Tot hoe ver gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mag een topic grove humor hebben

Jahoor, geen probleem!
181 (63%)
Ja, maar graag een waarschuwing
38 (13%)
Ja, maar zelf geen behoefte aan
24 (8%)
Nee, totaal ongepast
11 (3%)
Nee, het is een paardenforum
18 (6%)
Nee, ik hou niet van grove humor
14 (4%)

Totaal aantal stemmen: 286

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:01

*slaat zichzelf voor het hoofd* Mear...heb ik me weer laten verleiden :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:03

In HK's word er qua grofheid al wat meer toegelaten, gelukkig.. Maar ook daar gaan er soms dingen te ver. Ik was laatst in een topic aan het kijken, van vrijgezellen en ik dacht, ow leuk, ik ben ook vrijgezel, misschien kan ik hier mee gaan posten. Maar in de OP stonden hele grove dingen, waaruit bleek dat de groep heel hecht was en geen nieuwe leden dulden. Er stond duidelijk 'F*CK OFF' in. Ik heb daarna een mod GePB'ed hierover. Die gaf mij gelijk, maar deed vervolgens niets, want die HK stond al bekend om hun attitude naar nieuwe leden en het was beter om je daar niet mee te moeien en een andere HK te zoeken. Nah, toen brak echt mijn klomp. Beetje grofheid mag wel, als in grove humor, maar ik vond dit toch wel te ver gaan en vervolgens word daar niets aan gedaan, omdat het al een moeilijk groepje is en ze niet daarmee in conflict willen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:04

Narnia schreef:
*slaat zichzelf voor het hoofd* Mear...heb ik me weer laten verleiden :')

Hahaha, ach het is een forum. Daar kan je verwachten dat een topic wat je niet wil dat over gaat in een discussie, toch die wending neemt. Daar is namelijk een forum voor :D

ElineS schreef:
Mear: Ik denk dat het te maken heeft dat de bloemstukken voor de familie van MariekeA waren en dat dit dus werd toegelaten, maar dat geld inzamelen voor een instantie, toch weer een stap te ver is.

Dat snap ik, maar ook het geld wat overbleef ging naar een instantie. En dat spoorde ook mensen aan om nog meer te doneren. Ik snap wel dat dit topic is gesloten, maar het is gewoon.. niet erg duidelijk.

ElineS schreef:
In HK's word er qua grofheid al wat meer toegelaten, gelukkig.. Maar ook daar gaan er soms dingen te ver. Ik was laatst in een topic aan het kijken, van vrijgezellen en ik dacht, ow leuk, ik ben ook vrijgezel, misschien kan ik hier mee gaan posten. Maar in de OP stonden hele grove dingen, waaruit bleek dat de groep heel hecht was en geen nieuwe leden dulden. Er stond duidelijk 'F*CK OFF' in. Ik heb daarna een mod GePB'ed hierover. Die gaf mij gelijk, maar deed vervolgens niets, want die HK stond al bekend om hun attitude naar nieuwe leden en het was beter om je daar niet mee te moeien en een andere HK te zoeken. Nah, toen brak echt mijn klomp. Beetje grofheid mag wel, als in grove humor, maar ik vond dit toch wel te ver gaan en vervolgens word daar niets aan gedaan, omdat het al een moeilijk groepje is en ze niet daarmee in conflict willen.

Dit komt meer over op mij alsof de Bokkers in dat HK topic dus 'boven' de mods staan. Belachelijk. Dus als je maar een goede attitude neer zet naar 'nieuwe' HK leden toe, dan krijg je vanzelf een besloten topic omdat de mods toch niet 'durven(?)' in te grijpen.
Laatst bijgewerkt door Mear op 08-12-12 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:05

Daar heb je gelijk in Mear.. Er is wederom geen rechte lijn getrokken. Dat is ook moeilijk met een nare gebeurtenis als dat, maar alsnog..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:08

Een lekkere sarcastische opmerking op zijn tijd, kan ik wel om lachen. Het gevaar met internet is dat je niet weet waar de grens ligt. In real life weet je hoe ver je kan gaan bij bepaalde personen en zie je ook vaak aan lichaamstaal of die persoon het nog kan hebben of dat die zich toch ongemakkelijk begint te voelen. Daar kan je op inspelen.
Op bokt kan je dat niet. Je ziet niks, enkel een schermpje en wat woorden. Er zitten mensen die een olifantenhuid hebben dat het niet normaal is, maar er zitten ook timide mensen die zich meteen aangevallen voelen, en dan heb je alles daartussenin.
Hier mag dus best over nagedacht worden voordat je iets neerkwakt. Waar jezelf hard mee kan lachen en het soort grapjes dat je in jouw vriendengroep altijd maakt, kan op iemand anders als een regelrechte belediging overkomen.
Ik pleit echter niet voor meer ingrijpen van mods, ik pleit voor een beetje gezond verstand voordat je op "plaatsen" klikt.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:09

ElineS schreef:
Daar heb je gelijk in Mear.. Er is wederom geen rechte lijn getrokken. Dat is ook moeilijk met een nare gebeurtenis als dat, maar alsnog..

