Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Narnia schreef:*slaat zichzelf voor het hoofd* Mear...heb ik me weer laten verleiden
ElineS schreef:Mear: Ik denk dat het te maken heeft dat de bloemstukken voor de familie van MariekeA waren en dat dit dus werd toegelaten, maar dat geld inzamelen voor een instantie, toch weer een stap te ver is.
ElineS schreef:In HK's word er qua grofheid al wat meer toegelaten, gelukkig.. Maar ook daar gaan er soms dingen te ver. Ik was laatst in een topic aan het kijken, van vrijgezellen en ik dacht, ow leuk, ik ben ook vrijgezel, misschien kan ik hier mee gaan posten. Maar in de OP stonden hele grove dingen, waaruit bleek dat de groep heel hecht was en geen nieuwe leden dulden. Er stond duidelijk 'F*CK OFF' in. Ik heb daarna een mod GePB'ed hierover. Die gaf mij gelijk, maar deed vervolgens niets, want die HK stond al bekend om hun attitude naar nieuwe leden en het was beter om je daar niet mee te moeien en een andere HK te zoeken. Nah, toen brak echt mijn klomp. Beetje grofheid mag wel, als in grove humor, maar ik vond dit toch wel te ver gaan en vervolgens word daar niets aan gedaan, omdat het al een moeilijk groepje is en ze niet daarmee in conflict willen.
ElineS schreef:Daar heb je gelijk in Mear.. Er is wederom geen rechte lijn getrokken. Dat is ook moeilijk met een nare gebeurtenis als dat, maar alsnog..
ElineS schreef:Ik vind dat grove humor wel mag. Ik houd daar wel van. Maar met zo'n groot forum en met zoveel mods is het gewoon moeilijk om te balanceren tussen wat is grof en wat is te grof. Dat is voor ieder lid en ook voor ieder mod anders. Er word hier al gemeten met twee maten, maar door zo'n regel te veranderen, word dat alleen maar erger. De ene mod vind het wel te grof, de andere totaal niet.
Karl66 schreef:Knoffer, FB is juist het perfecte voorbeeld van mijn stelling. Herinner je je Hyves nog? Dat was veel populairder dan Bokt, tot FB kwam en iedereen daar naartoe trok, omdat FB beter bij hun wensen aansloot.
papagroom schreef:Of iets grof is of niet,hangt oo heel erg af van het woordgebruik,zo komt stront heel anders over als poep,en piemel heel anders als l#l....
Humor mag best,en ook wel wat groffer,maar houd je taal gebruik wat netjes,want dat maakt het verschil,althands dat is mijn mening,maar dat zegt niet zoveel,want ik ben niet zo van de grapjes....
Knoffer schreef:ElineS schreef:Ik vind dat grove humor wel mag. Ik houd daar wel van. Maar met zo'n groot forum en met zoveel mods is het gewoon moeilijk om te balanceren tussen wat is grof en wat is te grof. Dat is voor ieder lid en ook voor ieder mod anders. Er word hier al gemeten met twee maten, maar door zo'n regel te veranderen, word dat alleen maar erger. De ene mod vind het wel te grof, de andere totaal niet.
Hoezo? Je verruimd een regel, waarom zou het dan ineens lastiger te modereren zijn. Het is nu ook subjectief en het zal altijd subjectief zijn, want we zitten al in grijs gebied en blijven in grijs gebied. Alleen wordt de tint dan wat donkerder, niet moeilijker.Karl66 schreef:Knoffer, FB is juist het perfecte voorbeeld van mijn stelling. Herinner je je Hyves nog? Dat was veel populairder dan Bokt, tot FB kwam en iedereen daar naartoe trok, omdat FB beter bij hun wensen aansloot.
En weet je dan ook welke wensen dit waren?
Het belangrijkste motief, was dat fb internationaal is en Hyves niet. Dus, idd, verschuiving was door de leden die er zaten en niet omdat fb zo'n geniaal privacybeleid heeft
SaSalover schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb wel een opmerking.
De hele tijd staat er overal, 18+, 18+ en nog een 18+..
Alsof kinderen van 13,14,15,16,17 niet weten wat seks isKom op he, we leven in 2012.
Jonger dan 12, of jonger dan 13 zou ik ook niet gepast vinden. Maar komop, 18?
Knoffer schreef:DisagreeIk vind het bijzonder raar dat het standaard is dat seks voor 18+ is en geweld 16+. Ik zou andersom veel logischer vinden.
Prrrr schreef:Maar wat is nou 'een beetje grof'. Wat mag dan wel, wat mag niet meer? En wat mis je nu wat je graag wel zou willen?
Prrrr schreef:Maar wat is nou 'een beetje grof'. Wat mag dan wel, wat mag niet meer? En wat mis je nu wat je graag wel zou willen?
ElineS schreef:In HK's word er qua grofheid al wat meer toegelaten, gelukkig.. Maar ook daar gaan er soms dingen te ver. Ik was laatst in een topic aan het kijken, van vrijgezellen en ik dacht, ow leuk, ik ben ook vrijgezel, misschien kan ik hier mee gaan posten. Maar in de OP stonden hele grove dingen, waaruit bleek dat de groep heel hecht was en geen nieuwe leden dulden. Er stond duidelijk 'F*CK OFF' in. Ik heb daarna een mod GePB'ed hierover. Die gaf mij gelijk, maar deed vervolgens niets, want die HK stond al bekend om hun attitude naar nieuwe leden en het was beter om je daar niet mee te moeien en een andere HK te zoeken. Nah, toen brak echt mijn klomp. Beetje grofheid mag wel, als in grove humor, maar ik vond dit toch wel te ver gaan en vervolgens word daar niets aan gedaan, omdat het al een moeilijk groepje is en ze niet daarmee in conflict willen.
NeverGiveUp schreef:Prrrr schreef:Maar wat is nou 'een beetje grof'. Wat mag dan wel, wat mag niet meer? En wat mis je nu wat je graag wel zou willen?
Gewoon niet allemaal zo keurig, alles censureren en zo. Beetje dubbele opmerkingen zijn toch grappig
Waar de grens ligt weet ik niet maar wat mij betrefd vrij hoog.
Ik geloof trouwens dat het wordt banketstaaf zelfs gecensureerd wordt
Prrrr schreef:Maar dat is mijn vraag niet. '"Beetje dubbele opmerkingen" wordt ook niet op gemodereerd, en de censuur kan je zelf uitzetten. Wat mag niet wat je vindt dat wel moet mogen?