Lovely schreef:Dat is dan toch maar 89 jaar ervaring weggegooid he, die van jou en mij bij elkaar.
Ja, zonde toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angela schreef:Iedereen mag nog steeds met elkaar in discussie gaan, wat mij betreft graag zelfs, daar wordt iedereen slimmer van. Het verschil is hoe je dit doet. Een opmerking als "wat ben jij een dom mens dat je dit zegt" is op de persoon, je kunt immers ook zeggen: naar mijn mening heb je ongelijk want". Dan speel je op de bal.
Je kunt erg veel zeggen, zonder dat er ook maar een UN of groen balkje om de hoek komt kijken. Het is een kwestie van je goed verwoorden, en niet persoonlijk worden. Dat laatste is (helaas) niet altijd het geval. In discussies zie je vaak dat bokkers elkaar op persoonlijk vlak onderuit proberen te halen, en dat is zonde. Door hetzelfde te zeggen, maar niet persoonlijk te worden, kun je prima op bokt je mening kwijt, en deze ook verdedigen. Ik ben nooit bang geweest om mijn mening te geven, en ben dat nog steeds niet. Maakt niet dat ik daarom niet welkom op bokt ben. Het is niet wat je zegt over een bepaald onderwerp, maar hoe.
Saffier schreef:En weer zo'n 13 in een dozijn topic....
Er wordt niet gevraagd je mond dicht te houden maar er wordt gevraagd respectvol te zijn, niet je mening op te dringen.
Natuurlijk kun je aangeven hoe jij (dus bokkers in het algemeen) ergens over denkt, maar moet dat perse gebeuren door een ander af te zeiken, de grond in te boren?
Ik denk dat als je geen post kunt plaatsen zonder een waarschuwing te krijgen, je toch serieus naar je manier van discussiëren/schrijven moet kijken.
Saffier schreef:En weer zo'n 13 in een dozijn topic....
Er wordt niet gevraagd je mond dicht te houden maar er wordt gevraagd respectvol te zijn, niet je mening op te dringen.
Natuurlijk kun je aangeven hoe jij (dus bokkers in het algemeen) ergens over denkt, maar moet dat perse gebeuren door een ander af te zeiken, de grond in te boren?
Ik denk dat als je geen post kunt plaatsen zonder een waarschuwing te krijgen, je toch serieus naar je manier van discussiëren/schrijven moet kijken.
Marijke_1995 schreef:Dit zijn géén feiten. Zo gaat het gewoon niet.
Ik vind dat je overdrijft. Grapjes kunnen wel, maar je moet er wel mee oppassen.
Zo gaat het toch in het echt ook? Je kan ook niet tegen een agent gaan roepen dat zijn beleid niet klopt.
En alleen omdat een aantal bokkers zich niet in het beleid kan vinden, moet er maar naar een middenweg worden gezocht?
Ojajoh schreef:Marijke_1995 schreef:Dit zijn géén feiten. Zo gaat het gewoon niet.
Ik vind dat je overdrijft. Grapjes kunnen wel, maar je moet er wel mee oppassen.
Zo gaat het toch in het echt ook? Je kan ook niet tegen een agent gaan roepen dat zijn beleid niet klopt.
En alleen omdat een aantal bokkers zich niet in het beleid kan vinden, moet er maar naar een middenweg worden gezocht?
ik wil best de pb doorsturen hoor over het meest flauwe grapje ooit....
Dan kan jij zeggen dat ik overdrijf, maar de feiten staan in mijn pb box
2004 was iig heel anders bokken dan 2012 kan ik je wel vertellen
in 2004 mocht je nog een mening geven. Ja nu ook wel, maar alleen positieve dingen..
En dat is niet bepaald fair
anne3000 schreef:Onassa, Moet iedereen je dan klakkeloos geloven als je ze probeert te helpen? Natuurlijk doen ze dat niet, of je nou bijna 50 of 10 jaar oud bent. (Ook al heb je misschien wel harstikke gelijk) Ik vind dat je in de topics moet posten die je interessant vindt en wat er dan verder mee gedaan wordt..... Tjah...
