Moderators een voorbeeldfunctie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:05

lifaya schreef:
Als we het écht volgens de regels gaan doen, dan is de TS ook niet helemaal zuiver bezig door prive communicatie in een forum openbaar te bespreken. Ik heb hier eerder zelfs een OW voor gehad :D (en dat was niet eens een bokker :P )

_/-\o_

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:08

Normaliter wordt er helemaal niet op pb's gemodereerd, dus het feit dat er nu uberhaupt gekeken wordt naar de pb die door desbetreffende moderator is verstuurd, vind ik een uitzondering op de regels.

Snap best dat een dergelijke pb vervelend aankomt, maar in the heat of the moment kan zoiets gebeuren. TS heeft het zo te zien het geval uitgesproken met moderator in kwestie en laatstgenoemde maakt zichzelf openbaar en biedt publiekelijk haar excuses aan.
Denk niet dat er nog meer woorden vuil aangemaakt hoeven te worden, mijn inziens.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:20

lifaya schreef:
Als we het écht volgens de regels gaan doen, dan is de TS ook niet helemaal zuiver bezig door prive communicatie in een forum openbaar te bespreken. Ik heb hier eerder zelfs een OW voor gehad :D (en dat was niet eens een bokker :P )

+:)+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:35

Maartje1990 schreef:
Ik vind het wel opvallend dat in eerste instantie iedereen roept 'dat had die mod niet moeten zeggen'. En nu bekend is wie de betreffende mod is, iedereen opeens zegt 'ach, die mod is ook maar een mens'. Weet niet of dat komt door de persoon die de mod is (een wellicht over het algemeen wat bekendere en meer gerespecteerde mod?) of door de informatie die gegeven werd. En ja, mod is ook maar een mens, maar já ook TS is maar een mens. Mod heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie te geven en maakt niet uit wie de mod is dan, zo'n opmerking is dan gewoon niet gepast en onprofessioneel. Ieder ander bokker had een ban gekregen of een OW. Tja, misschien is het dan niet ongepast als de betreffende mod géén moderator meer is? Want wat ik lees, viel de opmerking van TS nog reuze mee.

Laat ik daar even op zeggen dat ik diagonaal door dit topic heen heb gelezen (shame on me) en ik nog steeds niet weet wie die mod is geweest. Misschien ga ik straks nog even kijken, maar ik denk dat ik daar zomaar geen zin in heb. Mijn mening gaat absoluut niet veranderen omdat dit nu een bekende of niet-zo-bekende mod heeft gedaan. Een mod mag gewoon meebokken, en zich gerust in verhitte discussies begeven, al heb ik van moddies al begrepen dat ze zich bewust terugtrekken, juist om dit soort "gezeik" ( en ja, dit woord heb ik bewust gekozen) te voorkomen.

Met het zogenaamde kuddegedrag op Bokt ben ik bekend. Iedereen roept "Oeh" en "Aah" bij foto's, en loopt met de kudde mee bij dramatische verhalen en belevenissen van bokkers, en op het moment dat er een kritische noot komt slaat ineens het hele topic om. Andersom heb ik nog niet zo vaak meegemaakt. Maar misschien is dit een van de weinige topics dat iets negatiefs wel ineens positief kan veranderen. Misschien dat dit dan weer een stipje rechtvaardigd.

Wat het kijken naar regels betreft ga ik met Lifaya mee. Als de moddie een duw krijgt, pak dan ook even de klokkenluider aan die buiten de regels om publiekelijk aan het klikken is geweest.

Barendshoeve

Re: Moderators een voorbeeldfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:06

IK heb net een berichtje gehad op een stukje wat ik een een topic heb geschreven waarin werd gevraagd o ervaringen. Mijn ervaring was negatief. Maar mijn stukje is verwijderd omdat het niet neutraal is. Nu is mijn vraag hoe kan een ervaring neutraal zijn? Deze is altijd goed of slecht. Dus een voorbeeld zijn ze zeker niet als zouden ze die rol wel moeten aannemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:11

In hun functie hebben moderators wel degelijk te maken met regels. Als er gevraagd wordt om meningen staat dat iedere Bokker vrij om dat te vragen, maar het is wel zo netjes om een ervaring via PB te delen. Een naam is sneller kapot gemaakt dan je lief is en niet, of maar heel moeilijk te herstellen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:36

Ik vind het ook een totaal nutteloze k*topmerking.
Wat heeft de TS van dat ITP-topic eraan te weten dat jij de foto's lelijk nabewerkt vindt? Zij heeft dat bewerken niet gedaan, maar de fotografe, dus dan is het geen opbouwende kritiek, zoals ik hier net wel ergens las. ;)
PB dan gewoon naar die fotografe en zeg het tegen haar, als je het echt zo nodig wilt zeggen. :')

Roosch schreef:
Als ik Pietje was had ik het ook via pb gemeld. Waarom? Omdat ik het topic niet zou willen laten vergallen door in te gaan op iets wat ik een rotopmerking vind.
Hier ben ik het ook mee eens. :j

Niets zo vervelend als mensen die ruzie gaan zitten maken in een topic, ik erger me daar dood aan als ik het zie gebeuren en kan me voorstellen dat je daar als TS ook flink van baalt.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 00:39

grappig om de zien dat de kudde schapen is vervangen door een roedel wolven met een andere mening hier..
Leuk voor jullie dat jullie het eens zijn met zulk taalgebruik.. ik vind het niet kunnen..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:43

Ik zeg niet dat ik het eens ben met het taalgebruik... Maar dat ik begrijp dat ze je dat berichtje stuurde.
En dat ik niet snap dat je het nodig vindt haar publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, want zo komt dit topic wel een beetje over...
Zou je het topic hebben geopend als ik als 'zwarte bokker' je die PB had gestuurd? Probably not.
Je had ook gewoon een andere mod of desnoods Eline kunnen pb'en om advies, toch?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:49

Diaz schreef:
grappig om de zien dat de kudde schapen is vervangen door een roedel wolven met een andere mening hier..
Leuk voor jullie dat jullie het eens zijn met zulk taalgebruik.. ik vind het niet kunnen..

