Ik heb ook maar eens een rondje ITP reageren gedaan, zie toch dat bijna iedereen al 10+ reacties heeft, dus er zijn er nog met goeie voornemens geweest
Nou, niet alle 'bekende bokkers' krijgen zoveel reacties hoor Stef is voor mij ook wel een wat bekendere bokker, komt enorm vaak langs
Voor mij is ITP gewoon plaatjes kijken als ik me verveel, en af en toe plaats ik wel eens wat als ik goede zin heb Maar, misschien als we allemaal gewoon een berichtje plaatsen (mits er tijd voor is) als we een ITP topic lezen? Heeft iedereen gelijk meer reacties
Ik denk dat het inderdaad komt doordat veel mensen alleen kijken, en vaak niet (willen) reageren of hier gewoon het nut niet van in zien. Soms kun je beter niets plaatsen dan een reactie plaatsen waarmee je in de herhaling valt.
Het zou leuk zijn als mensen misschien wel wat meer zouden reageren, maar probeer maar eens te reageren zonder elke keer in de herhaling te vallen.
Ik zeg: We houden een wedstrijdje wie de meest originele reactie kan plaatsen....
NikkivanOlst
Geplaatst: 05-09-12 18:37
Hey wat heb je trouwens leuke sokken! Matchen bij de huizen in de achtergrond
Nou, bij deze, aan allen die graag reacties willen in ITP.... :
- wat een prachtig groen gras, gebruik je daar speciale kunstmest voor? - Poets jij ook z'n tanden? Die zien er zo wit uit. Mooi hoor! - Je gebruikt vast en zeker volumeshampoo, want hij heeft zooooooooooooooo'n mooie staart!
Wat ook helpt? Een fotoshoot doen waar je paard net een weekje heeft stilgestaan door een zoolkneuzing waardoor hij niet perfect over de rug gereden worden, dan op gewoon itp zeggen dat je normaal gezien L-niveau rijdt en je daarna door heel bokt laten vertellen dat je niet B-waardig bent, daar tegenin gaan en voila, je hebt een topic dat op 1 dag 3 pagina's trekt. Dit was mijn eerste en laatste topic met rijfoto's.
Ik zou willen dat ik geen enkele reactie meer krijg, want hier wordt ik uber verdrietig van.
Posh
Geplaatst: 05-09-12 20:36
Pieter25 schreef:
Heb net een itp topic geopend en heb toch al wat reacties, dit topic heeft dus geholpen
Haha
Ik ben benieuwd, moet nog steeds mijn eigen topic online zetten.
Yontheke: Volgens mij ben ik jouw topic tegengekomen, vind het altijd jammer dat de topics met de meeste pagina's ook vaak de topics zijn waarin inderdaad alleen kritiek wordt geleverd.
@Yontheke; vervelend joh... Jammer dat Bokt zich dan zo weer laat meeslepen. Mocht je het echt vervelend vinden kun je altijd een slotje aanvragen bij een moderator.
rocymax
Geplaatst: 06-09-12 09:01
Pieter, super topicje hoor Yontheke, dat is idd lastig. Laat je je er niet door beinvloeden meis, als er eenmaal 1 iemand kritiek geeft is het net het sein dat iedereen over je heen gaat vallen. Is bij mij een beetje gebeurd met dit topic [ITP] Onze nieuwe aanwinst: Peru's stables Gipsy Queen (Luffy) Ik wilde gewoon een topicje maken over onze appaloosa, omdat we zo blij waren, en dan gaan er bokkers zeuren over dat ik een ouder paard had moeten kopen voor onze zoon Tja dan ben ik er weer even klaar mee
Yontheke
Geplaatst: 06-09-12 09:52
@ rocymax : Ik wilde gewoon een paar mooie foto's laten zien van het rijden. Dat het dan technisch niet helemaal voor elkaar is (volgens bokt..) maakt toch niet uit. Ik weet waar ik mee bezig ben, heb wekelijks les. Ik hoef echt de les niet worden gespeld door bokt. Ik wilde gewoon wat leuke foto's delen. Als ik rijtechnisch commentaar had gewild, zet ik het wel onder haw. Gewoon omdat ik er L niveau bij zet en dat blijkbaar niet strookt met de foto's, waarop ik al uitleg dat dit niet mijn beste les is. Mijn paard heeft trouwens hoefkatrol graad 4, hij heeft geen ijzers en nooit inspuitingen gehad en blijft louter goed lopen door goede les en goede training ( al heb ik dat volgens bokt niet), als ik hem zo gigantisch op de voorhand zou rijden (wat bokt beweerd) had ik mijn paard al lang stuk gereden
1. men wil meer reacties 2. het moeten positieve reacties zijn
Als iemand het beeld niet positief vindt, moet die dan liegen? Of moet die dan z'n mond houden. En als die z'n mond houdt, en meerdere mensen dit doen, krijgen we dan weer een topic over dat er zo weinig reacties komen?
@ Rocymax: heb even naar jouw topic gekeken, leuke foto's! Ik lees echter maar 1 opmerking over leeftijd van het paard icm leeftijd van jouw zoon... Is dat nou zo bedroevend?