Uiteindelijk moeten ze er toch zelf in het echt achter komen. Misschien denken ze dan wel! "He die vrouw van bijna 50 die vlak bij het donkere bos woont had gelijk!"
Miracle_ schreef:Delerium: Ik ben het in zekere zin ook wel met jou eens, ik zie nog steeds geen harde feiten verschijnen over wat er nou echt aan scheelt.. Behalve dan dat er geen goede discussie meer mogelijk is. Ik ben wel benieuwd naar ieders mening, en ik zou graag ook eens willen dat Mod's zich er in mengen, ipv er een slotje op te gooien.
Geryon schreef:Maar die feiten zijn al zó vaak herhaalt in topics geloof ik. Maar zodra er dan een wijzend vingertje bij komt nemen de mods dat meteen als excuus om het topic te sluiten en er niks mee te doen. LIJKT HET.
Ojajoh schreef:He wat bekend! Heb ik geloof ik ergens een topic toen over geopend hier op FZ
Ach het speelt al jaren
en dan komt er zo een groen balkje dat er gefundeerd kritiek moet komen
En als je die dan geeft, en het is niet Groen Positief, dan wordt het topic alsnog gesloten
Maar tegenwoordig mag je niet eens meer een grapje maken op bokt, zo slap als wat, want dan heb je al een UN
Hier op bokt moeten ze het reglement herschrijven: "op bokt mag ik alleen aardig zijn en geen grapjes maken, kritiek of een eigen mening is uit den boze. Bij het tegenspreken van een mod ga je virtueel over de knie. Ja en amen zeggen is onze enige echte regel"
anne3000 schreef:Is een forum er dan niet voor om op deze manier in gesprek te gaan? Delerium? Als ik je bericht lees, lijkt je al behoorlijk op de kast gejaagd en neer buigend met de woorden 'wellus-nietus' enz. Mag ik jou nu bannen?
Lovely schreef:Dit is trouwens typische Bart-taal, maar wat betekent het nu echt? Het is misschien handiger om ook even exact de context erbij te vermelden zodat we allemaal weten wat met hakken bedoeld wordt en daarbij moet ook expliciet gemaakt worden op wie dan wel gehakt wordt volgens het beheer. Zoals het er nu staat betekent het niets.
Na wat dingetjes de afgelopen tijd heb ik ook besloten om op dit forum nooit meer iets te posten dat ook maar in de verte met een paard te maken heeft. Het geaccepteerde level van onkunde en onkundigheid is mij iets te gortig geworden. Mensen op bokt steken er erg veel energie in om elkaar zo ongefundeerd mogelijk af te zeiken op willekeurige onderwerpen. Het doel dat bokt ooit had, elkaar informeren en helpen, is volledige uit het oog verloren.
quera schreef:Delerium
Ik post zo nu en dan op FZ maar doe soms heel lang over een bericht puur omdat het misschien wel tegen de regels kan schoppen. Daar word toch niemand vrolijk van. Misschien de regels iets versoepelen zodat de pittige bokkers wat meer ruimte hebben en de rest nog steeds fijn kan bokken.
En ik bedoel niet elkaar gelijk helemaal afmaken natuurlijk
VivaLaVida schreef:VivaLaVida schreef:Als iedereen het er mee eens dat er minder streng gemoddereerd moet worden.. Dan is het toch duidelijk? Of zou een poll hier in misschien handig zijn?
Zal mezelf maar even quoten.
Is dit een idee, mods?
Een soort van poll/stemmen over het minder streng modden op bokt?
mika11 schreef:Van mij mogen de mods streng blijven 'modden' in reltopics, in topics waar 80x dezelfde mening wordt herhaald, waar iemand afgekraakt en gekleineerd wordt.
Maar in topics waar netjes wordt gediscussieerd, daar hoeven wat mij betreft de mods niet in te grijpen.