Ik vind persoonlijk zeker niet dat je zulk soort PB´s hoort te sturen, maar of dit nu een mod is of een `gewone`bokker, dat maakt voor mij niks uit.

Ik vind jou opmerking in het topic niet netjes, en heeft zeker geen toegevoegde waarden, voor zowel TS als Renee niet.
Indien je haar foto´s niet mooi vind, dan kijk je er niet naar, of je stuurt haar een PB, met evt hoe ze zich kan verbeteren, en niet alleen maar zeggen vind het niet mooi, want daar komt niemand verder mee.

Dat je daarna nog een topic maakt om de mod die jou de PB stuurde even zo neer te zetten vind ik ook niet echt netjes.
Ik heb een beetje het idee dat er de afgelopen dagen/week een heksenjacht is geopend op de modjes, en dit is niet nodig denk ik, en dat is zeker niet alleen hier, maar op meer plekken.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:53

Diaz is de TS :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:54

TS van het topic waar Diaz de opmerking plaatste ;)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:57

Oh zo sorry :o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:57

idd had het over de TS van het topic waar het over gaat, niet dit topic.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 01:09

Mensen, jullie doen ineens allemaal als of je geen mening meer mag verkondigen in een topic? Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Er staat nergens in de regels dat op EJL-ITP geen (negatieve) mening mag worden verkondigd.

Zelf vind ik delerium een fijne mod en dit een zeer onhandige actie, maar het antwoord van TS in het desbetreffende topic was gewoon een nette negatieve mening. Ze vind ze niet mooi en legt ook nog eens uit waarom. Haar mening. De mening van de meeste anderen is dat ze die opmerking daar niet thuis vinden horen. Allemaal meningen en allemaal toegestaan. Ik vind alleen niet dat een mod ongestraft met zo'n opmerking weg mag komen. Ja ze vind het geen leuke opmerking. Dat hoeft ook niet, ook een mod mag (gelukkig!) een eigen mening hebben. Maar door de voorbeeld functie die deze heeft vind ik dat deze wel de plicht heeft goed over een opmerking na te denken en deze dan in ieder geval voorbeeldfunctie waardig uit te spreken (typen).
Wel vind ik het uit de mod functie zetten een te zware straf. Helemaal gezien haar eigen bekendmaking en de excuses die betreffende mod uit heeft gesproken.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 01:35

Gelukkig zijn we allemaal mensen en maken we allemaal wel eens een uitglijder. Was niet netjes, er is sorry gezegd. Klaar toch?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:19

SaskiaKa schreef:
Gelukkig zijn we allemaal mensen en maken we allemaal wel eens een uitglijder. Was niet netjes, er is sorry gezegd. Klaar toch?

Inderdaad, ik snap de hele heisa er omheen ook niet zo. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:51

Konstantine schreef:
Zou je het topic hebben geopend als ik als 'zwarte bokker' je die PB had gestuurd? Probably not.
Je had ook gewoon een andere mod of desnoods Eline kunnen pb'en om advies, toch?

Tjah, ik blijf bij mijn mening dat je als mod een voorbeeldfunctie hebt. Ook met het sturen van PB's. En dan maakt het mij niet uit welke mod het is, het is meer als reactie op de actie dan op de persoonlijkheid zelf. En uit functie zetten: Tuurlijk niet, maar even een seintje van 'dit is niet de bedoeling' moet wel kunnen. Ook al heeft mod-zelf excuses aangeboden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:07

Om even terug te komen op de titel van dit topic: ja, als moderator heb je inderdaad een zekere voorbeeld functie. Zo'n gekleurde naam valt nu eenmaal op en een mening die je als mod uit zal snel gezien worden als mening van het gehele team. Maar als moderator ben je, zoals hier al in het topic aangehaald wordt, ook mens. En als mens gooi je er nu eenmaal wel eens iets uit wat niet helemaal handig is of waarvan je achteraf denkt 'had ik maar even tot 10 geteld'.
In dit geval is dat ook gebeurd, en dat is heel jammer, maar moderator delerium heeft hier netjes haar excuses voor gemaakt en daarmee is het wat ons betreft opgelost. Omdat naar onze mening alles hierover gezegd is wat gezegd kan worden gaat dit topic dan ook op slot. Strict genomen is het niet de bedoeling privé communicatie openbaar te maken en te bespreken (dit geldt zowel voor correspondentie van/naar moderators als voor correspondentie van Bokkers onderling) en wanneer je een klacht hebt over (de handelswijze van) een bepaalde moderator probeer dit dan in de eerste instantie met de betreffende mod op te lossen. Wanneer dat niet lukt schrijf dan gerust Eline of één van de hoofdmoderators aan met je klacht, deze zullen de zaak dan opnemen met de moderator in kwestie. Het heeft in ieder geval niet de voorkeur om hierover topics op FZ te openen, maar om de zaak op te lossen in overleg met alleen de betrokken partijen.