Tuurlijk, en het is ook logisch en vind het ook top dat dit allemaal gedaan wordt door Bokt. Ook ik heb geld overgemaakt en dat doe je op goed vertrouwen. Wat ze wel kunnen doen is misschien een topic openen om te opperen of dat we uit naam van *** een donatie kunnen maken naar dat doel. Dan kunnen Bokkers die dat willen rechtstreeks geld over maken naar dat doel in plaats van dat je het idee gaat wekken dat het naar een Bokker gaat die het misschien in eigen zak steekt. In principe zet je namelijk enkel dat goede doel in de spotlight, uit naam van ***.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:11

Of iets grof is of niet,hangt oo heel erg af van het woordgebruik,zo komt stront heel anders over als poep,en piemel heel anders als l#l....
Humor mag best,en ook wel wat groffer,maar houd je taal gebruik wat netjes,want dat maakt het verschil,althands dat is mijn mening,maar dat zegt niet zoveel,want ik ben niet zo van de grapjes....

Jilletje

Re: Tot hoe ver gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 14:16

Wat zul je dan een zwaar leven hebben!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:16

ElineS schreef:
Ik vind dat grove humor wel mag. Ik houd daar wel van. Maar met zo'n groot forum en met zoveel mods is het gewoon moeilijk om te balanceren tussen wat is grof en wat is te grof. Dat is voor ieder lid en ook voor ieder mod anders. Er word hier al gemeten met twee maten, maar door zo'n regel te veranderen, word dat alleen maar erger. De ene mod vind het wel te grof, de andere totaal niet.

Hoezo? Je verruimd een regel, waarom zou het dan ineens lastiger te modereren zijn. Het is nu ook subjectief en het zal altijd subjectief zijn, want we zitten al in grijs gebied en blijven in grijs gebied. Alleen wordt de tint dan wat donkerder, niet moeilijker.

Karl66 schreef:
Knoffer, FB is juist het perfecte voorbeeld van mijn stelling. Herinner je je Hyves nog? Dat was veel populairder dan Bokt, tot FB kwam en iedereen daar naartoe trok, omdat FB beter bij hun wensen aansloot.

En weet je dan ook welke wensen dit waren?
Het belangrijkste motief, was dat fb internationaal is en Hyves niet. Dus, idd, verschuiving was door de leden die er zaten en niet omdat fb zo'n geniaal privacybeleid heeft ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:56

papagroom schreef:
Of iets grof is of niet,hangt oo heel erg af van het woordgebruik,zo komt stront heel anders over als poep,en piemel heel anders als l#l....
Humor mag best,en ook wel wat groffer,maar houd je taal gebruik wat netjes,want dat maakt het verschil,althands dat is mijn mening,maar dat zegt niet zoveel,want ik ben niet zo van de grapjes....

:')

en dat geloof je echt zelf?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:23

Knoffer schreef:
ElineS schreef:
Ik vind dat grove humor wel mag. Ik houd daar wel van. Maar met zo'n groot forum en met zoveel mods is het gewoon moeilijk om te balanceren tussen wat is grof en wat is te grof. Dat is voor ieder lid en ook voor ieder mod anders. Er word hier al gemeten met twee maten, maar door zo'n regel te veranderen, word dat alleen maar erger. De ene mod vind het wel te grof, de andere totaal niet.

Hoezo? Je verruimd een regel, waarom zou het dan ineens lastiger te modereren zijn. Het is nu ook subjectief en het zal altijd subjectief zijn, want we zitten al in grijs gebied en blijven in grijs gebied. Alleen wordt de tint dan wat donkerder, niet moeilijker.

Karl66 schreef:
Knoffer, FB is juist het perfecte voorbeeld van mijn stelling. Herinner je je Hyves nog? Dat was veel populairder dan Bokt, tot FB kwam en iedereen daar naartoe trok, omdat FB beter bij hun wensen aansloot.

En weet je dan ook welke wensen dit waren?
Het belangrijkste motief, was dat fb internationaal is en Hyves niet. Dus, idd, verschuiving was door de leden die er zaten en niet omdat fb zo'n geniaal privacybeleid heeft ;)

En blijkbaar leverde dat genoeg voordeel op om massaal van hyves te vertrekken. Datzelfde gebeurt als er een forum komt dat beter aansluit bij de behoeften van de paardesporters, dan zijn die binnen een paar maanden van Bokt vertrokken.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:41

Idd, en dat had dus bar weinig te maken met het beleid, maar wel met het feit dat het meertalig is en er leden op zitten die je bij Hyves niet kon vinden. Die leden zitten niet op fb ipv. Hyves omdat het fb beleid ze beter bevalt, die zitten daar omdat ze de taal kunnen lezen en hun vrienden in het buitenland ook. Daarmee kun je absoluut niet concluderen dat menig fb-lid uitermate in z'n nopjes is met het privacybeleid. Net zo min dat jij kunt beweren dat Bokt zo groot en populair is, omdat het een streng beleid handhaaft. Dat is pas een drogreden.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:01

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb wel een opmerking.

