat andere mensen ook gaan nadenken over jouw mening of gewoon klakkeloos neerplempen wat je op dat moment denkt. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, natuurlijk. De vraag zou niet moeten zijn "waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben" maar "waarom moet ik op Bokt mijn mening op een fatsoenlijke wijze formuleren". En dan is het antwoord vrij eenvoudig: omdat het geen nut heeft om mensen te beledigen en er niets verbeterd als je dat wel doet. Het excuus "ja maar, zíj doen dat ook" vind ik heel vreemd: je hebt ergens een hekel aan, maar omdat iemand anders het doet, ga je het zelf ook doen en is het plots wel goed...

vind ik heel correct verwoord hier sluit ik mij bij aan

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:38

kiki1983 schreef:
nicoletjee schreef:

Een mening is ALTIJD correct. Welke mening dan ook. Meningen kunnen wel politiek incorrect zijn maar een mening is echt ALTIJD correct. Dat jij haar mening niet goedkeurd dat is toch echt jouw probleem. Ik vind jouw mening belachelijk maar dat is toch echt MIJN probleem en niet de jouwe. We wonen hier in Nederland en dan zul jij je toch echt moeten aanpassen. Net zoals dat als ik in Marokko zou ik mijzelf ook zou moeten aanpassen.

Ja? Zou jij spontaan moslim worden als je gelovig bent en naar Marokko emigreert?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:39

spicegirl schreef:

Oh jij hebt het zeker nooit over Turken (of andere mensen in het algemeen) :D :D

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:41

Nee ik zou niet gelovig worden. Wat mensen binnenshuis doen moeten ze zelf weten maar ik zal dan niet stug Nederlands blijven praten en ook niet op straat het woord van Jezus verkondigen. En zal al helemaal geen kerken willen plaatsen.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:41

kiki1983 schreef:
nicoletjee schreef:

Sorry hoor Kikki1983
Volgens mij geef ik hierbij ook duidelijk mening ik zegdat ik het geen correcte mening vind ja. Ik ben officieel ook buitenlands en heb mij aangepast. Maar als ik een geloof heb wil ik dat wel gewoon kunnen houden hier. Je past je aan, aan het land de mensen de taal gebruiken noem maar op maar ik vind dat je je eigen geloof mag houden.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:43

Wat ik al zei meningen zijn ALTIJD correct. Misschien niet voor jouw of voor mij maar wel voor degene die die mening heeft. Tuurlijk geloof wat je wilt maar al die moskees etc in Nederland nee dat vind ik niet kunnen als er een paar staan helemaal prima maar op elke straathoek hoeft ook weer niet.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:45

kiki1983 schreef:
Wat ik al zei meningen zijn ALTIJD correct. Misschien niet voor jouw of voor mij maar wel voor degene die die mening heeft. Tuurlijk geloof wat je wilt maar al die moskees etc in Nederland nee dat vind ik niet kunnen als er een paar staan helemaal prima maar op elke straathoek hoeft ook weer niet.

Staan er op elke straathek 1 dan. Nou niet in mijn buurt. Wij Nederlanders want zo mag ik mij ondertussen ook noemen willen toch ook naar de kerk kunnen als we gelovig zijn. Jij wilt toch ook als je gelovig bent en je bent in een ander land kunnen bidden of een samenkomst van de mensen met het zelfde geloof. Lijkt mij wel

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:49

Nope. Maar dat ben ik. En wij zijn (thank god!!!!) niet hetzelfde. Turken zeggen ook altijd dat ze Nederlander zijn als ze daarmee in het voordeel zijn. Hebben ze er geen voordeel aan zeggen dat ze Turks zijn.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:50

Edit: Niet allemaal maar wel veel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:52

Nou alle Turken die ik ken zijn gewoon Nederlands hoor (en zo voelen ze zich ook), hun ouders wonen hier ook al jaren.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:52

kiki1983 schreef:
Nope. Maar dat ben ik. En wij zijn (thank god!!!!) niet hetzelfde. Turken zeggen ook altijd dat ze Nederlander zijn als ze daarmee in het voordeel zijn. Hebben ze er geen voordeel aan zeggen dat ze Turks zijn.

Sorry hoor maar moet ik mij aangesproken voelen? Met jou zinnetje turken zeggen ok altijd dat ze Nederlander zijn als ze daarmee in het voordeel zijn?? Ik hoop van niet. Ik leef al 19 jaar in Nederland ben opgegroeid hier. ben alleen niet hier geboren. Dus sorry maar als ik mij aangesproken moet voelen ben ik het hier totaal niet mee eens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:53

kiki1983 schreef:

Waar staat er op elke straathoek een moskee dan? Overdrijven is ook vaak een punt bij meningen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:54

Dames, het gaat niet over Turken VS Nederlanders hier in dit topic :)