Re: Verkeerde postcode ingevuld ik heb nog geen frontriem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Re: Verkeerde postcode ingevuld ik heb nog geen frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:25

Er zijn die toch van die topics over slechte ervaringen met verkopers. Ik vind dat dat er ook mag komen voor kopers.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:36

Nou inderdaad! ik zou met zo iemand geen handel drijven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:55

Gini schreef:
Er zijn die toch van die topics over slechte ervaringen met verkopers. Ik vind dat dat er ook mag komen voor kopers.

Amen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:06

Wat een raar verhaal.
Respect voor de verkoopster dat ze nog een nieuwe frontriem aan heeft geboden, als iemand me zo zwart zou maken en raar op al je andere advertentie's reageert zou ik echt boos zijn. Lekker respectvol, de verkoopster komt met een hele nette oplossing, TS heeft namelijk zelf een fout gemaakt door de verkeerde postcode in te vullen, en dan zo reageren. Erg kinderachtig van TS. :(

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:34

Het lijkt er een beetje op dat de TS zelf aan het oplichten is. Zeggen dat de opgegeven niet bestaat en daadwerkelijk wel voorkomt in Hilversum.

Respect voor de verzender dat die nog een nieuwe frontriem wil opsturen. Ik zou er niet aan beginnen..

TS: Laat het lekker, jij hebt die fout gemaakt. De verzender kan hier helemaal niks aan doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:59

Laten we hier maar niet meer reageren, als ts haar fout nu nog niet inziet gaat dat ook niet meer gebeuren. Denk dat de modjes dit verder wel afhandelen, er staat genoeg info in het topic.
De verkoper kan dit topic gebruiken voor iedereen die denkt dat dit haar fout was.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:55

Ik heb in dit topic al 2x proberen aan TS uit te leggen nu voor de 3de x dat de envelop waarschijnlijk in de machine kapot is gegaan. Envelop gescheurd, frontriem gevallen niemand die weet waar dat ding naar toe moet of waar het vanaf kwam..
Niet alle mensen die in een postagentschap werken weten hoe het bij de post werkt. En is er misschien wel een verkeerd beeld geschets naar TS toe om van de lastige vragen af te zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:40

Dat denk ik toch eigenlijk niet, nu leg je de schuld weer bij de verkoper.
Ik ga er vanuit dat de verzender een fatsoenlijke (stevige) envelop heeft gebruikt, een frontriem verzend je niet in een standaard papieren envelopje natuurlijk.
Het kan best dat het stuk is gegaan maar dat staat los van het feit dat ts gewoon een verkeerde postcode heeft opgegeven. Ook als het niet stuk is gegaan komt het gewoon niet aan vanwege die verkeerde postcode.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 01:23

Waarbij ik nogmaals wil aanvullen Anneliesdj dat het dan nog het risico van de koper is dat ze voor brievenbuspost kiest ipv aangetekend of paketpost, waarbij het dus niet te traceren is. Dus hoe dan ook is de TS fout de verkoper zo te beschuldigen. Tis dr eigen stomme schuld.

En verder ga ik er niet meer op reageren ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 01:37

rina schreef:
Waarbij ik nogmaals wil aanvullen Anneliesdj dat het dan nog het risico van de koper is dat ze voor brievenbuspost kiest ipv aangetekend of paketpost, waarbij het dus niet te traceren is. Dus hoe dan ook is de TS fout de verkoper zo te beschuldigen. Tis dr eigen stomme schuld.

En verder ga ik er niet meer op reageren ;)

Dat klopt niet helemaal.
Zodra er is overeengekomen dat de verkoper het artikel verzendt, dan is degene verantwoordelijk voor het artikel totdat deze is bezorgt.
Dit geldt zowel voor pakket als brievenpost.

Maar de koper is in eerste instantie verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste adres gegevens.
Dat is hier fout gegaan en daarom is de verzender niet meer aansprakelijk.

http://blog.iusmentis.com/2012/03/12/wi ... e-verkoop/

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:21

@anneliesdj dat was dus niet mijn bedoeling, maar ik zie op mijn werk wel vaker beschadigde (stevige) enveloppen voorbij komen waarbij de post er "half" uit hangst.. Vandaar mijn vermoeden dat het kapot gegaan zou kunnen zijn in de machine. Ik twijfel er niet aan dat de verkoopster het opgestuurd heeft. Feit blijft dat TS zelf fouten heeft gemaakt wat betreft haar adres.

lutsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:25

flitzz schreef:
@anneliesdj dat was dus niet mijn bedoeling, maar ik zie op mijn werk wel vaker beschadigde (stevige) enveloppen voorbij komen waarbij de post er "half" uit hangst.. Vandaar mijn vermoeden dat het kapot gegaan zou kunnen zijn in de machine. Ik twijfel er niet aan dat de verkoopster het opgestuurd heeft. Feit blijft dat TS zelf fouten heeft gemaakt wat betreft haar adres.

Hoi.

Nogmaals super bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het idd in een grote bubbeltjes envelop gedaan en er 4 x 88 ct aan postzegels opgedaan zodat ik zeker wist dat ik het goed en genoeg gefrankeerd had :j
Dus uiteindelijk gaat het nog nieteens om € 10,=

Mvg;

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:23

Een stevige (bubbel)envelop gaat niet zo snel kapot, als de lading maar niet te zwaar is.
Dat zal met alleen een frontriem wel meevallen lijkt me.

Maar dat het vaak gebeurt weet ik, kan me nog zo herinneren dat er 3 kilo aan moertjes werd opgestuurd in een flinterdun kartonnen doosje, nadat hij door de machine was gegaan viel de bodem eruit toen ik hem optilde. Tjah, dan ben je dus wel mooi je 3 kilo aan moertjes kwijt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:04

Omdat brievenbuspost niet te traceren is, zijn wij als Marktmods (en dan spreek ik ook namens de Bezwaarcommissie) van mening dat we niet kunnen bemiddelen wanneer een brievenbuszending niet afgeleverd wordt. Wanneer we zouden bemiddelen dan moeten we een bindend voorstel doen en dat lukt nooit als er geen verzendbewijs is. Wij kunnen immers nooit controleren of iets al dan niet gepost is, en hetzelfde geldt of iets al dan niet afgeleverd is. Helaas hebben we ook geen glazen bol, en om deze reden nemen we ook geen standpunt in over zoekgeraakte brievenbuszendingen.
Wel hierbij nogmaals het advies om in de toekomst te kiezen voor een pakketzending of aangetekende zending. Daarbij krijg je altijd een verzendnummer en aan de hand van dat nummer is te achterhalen waar de zending zich bevindt. In zulke gevallen kunnen wij ook een bemiddeling op ons nemen wanneer er iets niet goed gaat met de verzending/aflevering.

Het is overigens niet toegestaan om individuele zaken te bespreken. Om deze reden heb ik een paar aanpassingen in dit topic gedaan (oa. een PB verwijderd) en zal het topic ook een slotje krijgen.