De hele tijd staat er overal, 18+, 18+ en nog een 18+..
Alsof kinderen van 13,14,15,16,17 niet weten wat seks is :') Kom op he, we leven in 2012. :+ Jonger dan 12, of jonger dan 13 zou ik ook niet gepast vinden. Maar komop, 18?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:05

SaSalover schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb wel een opmerking.

De hele tijd staat er overal, 18+, 18+ en nog een 18+..
Alsof kinderen van 13,14,15,16,17 niet weten wat seks is :') Kom op he, we leven in 2012. :+ Jonger dan 12, of jonger dan 13 zou ik ook niet gepast vinden. Maar komop, 18?

Juist daarom vind ik dat ze het wel 18+ mogen maken :+ Het wordt steeds normaler hoe vroeg het allemaal begint := Ik vind het niet kunnen als de dingen die hier worden besproken op bokt, voor een 13 of 14jarige als normaal beschouwd worden. Gaat veel te ver :=

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:47

Disagree :+ Ik vind het bijzonder raar dat het standaard is dat seks voor 18+ is en geweld 16+. Ik zou andersom veel logischer vinden.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:48

Ik vind het wel leuk een beetje grof :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:49

Maar wat is nou 'een beetje grof'. Wat mag dan wel, wat mag niet meer? En wat mis je nu wat je graag wel zou willen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:51

Knoffer schreef:
Disagree :+ Ik vind het bijzonder raar dat het standaard is dat seks voor 18+ is en geweld 16+. Ik zou andersom veel logischer vinden.

Oke 16+ dan. Kan ik zelf ook nog meekijken :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:54

Knoffer schreef:

Inderdaad: Make love, not war <3

Prrrr schreef:
Maar wat is nou 'een beetje grof'. Wat mag dan wel, wat mag niet meer? En wat mis je nu wat je graag wel zou willen?

Oops ... dat komt door geen enkele censuur, vrees ik :))

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:05

Inderdaad, wat noemen jullie grof? Waar ligt de grens? (wil hier graag antwoord op :D)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:17

Prrrr schreef:

Gewoon niet allemaal zo keurig, alles censureren en zo. Beetje dubbele opmerkingen zijn toch grappig :))

Waar de grens ligt weet ik niet maar wat mij betrefd vrij hoog.

Ik geloof trouwens dat het wordt banketstaaf zelfs gecensureerd wordt :7

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:54

ElineS schreef:

Jammer dat we zo bekent staan zeg..

Ik ben zelf van dat betreffende topic en nieuwelingen zijn absoluut welkom. Je valt alleen wel binnen bij een groep die 1.5 jaar bestaat en elkaar persoonlijk Kent inmiddels en zelfs samen op vakantie zijn geweest.

Eerlijk is eerlijk. We kijken de kat uit de boom omdat de meeste mensen het niet zo lang volhouden. Het topic loopt hart en nu heb ik ook 30 pagina's Gemist en bijlezen is als je niet veel tijd Heb moeilijk te doen. Daarom laten veel mensen het afweten.

Verder willen we altijd graag een voorstel ronde, maar dat lijkt mij niks raars. En ja we zijn wel eens van de grove humor.

Maar ik zou zeker niet zeggen dat nieuwe niet welkom zijn. Je moet er alleen wel tussen passen, maar dat is met alles toch?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:14

NeverGiveUp schreef:
Prrrr schreef:

Gewoon niet allemaal zo keurig, alles censureren en zo. Beetje dubbele opmerkingen zijn toch grappig :))

Waar de grens ligt weet ik niet maar wat mij betrefd vrij hoog.

Ik geloof trouwens dat het wordt banketstaaf zelfs gecensureerd wordt :7

Maar dat is mijn vraag niet. '"Beetje dubbele opmerkingen" wordt ook niet op gemodereerd, en de censuur kan je zelf uitzetten. Wat mag niet wat je vindt dat wel moet mogen?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 20:47

Ik vind best dat er seksuele dingen benoemd mogen worden die dat nu niet mogen, zolang er verder geen uitgebreide omschrijvingen bij zitten zie ik het probleem niet.
Als een grap uitloopt op het woord pijpen ofzo zou dat imo best mogen maar niet de hele handeling hoeft dan te worden beschreven.

En idd, dat dit soort humor gewoon 18+ word of een waarschuwing in de op

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:50

Prrrr schreef:
Maar dat is mijn vraag niet. '"Beetje dubbele opmerkingen" wordt ook niet op gemodereerd, en de censuur kan je zelf uitzetten. Wat mag niet wat je vindt dat wel moet mogen?

Tsja wie heeft daar een antwoord op denk je.

Die grens ligt voor iedereen anders en die is ook per geval anders. Sommige vind ik misschien te ver gaan en iemand anders juist niet.
Je kan toch niet verwachten dat iemand daar een duidelijk antwoord op kan geven?

Misschien zonder teveel details? :')