Ik begrijp dat mijn mening hier niet wordt gevraagd mits die niet aansluit bij de rest, maar ik wil em toch geven: ik vind het calimero-gehalte wat hoog. Als reacties echt onprettig of erg off-topic zijn, tem dan, reageer niet of laat weten dat je het voor kennis hebt aangenomen.
Ik reageer zelf idd op heel veel topics van ITP niet: allereerst omdat er te veel topics zijn, ten tweede omdat ik eerlijk wil kunnen zeggen/ schrijven wat ik ergens van vind en ten derde omdat ik het niet als mijn taak beschouw iemand een schouderklopje of een glimlach te geven alleen maar omdat die voor mij onbekende persoon daar op dat moment even behoefte aan heeft... Gevolg: ik reageer niet. En zo zullen er velen zijn die niet reageren.
Ik vind de voorstellen om dan vanaf dit topic maar extra te gaan reageren op iedereen, en dan het liefst mega-positief, erg gemaakt en ik begrijp ze niet.
Maar evengoed wens ik jullie een hoop fijne reacties toe, dus succes met ITP!!
Yontheke
Geplaatst: 06-09-12 10:05
Je moet niet liegen maar met mensen meepraten en gewoon er nog eens verder op in gaan, zulke reacties hoeven ook niet elke keer. Denk dan ook van dit is al gezegd en dat hoef ik niet nog eens te herhalen
Het ligt er ook heel erg aan hoe je reageert op commentaar. Als je eerlijk kijkt naar het commentaar en er wat dingen uitpakt die kloppen dan hebben mensen niets meer te zeuren want je haalt het wind uit de zeilen. Maar als je te verdedigend overkomt, ja dan gaan mensen door omdat ze het idee hebben dat je het niet wilt zien.
Ik val ook weleens in herhaling, maar dat komt vaak door de reactie van de ts, omdat die echt niet wil zien wat 20 anderen wel zien op de foto. In het echt zal het mss beter zijn, maar bokkers reageren op de foto's. Persoonlijk zou ik me dan toch afvragen of ze niet een punt hebben ipv halsstarring bij mijn eigen punt blijven. Als ik zie dat een ts open staat voor kritiek en er haar voordeel mee doet (en dat hoeft echt niet ieder punt te zijn hoor, want er zijn meerdere oplossingen vaak) dan ga ik echt niet nog een keer in herhaling vallen. En de mensen die dat wel doen die hebben vaak enkel de beginpost gelezen. Maar goed dit zijn mijn eigen ervaringen.
Gini
Geplaatst: 06-09-12 10:21
Yontheke, niet om jou te beledigen, want ik vond jouw foto's gewoon, niet speciaal, maar ook niet om zoveel commentaar op te geven, maar wat ik gemerkt heb is dat de reacties van TS ook vaak bepalen of het een echt rel/afkraaktopic wordt of niet. In topics waar de TS bedankt voor de tips en het commentaar en op een normale manier zegt waar ze het mee eens en waarmee niet, merk ik dat de toon veel zachter blijft en dat er een normaal en zelfs zeer informatief topic uit voortvloeit. Maar een TS die meteen defensief en reactief-aanvallend reageert, krijgt ineens de hele boktliga over zich heen. En om eerlijk te zijn behoor jij tot de laatste groep ('bokt zal het wel weer allemaal beter weten ', dat is HET wachtwoord om een "rel"topic te kweken).
Dus voordat er weer een vracht str*nt op het o zo typische bokt geleegd wordt, is het soms raadzaam om ook je eigen berichten minutieus en objectief na te gaan.
Na de eerste commentaar van Joolien heb ik om toelichting gevraagd. Ik heb over die tips gewoon telkens gezegd dat dit rechtstreeks uit de mond van mijn lesgeefster komt dus dat ik altijd zo moet rijden in de les. Wat dan in mijn ogen wil zeggen dat ik die tips dus ook gebruik. Of moet ik dan maar letterlijk gaan verkondigen : Goed hoor, die tips. Sorry, dat is ook niet aan mij besteed. Is het dan niet typisch bokt als je nu al zegt dat je gewoon moet zeggen dat je de tips mee door neemt of dat je anders heel bokt over je krijgt? Dat vind ik dan meer zeggen over heel bokt als over 1 persoon
Blijkbaar komen je berichten dan anders over op anderen dan jij ze bedoelt, want ik heb even zitten kijken, maar meerdere bokkers ervaren je berichten als verdedigend.
Je hoeft niet alles mee te nemen, maar je kunt ook zeggen van, bedankt voor het meedenken, ik zal eens rustig kijken waar ik wel wat mee kan en waarmee niet. Dan haal je bij iedereen het wind uit de zeilen en er zitten wellicht ook wel goede tips bij. Meer mensen zien ook meer dingen die jij zelf mss niet meteen ziet. Ik vind het over het algemeen altijd wel leerzaam om de visie van andere mensen te horen, je moet het alleen niet meteen zo zwaar op jezelf betrekken.
Maar volgens mij dwalen we nu af van het oorspronkelijke onderwerp.